3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door SepPuKu »

Het is al langer duidelijk: we hebben er definitief een te duchten concurrent bij die nog veel zal meedingen naar de oppergaai. Knappe prestatie van Bruce en zijn troepen :clap:

De quiz was leuk om spelen, de typische Espen-touch zat er duidelijk in maar niet in die mate dat de variatie er onder leed. Nice job :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door vinceluka »

't zat goed in elkaar, 't was plezant om te spelen, 't waren kwaliteitsprijzen en 't leverde een mooie winnaar op

:handgestures-thumbupright: voor De 2 Espen en Bruce Horny & The Rest

tot op editie 4
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Schalckske »

Na een bijzonder slopende laatste week, met traditiegetrouw enorm veel last-minute werk en kleine en minder kleine probleempjes die aan't licht kwamen, doet het toch wel deugd om hoofdzakelijk positieve commentaren te lezen.

Maandagmiddag pas konden we zeggen dat de ganse opkuis klaar was, gisteren had ik zaalvoetbaltoernooi. De stand en bijhorende analyse zullen dus pas vanaf morgen stukje per beetje worden gepost.

Ik zou me wel al willen excuseren bij Danny en zijn WAG-team. Na een quiz die (ik denk voor het eerst in drie edities) organisatorisch vrij gesmeerd leek te lopen, kwam gans op het einde toch nog een blunder met de stand, waar de schiftingsvraag door een fout van mijnentwege niet goed in rekening werd gebracht. Vooral het WAG-team was daarvan de dupe en kon pas als vierde om een prijs terwijl zij eigenlijk als derde moesten afgeroepen worden. Mea culpa :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Schalckske »

stimpy schreef:
Oh ja, onze twee ploegjes zaten naast elkaar wat het extra plezant maakte! Was dit toeval of doelbewust van de organisatie? In het laatste geval, dank je wel!
Daar trachten we elk jaar iet of wat op te letten, idd. Zo zaten Bellem Brug en Testedoene vorige jaren altijd in mekaars buurt. Zo zaten de ploegen van Dimi V.O. (de Espe die meespeelde dit jaar) en zijn vriendin naast mekaar, etc...

Zo vinden wij het zelf ook altijd leuk om naast de Sleepless Horsemen te zitten.

(enfin, toch die keren dat we ze aftroefden :mrgreen: )
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door fLEEtfox »

Schalckske schreef:
(enfin, toch die keren dat we ze aftroefden :mrgreen: )
Oei, hebben jullie zich dan nog maar één keer geamuseerd naast ons :D ?
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Schalckske »

fLEEtfox schreef:
Schalckske schreef:
(enfin, toch die keren dat we ze aftroefden :mrgreen: )
Oei, hebben jullie zich dan nog maar één keer geamuseerd naast ons :D ?
Ik zou eens moeten checken in mijn dagboek, waar ik dat uiteraard allemaal nauwgezet bij houd...
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Schalckske »

Bij deze de start van de analyse.

Algemene opbouw van de quiz:

- De quiz bestond uit 12 ronden met 2 pauzes (na ronde 4 en na ronde 8)

- Net als andere jaren bestond de quiz uit themarondes (5), afgewisseld met mixrondes (4) en "speciale" rondes (3: X-Tro's, albums en favorieten)

- De geluidloze videoclips sneuvelden, vooral omdat de twee Espen die zich de voorbije jaren uren hebben ingezet voor de montage van deze ronde, er dit keer niet meer bij waren

=> dus niet om de meerderheid (die dit niet graag doet) tegemoet te komen, maar eerder als tijdsbesparende maatregel...

- Centrale thema van de avond was "jeugdsentiment". Elk van de 5 themarondes belichtte één specifiek onderwerp dat met jeugdsentiment te maken had.

- De mixrondes bestonden uit volgende 15 categorieën (steeds in wisselende volgorde): 50's | 60's | 70's | 80's | 90's | 00's | 10's | (Euro)Dance | Eurosong | Klassiek | Kleinkunst | Ntwadarter | Singer-Songwriter | Cover | Ultratop

=> Kleinkunst, Cover, Eurosong en 10's waren nieuw dit jaar. Klassiek deed zijn herintrede
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Schalckske »

Ronde 1: Heroes & Villains

De quiz startte met een themaronde die handelde over "gemaskerde superhelden" uit onze jeugdjaren:

- fragmenten 1 t.e.m. 5 hadden een link naar de Mighty Morphin' Power Rangers
- fragmenten 6 t.e.m. 10 hadden een link naar de Teenage Mutant Ninja Turtles
- fragmenten 11 t.e.m. 15 hadden een link naar Zorro.
- In elke themaronde vroegen we eveneens een foto en een lyric die naar het thema verwezen.

Onderstaand volgen de juiste antwoorden. De link werd in vet onderlijnd. Hierboven werd de opmerking al gegeven dat de links niet voor iedereen even duidelijk waren. Wie meer uitleg wil, mag daar gerust naar vragen ;). Tussen haakjes vinden jullie het aantal juiste antwoorden. Quizmastersolo's staan in rood, fragmenten die door iedereen werden gevonden, staan in groen. Fragmenten die door 5 of minder ploegen werden geraden, worden helemaal onderaan nog iets gedetailleerder belicht.

1. Blue (29) - All Rise (30)
2. Frijid Pink (19) - The House Of The Rising Sun (30)
3. Red 5 (13) - Da Beat Goes (16)
4. Dawn (22) - Tie A Yellow Ribbon Round The Ole Oak Tree (26)
5. Black (26) - Wonderful Life (30)

6. Splinter (10) - 1000 Regenbogen (27)
7. April Wine (3) - Sign Of The Gypsy Queen (22)
8. Gene Vincent (19) - Be-Bop-A-Lula (26)
9. Bad Company (14) - Rock Steady (18)
10. The Turtles (30) - Happy Together (30)

11. Jay Z (29) - 99 Problems (29)
12. Johnny Cash (30) - Man In Black (29)
13. Delavega (26) - Surely (20)
14. Tenpole Tudor (23) - Swords Of A Thousand Men (15)
15. Arno (28) - Lonesome Zorro (25)

Foto: Mega Mindy (Free Souffriau) (30)
Lyric: David Bowie (30) - Heroes (30)

Algemene conclusies:

- Topscore: Martha Wainwrong Ain't Right en De Jeugd van Toen met 32/33. Martha Wainwrong vond April Wine niet, De Jeugd van Toen verslikte zich in de titel van Tenpole Tudor.
- Slechts 2 ploegen waren gebuisd, zij het zeer nipt. Beiden hadden immers 16/33.
- Gemiddelde score: 26,1 op 33.

- Deze ronde bevatte behoorlijk wat weggevers die door (bijna) iedereen werden gevonden, wat de hoge gemiddelde score verklaart.
- Zowel de foto als de lyric bleken weggevers te zijn en werden door iedereen gevonden.
- "April Wine" werd enkel gevonden door de Paris Hilton Look-a-Likes, De Jeugd van Toen en door Wille Is Kunne.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Schalckske »

Ronde 2: Mixronde 1

De tweede ronde was de eerste mixronde van de avond. Er werden 15 fragmenten gevraagd uit de 15 reeds eerder vermelde rubrieken.

Onderstaand volgen de juiste antwoorden. Tussen haakjes vinden jullie het aantal juiste antwoorden. Quizmastersolo's staan in rood, fragmenten die door iedereen werden gevonden, staan in groen. Fragmenten die door 5 of minder ploegen werden geraden, worden helemaal onderaan nog iets gedetailleerder belicht.

1. Atlantis 6 (8) - Life Is A Mystery (5)
2. Roy Orbison (30) - (Oh) Pretty Woman (30)
3. Avenged Sevenfold (2) - Nightmare (27)
4. Hurts (26) - Better Than Love (29)
5. Secret Garden (25) - Nocturne (24)
6. Talking Heads (28) - Road To Nowhere (30)
7. Pachelbel (15) - Canon (15)
8. Guy Mitchell (2) - Pittsburgh Pennsylvania (10)
9. Urbanus (30) - Vaarwel Theo (27)
10. One More Time (21) - Highland (28)
11. Joe Cocker (30) - With A Little Help From My Friends (30)
12. Dan Fogelberg (1) - Sutter's Mill (2)
13. Chi Coltrane (22) - Go Like Elijah (23)
14. Sunrise Avenue (15) - Fairytale Gone Bad (19)
15. Raymond van het Groenewoud (29) - Machu Picchu (Bij U Wil Ik Zijn) (2)

Algemene conclusies:

- Topscore: Martha Wainwrong Ain't Right, Bruce Horny & The Rest en Jan, Piet, Joris en Sam Gooris met 24/30.
- Slechts 3 ploegen waren gebuisd (11, 12 en 13 op 30).
- Gemiddelde score: 19,5 op 30.

- De volledig correcte titel "Life Is A Mystery" werd enkel gevonden door Bruce Horny & The Rest, Martha Wainwrong Ain't Right, Gebird, Zijn Moeder Was Een Wit Konijn en The Stimpy's. Bijna alle andere antwoorden gingen over "Mystery" naar "No Mystery" tot "More Mystery", maar deze werden niet goedgerekend.
- "Avenged Sevenfold" werd enkel geraden door Paris Hilton Look-a-Likes en de 4 Sleepless Horsemen of the Apocalypse.
- "Guy Mitchell" werd enkel herkend door Spek en Bonen en door Koerier.
- "Dan Fogelberg" werd enkel gevonden door WAG Team. De Rechte Bananen hadden dit ook eerst vermeld, maar veranderden dit alsnog in John David Souther. De titel "Sutter's Mill" werd gevonden door WAG Team en door Sympathie Vur Den Duvel. Fonetisch niet correcte woordspelingen zoals Sutter's Men en dergelijke werden niet goedgekeurd.
- Bijna iedereen herkende Raymond van het Groenewoud. Enkel Smells Like White Spirit en Jan, Piet, Joris & Sam Gooris hadden de titel correct. Toch een eervolle vermelding voor Smells Like White Spirit die als enige ook de bijtitel tussen haakjes erbij vermeldden.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Schalckske »

Ronde 3: It Takes Two

De tweede themaronde van de avond ging over onafscheidelijke duo's uit onze jeugdjaren:

- fragmenten 1 t.e.m. 5 hadden een link naar Bassie & Adriaan
- fragmenten 6 t.e.m. 10 hadden een link naar Samson & Gert
- fragmenten 11 t.e.m. 15 hadden een link naar Tom & Jerry.
- In elke themaronde vroegen we eveneens een foto en een lyric die naar het thema verwezen.

Onderstaand volgen de juiste antwoorden. De link werd in vet onderlijnd. Hierboven werd de opmerking al gegeven dat de links niet voor iedereen even duidelijk waren. Wie meer uitleg wil, mag daar gerust naar vragen ;). Tussen haakjes vinden jullie het aantal juiste antwoorden. Quizmastersolo's staan in rood, fragmenten die door iedereen werden gevonden, staan in groen. Fragmenten die door 5 of minder ploegen werden geraden, worden helemaal onderaan nog iets gedetailleerder belicht.

1. U2 (30) - Acrobat (9)
2. Judy Collins (9) - Send In The Clowns (27)
3. Cirque du Soleil (27) - Alegria (30)
4. Bobby Day (7) - Rockin' Robin (25)
5. ATC (14) - Around The World (La La La La La) (21)

6. 101 (21) - Rock To The Beat (23)
7. Pavlov's Dog (18) - Song Dance (11)
8. Eddie Hodges (18) - I'm Gonna Knock On Your Door (30)
9. Regina Spektor (29) - Samson (30)
10. Zjef Vanuytsel (24) - Hop Marlene (29)

11. Max Romeo (& The Upsetters) (19) - Chase The Devil (21)
12. Tom Tom Club (26) - Wordy Rappinghood (27)
13. Mungo Jerry (27) - In The Summertime (30)
14. Ugly Kid Joe (28) - Cat's In The Cradle (28)
15. Danger Mouse & Daniele Luppi (ft. Jack White) (13) - Two Against One (23)

Foto: Shirley Bassey (8)
Lyric: Spice Girls (19) - 2 Become 1 (19)

Algemene conclusies:

- Topscore: Sympathie Vur Den Duvel met 32/33. Zij misten enkel de foto van Shirley Bassey.
- Slechts 3 ploegen waren gebuisd (10, 11 en 14 op 33).
- Gemiddelde score: 24 op 33.

- Alle fragmenten werden door minstens 5 ploegen geraden.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door SpeedKing »

Schalckske schreef:Hierboven werd de opmerking al gegeven dat de links niet voor iedereen even duidelijk waren. Wie meer uitleg wil, mag daar gerust naar vragen ;).
Dat kwam van mij. Achteraf zijn die links wel duidelijk, maar terwijl je aan het muziekquizzen bent ook nog eens alle mogelijke links met een reeks of Simpsons of moet zitten bedenken... Dat ging mij toch niet goed, maar 't zal vooral aan de gebrekkige verbinding tussen mijn hersenhelften liggen (if any).

Indrukwekkende analyse, en ook toch hoge gemiddelde scores en bijna alle ploegen met de hakken over de sloot gekregen. Sommige muziekjes waren helemaal niet mijn meug, maar blijkbaar wel van de gemiddelde goegemeente. Dus goed geplukt toch!

Toch een beetje raar dat de twee ploegen die Avenged Sevenfold hadden, naast elkaar zaten. Wie zou nu van wie hebben afgekeken?
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:Toch een beetje raar dat de twee ploegen die Avenged Sevenfold hadden, naast elkaar zaten. Wie zou nu van wie hebben afgekeken?
Ik meen me te herinneren dat Mr. Speedking achteraf zei dat hij zeer lang heeft moeten zoeken tegen dat ie erop kon komen. I rest my case :mrgreen:

Was daarnet de bedenking aan het maken dat mocht jij niet meegespeeld hebben met PHILA, ik mijn eerste zaalsolo gehaald had. Niet dus :(
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door peegee »

Schalckske schreef:Ronde 3: It Takes Two

10. Zjef Vanuytsel (24) - Hop Marlene (29)
Wij schamen ons van één van de (slechts) 6 teams te zijn, die den Zjef niet juist hadden :oops: Nochtans op andere quizzen al meermaals gepasseerd en daar wél juist opgeschreven.....
Spider Murphy
Popstar
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 18:17
Locatie: Uitbergen/Diamond Dogs/Paris Hilton Look-a-likes

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Spider Murphy »

Schalckske schreef:Ronde 2: Mixronde 1


- Bijna iedereen herkende Raymond van het Groenewoud. Enkel Smells Like White Spirit en Jan, Piet, Joris & Sam Gooris hadden de titel correct. Toch een eervolle vermelding voor Smells Like White Spirit die als enige ook de bijtitel tussen haakjes erbij vermeldden.
Denk dat ik zowat de grootste Raymondfan uit het muziekquizzen en ver daarbuiten moet zijn. Machu Picchu is mijn favoriete nummer van hem, dus vanaf de eerste noot was het kippenvel en genieten. Op het einde volgt een sublieme gitaarsolo, echt de moeite waard om eens te beluisteren!



Daarnet zag ik vriend Raymond nog aan het werk met een bassist, accordeonist en percussionist in CC Nova te Wetteren. Genieten!!!
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 3de 4 schelln espe quiz te Aalter

Bericht door Big Banana »

Schalckske schreef:Ronde 2: Mixronde 1
- "Dan Fogelberg" werd enkel gevonden door WAG Team. De Rechte Bananen hadden dit ook eerst vermeld, maar veranderden dit alsnog in John David Souther. De titel "Sutter's Mill" werd gevonden door WAG Team en door Sympathie Vur Den Duvel. Fonetisch niet correcte woordspelingen zoals Sutter's Men en dergelijke werden niet goedgekeurd.
Dat heb ik op mijn geweten.... :oops: sorry Paul...
Plaats reactie