Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door Keiem »

Marc VA schreef: 6.Barry White - I’m gonna love you just a little more ( 1 )
==> (t): Danny Van Mele :clap:
zo'n bekend nummer, is al in honderden films gebruikt (meestal comedy). En toch maar 1 persoon die het echt kende.. :music-rockout:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door Keiem »

Marc VA schreef: 17.White Stripes - Fell in love with a boy
Marc, verwissel je deze niet met de versie van Joss Stone?
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door Marc VA »

:) iets dat jullie nog niet wisten, maar volgende week in de Dag Allemaal ... de outing van Jack White !
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door kasenco »

Keiem schreef:
Marc VA schreef: 6.Barry White - I’m gonna love you just a little more ( 1 )
==> (t): Danny Van Mele :clap:
zo'n bekend nummer, is al in honderden films gebruikt (meestal comedy). En toch maar 1 persoon die het echt kende.. :music-rockout:
nummer jamais de la vie gehoord ;)
wat heet trouwens bekend?
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door Keiem »

kasenco schreef:nummer jamais de la vie gehoord ;)
wat heet trouwens bekend?
Ja, dat zijn vooral van die komedies a la American Pie waar er op dit nummer dan meestal een jongedame in badpak te zien is in slowmotion. Geen enkel nummer werkt beter op zo'n scene.

('t is duidelijk: ik luister niet vaak naar 'foute' muziek, maar kijk wel graag naar 'foute' films :mrgreen: )

Edit:
ik heb er al één gevonden (uit Friends - in het begin vh fragment):
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door SepPuKu »

Marc VA schreef:Tenslotte wens ik Tony succes en veel plezier en amusement tijdens het samenstellen van de volgende individuele quiz. Hopelijk doet het merendeel van de deelnemers opnieuw mee.
Tot volgend jaar in de buurt van Kortrijk ( of waar dan ook ...
Bedankt alleszins Marc voor de grondige analyse, altijd een leuke extra 'gratis dienstverlening' na een quiz :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door Marc VA »

6.Barry White - I’m gonna love you just a little more ( 1 )
==> (t): Danny Van Mele
eerste hitparadenotering in nederland voor Barry White, hoogste notering: plaats 21 en verbleef 5 weken in de top 40
info komt uit een boekje dat ik speciaal ter voorbereiding vd quiz cadeau heb gekregen: top 40 hitdossier 1965-2009
ps ! ditzelfde boekje plaatst "sticks man" onder black slate, vandaar het zo ook op het verbeterblad stond ... maar ondertussen weet ik beter :oops:
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door Marc VA »

een leuke vraag bij een eventuele gelijke stand was de volgende geweest: welke zwarte artiest is geboren als "barry white" maar treedt op onder een andere artiestennaam ? ( tip1 ik heb hem enkele jaren geleden zien optreden op r&b festival te peer tip 2 begeleid door de seatsniffers )
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door Joe Roxy »

Zoals vorige editie had ik een dubbel gevoel na de analyse en deeluitslag.


Opnieuw blij weer een solo te scoren op een favoriete groep: The Hives- met een nummer dat ik kende van een punkverzamelaar + titel laten horen.

Eveneens had ik normaal gezien Renegades of Funk - Nog gecovered door Rage Against The Machine op rengeades (net zoals Kick out the jam), Wist niet dat van Afrika Bambaata was.

Eveneens nummer van Hot Chip is volledig " And I was a boy from school" Misschien enkel kort als single uitgebracht.

Hoopte eveneens een een net top 10 in de 2000+ te behalen wat niet gelukt is. Wel dikke profciat aan Thomas Saeys :handgestures-thumbupright: :clap: , waar ik overtuigd was dat die dat zeker wel kon. (Zie maar Jongeren muziekquiz, Ultratop) Evenzeer moeten vaststellen dat ons niveau tamelijk gelijkwaardig is. :D En men ander referentiepunt, Wouter, daar kan ik niet aan typen.

Ook jammer dat Becky haar solo net gemist heeft door Bryan Adams te veranderen. :( Gelukkige had ze de avond nog een halve steun aan Roberto, want zo alleen in een hoekjes in den trek van de deur te zitten, dat was het ook niet helemaal.


Eenmalig ga ik een individuele (moeilijke alternatieve) muziekquiz overslaan, weet nu dat ik me de verplaatsing naar het verre Bissegem gaat besparen. Dat was dan ook men enige punt van kritiek, moet het nu bijna grootendeels op individuele muziekquiz alternatiever zijn. Vorige editie was daarin beter in balans. Ik ben eigenlijk niet zo goed in recente echte hits, maar is altijd wel die extra variatie en duiding van een 'volledige' muziekquizzer. Eveneens had ik die avond de opmerking voor mezelf, waarom weer zo moeilijk, we zijn allen alleen, maak toch dan een quiz als deze van kluizenaars, Koerier in Reet, .... Als je alleen zijn zullen daar evenzeer missers gemaakt worden ook al al is het niet zo moeilijk.
Dus :handgestures-thumbupright: op voor het iniatief van Paul McCartney. Ik zal daar zijn, ook al zal ik ni super scoren.
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door Marc VA »

Arme Joe,
Ik begrijp je kritiek niet.
Ik heb je antwoordformulieren erbij genomen.
Enkele voorbeelden van artiesten die je niet herkende: Crystal Gayle, Dazz Band, Chiffons, Dave Berry, Steve Miller Band, Hurts, Connie Francis, The Move, Dave Edmunds, Jimmy Helms, Bob Azzam, Frankie Valli, Pretenders, Kon Kan, Frankie Laine, Gladys Knight & Pips, Yarbrough & Peoples, Bryan Adams, Kristine W, Sugar Hill Gang, Yazoo, Eddie Cochran, Doobie Brothers, KC & Sunshine Band, Helen Shapiro, Stretch, Billy Joel, Fine Young Cannibals, Shirley Bassey, Yello, Supremes, …
Anderzijds herkende je wel: PJ Harvey, Mercury Rev, Ocean Colour Scene, MC5, Primal Scream, System Of A Down, Screaming Trees, Dave Clarke, Belle & Sebastian, TV On The Radio, Belle & Sebastian, Foals, Pavement, Motek, JAMC, …
Verder ben ik er 100 % van overtuigd dat de organisator van de hitquiz weet waar hij mee bezig is en dat hij een mooi werkstuk zal presenteren.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door Tonyvdb »

Marc VA schreef:Tenslotte wens ik Tony succes en veel plezier en amusement tijdens het samenstellen van de volgende individuele quiz. Hopelijk doet het merendeel van de deelnemers opnieuw mee.
Tot volgend jaar in de buurt van Kortrijk ( of waar dan ook ...
Bedankt, ik hoop zo snel mogelijk een datum te prikken ... ik vermoed ergens in het najaar van 2012.

Zoals in mijn vorige post al geschreven, zal mijn quiz in het verlengde liggen van de voorbije vier individuele quizzen, maar ook van mijn eigen Stardust-quizzen (met mogelijks zelfs een paar van mijn 'vaste rondes' (duoronde/bijvraagjes/links/etc...)), rekening houdend dat het dit keer individueel is natuurlijk.
Dat betekent een greep uit de brede muziekgeschiedenis van de 60s tot heden : alternatief, maar ook hits, al heb ik, zoals ook al een paar keer gepost, een hekel aan deze woorden en dergelijke hokjesopdeling : ik hoor even graag Paul Simon als Neil Young, even graag MIKA als James Blake, even graag Duran Duran als Gang of Four.
Een frivoliteit of andere sotternie of twee kan wel in de quiz sijpelen, maar wie graag heelder rondes après-ski-hits, Vlaamse schlagers, The Mexican Whistler, de vogelkens- of de pizzadans verwacht, zal ik moeten teleurstellen.

Voorts wens ik de organisatoren van de individuele hitquiz in Itegem veel succes en deelnemers toe, en zou heel graag deelnemen om eens te kijken wat ik waard ben op zo'n quiz, maar het verlengde weekend van 1 mei trekken we er normaal een paar dagen op uit, ik bekijk het nog wel even, misschien past het alsnog, het is nog lang tot dan.

Tenslotte : nogmaals bedankt voor de quiz, Marc VA, en ook nogmaals proficiat aan mijn mede-podiummers Marc en Marc, kersverse 'topvijfer' Johan Seppuku (en Luk die alsnog de topvijf haalde (zie posts ivm 'Sticksman')) en zeker voor revelatie Dimitri : nu al podiumkandidaat op de volgende IQ !
Ook had ik tenslotte graag nog een speciaal pluimpje naar mijn gelegenheidsploegmaat Rino gegooid voor zijn top tien-plaats : op zijn kousevoeten komt hij bij de allerbeste muziekquizzers van het 'circuit' ... :clap:
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door Joe Roxy »

Marc VA schreef:Arme Joe,
Ik begrijp je kritiek niet.
Ik heb je antwoordformulieren erbij genomen.
Enkele voorbeelden van artiesten die je niet herkende: Crystal Gayle, Dazz Band, Chiffons, Dave Berry, Steve Miller Band, Hurts, Connie Francis, The Move, Dave Edmunds, Jimmy Helms, Bob Azzam, Frankie Valli, Pretenders, Kon Kan, Frankie Laine, Gladys Knight & Pips, Yarbrough & Peoples, Bryan Adams, Kristine W, Sugar Hill Gang, Yazoo, Eddie Cochran, Doobie Brothers, KC & Sunshine Band, Helen Shapiro, Stretch, Billy Joel, Fine Young Cannibals, Shirley Bassey, Yello, Supremes, …
Anderzijds herkende je wel: PJ Harvey, Mercury Rev, Ocean Colour Scene, MC5, Primal Scream, System Of A Down, Screaming Trees, Dave Clarke, Belle & Sebastian, TV On The Radio, Belle & Sebastian, Foals, Pavement, Motek, JAMC, …
Verder ben ik er 100 % van overtuigd dat de organisator van de hitquiz weet waar hij mee bezig is en dat hij een mooi werkstuk zal presenteren.
Ik denk dat je ook goed moet bekijken uit wel decennia waaruit je vergelijkt , meer hitnamen in periode 60/70 waarbij 90/00 alternatief was + plus gedeeltelijk men leeftijd (zoals bij thomas).Ik hou van alternatief maar heb die variatie van echte hits uit officiële hitlijsten.
Ik volg algemeen de muziek, maar zal dan ook niet geen ongelooflijk beginnen te blokken totdat ik met zekerheid de hits van Connie Francis, Kon Kan,... ken. Ik ga dat morgen niet per se opzoeken en zal eveneens niet tot den treuris te hard op muziek focussen om het perse te kennen. Ik denk dat wat soms gedeeltelijk het verschil maakt tussen het eerste deel en tweede deel van de uitslag van de deelnemende personen.
Enkele opgenoemde hitartieste kon ik niet de naam komen, zoals Bob Azzam met mustapha, andere zoals sugargang hill verwissel ik met grandmaster flash.... Ne mens maakt ook fouten bij de individuele.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door rino »

Joe Roxy schreef: andere zoals sugargang hill verwissel ik met grandmaster flash.... Ne mens maakt ook fouten bij de individuele.
Zo te zien zijn er wel meer dingen de je verwisselt, Joe. :lol: ;)
Thomatt
Roadie
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 09 mar 2009, 16:18

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door Thomatt »

Het was de eerste keer dat ik aan een individuele quiz deelnam, en ik verwachtte dan ook het ergste, aangezien ik toch zo ongeveer de jongste moet geweest zijn, en mijn kennis van muziek voor de jaren '90 ook niet echt je dat is - mooi geillustreerd door de uitslag van de eerste 3 decennia :) .
Maar op zich vind ik het ook niet zo erg dat ik hierop zo slecht scoorde, het wil zeggen dat ik nog veel groeimarge heb, wat ik op zich wel positief vind - er valt nog veel te ontdekken voor mij.
Het enige wat ik me afvraag is waar ik al die muziek kan ontdekken zonder me suf te blokken. Sinds enkele maanden ben ik van Studio Brussel overgeschakeld naar Joe, enerzijds omdat ik de beperkte playlist en slechte presentatoren op StuBru niet meer aankon, anderzijds om ook al die hits van vroeger bij naam te leren kennen.
Maar jammer was er geen Lime of Jukebox Jive te bespeuren. :(
De quiz zelf vond ik zeer aangenaam, met dank ook aan de fijne buren Steven en Jose. Leuke, licht mysterieuze locatie ook. Het was laat gedaan, maar dat vind ik eigenlijk hoegenaamd totaal niet erg, integendeel zelfs. Ik wil gerust ganse nachten door muziekquizzen.. :ugeek:

Ik volg Joe Roxy ook wel (bedankt overigens om mijn naam ook eens te vernoemen ;) ), maar denk ook wel dat de balans moeilijk te vinden is tussen commercieel en alternatief, of wat dan ook.
Alleszins: volgend jaar doe ik zeker weer mee en hoop jaar na jaar altijd wat plaatsjes te kunnen stijgen, om hem over 20 jaar zelf eens te winnen! :twisted:

Ik las ook iets van een individuele hitquiz, waar? wanneer?

PS: na het eerste blad van de eerste ronde had ik het gevoel op een examen zijn toe te komen waar ik voor vergeten te blokken was.. dit terzijde.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Individuele Muziekquiz 11/11/2011 St. Niklaas

Bericht door PaulMcCartney »

Thomatt schreef: Ik las ook iets van een individuele hitquiz, waar? wanneer?

PS: na het eerste blad van de eerste ronde had ik het gevoel op een examen zijn toe te komen waar ik voor vergeten te blokken was.. dit terzijde.
Er is een aparte aankondiging van de commerciele individuele quiz.

Waar : Itegem
Wanneer: 1/5/2012 (14u-18u)

Meer concrete info volgt dit weekend (in het genoemde topic)
Plaats reactie