9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door SpeedKing »

Net als verleden jaar net in de top 10 gebleven met Los Locos, zeer tevreden. Vliegende start genomen met de albums (ja, wij luisteren nog naar albums) en ons heel even tussen de grote namen gewaagd - de quiz werd aan de top een tweestrijd aan de top tussen Scary Monsters en Greatest Tits - maar daarna keurig op onze plaats gevallen.

Dit is echt een van de meest haalbare en doenbare quizzen op het jaar, met als nadeel enkele echt wel te makkelijke ronden (met veel 19/20 op 20 scores, daarmee schiet niemand iets op). Daartegenover toch ook enkele rondes waarop wij gezweet hebben: die guest artists leek een makkelijk concept. Gewoon een uitvoerder en een guest artist foto raden, maar helaas pindakaas.

De ronde met de Tarot-kaarten was tof: niks spectaculairs, maar wel een goeie houvast om de nummers te raden. Dubbele titels ook altijd leuk - twee keer voor ne frank zeg maar; eigenlijk was elke ronde danig opgezet dat het nooit te vergezocht werd in titels etc... Je moest ze ook niet altijd raden, de titels, dat scheelt al een pak voor de gelegenheidsploegen.

Persoonlijke blunder geschoten met de Helmet / House Of Pain verwarring vs Biohazard / Onyx, en dan ook beter wat minder waar/vals ingevuld - hoewel dat indianenverhaal van Madonna en Patrick Hernandez zich niet echt leent tot een sluitende quizvraag: is Humo het orakel dat daar de waarheid in pacht heeft?

Nog eens een nieuwe Loco uitgetest, die zich uiteindelijk geen meerwaarde voelde, maar toch maar mooi Aaron uit Frankrijk herkende en Black Mountain uit Canada. Vier tafelsolopunten kan je altijd wel gebruiken. Nieuw volk recruteren en houden, blijft moeilijk, zelfs op een 'doenbare' quiz.

Uiteraard was ook guest loco Chris van 5CC (die alles tot in de meest beklijvende (klevende?) details wist te vertellen over de zaadlozing van de mannen van 10CC) een meerwaarde. Hopelijk geeft CC Locos in Vilvoorde straks ook vuurwerk.

Al bij al lag de quiz me verleden jaar precies iets beter en ervoer ik 'm als net iets plezanter, maar zeker weer van de partij volgend jaar!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door PEKEBO »

Respons blijft een leuke quiz die we graag spelen, al was de quiz na de pauze voor ons minder leuk.. :(
Voor de pauze nog in de top 3, erna weggezakt naar een 7de plaats na vooral een zeer slechte voorlaatste ronde waar artiesten gelinkt moesten worden aan het land van herkomst.

Nu, het scoreverloop verliep blijkbaar wat chaotisch bij sommige ploegen, geen verwijt naar de mensen van de jury want iedereen doet uiteraard zijn best :handgestures-thumbupright: maar het puntentotaal (270 punten) van ons bleek totaal niet te kloppen bij het afroepen van de eindstand maar omdat de kloof met de 6de toch 10 punten was lieten we het maar gebeuren. Blijkbaar hadden de sympathieke heren van Beernem (the 4... ;) ) wel een klacht ingediend en kregen dus de punten waar ze recht op hadden en sprongen zo 1 punt over ons na hun sterke prestatie :clap: , voor ons was het toen al te laat om te reageren :evil: .
Bij de voorlaatste ronde kregen we slechts 15/30 en hadden minstens 18/30..bla bla bla :( .
Ik zeur hier niet graag over maar even checken mag wel, vind ik.

Prijzentafel was alweer top en verder niets dan lof over deze quiz :handgestures-thumbupright: .

Tot volgend jaar!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5050
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door Keiem »

Gisteren voor het eerst meegedaan met Luk en z'n 'grote prammen' (50% Hiltonbloed want Gordon Downie was ook mee). Het ging vlot want er kwamen antwoorden uit alle vier de hoeken. Dat winnen van de inmiddels geroutineerde machine van Scary Monsters moeilijk tot onmogelijk ging zijn voelden we wel aan, maar met de tweede plaats zijn we superblij.
De kwis was inderdaad niet de moeilijkste, maar bevatte zeker genoeg uitdagers om het leuk te maken. Af en toe waren ze wel wat vergezocht, die kuitenbijters (bij de teksten bv), maar dit stoorde niet echt. Ook de prijzentafel was dik in orde. Minpuntje waren de te stille boxen, ik kan wel wat meer decibels verdragen.
Ik vond de trip zeker de moeite en maak -indien mogelijk- volgend jaar opnieuw de verre oversteek.
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door aLEEce in chains »

PEKEBO schreef:Nu, het scoreverloop verliep blijkbaar wat chaotisch bij sommige ploegen, geen verwijt naar de mensen van de jury want iedereen doet uiteraard zijn best :handgestures-thumbupright: maar het puntentotaal (270 punten) van ons bleek totaal niet te kloppen bij het afroepen van de eindstand maar omdat de kloof met de 6de toch 10 punten was lieten we het maar gebeuren. Blijkbaar hadden de sympathieke heren van Beernem (the 4... ;) ) wel een klacht ingediend en kregen dus de punten waar ze recht op hadden en sprongen zo 1 punt over ons na hun sterke prestatie :clap: , voor ons was het toen al te laat om te reageren :evil: .
Bij de voorlaatste ronde kregen we slechts 15/30 en hadden minstens 18/30..bla bla bla :( .
Ik zeur hier niet graag over maar even checken mag wel, vind ik.
Eilaba Pekebo, we hadden er nog een paar te kort hoor. Ge zijt bang achter ons te eindigen hé :mrgreen: :mrgreen: Ge zijt trouwens nog eerst afgeroepen ook al had je volgens de uitslag één punt minder :silent:

Soit, vond het een leuke quiz met een zeer mooie prijzentafel. Het geluid was voor Keiem te stil, maar ons stond ie soms te luid . Het was vooral de bas die ons parten speelde, al heeft de organisator deze zeer vlug aangepast :handgestures-thumbupright: ). Helaas zaten we bij de guitaract niet echt gunstig (te dicht), maar we gaan hierover niet klagen. Voor de rest een zeer aangename avond gehad. Vorige jaar mij hier zeer goed geamuseerd en dit jaar opnieuw, ongetwijfeld dus tot volgend jaar! Ik vind het leuk om te zien dat de organisatie er plezier in heeft, anders blijf je geen zo'n filmpjes maken.
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3336
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door SpeedKing »

Vreemd, wij zaten met onze kop aan een box en vonden het ook te stil... Vb. JJ Cale vs Eric Clapton-versie van Cocaine verward, met degelijk geluid nooit van zijn leven.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door PEKEBO »

SpeedKing schreef:Vreemd, wij zaten met onze kop aan een box en vonden het ook te stil... Vb. JJ Cale vs Eric Clapton-versie van Cocaine verward, met degelijk geluid nooit van zijn leven.
Ah Ludo, ge kent die gasten. Ik kan mij niet voorstellen dat het ooit eens "te stil" zal zijn aan tafel van die luidruchtige bende uit Beernem :roll: :P .
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door PEKEBO »

aLEEce in chains schreef:Ge zijt bang achter ons te eindigen hé
1 keer per seizoen (Berlare) voor ons eindigen is al genoeg zeker met jullie espen vriendjes als hulpmiddel :mrgreen:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door aLEEce in chains »

SpeedKing schreef:Vreemd, wij zaten met onze kop aan een box en vonden het ook te stil... Vb. JJ Cale vs Eric Clapton-versie van Cocaine verward, met degelijk geluid nooit van zijn leven.
We hadden het over de bas en het guitarspel (waarbij de fender naast mijn kop stond) hé, want we hebben dezelfde fout gemaakt als jullie ;)
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door boo-lee »

SpeedKing schreef:Dit is echt een van de meest haalbare en doenbare quizzen op het jaar, met als nadeel enkele echt wel te makkelijke ronden (met veel 19/20 op 20 scores, daarmee schiet niemand iets op).
Ik moet dit toch even nuanceren. Vorig jaar hadden we een paar reeksen die voor "circuitploegen" inderdaad soms naar het banale neigden qua moeilijkheidsgraad. Dat hebben we dit jaar willen vermijden en ik heb dan ook van veel ploegen gehoord dat deze een stuk pittiger was dan de vorige. Voornamelijk van de lokale ploegen, maar zeker ook van een aantal doorgewinterde quizzers. Deze keer zaten er volgens mij maar drie écht gemakkelijke rondes tussen: de ronde met de mashup video's, die met de zelf gemaakte video's en die met de live gitarist. Die reeksen zitten er puur in om het entertainment gehalte van de quiz te verhogen en de deelnemers een gezellige avond te bezorgen. En in alle bescheidenheid denk ik te mogen zeggen dat ze hun effect niet gemist hebben. De sfeer in de zaal zat er tijdens die reeksen serieus in. En het gaf de gelegenheidsploegen eindelijk ook eens de kans om 13-14 op 20 te halen, zodat de quiz als geheel voor hen niet ál te frustrerend werd.

Wat het geluid betreft, ik ben het er niet mee eens dat dit niet "degelijk" zou geweest zijn. Ik heb al veel quizzen meegemaakt en ik meen te mogen zeggen dat de klankkwaliteit bij ons een stuk boven het gemiddelde zat met een zeer goede installatie. Dat het aanvankelijk wat te stil stond, daar kan ik inkomen. Maar waarom meld je dat niet gewoon de avond zelf? Aan de moeilijkheidsgraad van de reeksen kon ik zaterdagavond niet veel veranderen, maar op eenvoudig verzoek kon ik wel de schuiver een stukje hoger zetten. Ik vind het eerlijk gezegd als perfectionist en controlefreak wat vervelend om zoiets de week erna op een forum te moeten lezen, terwijl het heel gemakkelijk kon verholpen worden.

Enfin, no offence, ben blij dat iedereen hier schrijft dat ze er volgend jaar terug gaan bij zijn, daar zijn we heel blij om. Van zodra ik de eindscore doorgemaild krijg post ik ze hier ook op het forum.
Laatst gewijzigd door boo-lee op ma 19 dec 2011, 13:55, 3 keer totaal gewijzigd.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door aLEEce in chains »

PEKEBO schreef:
aLEEce in chains schreef:Ge zijt bang achter ons te eindigen hé
1 keer per seizoen (Berlare) voor ons eindigen is al genoeg zeker met jullie espen vriendjes als hulpmiddel :mrgreen:
:angry-cussingblack: we weten je wel te vinden hoor ;) Trouwens Peter, vorig jaar waren we ook voor jullie in Oudenaarde :twisted:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door aLEEce in chains »

boo-lee schreef:Wat het geluid betreft, ik ben het er niet mee eens dat dit niet "degelijk" zou geweest zijn. Ik heb al veel quizzen meegemaakt en ik meen te mogen zeggen dat de klankkwaliteit bij ons een stuk boven het gemiddelde zat met een zeer goede installatie. Dat het aanvankelijk wat te stil stond, daar kan ik inkomen. Maar waarom meld je dat niet gewoon de avond zelf? Aan de moeilijkheidsgraad van de reeksen kon ik zaterdagavond niet veel veranderen, maar op eenvoudig verzoek kan ik wel de schuiver een stukje hoger zetten. Ik vind het eerlijk gezegd als perfectionist en controlefreak wat vervelend om zoiets de week erna op een forum te moeten lezen, terwijl het heel gemakkelijk kon verholpen worden.
Hierin geef ik je gelijk en zoals ik al aangaf in een vorige post, jullie hebben (voor ons de te zware bas) direct aangepast :handgestures-thumbupright:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door Metal.LEE.ca »

aLEEce in chains schreef:
PEKEBO schreef:
aLEEce in chains schreef:Ge zijt bang achter ons te eindigen hé
1 keer per seizoen (Berlare) voor ons eindigen is al genoeg zeker met jullie espen vriendjes als hulpmiddel :mrgreen:
:angry-cussingblack: we weten je wel te vinden hoor ;) Trouwens Peter, vorig jaar waren we ook voor jullie in Oudenaarde :twisted:
en hadden die andere horsemen iets meer vertrouwen in Filips & mijn kennis van het aardrijkskunde gehad (maar nee ...), waren we wss zelfs met een straatlengte voor geëindigd ... :teasing-blah:
Up & runnin' richting n° 6 op ...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door rino »

Wij vonden de quiz dit jaar stukken beter dan vorig jaar. Vorig jaar was hij, mijns inziens, veel te makkelijk. Nu waren er voldoende kuitenbijters om het ook voor de 'meer ervaren' quizzers leuk en uitdagend te houden.
Zoals telkenjare ook dit keer weer uiterst verzorgd en met een fel geapprecieerde humoristische knipoog. :handgestures-thumbupright:
Geen klagen bij ons over het geluid. Misschien wel over het toch wel heel lange wachten op het eindverdict. Maar laat dit uiteraard maar detailkritiek zijn...
Proficiat aan Scary Monsters en Greatest Tits. Wij moesten na de pauze de rol lossen en mochten uiteindelijk nog heel content zijn toch nog ex-aequo (met Rock Monsieur en Vlassenbroek) derde te eindigen. Guess Who's Ozzy (die bij Rock Mr. speelde) lijkt er een gewoonte van te maken mij telkens op de valreep nog bij te benen (zie de Individuele). ;)
Ook nog applaus voor de toch wel sterke prestatie van JPJ&SG, die met drieën (waarvan één muziekquizdebutant) net buiten de top 3 eindigden. :clap:
Eén groot minpunt echter toen we na de quiz weer bij de auto aankwamen. Bleek dat Joosts wagen een lekke band had, waardoor we met de nodige vertraging de (verre) terugrit moesten aanvatten.
Tot volgend jaar.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5050
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door Keiem »

rino schreef:Bleek dat Joosts wagen een lekke band had, waardoor we met de nodige vertraging de (verre) terugrit moesten aanvatten.
Heb je mijn gsm niet (0478/134404)? Ik had gerust nog vlug willen helpen depanneren hoor.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 9e Popquiz vzw Respons, za 17/12, PZ Ename (Oudenaarde)

Bericht door rino »

Keiem schreef:
rino schreef:Bleek dat Joosts wagen een lekke band had, waardoor we met de nodige vertraging de (verre) terugrit moesten aanvatten.
Heb je mijn gsm niet (0478/134404)? Ik had gerust nog vlug willen helpen depanneren hoor.
Heb ik nog voorgesteld aan Joost, maar 't zou zo ook wel lukken, zei hij.
En dat was, na een moeilijk begin, ook zo.
Plaats reactie