Greighties, editie Kakkerlakken,nr.14; 02-06-12; NL 27-01-13

PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door PEKEBO »

Vanuit Turkije een reactie posten over Peter zijn aangename quiz :handgestures-thumbupright: . Geen probleem met de keuze van de fragmenten, ieder doet zijn/haar quiz.
Heb genoten van veel fragmenten, ook een paar keer misselijk geworden van andere :lol: ;) . Ik hou van de 80s maar natuurlijk is er toen ook veel rommel gemaakt :? .
Dat er geen top 10 plaats zou inzitten voor ons wist ik al voor aanvang van de quiz, een gebrek aan meerdere 80s-liefhebbers in de ploeg is de oorzaak, zeker tegen al die ploegen met meerdere kenners aan tafel.

Alles verliep vlekkeloos voor onze vriend Peter en team en de bijdrage van Keiem mocht er zeker zijn :clap: .

Proficıat aan 5cc met hun overwinning :clap: en de rest van het podium.
koop05
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 21 nov 2010, 15:16
Locatie: ruisbroek puurs / detroit breakdown
Contacteer:

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door koop05 »

Wij van Detroit Breakdown komen hier zelden voorbij op dit forum, maar nu toch even om te onderstrepen dat we een geweldig leuke avond hadden. We gingen voor een top 10 plaats - bij een zo sterk deelnemersveld leek ons dat al een hele prestatie - en die haalden we nog ook. Oké er zal redelijk wat synthpop in, maar we onthouden toch vooral het vele voorbereidende werk, de zorgvuldig uitgekozen filmpjes en de weergaloos knappe opener met het klavertje vier van versnelde beelden. Awesome. Enige uitschuiver vond ik persoonlijk het goedkeuren van Need you tonight bij Mediate - een erg bizarre hersenkronkel was dat. Verder: alle hulde aan de organisatie. Een avond met Steely Dan, Tygers of Pan Tang, Thomas Dolby én een aantal tieten? Meer moet dat niet zijn...

Afsluiten met het alvast schaamteloos pluggen van onze eigen Detroit Breakdown quiz? Concrete info volgt binnenkort, collega DB'er Hans zal het dan forumwerk dan overnemen, maar noteer alvast vrijdag 23 november!
motor city shake down
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door Marc VA »

Ik was 10 in 1980 en 20 in 1989.

de eerste verliefdheid
de eerste confrontatie met de dood van iemand waar ik enorm veel van hield
de eerste keer zat
de eerste opstand tegen mijn ouders
herexamen wiskunde
met vliegtuig op reis
sk beveren wint de beker van belgië, het jaar daarop worden we voor de tweede maal kampioen van belgië
de eerste sigaret
mijn eerste lief
eerste concert
de eerste keer sex
eerste t/w festival
eerste auto … eerste accident
etc …

Al deze gebeurtenissen zijn verbonden met een bepaalde song of album.
Niets van die emoties heb ik zaterdagavond teruggevonden in de greighties quiz.
Jammer.

No hard feelings Peter, had er gewoon iets anders van verwacht.
Volgende keer ( hopelijk met meer Marc B. inbreng ) doe je het gewoon beter en ben ik er opnieuw bij. :handgestures-thumbupright:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door peegee »

Iedereen, die tot nu toe al gepost heeft bedankt voor de eerlijke oprechte commentaren. Zoals ge ziet heeft iedereen de quiz op een verschillende manier ervaren ;)
Ik heb het in een persoonlijke mail al doorgegeven aan iemand: ge kunt het circuit in 2 kampen verdelen, het ene kamp is eerder alternatief (Scary Monkeys, P. Hilton, de eigenzinnige Moordquiz, de quiz van Marc Buysse 3 jaar geleden, die van Tony, Wasoetie, Tequila, Rechte Bananen, en ga zo maar door...) en het andere eerder commerciëlere kamp (quizzen van Koerier, OneGoodReason, Buddy 59, etc) en daar durf ik de mijne bij rekenen....
En dan ziet ge, dat mensen in de eerder commerciëlere kamp toch hem toch té alternatief vonden en vice versa... Ik hoorde uit verschillende hoeken commentaren voorbij komen in de zin van (zonder fragmenten te verraden): "dat ik dat nog eens op een quiz mag tegenkomen", en dan bedoel ik natuurlijk niet die enkele "foute" fragmenten, waarbij ik toch niet kon laten om die erin te steken; niet overdreven natuurlijk (ik herinner mij nog een kleine 10 jaar geleden, toen MOEST onze laatste ronde, als toemaatje, VOLLEDIg fout zijn ......
Ik heb deze quiz ook onbewust én bewust wat eenvoudiger gehouden (zie eindscore winnaars: 91%) omdat:
(1) (onbewust) filmpjes van de alternatieve zaken niet zo gemakkelijk op het net te vinden zijn... :(
(2) (bewust) een groot deel van de deelnemende teams eerder gelegenheidsteam was... :shock:

Ik hoop enkel ,dat er een pak dingen zijn gepasseerd, die velen onder jullie (behalve Marc VA, vrees ik :silent:, ook van mijn kant no hard feelings, Marc ) een aha-erlebnis gegeven hebben ;) en dat ook velen van jullie hebben kunnen genieten van de entourage; ik verwen mijn (quiz)vrienden graag eens :music-listening: :music-rockout: O.a. Bruce Horny & the rest, Buddy 59 en de Bananen hebben dit nog vers in hun geheugen van het "feestje" van vorig jaar, niet, mannen???

Het is mij al gelukt om een analyse te maken van mijn eerste ronde; als alles geanalyseerd is stuur ik het aan alle teams per mail door...
Wat de eerste reeks betreft kan ik melden, dat er géén quizmastersolo's zijn gescoord en slechts 3 antwoorden werden door 5 of minder teams genoteerd....
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door Keiem »

koop05 schreef:maar noteer alvast vrijdag 23 november!
ik heb het alvast in de kwisagenda gezet. :mrgreen:
accuphase
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 18:26

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door accuphase »

Het was de eerste keer dat ik meedeed aan deze jaren 80-quiz. Peter had ons gezegd dat het makkelijker was dan vorig jaar. Met volle moed gingen we met onze ploeg elk een aantal jaren gaan studeren. Als instrumenten gebruikten we de pré Historie, BRT Top 30 en You tube...Groot was de ontgoocheling dat dit alles weinig opleverde. ... De quiz is voor mij te eenzijdig en voor mijzelf te moeilijk. Mag ik ook opmerken dat de klank ( ondanks Bose) uitermate slecht was en wij met moeite kon horen wat er gezongen werd...( rumoerige zaal). Er was een groot aanbod aan dranken en versnaperingen, maar de specialekes waren snel op ( na de eerste ronde als een aantal soorten uitverkocht). Peter wat ik zou weglaten is het aflezen van de scores.... Dit duurt te lang en iedereen kan volgen op de projectie.

Wellicht laat ik de quiz volgend jaar aan mij voorbijgaan....
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door peegee »

accuphase schreef:Het was de eerste keer dat ik meedeed aan deze jaren 80-quiz. Peter had ons gezegd dat het makkelijker was dan vorig jaar. Met volle moed gingen we met onze ploeg elk een aantal jaren gaan studeren. Als instrumenten gebruikten we de pré Historie, BRT Top 30 en You tube...Groot was de ontgoocheling dat dit alles weinig opleverde. ... De quiz is voor mij te eenzijdig en voor mijzelf te moeilijk. Mag ik ook opmerken dat de klank ( ondanks Bose) uitermate slecht was en wij met moeite kon horen wat er gezongen werd...( rumoerige zaal). Er was een groot aanbod aan dranken en versnaperingen, maar de specialekes waren snel op ( na de eerste ronde als een aantal soorten uitverkocht). Peter wat ik zou weglaten is het aflezen van de scores.... Dit duurt te lang en iedereen kan volgen op de projectie.

Wellicht laat ik de quiz volgend jaar aan mij voorbijgaan....
De quiz was effectief een heel pak gemakkelijker dan de vorige edities (nu was de beste score 92%, terwijl het in vorige edities altijd rond de 77% lag), maar, zoals ik aankondigde, hij zal "te makkelijk" zijn voor de doorgewinterde teams en "niet direkt te gemakkelijk" voor de gelegenheidploegen.

Wat het geluid betreft: inderdaad, die was slecht; ondanks het feit, dat we van computer zijn veranderd (de andere klonk nóg slechter) en dat Jo er nog een speciale processor had tussengezet, lukte het niet om die te optimaliseren.... nogmaals 1000 X excuses, daarvoor...
En wat de speciallekes betreft: dat aanbod was inderdaad zeer beperkt, maar ik hoop dat ge er toch nog van hebt kunnen proeven; de Ter Dolen was op na 2 rondes; toen waren er nog een 9-tal andere keuzes over; mag ik wel opmerken, dat op het einde van de quiz er nog Tripel Karmeliet over was én de speciale biertjes van brouwerij Saint Hélène, een eenmansbrouwerij in Virton, superambachtelijk en superlekker (wat de boer niet kent.... ;) ) Geeft niet, wij kunnen daar nog van genieten de komende tijd thuis :obscene-drinkingcheers:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door kasenco »

Er zit een Kas & Co 80's quiz in de pipeline. Indien ik tijdig een deftige zaal vind in de omgeving van Willebroek wordt hij alsnog volgend seizoen afgevuurd. In het andere geval zal het nog een paar jaartjes duren, maar hij komt er vroeg of laat zeker!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door rino »

kasenco schreef:Er zit een Kas & Co 80's quiz in de pipeline. Indien ik tijdig een deftige zaal vind in de omgeving van Willebroek wordt hij alsnog volgend seizoen afgevuurd. In het andere geval zal het nog een paar jaartjes duren, maar hij komt er vroeg of laat zeker!
Schitterend nieuws, ik kijk er alvast naar uit.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door PEKEBO »

Marc VA schreef: sk beveren wint de beker van belgië, het jaar daarop worden we voor de tweede maal kampioen van belgië
:music-rockout: :dance: , ik ben dus niet de enige hier die supporter is van KSKB en al jaren op de Freethiel kom! Nice to know you, Marc ;) .
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door kasenco »

PEKEBO schreef:
Marc VA schreef: sk beveren wint de beker van belgië, het jaar daarop worden we voor de tweede maal kampioen van belgië
:music-rockout: :dance: , ik ben dus niet de enige hier die supporter is van KSKB en al jaren op de Freethiel kom! Nice to know you, Marc ;) .
inderdaad, er zijn er 2 ;)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door peegee »

De volledige analyse is via mail reeds doorgestuurd naar alle teams; als er iemand is, die deze nog niet heeft en hem ook graag zou krijgen, stuur mij gerust een mailtje !!! kakkerlakken@skynet.be

Peter
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door Keiem »

peegee schreef:De volledige analyse is via mail reeds doorgestuurd naar alle teams; als er iemand is, die deze nog niet heeft en hem ook graag zou krijgen, stuur mij gerust een mailtje !!! kakkerlakken@skynet.be

Peter
ikke !
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door peegee »

Keiem schreef:
peegee schreef:De volledige analyse is via mail reeds doorgestuurd naar alle teams; als er iemand is, die deze nog niet heeft en hem ook graag zou krijgen, stuur mij gerust een mailtje !!! kakkerlakken@skynet.be

Peter
ikke !
Ik ben gisteren na mijn vorige post niet meer op het forum geweest, maar ben vannacht plots wakkergeschoten, omdat ik hem U was vergeten doormailen, Keiem...

Heb dat vanmorgen als eerste gedaan nog voor mijn operatie (en om OneGoodReason een plezier te doen: het was er één met niet teveel bloed; gewoon een castratie van een Lhasa Apso) ;)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Greighties, editie Kakkerlakken, aflevering 14; 02 juni

Bericht door Keiem »

peegee schreef:maar ben vannacht plots wakker geschoten, omdat ik hem U was vergeten doormailen, Keiem...
Ben nu niet zeker of ik vereerd moet zijn of als ik dit verontrustend moet vinden. :mrgreen:
Plaats reactie