Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door SepPuKu »

:wtf: ok ok daar gaat mijn laatste strohalm, ik kan nu mijn plan voor die reeks HELEMAAL opbergen :evil: :mrgreen:

Dit was ook grotendeels mijn concept: langere kettingen. Daarvan zijn hier of in de quiz van Vince al gepasseerd (soms in duo i.p.v. trio) ...
2Pac - Temptations /// Temptations - War /// War - Cisco kid
Cake OF Miss Kittin & The Hacker - Frank Sinatra /// Frank Sinatra - Imagination OF Stardust /// Imagination / Stardust - <nummer naar keuze>
Billy Joel - James /// James - Sound /// The Sound - <nummer naar keuze>
Duran Duran - Reflex /// Re-flex - Hurt /// Hurts - <nummer naar keuze>
Red Hot Chili Peppers - Aeroplane /// Aeroplane (ft Kathy Diamond) - Whispers /// Whispers - And the beat goes on
Ideal OF Fisher-Z - Berlin /// Berlin - Masquerade /// Masquerade - Guardian angel
Buckley OF Supergrass - Grace /// G'race - Manhattan /// Manhattans - <nummer naar keuze>
Kelis & Andre 3000 - Millionaire /// Millionaire - Champagne /// Champagne OF Champaign - <nummer naar keuze>
Pink Floyd - Seesaw /// Seesaw - Smoke /// Smoke - My friend Jack
<te zoeken> - Foreigner /// Foreigner - Double vision /// Double Vision - Knockin’

Waarschijnlijk niet helemaal in volgorde te vragen in mijn geval.

Zal met de kruimels die overblijven nog wel iets kunnen doen (vb. Masquerade - indien niet gepasseerd - had ik als dubbele titel kunnen gebruiken: resp. Berlin en Laura, of Grace maar die is m.i. als eens gepasseerd als dubbele titel, bij Tony of zo). Magere troost... :crying-blue:

Neen, vooral van die Pink Floyd heb ik echt spijt, een van mijn favorieten van mijn favorieten a.h.w. http://www.youtube.com/watch?v=T4psU7Ttop4
Maakt me na 100 luisterbeurten nog steeds compleet weerloos, dat nummer :bow-blue:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door kasenco »

Al die spielerei.... I hate it!
Op die manier is het niet meer quizzen, maar spelletjes spelen. Dat is goed voor 1 reeks, maar dan heb ik er genoeg van :naughty:

Ook de massa tips die Vince gaf op de quiz. Moet dat nu echt zoveel?
Ik durf wedden dat bijna gans de zaal Depeche Mode (ipv Camouflage) zou geantwoord hebben moest Stan Ridgway er niet als tip hebben gestaan....
Maar ja, ieder zijn goesting en voor mij liever een tip-loze quiz ;)

Al het lezen van tips, foto-tips..... Het blijft echt hectisch en vermoeiend.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door SpeedKing »

De mensen van de Hard & Heavy Quiz in Zottegem wezen ook gewaarschuwd (en er nemen toch 4 circuitploegen deel) : meer van dat ook aldaar. En ze zijn nog niet de revue gepasseerd bij Vince. Want alleen al in de sector van de zware metalen kan je ook een quiz vullen op dit principe. Heb me er in de voorbereiding eens aangezet en zat toen ook al aan een lijst van 150. Mocht je nog andere subgenres induiken, er zouden nogal wat combinaties opduiken!

Leve Spotify ;)!

P.S. Kettinkje van 5 voor de liefhebbers:
Hawkwind - Motorhead / Motorhead - Bad Religion / Bad Religion - Television / Television - Venus / Venus - She's So Disco
Laatst gewijzigd door SpeedKing op ma 23 jan 2012, 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door aLEEce in chains »

Als mindere goden hebben wij ons ook wel geamuseerd in Bissegem. De moeilijkheidsgraad was (zoals verwacht en aangekondigd) voor ons vaak te hoog, maar dat wilt niet zeggen dat we ons verveeld hebben. Veel goeie dingen gehoord en naar aanleiding van de analyse zullen ook wel een aantal dingen opgezocht worden.
We doen onze pet af voor de Vinceluka! Dit moet behoorlijk veel werk gevraagd hebben en het zat verdraaid goed in elkaar (al moet ik bekennen dat ik na de tweede pauze efkens het gevoel had dat het mocht stoppen, maar dat zal aan mijn vermoeidheid liggen en waarschijnlijk lag de ronde me niet echt). De laatste ronde was ik dan weer volledig mee. Al bij al tevreden met onze 16de plaats, het hoogst haalbare.

Proficiat aan de winnaars en verdikke ook een vette proficiat voor de 3 schelln espe die daar toch maar mooi komen opdraven met een sterke prestatie :greetings-clapyellow:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door One good reason »

kasenco schreef:Ik durf wedden dat bijna gans de zaal Depeche Mode (ipv Camouflage) zou geantwoord hebben moest Stan Ridgway er niet als tip hebben gestaan....
Guess aan welke tafel dit wel werd ingevuld :laughing-rolling:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door vinceluka »

One good reason schreef:
kasenco schreef:Ik durf wedden dat bijna gans de zaal Depeche Mode (ipv Camouflage) zou geantwoord hebben moest Stan Ridgway er niet als tip hebben gestaan....
Guess aan welke tafel dit wel werd ingevuld :laughing-rolling:
Even FF naar ronde 9 voor mini-analyse van dit fragment
16 x correct, 2 x blanco, 1 x Marc Almond en 1 x Depeche Mode :roll: :P
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door PEKEBO »

kasenco schreef: Ik durf wedden dat bijna gans de zaal Depeche Mode (ipv Camouflage) zou geantwoord hebben moest Stan Ridgway er niet als tip hebben gestaan....
Ik ken het nummer nu al enkele jaren dankzij de Duitse clipzender "Deluxe Music" die ik kan ontvangen via satelliet (TV Vlaanderen) en dikwijls passeert dit nummer op het scherm terwijl ondergetekende aan het werken is ;) . Er passeren nog veel van deze pareltje op die zender, goed voor een volgende quiz :P . Allez, een zaalsolo (zonder thema) zou het dus toch niet geweest zijn met Kas in de zaal, al zei ik ook aan tafel dat het spijtig was met " Stan op het voorplan".

Voor de rest niets dan lof over deze quiz, blijft moeilijk maar deze keer zeker bespeelbaar :handgestures-thumbupright: .
Altijd voorstander van zulke quizzen, daar steek je veel van op en het thema verveelde mij nooit.

Respect voor het werk die Vince hier moet ingestoken hebben :clap: .
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door Tonyvdb »

Uitstekende quiz !
Vince weet van wanten, dat is duidelijk !!

Heil Vince ! Volgend jaar gaarne weder !!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door SepPuKu »

kasenco schreef:Al die spielerei.... I hate it!
Op die manier is het niet meer quizzen, maar spelletjes spelen. Dat is goed voor 1 reeks, maar dan heb ik er genoeg van :naughty:

Ook de massa tips die Vince gaf op de quiz. Moet dat nu echt zoveel?
Ik durf wedden dat bijna gans de zaal Depeche Mode (ipv Camouflage) zou geantwoord hebben moest Stan Ridgway er niet als tip hebben gestaan....
Maar ja, ieder zijn goesting en voor mij liever een tip-loze quiz ;)

Al het lezen van tips, foto-tips..... Het blijft echt hectisch en vermoeiend.
Ik begrijp dat je liever op een ontspannen manier quizt, ieder heeft zijn voorkeur. Afraden om een quiz op dergelijke wijze in elkaar te draaien dat vind ik dan weer te verregaand, er zijn voldoende quizzen waar het zonder (of met beperkte) spielereien verloopt. En ook bij Vince zal het de harde kennis geweest zijn die uiteindelijk de doorslag gaf, ben ik zeker.

Want er zullen toch ook voldoende fragmenten geweest zijn waar voor jullie één of andere tip zeer welkom bleek, niet? Het werkt in beide richtingen: netto pikt iedereen zijn graantje mee dankzij de tips. Al moet je er idd. wel hard voor werken...

Wat Camouflage betreft: vind ik eerlijk gezegd eerder een (weliswaar pittige) klassieker, t.t.z. niet qua airplay o.d. maar zo eentje die muziekquizzers vroeg of laat wel ergens oppikken.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door PEKEBO »

SepPuKu schreef:
Neen, vooral van die Pink Floyd heb ik echt spijt, een van mijn favorieten van mijn favorieten a.h.w. http://www.youtube.com/watch?v=T4psU7Ttop4
Maakt me na 100 luisterbeurten nog steeds compleet weerloos, dat nummer :bow-blue:
:banana-dance: :handgestures-thumbupright:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door Keiem »

Want er zullen toch ook voldoende fragmenten geweest zijn waar voor jullie één of andere tip zeer welkom bleek, niet? Het werkt in beide richtingen: netto pikt iedereen zijn graantje mee dankzij de tips. Al moet je er idd. wel hard voor werken...
Het werkt inderdaad altijd wel eens in iemands voordeel én nadeel: Wat mij betreft mocht een nummer als dat van Midnight Juggernaughts gewoon afgespeeld worden. Ik vind 'Shadows' een heel leuke song. Maar door 'FBI' als extra tip te geven zullen er dan weer velen dit gevonden hebben.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door vinceluka »

De analyse

Ronde 1 Start the commotion (op 52 punten)
eerste 10 FR = intro's, laatste fragment outro

1 1968 America 19
1 1968 The Nice 14
2 1996 Machinehead 12
2 1996 Bush 16
3 1993 Faces 5 (Paris Hilton, Bruce Horny, Vlassenbroek, 4 Schelln espe en Black Velvet)
3 1993 2 unlimited 8
4 1963 (Love is like a) Heat wave 19
4 1963 Martha Reeves & the Vandellas 19
5 1984 Imagination 12
5 1984 Belouis Some 12
6 1999 Eden 20
6 1999 Hooverphonic 20
7 1979 Weekend 20
7 1979 Earth & Fire 20
8 2003 Divine 15
8 2003 Sebastien Tellier 17
9 2011 Strangers 12
9 2011 White Lies 14
10 1997 Free 7
10 1997 Ultra Nate 6 (Martha, Paris Hilton, Vlassenbroek, jeukdoos, 4 good dogs, 4 schelln espe) (4 x everything but the girl)
11 1979 The Boss 12
11 1979 Diana Ross 16
12 1988 Fuck tha Police 17
12 1988 NWA 12 (6x Public enemy)
13 1985 All you Zombies 7
13 1985 The Hooters 8
14 1971 Oh you Pretty Things 11
14 1971 David Bowie 19
15 1972 Papa was a rolling stone 20
15 1972 The Undisputed Truth 7 (3 x bobby womack)
16 2004 Like Little Willie John 9
16 2004 Mark Lanegan 14
17 1980 No doubt about it 15
17 1980 Hot Chocolate 12
18 1981 Slow hand 20
18 1981 The Pointer Sisters 20
19 1980 Out in the street 18
19 1980 Bruce Springsteen 18
20 1978 Next to you 18
20 1978 The Police 20
21 1965 Tell her no 7
21 1965 The Zombies 11
22 1966 Midnight to six man 11
22 1966 The Pretty Things 11
23 1974 Time waits for no one 6 (Tequila, Bruce Horny, MIB, Vlassenbroek, Guess who, Clement)
23 1974 The Rolling Stones 18
24 1956 Fever 20
24 1956 Little Willie John 9 (2 x Nina Simone, is Willie John een mietje of Nina een halve vent? :P )
25 2000 Ex-Girlfriend 17
25 2000 No Doubt 19
26 1972 Let it rain 1 (Paris Hilton)
26 1972 Eric Clapton 11

eerste zaalsolo al onmiddellijk met outro van Let it rain (één van de allerbeste gitaarsolo's imo) voor Paris Hilton
De meesten wisten dat Clapton hier aan het werk was al dan niet door tip 'slow hand'
Hier dus veel Derek & dominos (5) en ook Cream (2) gelezen
voor titel Layla (6) en after midnight (3)

Strikt gezien scoort ook JPJ &SG hier een zaalsolo
aangezien ze als enigste de titel 'Like Little Willie John' 100% correct hadden
Echter op deze titel werd nogal mild verbeterd
(ook op titels 'no doubt about it, oh you pretty things en ex-girlfriend werd soms niet te nauw verbeterd)

JPJ & SG heeft 'Tell her no' als titel voor Rolling Stones
eerst dacht ik dat ze het verkeerde vakje genomen hadden maar nee bij Pretty Things staat Rosalyn en dat is ook een nummer van hen.

Grappigste antwoord voor Belouis Some : Matthias Lens met het nummer Eva :o

4 Sleepless horsemen had in deze ronde recht op een puntje meer (maar in ronde 2 hebben ze er dan eentje teveel gehad, dat compenseert terug)

STAND na ronde 1

1 Marta Wainwrong ain't right 45
1 Tequila Overdrive 45
3 Sympathie vur den Duvel 44
4 Paris Hilton Look-a-Likes 42
4 Jan, Piet, Joris & Sam Gooris 42
6 Kas en de Holly's 41
6 Clement & KGBV 41
8 Starbuk & Apollo 40
9 Scary Monsters 39
10 Vlassenbroek 2000 38
10 Bruce Horny & The Rest 38
12 Rechte Bananen 37
13 Guess Who 36
14 Men in Black 34
14 4 Good Dogs 34
16 4 Schelln Espe 27
18 4 sLEEpless Horsemen of the Apocalypse 26
17 Black Velvet 25
19 Jeukdoos 23
19 Blackout 23

Gemiddelde score : 36 (69,2%)
Topscore : 45 (86,5 %)
Laatst gewijzigd door vinceluka op di 24 jan 2012, 11:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door Keiem »

vinceluka schreef: 26 1972 Let it rain 1 (Paris Hilton)
Jan is dus een grote Clapton fan. Al moest hij ook even zijn ogen sluiten en de hersencellen opwarmen.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door SpeedKing »

Een leuke opener zou ook geweest zijn: Europe, met America (kijk, dat vind ik nu grappig zie...;)).

Overigens kan je daar nog een fragment voorsteken: Killing Joke - Europe...
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Scary Monkey IV - 21 jan 2012 - Bissegem

Bericht door DVNO »

Vrees niet, ik ga hier niet beginnen met een opsomming van alle mogelijke opgaves die vanuit mijn muziekcollectie in de quiz zouden kunnen verzeilen. :roll: Ik vermoed dat iedereen wel een deftige ronde in het genre kan opstellen. Een volledig uitgebalanceerde quiz daarentegen, da's andere koek. Mijn felicitaties voor Vinceluka!

Ik denk dat ik daarnaast ook een open deur intrap als ik zeg dat deze quiz nooit van de poes is. Ik had na ronde 8 hetzelfde gevoel als ALEEce in chains: nood aan een hapje frisse lucht. (Getuige onze laattijdige ingave van het theorieblad :oops: :D ) Maar zoals de slogan van mijn favoriete (nu tijdelijk mindere) voetbalploeg het mooi stelt: no sweat, no glory. 't Was weer goeie gymnastiek voor de hersenen en 't was nog plezant ook! Want naast het gezwoeg hoor je op dergelijke quiz toch af en toe eens iets dat je erna toch eens van naderbij wilt horen.
Met onze 4e man [die last minute moest afzeggen wegens voetbalverplichtingen (lees: verliesverplichtingen :P )] er wel bij, hadden we de ploegen boven ons nog meer het vuur aan de schenen kunnen leggen. Verder leggen wij ons graag neer bij de schijnbaar grenzeloze kennis van de topploegen.

Nog een paar bemerkingen om af te sluiten:
1: @ PEKEBO: weet Sabam daarvan da gij Duitse muziekzenders afspeelt in uw kapsalon? :mrgreen:
2: @ Lars: Love, don't hate => http://www.youtube.com/watch?v=Md3jzcgc ... re=related :mrgreen:
3: @ Vinceluka: jij kent een band (who made who) niet? Mijn laatste hoop in de mensheid is volledig verdwenen ;)

C U next year

O ja, mss toch nog 1 tipje ivm de broodjes: Gelieve deze niet te verpakken in wc-papier ipv servetten => echt smakelijk is het toch niet :s
Plaats reactie