2e Radio Victoria Muziekquiz, vrij 23 sept, Halle (Lembeek)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

2e Radio Victoria Muziekquiz, vrij 23 sept, Halle (Lembeek)

Bericht door beautiful freak »

Voor de tweede keer ging deze quiz door. Vorig jaar was hij aan onze radar ontsnapt (misschien omdat hij samen viel met een andere quiz?), maar nu was er niets dat ons weerhield om naar de hometown van Witse af te zakken. We hebben het ons alleszins niet beklaagd.

De quiz stond maar op 200 punten, maar telde wel 22 rondes. Al moet je dat natuurlijk relativeren: rondes stonden afwisseld op 5, 10 of 20 punten en telden 5 of 10 fragmenten, afhankelijk van de thema's. Door dit systeem krijg je wel een brede waaier en hoewel de thema's nooit echt vernieuwend waren (vijf nieuwe artiesten, vijf nummers over bananen, vijf liedjes Eurosong, tien nummers volgens het bekende 'the end is the beginning'-procédé, etc.), bleef de quiz hierdoor wel gevarieerd. Wel origineel: een alfabetronde, waarbij de uitvoerder telkens uit twee delen bestond waarvan de beginletter alfabetisch op elkaar volgden. Voorbeeld: Belinda Carlisle, Candy Dulfer, Duane Eddy, etc. Leuk gevonden, toch! :handgestures-thumbupright:

Er waren niet zo heel veel vaste quizploegen aanwezig, dus verwachtten we (zijnde Debra, Xavier, Pekebo en mezelf) dat het vooral een strijd zou worden met Rock Monsieur, Diamond Dogs en De Kwissetiers. Toen we na enkele rondes op een tweede plaats stonden 4 punten achter Rock Monsieur dachten we dat we dat die plaats ook het maximum haalbare zou zijn, maar na een paar rondes was de situatie alweer omgekeerd. Toen kwam het erop aan om niets meer te laten liggen, maar uiteindelijk kwam het verduiveld sterke America's Most Wanted (aka Lord Of The Rings) nog opzetten (zij scoorden 19/20 in de laatste ronde met foute feestnummers, wij 14/20 - dankuwel, Jacky Lafon! :mrgreen:).

Wat volgende eindstand opleverde:

1 Bruce Horny & The Rest 174 (op 200)
2 America's Most Wanted 173
3 Diamond Dogs (ft. Buddy) 168
Rock Monsieur
5 De Kwissetiers 160
6 Tsjikatillo 158
7 Kubelia 156
8 No ID 151
9 Alleduvelkes 138
10 Vrolijke Noot 128

Er waren in totaal iets meer dan 30 ploegen aanwezig, dacht ik.
Music-Hamster
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 23:57
Locatie: Live vanop de parking

Re: 2e Radio Victoria Muziekquiz, vrij 23 sept, Halle (Lembe

Bericht door Music-Hamster »

Puike kwis waarvoor ik graag mijn hoedje afneem. En zoals in de vorige post reeds beschreven, de ronde met de 'in alfabetische volgorde' was zéér leuk gevonden. Dat is iets waar je maar moet opkomen, ik kan me niet indenken dat je dat gewoon door middel van parameters in software er zomaar uithaalt, Chapeau !
De klank mocht iets beter zijn, wij zaten op 1 meter van zo'n Behringer-geval en konden bij momenten echt niets van de uitleg verstaan, de zaal was/is dan ook vrij hoog wat zowiezo al een galm creëert. Maar wie ligt daar nu wakker van, buiten ikzelf :banana-dance:
Het bonnetjes-systeem heeft ons ook wel enig cijferwerk doen uitvoeren, maar we waren daar nu toch om onze hersencellen wat te pijnigen, dus dat namen we er dan maar bij :geek:
Verder geen opmerkingen, 't was ook onze eerste deelname en om dan al meteen het vuur aan de schenen te leggen van een bende beroepskwissers ... ook maar meteen pluimen uitdelen voor onzen hoed. Had de laatste 'Foute ronde' nog iets fouter geweest dan waren 'de rekenaars' eraan voor hun moeite :music-rockout: En was de pil nog bitterder dan ze nu al was(Graptje hé). Amerika lonkt ... maar we wachten nog even ... er zit nog rek op :dance:
Plaats reactie