6de IPA Muziekquiz 07/10/2011

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

6de IPA Muziekquiz 07/10/2011

Bericht door Buddy59 »

Schitterende en aangename quiz, niveau voor iedereen.
Fijn werkstuk Werner :clap: :clap: :clap:
Proficiat aan de winnaars Fab4 :handgestures-thumbupright:


Tot volgend jaar Werner, ik kijk er al naar uit!!!!
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 6de IPA Muziekquiz 07/10/2011

Bericht door PEKEBO »

Het meeste is hier al gezegd door Buddy :mrgreen: .
Zeer toegankelijke quiz, leuke rondes (reis rond de wereld) met wat foto's en droedels (soms vergezocht maar zeer leuk) :handgestures-thumbupright: .
Werner koos dus alweer voor zekerheid (moeilijkheidsgraad) als je zulke quizzen aan de man brengt, misschien wel de juiste cocktail...al mag het natuurlijk iets uitdagender voor ons :D .
Nu, iedereen tevreden naar huis en dat blijft toch het doel van zulke avonden, nietwaar (gaan wij ook trachten te doen bij een volgende organisatie ;) ).


Proficiat aan de Fab4 :clap: , een quiz op hun lijf geschreven al kwamen de Diamond Dogs feat. Buddy en scary Johan op het einde wel zeer dicht op de hielen van de winnaars.

Top 6 van ong. 36 ploegen ken ik nog uit mijn hoofd,

1. Fab4
2. Diamond Dogs
3. Tequila Overdrive (met Kas en 2 Knelpuntboys)
4. Pretty Paracetamol
5. Bruce Horny and the rest
6. Gebird

De rest is voor Werner.

Tot volgend jaar!
paracetamolleke
Roadie
Berichten: 32
Lid geworden op: za 09 okt 2010, 08:26
Locatie: Heist-op-den Berg

Re: 6de IPA Muziekquiz 07/10/2011

Bericht door paracetamolleke »

Goede mengeling van alle soorten muziek alhoewel ik van de Werner wat meer fout verwacht had. :violin: :D .Knap werk van die reis rond de wereld ,je moet het allemaal maar vinden hé.
Toch wat opmerkingen,we zijn dan ook de zagers van de zaal geweest he :teasing-blah:
Puntentelling was niet altijd correct waardoor we na controle opeens enkele plaatsen stegen wat dan voor de andere ploegen misschien wat raar overkwam. :( Wel vermelden dat wijzelf er ook soms naastzaten :oops: De uitslagen op een blad was goed maar de theorie stond op hetzelfde blad aan de andere kant (milieubewust daar houden we van) maar daardoor moesten we snel zijn bij het controleren want de andere kwissers waren al hevig om de theorie op te lossen.Theorie met leuke foto's en droedels!
Hopelijk volgen er dit seizoen nog van deze kwissen waar elke ploeg ruim de helft van de punten haalt en (dus min of meer) tevreden naar huis terugkeerd. :dance:
YOUNG KVWM
Superstar
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 20:02

Re: 6de IPA Muziekquiz 07/10/2011

Bericht door YOUNG KVWM »

Ook de ex KVWM Jeugd boys hebben genoten van deze editie van Werner en zijn companen.
Knap werk Werner :handgestures-thumbupright: ( daar moet heel wat tijd in gestoken zijn om dit in elkaar te boksen )
We zijn met een 80% gestrand op een 14de plaats;
we hebben nie gewonne oep de kwis, maar de kassa werd weer wreed gesponsord door ons ploegske :dance:
Gebruikersavatar
Pinkdebje
Groupie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:04
Locatie: Blaasveld

Re: 6de IPA Muziekquiz 07/10/2011

Bericht door Pinkdebje »

Zoals ieder jaar levert Werner een mooie IPA Quiz.
Goed in elkaar gestoken, vlotte ophaling, levering van juiste antwoorden & verbetering (al dan niet correct volgens sommige :D )

Voor mij mag er meer Lady Gaga inzitten of ultratop, maar wie ben ik :lol:
Ik hou niet van reizen rond de wereld quizzen, maar voor de IPA wil ik een uitzondering maken!
Tot volgend jaar met een nieuw thema!!
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: 6de IPA Muziekquiz 07/10/2011

Bericht door Magic »

Eerst en vooral bedankt voor al deze lovende commentaren.
Inderdaad het doel werd bereikt. Elke ploeg zat boven de 50% en bovenaan toch wel duidelijke aftekening tussen de betere teams.
Door omstandigheden moest mijn vaste juryvoorzitter een andere taak doen en dit hebben we geweten. Ondanks de inzet van de jury, was het gebrek aan ervaring duidelijk. In eerste instantie stond op hun verbeterblad een fragment omgekeerd, met als gevolg dat deze bij iedereen fout gerekend werden (kon dus 4 punten in verschil zijn). Verder bleven ze schrijffouten fout rekenen en dat zou mijn vaste voorzitter onmiddellijk zien, maar nu viel dat niet onmiddellijk op, tot de klachten kwamen natuurlijk. Bij mijn uiteindelijk nazicht van de laatste dagen blijkt dat vrijwel alles tijdens de quiz is recht gezet, gelukkig.

Wij hebben inderdaad heel veel tijd in de omkadering van deze quiz gestoken en hopen dat iedereen daar ook van kunnen genieten heeft. Zo weten de vaste waarden al dat het thema van onze quizzen eigenlijk meer te maken heeft met de omkadering en niet noodzakelijk alleen met de fragmenten. Vandaar dat ik op de bladen met de juiste antwoorden steeds als het kon wat duiding bijzette. Ik verneem nu van heel veel mensen dat zij dit vrijwel niet gezlezen hebben, daar op de voorzijde de bijrondes stonden en zij dus snel snel de antwoorden bekeken en dan verder gingen met de bijrondes. Jammer van het werk, maar ik heb alle antwoordbladen en bijronden (in hun originele staat geplaatst op we website van onze vereniging (http://www.ipa-mechelen.be bij 'laatste nieuws' en dan 'uitslag en antwoorden quiz') ik hoop dat jullie daar alles nog eens willen bekijken.

Tot slot enkele opmerkingen bij het quizzen zelf:

In ronde 2 scoorde Koerier een solo met de titel Limburg van Rowwen Hèze! Officiele titel is wel degelijk Limburg (kwestie van geduld) en niet omgekeerd zoals door een aantal teams werd geopperd.
In ronde 7 (Zuid Amerika) zat het nummer Calendar song van Trinidad Oil Company, na klachten werd ook Dutch Rhythm Steel en Showband goedgekeurd, omdat dezelfde groep in Nederland onder deze naam de single uitbracht. Nochtans ging het om een Zuid Amerika ronde ;)
In ronde 10 vinden enkel Koerier, Diamond Dogs en KVWM-jeugd de titel van Dean Martin's 'On an evening in Roma'
In ronde 11 kennen enkel Fab4, Pretty Paracetamol en Andes Survivors The Good Cause en slechts 4 ploegen herkennen Luxemburg als titel (Fab4, Andes Survivors, Red Skies over Paradise en Do the wave)
In ronde 12 weet alleen 'De nieuw samengestelde ploeg' dat Tim Toupet, 'So ein schoner tag (Fliegerlied) zingt! Straf en nog straffer is dat deze ploeg een samenraapsel was van een aantal mensen dat die avond echt even kwam kijken of ze ergens met een ploeg mee konden doen. Toen bleek dat er zo 4 waren stelde ze zelf een ploeg samen. Zij behaalden een 20ste plaats met 361 punten en dan moet je weten dat ze de eerste ronde niet meededen omdat ze toen nog niet samengesteld waren :shock: , dus eigenlijk speelden zij op 440 ipv op 480!!!
Ook nog in ronde 12 wisten enkel 'Gebird' en jawel 'De Nieuw Samengestelde ploeg' de titel van Tokio Hotel's Ubers ende!!!

Jullie kunnen deze volledige quiz dus nog eens bekijken op http://www.ipa-mechelen.be/index.php?op ... &Itemid=10
Mocht de link niet werken kijk dan op de site zoals hierboven reeds beschreven.

Hopelijk tot volgend jaar allemaal!

PS: KVWM-jeugd ... het klopt jullie wonnen met glans het drankenklassement :dance:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 6de IPA Muziekquiz 07/10/2011

Bericht door Lars »

PEKEBO schreef:Top 6 van ong. 36 ploegen ken ik nog uit mijn hoofd,

1. Fab4
2. Diamond Dogs
3. Tequila Overdrive (met Kas en 2 Knelpuntboys)
4. Pretty Paracetamol
5. Bruce Horny and the rest
6. Gebird

De rest is voor Werner.
Op de 7de plaats eindigden wij, Andes Survivors: ikke als regelmatige muziekquizzer, verder twee vaste leden van de algemene kennis-quizploeg Andes Survivors en dan nog de 14-jarige dochter van een van hen.

Met ons ploegje van 4 wisten we toch een aantal ervaren muziekquizploegen van 5 te kloppen. :banana-dance:

Leuke quiz, wel hectisch doordat de ronden elkaar pijlsnel opvolgden met dat systeem van afgeprinte juiste antwoorden en geprojecteerde tussenstanden. Op andere quizzen zorgt het voorlezen van juiste antwoorden en/of tussenstand toch voor een moment van rust tussen 2 ronden. Iets gezapiger en eventueel een paar ronden minder had wel gemogen.

Maar voor de rest een erg toffe quiz waar veel werk was ingestoken!

In de eerste ronden wel Billy J. Kramer gemist omdat we dachten dat alles in die ronde met België te maken moest hebben... Blijkbaar mocht het af en toe ook gewoon een voertuig zijn...
YOUNG KVWM
Superstar
Berichten: 551
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 20:02

Re: 6de IPA Muziekquiz 07/10/2011

Bericht door YOUNG KVWM »

Magic schreef:Eerst en vooral bedankt voor al deze lovende commentaren.
Inderdaad het doel werd bereikt. Elke ploeg zat boven de 50% en bovenaan toch wel duidelijke aftekening tussen de betere teams.
Door omstandigheden moest mijn vaste juryvoorzitter een andere taak doen en dit hebben we geweten. Ondanks de inzet van de jury, was het gebrek aan ervaring duidelijk. In eerste instantie stond op hun verbeterblad een fragment omgekeerd, met als gevolg dat deze bij iedereen fout gerekend werden (kon dus 4 punten in verschil zijn). Verder bleven ze schrijffouten fout rekenen en dat zou mijn vaste voorzitter onmiddellijk zien, maar nu viel dat niet onmiddellijk op, tot de klachten kwamen natuurlijk. Bij mijn uiteindelijk nazicht van de laatste dagen blijkt dat vrijwel alles tijdens de quiz is recht gezet, gelukkig.

Wij hebben inderdaad heel veel tijd in de omkadering van deze quiz gestoken en hopen dat iedereen daar ook van kunnen genieten heeft. Zo weten de vaste waarden al dat het thema van onze quizzen eigenlijk meer te maken heeft met de omkadering en niet noodzakelijk alleen met de fragmenten. Vandaar dat ik op de bladen met de juiste antwoorden steeds als het kon wat duiding bijzette. Ik verneem nu van heel veel mensen dat zij dit vrijwel niet gezlezen hebben, daar op de voorzijde de bijrondes stonden en zij dus snel snel de antwoorden bekeken en dan verder gingen met de bijrondes. Jammer van het werk, maar ik heb alle antwoordbladen en bijronden (in hun originele staat geplaatst op we website van onze vereniging (http://www.ipa-mechelen.be bij 'laatste nieuws' en dan 'uitslag en antwoorden quiz') ik hoop dat jullie daar alles nog eens willen bekijken.

Tot slot enkele opmerkingen bij het quizzen zelf:

In ronde 2 scoorde Koerier een solo met de titel Limburg van Rowwen Hèze! Officiele titel is wel degelijk Limburg (kwestie van geduld) en niet omgekeerd zoals door een aantal teams werd geopperd.
In ronde 7 (Zuid Amerika) zat het nummer Calendar song van Trinidad Oil Company, na klachten werd ook Dutch Rhythm Steel en Showband goedgekeurd, omdat dezelfde groep in Nederland onder deze naam de single uitbracht. Nochtans ging het om een Zuid Amerika ronde ;)
In ronde 10 vinden enkel Koerier, Diamond Dogs en KVWM-jeugd de titel van Dean Martin's 'On an evening in Roma'
In ronde 11 kennen enkel Fab4, Pretty Paracetamol en Andes Survivors The Good Cause en slechts 4 ploegen herkennen Luxemburg als titel (Fab4, Andes Survivors, Red Skies over Paradise en Do the wave)
In ronde 12 weet alleen 'De nieuw samengestelde ploeg' dat Tim Toupet, 'So ein schoner tag (Fliegerlied) zingt! Straf en nog straffer is dat deze ploeg een samenraapsel was van een aantal mensen dat die avond echt even kwam kijken of ze ergens met een ploeg mee konden doen. Toen bleek dat er zo 4 waren stelde ze zelf een ploeg samen. Zij behaalden een 20ste plaats met 361 punten en dan moet je weten dat ze de eerste ronde niet meededen omdat ze toen nog niet samengesteld waren :shock: , dus eigenlijk speelden zij op 440 ipv op 480!!!
Ook nog in ronde 12 wisten enkel 'Gebird' en jawel 'De Nieuw Samengestelde ploeg' de titel van Tokio Hotel's Ubers ende!!!

Jullie kunnen deze volledige quiz dus nog eens bekijken op http://www.ipa-mechelen.be/index.php?op ... &Itemid=10
Mocht de link niet werken kijk dan op de site zoals hierboven reeds beschreven.

Hopelijk tot volgend jaar allemaal!

PS: KVWM-jeugd ... het klopt jullie wonnen met glans het drankenklassement :dance:
Kzal diene ZUIPBEKER wel eens komen halen hé Werner : :dance:
Plaats reactie