Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door wasoetie »

Ronde 14: één,twee,drie

Live pianoronde. Gespeeld op een piano van Piano's Maene door Koen Verstichel, waarvoor dubbel dank.
Uitvoerder + titel

1. Kris De Bruyne Amsterdam
2. Ben Folds Five Brick
3. Mark Cohn Walking in Memphis
4. Elton John Your Song
5. Joe Jackson Be My Number One
6. Radiohead Pyramid Song
7. R.E.M. Nightswimming
8. Agnes Obel Riverside
9. Vanessa Carlton A Thousand Miles
10. DJ Shadow Building Steam With A Grain of Salt

Veel hoge scores maar slechts één maximumscore: 99 Problems
Laagste score: 3/20
Laatst gewijzigd door wasoetie op zo 01 apr 2012, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door wasoetie »

Ronde 15: La

Snelle ronde waarin alleen maar van 'Lalala' werd gedaan door:

1 Inner Circle
2. Crystal Waters
3. LMFAO
4. Kaiser Chiefs
5. . Kylie Minogue
6. America
7. The Ramones
8. Simple Minds
9. Arctic Monkeys
10. Cat Stevens (Yusuf Islam)
11. Flaming Lips
12. Counting Crows
13. The Smiths
14. Iggy Pop (& The Stooges)
15. Van Morrison
16. Wiseguys
17. Yael Naïm
18. Crosby, Stills & Nash
19. ATC (A Touch Of Class)
20. Led Zeppelin

Maximum score (20/20): Scary Monsters en Martha Wainwrong ain't right
Laagste score: 5/20
Laatst gewijzigd door wasoetie op zo 01 apr 2012, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door SpeedKing »

Meest eigenzinnige editie in jaren, spijtig genoeg voor mij uit nogal wat vaatjes getapt waar ik een bloedhekel aan heb: het hele The Voice-gedoe, bakken (recente) Belpop, en godbetert een hele ronde rond dEUS (afwijkingske van mijnentwege, maar ik krijg uitslag van Barman en zijn kornuiten (wat ook te zien was aan onze uitslag)).

De andere Locos lustten er meer pap van, maar onze eerde top 10-plaats was nooit in zicht. Even zelfs 25ste gestaan, dus die 18e stek was al bij al nog een succes.

Ik heb de eerste edities gespeeld en dan ooit een paar jaar afgehaakt wegens te ver van mijn bed. Dan toch eens teruggekeerd en gemerkt dat het doenbaarder geworden was (de laatste twee jaar zeker), maar nu toch weer even slikken.

But hey, jaarlijks om en bij de 50 ploegen: Wasoeties moet wel ergens op het juiste nageltje kloppen.

Toch denk ik dat, als je het zo ver gaat zoeken, je een en ander beter maskeert in mixrondes. Zo'n In Da Club-ronde bijvoorbeeld, wordt imho beter weggemoffeld tussen verteerbaarder spul.

Volgend jaar er toch weer bij, als is het maar omdat het in mijn vroegere heemstede is!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door Keiem »

Het was inderdaad een kwis met erg wisselvallige rondes waardoor sommigen toch met het gevoel van 'wat was dat allemaal?' naar huis zijn gegaan. Terwijl er toch erg mooie ronde's tussen zaten. Maar 'In da Club' en 'tour d'europe' waren toch wat te zwaar voor heel wat ploegen. Maar het blijft een kwis die wij ooit hopen te winnen. Zeker nu jullie de laatste jaren toch wat meer nadruk leggen op recenter werk. Het zou mooi zijn mochten we van onze debuutkwis (6 of 7 jaar geleden?) ook onze eerste overwinning maken. Al mag dat gerust vroeger dan 30 maart 2013 hoor :lol:
Ik heb die datum alvast vastgezet in de kwiskalender. Daar zit maart 2013 al behoorlijk vol!
wasoetie
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 28 jan 2008, 20:30

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door wasoetie »

Fotopagina van de popquiz: http://www.zita.be/foto/201121/wasoetie ... popquiz-11
Met dank aan Christophe Lahousse voor de mooie foto's.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door progres »

Ik vond het alvast een heel fijne avond.
En dat er al eens iets moeilijkers in zat, geen enkel probleem.
Er zijn genoeg weggeversquizzen tegenwoordig.

een proficiat aan de winnaars en runners-up
meer dan een 4e stek zat er niet in, maar daar ben ik samen met mijn collega's van tequila tevreden over

wasoetie, tot volgend jaar.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door Keiem »

progres schreef: meer dan een 4e stek zat er niet in,
we hadden jullie bijna te pakken. :twisted:
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door baaigones »

gekookte espe schreef:Quiz-mash = de ronde waar er een fles cava mee te winnen valt? 8-)
wasoetie schreef:Ronde 8: Quiz Mash

Maximum score (30/30) voor Jan, Piet, Joris & Sam Gooris
Voor een fles cava willen we al eens een beetje meer ons best doen he :mrgreen:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door peegee »

Keiem schreef:Het zou mooi zijn mochten we van onze debuutkwis (6 of 7 jaar geleden?) ook onze eerste overwinning maken. Al mag dat gerust vroeger dan 30 maart 2013 hoor :lol:
Vergis ik mij? maar jullie hebben toch afgelopen vrijdag een muziekquiz in Brugge gewonnen???????
:clap: :clap:
En 14 dagen geleden één in Roeselare??? :clap: :clap:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door Keiem »

peegee schreef:Vergis ik mij? maar jullie hebben toch afgelopen vrijdag een muziekquiz in Brugge gewonnen???????
:clap: :clap:
En 14 dagen geleden één in Roeselare??? :clap: :clap:
Mja, maar ik bedoel ééntje uit de 'major leagues' :lol:
accuphase
Groupie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 18:26

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door accuphase »

Beste Wasoeties

Voor mij was de quiz waar ik voor een derde keer aan deelnam een ontgoocheling :| . Volgend jaar schrijven we onze ploeg niet meer in. Als je ziet dat sommige ploegen op bepaalde rondes slechts 3 punten halen dan moet er ergens een belletje rinkelen. De ronde Tour d'Europe en de ronde rond Deus ( geen fan ) was voor de meeste ploegen te ver gezocht. Ik denk dat jullie een serieuze evaluatie mogen maken van deze quiz. Het is en blijft een quiz maar het moet nog altijd leuk blijven en niet de ivoren toren van een tiental ploegen.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door rino »

Het was niet bepaald onze quiz zaterdagavond. Iets teveel recente en dansbare dingen waardoor we nooit voor de Top 10 in aanmerking kwamen met ons gelegenheids-/noodploegje. Waar de beats wegbleven scoorden we dan wel weer super: de gitaarsolo's, de dEUS ronde,...
Bovendien speelden Johan Facteur en ik 's namiddags al een wielerquiz, en bleek de omschakeling van koers naar muziek niet zo voor de hand liggend. Ik had nogal wat moeite met de titels van vooral de StuBru hitjes van een tijdje terug.
Toch hebben we ons ook nu weer geamuseerd en komen we volgend jaar zeker terug.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door rino »

wasoetie schreef:Ronde 9: Belgen in het buitenland

Belgische bands coveren anderen bij Giel Beelen op 3FM in Nederland
Wat StuBru recent doet in de Afrekening doet men in Holland al geruime tijd.
Uit het ruime beeldarchief plukten we deze 10 Belgische bijdragen:

8. Guido Belcanto When A Man Loves A Woman Percy Sledge
Ik dacht dat de bands bij Giel Beelen steeds een nummer moeten kiezen uit de hitparade van dat moment. Daarom hebben wij hier Percy Sledge niet genoteerd.
patrick.tequila
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: do 27 mar 2008, 12:08

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door patrick.tequila »

Om één of andere reden (Te ver van het Leuvense? Niet genoeg deelnemers voor een volledig team?) was het slechts de 2e keer dat ik deelnam aan de Wasoeties Popquiz. Ik moet zeggen: mij ga je niet horen klagen. Ik vond het een professioneel werkstuk met voldoende variatie. Toegegeven: als er in de plaats van de dEUs-ronde een Belgische connectie gezocht werd in 10 Euro-dancenummers zou ik ook meer gezucht hebben. Dit was inderdaad geen instapmuziekquiz, 't is daarom dat ik (en waarschijnlijk ook teamgenoten) van plan zijn om volgend jaar terug te keren. Ik vind het een verademing dat er de nodige fouten gemaakt worden, ook bij de topteams. De laatste weken zijn er muziekquizzen geweest waar de top3 nauwelijks iets fout had. Ik vraag me dan af wat daar nog de 'fun' van is? Ok, de gelegenheidsploegen zullen daar ook (bijna) allemaal dik boven de 50% juiste antwoorden scoren maar gaat hun dat hoger laten eindigen in de rangschikking? Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat dergelijke instapquizzen niet mogen bestaan, integendeel. Vraag is of er zoveel 'topteams' hoeven mee te doen. Zelf zal ik bij dergelijke gelegenheden uitsluitend nog deelnemen als het niet te ver van mijn deur is. De Wasoetiesquiz was niet voorspelbaar. Ik hoorde ook fragmenten waar ik uitvoerder, laat staan titel niet kende, maar die mij aangenaam verrasten en misschien ooit tot aanschaf van een cd leiden. En daar draait het natuurlijk allemaal om (los van het feit dat een goeie rangschikking best aangenaam kan zijn): nieuwe muziek leren ontdekken. Daar zijn de Wasoeties in geslaagd, dus aub: verander niet te veel in het concept, anders kunnen jullie ook in het lijstje van 'het was te verwachten en te voorzien' plaats nemen.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: Wasoeties Popquiz 11 - zaterdag 31 maart in Tielt

Bericht door straight banana »

wasoetie schreef:Ronde 7: In da Club

Een ronde gevuld met beeldmateriaal uit het beeldarchief van het Clubcircuit. Uitvoerder + titel.

1. De Heideroosjes United Scum
2. L’Orchestre Internationale Du Vetex Kravattof Cocec
3. The Young Gods Gasoline Man
4. Amatorski Come Home
5. The Melvins Anaconda
6. Steven H Saai In Den Backstage
7. Grant Hart 2541
8. Steak Number Eight Stargazing > titel solo voor d'Hespe : 7 frank de rol :clap:
9. Jim Jones Revue Shoot First
10. Wire Two People In A Room

Duidelijk een ronde die moeilijk verteerd werd, ondank een aantal legendarische namen.
Vooral de titels bleken een struikelblok: 5. Anaconda, 9. Shoot First en 10. Two people in a room werden door geen enkele ploeg geraden. :think:


Hoogste score: 13/20 voor Guess Who en 99 problems
Laagste score: (twee ploegen met) 2/30

Denk dat wij 12/20 haalden. O.a. Melvins verward met Meat Puppets :roll: Haal altijd Meat Puppets, Mudhoney en Melvins door mekaar.
Heel leuk dat dit soort artiesten eens op een quiz gevraagd wordt, maar was misschien wel beter geweest om hier enkel de uitvoerders te vragen. Wel mooie titelsolo voor d'Hespe. :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie