R.I.P.

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: R.I.P.

Bericht door SpeedKing »

Kroniek van een aangekondigde dood:
http://www.robingibb.com/robin.html

De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: R.I.P.

Bericht door tequila »

Drummer van 'Crowded House' Peter Jones.

http://www.demorgen.be/dm/nl/1010/Muzie ... eden.dhtml
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: R.I.P.

Bericht door Keiem »

Met spijt in het hart meld ik het overlijden van Eduard Anatolyevich Khil (4 September 1934 – 4 Juni 2012).
Deze Russische bariton werd wereldberoemd toen rond zijn song "Я очень рад, ведь я, наконец, возвращаюсь домой" een ware internet hype onstond. Het nummer kreeg al gauw miljoenen views en is nog steeds één van de meest bekeken youtube filmpjes. De 'Trolololo' song -zoals het genoemd werd in het Westen- werd ook vaak geparodieerd. Eén van de betere is de versie uit Family Guy.
Original:

De extended versie:

Family Guy versie:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: R.I.P.

Bericht door rino »

Keiem schreef:"Я очень рад, ведь я, наконец, возвращаюсь домой"
Ya otsjen rad, ved ya, nakanjets, vazvratsajoes damoi.
Ik kan het nog lezen maar wat het betekent wordt gokken (mijn lessen Russisch zijn véél te lang geleden).
Wat ik me wel nog herinner (Ya otsjen=ik (ben) heel, nakanets=eindelijk, damoi=thuis).
:whistle: :geek:
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: R.I.P.

Bericht door Luk »

Bij ons thuis een wereldhit dank zij mijn kinderen... :shock:
En gisteren inderdaad nog tientallen keren mogen horen (en meezingen) als posthuum eerbetoon.
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: R.I.P.

Bericht door Maledictus I »

rino schreef:
Keiem schreef:"Я очень рад, ведь я, наконец, возвращаюсь домой"
Ya otsjen rad, ved ya, nakanjets, vazvratsajoes damoi.
Ik kan het nog lezen maar wat het betekent wordt gokken (mijn lessen Russisch zijn véél te lang geleden).
Wat ik me wel nog herinner (Ya otsjen=ik (ben) heel, nakanets=eindelijk, damoi=thuis).
:whistle: :geek:
Dat valt nog mee, klein foutje: домой = naar huis (thuis = дома)
Ik zal aanvullen: рад = blij, возвращать = terugkeren, dus 'Ik ben heel blij omdat ik eindelijk terug naar huis ga'
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
peegee
Rock Legend
Berichten: 4335
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: R.I.P.

Bericht door peegee »

Maledictus I schreef:
rino schreef:
Keiem schreef:"Я очень рад, ведь я, наконец, возвращаюсь домой"
Ya otsjen rad, ved ya, nakanjets, vazvratsajoes damoi.
Ik kan het nog lezen maar wat het betekent wordt gokken (mijn lessen Russisch zijn véél te lang geleden).
Wat ik me wel nog herinner (Ya otsjen=ik (ben) heel, nakanets=eindelijk, damoi=thuis).
:whistle: :geek:
Dat valt nog mee, klein foutje: домой = naar huis (thuis = дома)
Ik zal aanvullen: рад = blij, возвращать = terugkeren, dus 'Ik ben heel blij omdat ik eindelijk terug naar huis ga'
In tegenstelling tot de superhit van langs onze kanten "en we gaan nog niet naar huis (want ons moeder is niet thuis)" :lol: :music-rockout:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: R.I.P.

Bericht door rino »

Maledictus I schreef:
rino schreef:
Keiem schreef:"Я очень рад, ведь я, наконец, возвращаюсь домой"
Ya otsjen rad, ved ya, nakanjets, vazvratsajoes damoi.
Ik kan het nog lezen maar wat het betekent wordt gokken (mijn lessen Russisch zijn véél te lang geleden).
Wat ik me wel nog herinner (Ya otsjen=ik (ben) heel, nakanets=eindelijk, damoi=thuis).
:whistle: :geek:
Dat valt nog mee, klein foutje: домой = naar huis (thuis = дома)
Ik zal aanvullen: рад = blij, возвращать = terugkeren, dus 'Ik ben heel blij omdat ik eindelijk terug naar huis ga'
Schitterend. :handgestures-thumbupright:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: R.I.P.

Bericht door Rubby »

Herb Reed, de stichter en het laatste overlevende lid van de legendarische rhythm-and-bluesband The Platters, is dinsdag gestorven. Hij werd 83 jaar oud.
Herb Reed richtte in de jaren 50 van de vorige eeuw The Platters op, samen met Joe Jefferson, Cornell Gunther en Alex Hodge. De groep werd wereldberoemd met hits als 'Only You', 'Smoke Gets in Your Eyes' en 'The Great Pretender'. Tussen 1955 en 1958 stonden The Platters vier keer op nummer 1 in de hitlijsten.

Reed zong op alle opnames van The Platters. Hij ging nog op tournee tot 2011, waarna hij zich definitief vestigde in Arlington, Massachussetts. De zanger, die al een tijdje met zijn gezondheid sukkelde, overleed maandag in Boston op 83-jarige leeftijd.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4335
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: R.I.P.

Bericht door peegee »

Rubby schreef:Herb Reed, is dinsdag gestorven. (...) De zanger (...) overleed maandag in Boston op 83-jarige leeftijd.
:? :?: :?:
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: R.I.P.

Bericht door tequila »

sr plankierkaarter
Lead Singer
Berichten: 124
Lid geworden op: za 14 mei 2011, 19:33

Re: R.I.P.

Bericht door sr plankierkaarter »

Onder het motto, beter laat dan nooit : Alexander Curly is overleden op 04.06.
Hij zal bij iedereen wel bekend zijn met I'll never drink again en zeker met Guus !
De laatste jaren woonde hij op Ibiza en hij overleed aan de gevolgen van prostaatkanker.
guylan
Popstar
Berichten: 477
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 19:22
Locatie: Overmere / Los Locos

RIP

Bericht door guylan »

Brian Hibbard, zanger van de Flying Pickets is op 65 jarige leeftijd aan kanker overleden.
Dit is hun bekendste hit: Only You

erik
Roadie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 02 nov 2007, 16:06
Locatie: Wetteren

RIP : Mister Baker

Bericht door erik »

Jarenlang hield Christ De Bakker, in het Kortrijkse beter bekend als 'Mister Baker', zich bezig met jeugdhuis De Kreun, toen nog in Bissegem. Als samensteller en presentator van enkele muziekquizzen in De Kreun heb ik Mister Baker toen leren kennen als een vrij timide maar bovenal levenslustige jongeman.
De passie voor muziek deelde hij met zijn broer Carl en samen hielden ze in Kortrijk zo'n 10 jaar lang 2de handsplatenshop 'Baker Street' open. Sommigen onder U kunnen zich misschien nog enkele muziekquizzen voor de geest halen die toen door Baker Street werden georganiseerd. Toen de winkel in het centrum werd ingepalmd door de zoon van de eigenaar van de winkel verhuisde de zaak naar de Veemarkt in een oud café. De noodzakelijke opfrissingswerken kwamen helaas nooit helemaal van de grond door de ziekte van Mister Baker.
De agressieve kanker heeft maandagnacht 2 juli 2012 een einde gemaakt aan zijn leven. Hij is 49 jaar oud geworden.

Erik Merlevede, webmaster & DJ www.rockfmonline.be
De Orde Van De Wetterse Strijkstok
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: R.I.P.

Bericht door tequila »

Saxofonist Lol Coxhill, gestorven op 79-jarige leeftijd.
Vooral actief in de jazz en improvisatie. Maar speelde ook heel veel mee op rock albums (Kevin Ayers, Mike Oldfield, The Damned, Henry Cow, ...)

http://www.jazzwisemagazine.com/news-ma ... zz-breakin
Plaats reactie