Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/2011

Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/2011

Bericht door One good reason »

Een last-minute ticket, via RobertO van Apollo vs Dreamers & Kluizenaars, zorgde ervoor dat ik toch nog kon deelnemen aan deze quiz.
Het was eveneens leuk om eindelijk mijn naamgenoot van het forum te ontmoeten.
Al zag hij er minder exotisch uit dan ik me had voorgesteld :o ;)
Na vlug kennis te hebben gemaakt met de rest van het team, konden we dan beginnen aan de 1ste ronde.

De rondes waren telkens onderverdeeld in 12 fragmentjes. Na een valse start (fragment 4 bleek nummer 3 te zijn :roll: ) kon de rest van de avond eigenlijk (wat mij dan betreft) echt niet meer stuk. Ik was dan ook blij mijn steentje te hebben bijgedragen aan een team, dewelke duidelijk een 80's man kon gebruiken. Ook de sfeer naast ons (Bruce Horny :handgestures-thumbupright: ), zat weer meer dan goed en de lachsalvo's stapelden zich ook weer goed op :lol:, tot zelfs buiten de zaal. De moeilijkheidsgraad was zeer aanvaardbaar voor de gemiddelde quizzer. Evenwichtig in de genres, maar misschien niet in de decennia. Naar mijn gevoel toch ontzettend veel 80's, maar mij hoor je hier zeker niet over klagen ... integendeel, het bleek al snel een pluspunt :handgestures-thumbupright: Het werd dan ook een bikkelharde strijd voor de eindstreep. En elk puntje moest men dan ook halen om hier als winnaar uit te geraken.

Ditmaal viel de beurt aan Martha ..., mooi gevolgd door Kas, Buddy Joe & Co. De rest weet ik niet meer en interesseert me eigenlijk ook niet. Van ons team weet ik nog dat we in de top 10 zaten. Heb van de prijzentafel ook nog "Het Groot Sinjorenboek" meegenomen.

Conclusie: zeer leuke hitpotente quiz, snelle afhandeling (op alle gebied: punten, bediening, jury :handgestures-thumbupright: ) en nog een speciale vermelding en wow! voor de mooie projectie van de scores! :o
Chapeau! Volgend jaar annuleer ik alle vergaderingen en krijgt deze quiz bij mij terug voorrang!
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door dendaffe »

01. Martha Wainwrong ain’t right 338 99,41
02. Kas, Buddy Joe & Co 335 98,53
03. Testedoene 335 98,53
04. Fab 4 331 97,35
05. Bruce Horny and the rest 323 95,00
06. Detroit Breakdown 316 92,94
07. Apollo vs Dreamers & Kluizenaars 315 92,65
08. Gebird 314 92,35
09. Diamond Dogs 312 91,76
10. Afghan Pigs 312 91,76
11. Alice Pooper & The Toilet Seats 312 91,76
12. Absolute Beginners 302 88,82
13. Den Oude Kneeder 300 88,24
14. Poptiek Snacken 295 86,76
15. Pretty Peracetamol 295 86,76
16. De Daisybelzen 295 86,76
17. Blue Moon 291 85,59
18. Men In Black 286 84,12
19. De Kwissetiers 282 82,94
20. Interstellar Overdrive 273 80,29
21. Total Quality 272 80,00
22. www.o-reve.be 262 77,06
23. The Brainstormers 259 76,18
24. Floppy's 258 75,88
25. Liesbeth & Co 248 72,94
26. The Devil and His 3 Angels 247 72,65
27. De 4 krieken 222 65,29
28. De Alleduvelkes 219 64,41
29. Stoem kieken 206 60,59
30. Green Bottles 202 59,41
31. Sjowtime 184 54,12
32. Rick Astley & The Pet Shop Chili Peppers 180 52,94
33. Prutsers United 175 51,47
34. 666, The Number of the Beast 174 51,18
35. Familie Zappa 165 48,53
36. Bestmedia 99 29,12
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door gekookte espe »

Weet niet goed welk gevoel overheerst.
Heb me best geamuseerd op deze quiz, iedere ronde zat er wel 2 of meer keren "mijn ding" in, maar de moeilijkheidsgraad (of makkelijkheidsgraad liever) zorgde er voor dat een ongelooflijk sterke MWAR inhalen onbegonnen werk was.

Akkoord dat je uw quiz hitgevoelig wil maken, zo heb ik ze zelf het liefste eigenlijk, maar nergens zat er een verschilmaker in die ons de kans gaf om een achterstand in te halen.
En als blijkt dat om een of andere reden (telfout vd jury?) we onze redelijk hard bevochten 2e plaats op het einde nog kwijt raken aan een eveneens sterke Kas, Buddy, Joe & Co (toch proficiat mannen ;) ) gaan wij van Testedoene denk ik met een semi-teleurgesteld gevoel naar huis. 11 rondes vd 13 het maximum halen, en toch niet winnen, faut le faire :(

In ieder geval proficiat aan de organisatoren: deze quiz zat zonder meer goed in elkaar, leuk origineel concept ook van de punten weer te geven met om de zoveel tijd ook een podium met de top-3 in beeld. Knap!
Volgende keer voor de stand misschien wel afstappen van lettertype 8, en overschakelen naar 28, zodanig dat de mensen die verder zitten dan de eerste rij deze ook kunnen lezen :P

Gelukkig kan ik me troosten met de gedachte van opnieuw boven Bruce "Hornsby" geëindigd te zijn. Morgen zal het iets moeilijker zijn...
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door celtic601 »

gekookte espe schreef:Weet niet goed welk gevoel overheerst.
Heb me best geamuseerd op deze quiz, iedere ronde zat er wel 2 of meer keren "mijn ding" in, maar de moeilijkheidsgraad (of makkelijkheidsgraad liever) zorgde er voor dat een ongelooflijk sterke MWAR inhalen onbegonnen werk was.

Akkoord dat je uw quiz hitgevoelig wil maken, zo heb ik ze zelf het liefste eigenlijk, maar nergens zat er een verschilmaker in die ons de kans gaf om een achterstand in te halen.
En als blijkt dat om een of andere reden (telfout vd jury?) we onze redelijk hard bevochten 2e plaats op het einde nog kwijt raken aan een eveneens sterke Kas, Buddy, Joe & Co (toch proficiat mannen ;) ) gaan wij van Testedoene denk ik met een semi-teleurgesteld gevoel naar huis. 11 rondes vd 13 het maximum halen, en toch niet winnen, faut le faire :(

In ieder geval proficiat aan de organisatoren: deze quiz zat zonder meer goed in elkaar, leuk origineel concept ook van de punten weer te geven met om de zoveel tijd ook een podium met de top-3 in beeld. Knap!
Volgende keer voor de stand misschien wel afstappen van lettertype 8, en overschakelen naar 28, zodanig dat de mensen die verder zitten dan de eerste rij deze ook kunnen lezen :P

Gelukkig kan ik me troosten met de gedachte van opnieuw boven Bruce "Hornsby" geëindigd te zijn. Morgen zal het iets moeilijker zijn...
beetje flauwe reactie van een gewezen Schel .... dacht dat zij mede één vd ploegen waren die deelname boven klassering
in hun vaandel droegen ? times are changing zong nonkel bob ....of zwarte lola ...
als je een kwis samenstelt die jaarlijks bestaat uit bijna helft gelegenheidsploegen , ga je niet uitdokteren wat de "verschilmakers" dienen te zijn tssn bepaalde ploegen maar bezie je die best globaal ...je steekt er hier en daar wat "moeilijke" fragmenten in om hopelijk de
top iet of wat uit elkaar te halen ... gebeurt dit niet .. jammer . daarvoor heb je schiftingsvragen.
en persoonlijk blijf ik bij mijn standpunt , liever alle ploegen tevreden dan enkel de top tevreden .
op onze kwis bOOmbastic is er ook al door sommigen aangekaart dat ze geen uitdaging hebben aangezien er veel hits insteken .. tja .. hun volste recht .. 13 jaar een volle zaal en we dienen jammer genoeg elk jaar ploegen te weigeren wegens volzet .... waarom zouden wij onze kwis aanpassen omdat er al enkele malen 2 ploegen met gelijke punten eerst zijn ? een moeilijke kwis maken is simpel .. een kwis voor iedereen ... das andere kaka .
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door One good reason »

celtic601 schreef:persoonlijk blijf ik bij mijn standpunt , liever alle ploegen tevreden dan enkel de top tevreden .
op onze kwis bOOmbastic is er ook al door sommigen aangekaart dat ze geen uitdaging hebben aangezien er veel hits insteken .. tja .. hun volste recht .. 13 jaar een volle zaal en we dienen jammer genoeg elk jaar ploegen te weigeren wegens volzet .... waarom zouden wij onze kwis aanpassen omdat er al enkele malen 2 ploegen met gelijke punten eerst zijn ? een moeilijke kwis maken is simpel .. een kwis voor iedereen ... das andere kaka .
Deze "kaka" was zeker goed genoeg :lol:
En blijf alstublieft ook bij je standpunt! :handgestures-thumbupright:
Moeilijke quizzen zijn er al genoeg.
tomdevilder
Popstar
Berichten: 314
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 12:35

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door tomdevilder »

Als gelegenheidsploeg doen wij elk jaar mee aan deze kwis... Dit jaar stak hij ook weer zeer goed in elkaar en hebben we ons goed geamuseerd (was zeer spannend gevecht met tafel 21 en 23, en wij zaten aan tafel 22, wat ook meteen onze plaats in de einduitslag zou worden)...

Toch blijft de vraag (en die heb ik ook over de 2 of 3 andere kwissen die ik al eens meedoe)... Waar zijn de R&B en dansnummers ??????? Ik vind de kwissen altijd overwegend alternatief... of worden R&B en dance hits niet meegereken, of eens een paar onvervalste schlagers.... Neem het van mij aan, die zal de groepen die nu 11 maximums op 13 halen wel het vuur aan de schenen leggen, want daar zitten ook stevige kuitenbijters bij !!!

Toch was dit een topkwis en doen we volgend jaar weer mee (als hij door spijtige omstandigheden niet met een jaartje wordt uitgesteld)
tomdevilder
Popstar
Berichten: 314
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 12:35

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door tomdevilder »

One good reason schreef:
celtic601 schreef:persoonlijk blijf ik bij mijn standpunt , liever alle ploegen tevreden dan enkel de top tevreden .
op onze kwis bOOmbastic is er ook al door sommigen aangekaart dat ze geen uitdaging hebben aangezien er veel hits insteken .. tja .. hun volste recht .. 13 jaar een volle zaal en we dienen jammer genoeg elk jaar ploegen te weigeren wegens volzet .... waarom zouden wij onze kwis aanpassen omdat er al enkele malen 2 ploegen met gelijke punten eerst zijn ? een moeilijke kwis maken is simpel .. een kwis voor iedereen ... das andere kaka .
Deze "kaka" was zeker goed genoeg :lol:
En blijf alstublieft ook bij je standpunt! :handgestures-thumbupright:
Moeilijke quizzen zijn er al genoeg.
Groot gelijk !!!!!!
Quasimodo
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 19:12

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door Quasimodo »

tomdevilder schreef:
One good reason schreef:
celtic601 schreef:persoonlijk blijf ik bij mijn standpunt , liever alle ploegen tevreden dan enkel de top tevreden .
op onze kwis bOOmbastic is er ook al door sommigen aangekaart dat ze geen uitdaging hebben aangezien er veel hits insteken .. tja .. hun volste recht .. 13 jaar een volle zaal en we dienen jammer genoeg elk jaar ploegen te weigeren wegens volzet .... waarom zouden wij onze kwis aanpassen omdat er al enkele malen 2 ploegen met gelijke punten eerst zijn ? een moeilijke kwis maken is simpel .. een kwis voor iedereen ... das andere kaka .
Deze "kaka" was zeker goed genoeg :lol:
En blijf alstublieft ook bij je standpunt! :handgestures-thumbupright:
Moeilijke quizzen zijn er al genoeg.
Groot gelijk !!!!!!
Tegenwoordig wordt het een echt elitair gezelschap...
Blijkbaar winnen ze niet en is de quiz TE gemakkelijk (bizar en toch niet winnen !) dus sabel hem dan maar neer...

Wij hebben ons wel degelijk geamuseerd en vinden dit ook een uitgebalanceerde quiz.
Rangschikking interesseert ons minder en minder als we ons maar amuseren !
(zal ook de reden zijn waarom we op andere quizzen niet meer te zien zullen zijn...)
Dumbo
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 sep 2008, 16:54
Locatie: Boortmeerbeek

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door Dumbo »

gekookte espe schreef:Weet niet goed welk gevoel overheerst.
Heb me best geamuseerd op deze quiz, iedere ronde zat er wel 2 of meer keren "mijn ding" in, maar de moeilijkheidsgraad (of makkelijkheidsgraad liever) zorgde er voor dat een ongelooflijk sterke MWAR inhalen onbegonnen werk was.

Akkoord dat je uw quiz hitgevoelig wil maken, zo heb ik ze zelf het liefste eigenlijk, maar nergens zat er een verschilmaker in die ons de kans gaf om een achterstand in te halen.
En als blijkt dat om een of andere reden (telfout vd jury?) we onze redelijk hard bevochten 2e plaats op het einde nog kwijt raken aan een eveneens sterke Kas, Buddy, Joe & Co (toch proficiat mannen ;) ) gaan wij van Testedoene denk ik met een semi-teleurgesteld gevoel naar huis. 11 rondes vd 13 het maximum halen, en toch niet winnen, faut le faire :(

In ieder geval proficiat aan de organisatoren: deze quiz zat zonder meer goed in elkaar, leuk origineel concept ook van de punten weer te geven met om de zoveel tijd ook een podium met de top-3 in beeld. Knap!
Volgende keer voor de stand misschien wel afstappen van lettertype 8, en overschakelen naar 28, zodanig dat de mensen die verder zitten dan de eerste rij deze ook kunnen lezen :P

Gelukkig kan ik me troosten met de gedachte van opnieuw boven Bruce "Hornsby" geëindigd te zijn. Morgen zal het iets moeilijker zijn...
Oeps... zo gefrustreerd omdat jullie supercoalitie de duimen moest leggen voor een standaardopstelling ?

Ik stel voor om na te kijken wie punten heeft laten liggen.
Die gooi je uit de groep en vervang je door een betere speler.

Wij speelden geen top twintig. We komen volgend jaar dus best met vier nieuwe spelers.
tomdevilder
Popstar
Berichten: 314
Lid geworden op: di 04 okt 2011, 12:35

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door tomdevilder »

Dumbo schreef:
gekookte espe schreef:Weet niet goed welk gevoel overheerst.
Heb me best geamuseerd op deze quiz, iedere ronde zat er wel 2 of meer keren "mijn ding" in, maar de moeilijkheidsgraad (of makkelijkheidsgraad liever) zorgde er voor dat een ongelooflijk sterke MWAR inhalen onbegonnen werk was.

Akkoord dat je uw quiz hitgevoelig wil maken, zo heb ik ze zelf het liefste eigenlijk, maar nergens zat er een verschilmaker in die ons de kans gaf om een achterstand in te halen.
En als blijkt dat om een of andere reden (telfout vd jury?) we onze redelijk hard bevochten 2e plaats op het einde nog kwijt raken aan een eveneens sterke Kas, Buddy, Joe & Co (toch proficiat mannen ;) ) gaan wij van Testedoene denk ik met een semi-teleurgesteld gevoel naar huis. 11 rondes vd 13 het maximum halen, en toch niet winnen, faut le faire :(

In ieder geval proficiat aan de organisatoren: deze quiz zat zonder meer goed in elkaar, leuk origineel concept ook van de punten weer te geven met om de zoveel tijd ook een podium met de top-3 in beeld. Knap!
Volgende keer voor de stand misschien wel afstappen van lettertype 8, en overschakelen naar 28, zodanig dat de mensen die verder zitten dan de eerste rij deze ook kunnen lezen :P

Gelukkig kan ik me troosten met de gedachte van opnieuw boven Bruce "Hornsby" geëindigd te zijn. Morgen zal het iets moeilijker zijn...
Oeps... zo gefrustreerd omdat jullie supercoalitie de duimen moest leggen voor een standaardopstelling ?

Ik stel voor om na te kijken wie punten heeft laten liggen.
Die gooi je uit de groep en vervang je door een betere speler.

Wij speelden geen top twintig. We komen volgend jaar dus best met vier nieuwe spelers.

Damn, dan heeft het wisselen van ploeg ook geen zin... wij haalden de top 20 ook niet :mrgreen:
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1434
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door beautiful freak »

Net als vorig jaar een leuke hitquiz, waar elk gemist punt zijn invloed heeft op de einduitslag. Misschien was dat dit jaar zelfs nog ietsje meer dan vorig jaar het geval. Ik begrijp Gekookte Espe dan ook als hij zegt dat er niet heel veel kansen waren om punten in te halen, dat is een eerlijke vaststelling (ik zou daarvoor nu precies toch geen woorden als "elitair" uit de kast halen :?). Maar dat doet natuurlijk niets af aan het spelplezier. Het klopt denk ik wel dat er best een stevig aandeel 80s in de quiz zat, maar uiteindelijk kon bij ons iedereen mooi zijn ding doen, wat resulteerde in een vijfde plaats. ;)

De enige kritiek, die ik misschien zou willen uiten, is dat er iets te veel (lange) pauzes waren. Aan het tijdschema schortte niets, maar dan kan je beter nog een ronde extra doen, vind ik, en voor een pauze minder gaan. Maar dat zijn details, natuurlijk, het was een fijne avond, waarbij zowel inhoudelijk als organisatorisch alles dik oké zat. Bruce Horny keert volgend jaar tevreden terug. :handgestures-thumbupright:
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door Buddy59 »

Heel fijne, aangename ontspannende quiz zoals we gewoon zijn bij Koerier :handgestures-thumbupright:
Bedankt gasten en tot volgend jaar ;)
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door celtic601 »

Quasimodo schreef:
tomdevilder schreef:
One good reason schreef:
celtic601 schreef:persoonlijk blijf ik bij mijn standpunt , liever alle ploegen tevreden dan enkel de top tevreden .
op onze kwis bOOmbastic is er ook al door sommigen aangekaart dat ze geen uitdaging hebben aangezien er veel hits insteken .. tja .. hun volste recht .. 13 jaar een volle zaal en we dienen jammer genoeg elk jaar ploegen te weigeren wegens volzet .... waarom zouden wij onze kwis aanpassen omdat er al enkele malen 2 ploegen met gelijke punten eerst zijn ? een moeilijke kwis maken is simpel .. een kwis voor iedereen ... das andere kaka .
Deze "kaka" was zeker goed genoeg :lol:
En blijf alstublieft ook bij je standpunt! :handgestures-thumbupright:
Moeilijke quizzen zijn er al genoeg.
Groot gelijk !!!!!!
Tegenwoordig wordt het een echt elitair gezelschap...
Blijkbaar winnen ze niet en is de quiz TE gemakkelijk (bizar en toch niet winnen !) dus sabel hem dan maar neer...

Wij hebben ons wel degelijk geamuseerd en vinden dit ook een uitgebalanceerde quiz.
Rangschikking interesseert ons minder en minder als we ons maar amuseren !
(zal ook de reden zijn waarom we op andere quizzen niet meer te zien zullen zijn...)
dit is misschien wat overdreven Quasi ... er is hier voorlopig nergens de kwis afgebroken , enkel aangehaald dat het moeilijk was
afscheiding te maken in de top . nogmaals dit heb je steeds voor op hit kwissen .
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door Magic »

Ik kan echt niet volgen hoor... Te weinig kansen om punten in te halen??? Had ze dan eerst ni verloren zou ik zeggen!!!

Top quiz!!! Neem er met z'n allen een voorbeeld aan!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Muziekquiz Koerier ism vzw Brooikensstoet Reet 30/10/201

Bericht door PEKEBO »

Quasimodo schreef: Rangschikking interesseert ons minder en minder als we ons maar amuseren !
(zal ook de reden zijn waarom we op andere quizzen niet meer te zien zullen zijn...)

Vreemd, ook voor ons bestaan er moeilijke quizzen want we spelen ze bijna allemaal en sommige liggen ons ook niet en toch amuseren we ons telkens opnieuw, ook al is het te zwaar voor ons. We weten goed genoeg wat we waard zijn maar dat belet ons niet om thuis te blijven van quizzen die ons minder liggen. Het zou eentonig zijn mochten we een keuze maken en telkens weer dezelfde quizzen spelen waar we minstens 85-90% halen :roll: . Ik persoonlijk speel graag de moeilijke omdat mijn kennis er rijker van wordt.
Enkel hitquizzen zou mij snel vervelen maar zijn natuurlijk ook leuk zoals deze van Koerier.
En die ranking mogen ze van mij opbergen, die kan mij gestolen worden want die klopt langs geen kanten, zeker voor ploegen als ons die niet vies zijn om ergens op hun bek te gaan op een quiz die ons minder ligt en vb maar 65% halen en zo een deftige plaats op de ranking mogen vergeten.
En over coalities maak ik ook soms ergens wel een grapje maar vergeet niet dat er mensen zijn die noodgedwongen een oplossing moeten zoeken om aan hun trekken te komen omdat hun ploegmakkers verstek moeten geven. Dus Quasimodo, verleg uw grenzen en durf een quiz aan die u wat minder ligt. Wat ik al op 2 seizoenen ontdekt heb van groepen of artiesten die ik eerder niet kende is niet te beschrijven :o . Je bent toch een muziekliefhebber, niet?
Plaats reactie