NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Plaats reactie
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door Lars »

1. Vincent Matten - Johan Vermeiren :clap: :clap: :clap:
2. Lars Van Moer - Marc Vermeiren :)
3. Carl Degrave - Luk De Ceukelaire :clap:

28 duo's
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door Lars »

Sterke start van de drievoudige winnaars Carl en Luk maar na enkele ronden werd de top plots door elkaar geschud en kwamen Johan en Vincent aan de leiding, op één punt gevolgd door Marc en mij. Lange tijd bleef dat verschil één punt maar in de laatste ronden (vooral de vertaalronde) werden de commerciële / pulp-accenten nog wat zwaarder dan in de vorige ronden en moesten we de rol lossen.

Uiteindelijk een ruime voorsprong voor de winnaars Vincent en Johan. :clap:

Weer een quiz met vele toffe linken, maar voor ons mocht het soms wat minder commercieel, zeker in de sixties. Commercieel kan trouwens ook erg moeilijk zijn, met (voor ons) onbekende singles van the Searchers, Bobby Rydell, ... Waarom niet eens een singer-songwriter (naast weggever Donovan) of een albumtrack van een grote naam? Maar toch heb ik me prima vermaakt. :handgestures-thumbupright:
minerva
One Hit Wonder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 20:32

Re: NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door minerva »

De uitslag :

1. Matten - J. Vermeiren 295/336
2. Van Moer - M. Vermeiren 287
3. De Grave - De Ceukelaire 286
4. Verhulst - Van Mele 283
5. Jansens - Bockstaele 278
6. Van Oproy - Verloy 277
7. Crick - Vansteenbrugge 267
8. De Proost - Aerts 266
9. Verfaillie - De Clerck 261
10. Peeters - Verschueren 250
11. Schillebeeckx - Vandewater 244
12. Roobroeck - Vantroys 242
13. Vermeire - Keymeulen 234
14. Hemelaers - Geyselinckx 233
15. Van Eccelpoel - Andries 233
16. Heyvaert - François 228
17. Branckaerts - Maerschalck 224
18. Lansens - Plasmans 219
19. Peleman - Vanderheyden 214
20. Starckx - Peeters 204
21. Van Limbergen - Ouderits 203
22. D'Hondt - Lippens 200
23. Demeulemeester - Vermeersch 196
24. Burtin - Kuypers 192
25. Leibovitz - Blommaert 186
26. Melis - Van Hulsel 182
27. Staals - Dewinne 161
28. De Craene - Somers 136
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door PEKEBO »

Deze organisatie weet duidelijk hoe een quiz moet samengesteld worden, schitterende quiz! :handgestures-thumbupright:
Deze quiz verdiend natuurlijk meer duo's, maar natuurlijk niet gemakkelijk als er dezelfde dag nog een quiz plaatsvindt.

Peter en ik weten al langer dan vandaag dat we totaal andere muziek beluisteren, dit gegeven leverde ons een 5de plaats op. De theorie, wat we altijd een beetje vrezen, maakte dit keer geen verschil voor ons tegenover "theoriekenners" en zo lag de weg naar een mooie eindplaats open.
Lars wil soms iets meer een albumtrack horen? Bij onze quiz zaten er nochtans enkele in van grote namen, een gemiste kans voor onze vriend uit Mechelen die niet aanwezig was te Overmere! :P ;)

Hopelijk worden de vragen en antwoorden hier nog gepost en blijft dit prachtig initiatief bestaan.

Proficiat aan het duo Matten/Vermeiren :clap:

En aan de organisatie, bedankt voor de fijne namiddag. ;)
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door Buddy59 »

Topquiz gasten :clap: :clap: :clap:
Ik kijk al uit naar de volgende ;)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door vinceluka »

Opnieuw een erg leuke duoquiz met spitsvondige reeksen

de 'khadaffi' en de 'wat vond u van de quiz?' rondes waren voor mij de toprondes niet gespeend van de vaste humor-ingredienten.
De deja vu ronde (2 fragmenten met éénzelfde titel) ronde vond ik dan weer wat saaitjes doordat je helft van de antwoorden al van ver zag aanwaaien.

Na een valse start, in de eerste ronde toch wel 4 punten weggegooid,
konden we ons tijdig herpakken en door de theorie ronde kwamen we warempel op kop om die niet meer af te geven.

Nu die theorie-ronde was echt onwaarschijnlijk, nooit eerder zoveel meeval gehad in een ronde als in deze.
Door het zwart-wit thema konden we daar waar we niet direct een idee hadden wie op de foto stond of welke tekst voor ons lag, min of meer gericht gaan gokken. We plaatsten er zo'n negental en zeven ervan waren juist met als gevolg dat we veel punten konden pakken op het gros van het deelnemersveld.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door Buddy59 »

Lars schreef:Waarom niet eens een singer-songwriter (naast weggever Donovan) of een albumtrack van een grote naam?
Waarom wel Lars?
Lars
Rock Legend
Berichten: 1578
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door Lars »

Buddy59 schreef:
Lars schreef:Waarom niet eens een singer-songwriter (naast weggever Donovan) of een albumtrack van een grote naam?
Waarom wel Lars?
- om de quiz wat evenwichtiger te maken
- om minder gemopper van Marc Vermeiren naast mij te hebben :mrgreen: :whistle:
minerva
One Hit Wonder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 20:32

Re: NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door minerva »

Marc heeft misschien heimwee naar de Spelers en Drinkersquizzen; maar wij kregen met moeite 10 ploegen bijeen. :romance-grouphug:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door marc »

minerva schreef:Marc heeft misschien heimwee naar de Spelers en Drinkersquizzen; maar wij kregen met moeite 10 ploegen bijeen. :romance-grouphug:

Heimwee naar een quiz waar John Prine of Gene Clark wel eens passeerde? You bet. :cry:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door SepPuKu »

Heb ook wel heimwee naar de avond-muziekquiz van Spelers en Drinkers (waarschijnlijk wel o.w.v. andere fragmenten :whistle:), zou de naambekendheid van NGMB daar niet voor een frisse wind kunnen zorgen (een soort keurmerk a.h.w. :think: )

De namiddagquizzen vind ik uiteraard een prachtig alternatief... misschien beide eens combineren :mrgreen:

Neen, hopelijk houdt de stevige opkomst van vorige zaterdag op zijn minst de duoquiz op de rails voor de komende periode. En wordt het laatste fragment van de quiz dus niet letterlijk genomen (nu ja het einde van de wereld werd ook al meermaals voorspeld en onze aardkloot draait toch ook nog altijd... ;) )
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: NGM Namiddag-duomuziekquiz 07/01/2012

Bericht door SepPuKu »

Zelf ben ik eigenlijk ook geen fan van een al te hoog gehalte aan hits (er zijn zo veel genres waaruit je kan putten) maar als je een concept afwerkt ga je na een tijd onvermijdelijk op zoek binnen de eigen dada's
t.t.z. als de inspiratie stilaan opdroogt en de reeks is nog niet helemaal sluitend.

Zolang het er niet over is, prefereer ik eerder de omschrijving 'eigen smoel'. Iets wat deze quiz toch duidelijk heeft en dan vooral o.w.v. de talrijke leuke vondsten :handgestures-thumbupright:
Plaats reactie