Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Heeft jouw ploeg (of jijzelf) interesse om deel te nemen?

Ja
3
30%
Nee
3
30%
Af en toe (naargelang plaats en organisator)
4
40%
 
Totaal aantal stemmen: 10

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door Keiem »

Vincent loopt met het idee rond, ik heb ook zin om het doen, en er zijn waarschijnlijk nog andere: kleine muziekkwissen opstellen voor een beperkt publiek. Ik wil hier eens polsen of het leefbaar is.
Wat houdt het in:
Iemand heeft zin om een kwis te doen, zonder prijzen, met een kleinere inkom (bv €8 per ploeg) en weet een leuk café of zaal hiervoor. Liefst ééntje waar de uitbater het idee ziet zitten en er niet teveel luide dronkaards rondlopen. De opbrengst van de drank zal dan naar de uitbater van het café gaan, en de inkom is voor de antwoordbladen/huur materiaal etc. Het zou dus puur voor de fun zijn. Deze kwissen kunnen draaien rond een genre, een thema, een periode of gewoon allround. Ze moeten niet noodzakelijk moeilijker zijn, want niet iedereen houdt hiervan (ik bv... :lol: ). Ik heb zo een 'nineties' kwis bijna volledig klaar in mijn hoofd en Vincent is ook een vat vol ideeën, dat weet iedereen.
Wanneer iemand een kwis klaar heeft zoekt hij een dag waarop geen kwissen zijn. Je kan hiervoor terecht op de overzichtskalender. Ik zou aanraden om de aankondiging dan wel maar een maand of zo van tevoren te doen om organisatoren niet in de weg te zitten. Komt er dan plots toch nog een 'grote' kwis bij op de kalender dan kan je kwis makkelijk nog uitgesteld worden.
Deze kwissen zouden uiteraard niet meetellen voor eender welke rangschikking (tenzij er een aparte voor aangemaakt zou worden).

Heb jij interesse, en zou je afzakken met je ploeg? Laat het hieronder weten of dit idee kans heeft op slagen. Er zouden minstens 12 tot 15 ploegen moeten aangeven dat ze ervoor open staan want elke kwis zou toch 8 tot 10 ploegen moeten kunnen trekken.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door Rubby »

Bij Testedoene zal er hiervoor geen interesse zijn :(
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door marc »

Bij mij sluimert dit idee ook al enige tijd. En ik weet dat nog andere KGBV'ers dat zouden zien zitten. Een volmondig ja, dus.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door Keiem »

Ik heb een POLL toegevoegd bovenaan de thread. Om een correct beeld te krijgen mag er eigenlijk maar 1 per ploeg die invullen (de ploegkapitein?), maar daar ga ik nu niet zo nauw op kijken. (De stem kan gewijzigd worden nadien indien je van gedacht zou veranderen)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2655
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door kasenco »

geen interesse: als ik een quiz opstel is het voor een 20-30-tal ploegen en niet voor 2 handvollen ;)
de kalender zit trouwens al vol genoeg voor mij
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door peegee »

Het doet mij een beetje denken aan de individuele huiskamerquizzen die in Nederland doorgingen (en nog altijd doorgaan???) Ik heb gehoord, dat dat zeer toffe gezellige quizzen zijn ! , maar bij mij ligt het ook niet zo lekker; veel moeite doen voor een beperkt aantal mensen... Ik zie iedereen graag ;) en zie graag véél van mijn muziekquizvrienden terug in plaats van telkens slechts een paar (en dan meestal dezelfde)..... :ugeek:

Het heeft zeker een mogelijkheid tot bestaan, maar enkel en alleen voor de superfanatiekelingen (en zij, die geen verdere verplichtingen tegenover familie hebben), denk ik...
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door Keiem »

Ja, maar ik vraag hier enkel aan de mensen of ze willen meespelen, niet opstellen. Ik ken wel enkele mensen die een kwis willen maken voor een tiental teams. Dit zal uiteraard geen wekelijks of maandelijkse aangelegenheid worden. Hooguit een keer of drie per jaar een 'specialleke' waar de organisator eens zijn volledige goesting kan doen.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door Maledictus I »

Ik ben voorstander en wil meespelen, maar ik denk niet dat ik een volledige ploeg kan samenkrijgen.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door rino »

Ik zie dat zeker zitten, en zou er zelf ook wel één willen organiseren. In verband met die 'themaquizzen', verwacht ik ten laatste maandag op dit forum meer nieuws i.v.m. een nieuwe 'Starbuk & Apollo' quiz. Stay tuned...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door rino »

Zou dat niet meer iets zijn voor duo's in plaats van voor voltallige teams van 4 man? Ik denk dat ik zelf ook moeite zou hebben om een team van 4 man op de been te brengen.
Misschien kunnen we de duo's zelfs samenstellen via loting onder de aanwezigen (of bij veel aanwezigen trio's), beetje zoals de quizzen van 'Het Antwoord' in Roeselare.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door Keiem »

rino schreef:Zou dat niet meer iets zijn voor duo's in plaats van voor voltallige teams van 4 man? Ik denk dat ik zelf ook moeite zou hebben om een team van 4 man op de been te brengen.
Misschien kunnen we de duo's zelfs samenstellen via loting onder de aanwezigen (of bij veel aanwezigen trio's), beetje zoals de quizzen van 'Het Antwoord' in Roeselare.
Sta ik volledig achter.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door progres »

Ik zie dit volledig zitten, toch om mee te doen, niet om samen te stellen
liefst op een zat- of zondagnamiddag
zo'n quiz hoeft ook niet zo lang te duren als een avondquiz
in duo of triovorm lijkt me prima.
het kompas in St-Niklaas lijkt me prima als (centrale) plaats daarvoor
denk wel dat Nick (baas vh kompas) dit zou toelaten, pakweg een 3tal maal per jaar.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door Keiem »

Inmiddels staat het vast: ik zal die Nineties kwis maken. De goesting en inspiratie is te groot... Mijn doelstelling: ten vroegste november (maar het kan gerust zelfs februari zijn) zal ik een paar weken op voorhand een vrij weekend invullen met de kwis. Iedereen schrijft apart in (!) en door lottrekking kom je terecht bij een tweede kwisser. Kleine teams van twee personen dus. Wie op de lijst van aanwezigen iemand ziet staan waar hij zeker niet mee wil samen spelen, kan dit mij laten weten en ik zet jullie niet samen (discreet uiteraard). Goed idee? Enkel door het eens uit te testen zullen we het weten...
Het zal wel ergens in West Vlaanderen zijn. Ik vermoed in Keiem zelf of Roeselare.
Later dus meer.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door SepPuKu »

Wel het is eigenlijk een idee waar ik ook al een hele tijd mee speelde (+ ook al eens geopperd op het forum). Meer zelfs: heb het afgelopen jaar al in enkele cafés gepolst. Voornaamste beweegreden was het gemak: het is niet altijd evident om een volledige organisatie op poten te zetten met alles erop en eraan en daarvoor voldoende volk op te trommelen om alles te ondersteunen (eigenlijk was het de positieve reactie van de andere Monsters die de doorslag gaf om het toch op de klassieke manier te doen :music-rockout: ).

Als het voor een dozijn ploegen is, dan kan het net zo goed in een café ... :?... heu, wacht eens even... :shock: :twisted:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Muziekkwissen voor circuitploegen ?

Bericht door SepPuKu »

Wat de concrete vragen betreft:
- Meedoen? Graag! (maar vul je dan 'jouw ploeg' in in de poll?)
- Organiseren? Even afwachten hoe 23 juni uitdraait... :roll:
Plaats reactie