3DE BK POPQUIZZEN 8/12 NIJLEN

PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

Kas & Co winnen inderdaad veel kwissen, maar zeker niet in alle genres! Ze hebben het steeds moeilijk als de platgetreden paden van de hitparade worden verlaten (uit alle periodes...) en zeker als er meer theorie, foto's en hoezen worden gevraagd. (hetzelfde geldt ook voor Fab4, die trouwens opvallend afwezig bleven zaterdag; zie ook wat ik schreef over je kwissen uitkiezen...)[/quote]

Eerst wat Kas betreft : de enige quizzen waar ze het moeilijk hebben liggen inderdaad in hetzelfde straatje (Fanfare (vorig jaar gewonnen en dit jaar door een "prachtige" :lol: hoezenronde en dito 'rode draad' tweede), Clement (afgevoerd) en het Bk). Voor de rest mag je het hier komen vertellen.

Wat ons betreft : wij gaan 1 keer per week-end quizzen en ons eerste criteria is naar quizploegen gaan die op onze quiz aanwezig waren (vandaar dat we bv. bij Fanfare dit jaar aanwezig waren). De mensen van Essen waren bij ons, vandaar dat de keuze snel gemaakt is.

Voor de rest : zie hierboven.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

marc schreef:[Bovendien: hoe dwaas is het om elke quiz die zich niet beperkt tot hits en singles meteen 'elitair' te noemen?
Je moet lezen hetgene er staat.

Stel dat een niet Stu-Bru luisteraar (93% van de bevolking) naar deze quiz had gekomen, wat zou die over het quiz-circuit gedacht hebben.

Misschien een naamsverandering naar BK popquizzen voor de StuBru-liefhebbers.
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

PaulMcCartney schreef:
marc schreef:[Bovendien: hoe dwaas is het om elke quiz die zich niet beperkt tot hits en singles meteen 'elitair' te noemen?
Je moet lezen hetgene er staat.

Stel dat een niet Stu-Bru luisteraar (93% van de bevolking) naar deze quiz had gekomen, wat zou die over het quiz-circuit gedacht hebben.

Toch vreemd dan dat zowel Luc als Peegee mopperden over de hoeveelheid 'platte fragmenten'... Ik neem aan dat ze daarmee hits bedoelden. En ik heb me bij veel van de fragmenten gebaseerd op de verzamel-cd's van Donna. Net even de laatste reeksen bekeken: minstens de helft zit in dat straatje... Ik nodig u uit om hetzelfde te doen.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2835
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

marc schreef: Toch vreemd dan dat zowel Luc als Peegee mopperden over de hoeveelheid 'platte fragmenten'... Ik neem aan dat ze daarmee hits bedoelden.
Hits ? Voor mij is dat hitparade ?
Aangezien de kwis in Vlaanderen gespeeld werd: de Vlaamse hitparade.

Wel, dan waren er in de eerste rondes:
8/30
14/30
9/30
9/30
9/30
14/30

Dit is geen commentaar op of dit goed of slecht is. Het zijn gewoon de reëele cijfers. Wie van hitmuziek houdt zal hier zijn gading niet gevonden hebben. De anderen waarschijnlijk wel.

Ook nog even collega Paul McCartney bijtreden dat wij (Fab4) onze kwissen zeker niet kiezen op basis van winstkansen. Zo zullen we bijvoorbeeld nooit (of toch heel moeilijk) kunnen winnen op de 'Kas & Co' kwis of de kwis van 'Men In Black'. Toch zal je zien dat we daar al jaren vaste klant zijn. Langs de andere kant lig ik niet wakker van ploegen die dat wel (zouden) doen. Iedereen neemt deel aan de kwissen die ze willen.

Ik dacht namelijk dat deze kwissen in het weekend georganiseerd werden omdat het een hobby zou zijn ? Soms krijg ik de indruk dat ik me hierin vergis ?

Wie zelf een kwis organiseert zou moeten weten dat je dit niet op een paar uurtjes in elkaar bokst. Vandaar alvast m'n appreciatie voor iedereen die dit doet (waar zouden wij, kwissers, ons anders mee bezig moeten houden ?). Vond je een kwis niet je ding ? Schrap deze dan gewoon uit je lijstje van het jaar nadien. Een organisator zal merken aan de opkomst van editie + 1 of zijn/haar kwis al dan niet gesmaakt werd. Eigenlijk is dat juist het fijne: de keuze hebben tussen een pallet van kwissen. Als dit dan ook nog een vrije keuze kan zijn ... Zo vreemd is het toch niet dat ploegen die liever hits horen eerder voor een hitgerichte kwis kiezen dan voor een kwis waar donkerdere hoeken gekozen worden ? Net zo omgekeerd. Maar of het dan nodig is om een kwis die niet aan je ideaalbeeld voldoet neer te sabelen ?

Gebruik dit forum voor opbouwende kritiek waar een organisator echt iets aan heeft. En dan heb ik het eerder of logistieke (punten laatste ronde geven en dan even reactietijd voorzien, haalbaar einduur, accomodatie zaal, al dan niet roken, duur pauze's, ...) dan over inhoudelijke zaken. Ik denk dat het ondertussen toch duidelijk moet zijn dat een inhoudelijk perfecte kwis voor alle ploegen niet mogelijk is.
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Bericht door gkoppen »

PaulMcCartney schreef: Misschien een naamsverandering naar BK popquizzen voor de StuBru-liefhebbers.
Ik luister van 's morgends 06u tot snachts laat (soms 03-04u) Stubru en zo extreem StuBru-minded vond ik de quiz zeker niet. De main-stream "alternatieve" songs die gevraagd werden, hoor je zeker ook op Donna, Q-Music en aanverwanten, daarvoor moest je dus helemaal geen StuBru-liefhebber zijn...
Ondanks dat en de hevige discussie hier op het forum blijf ik het een zeer aangename en gevarieerde quiz vinden waar ik de afgelopen 2 edities niet op had willen ontbreken (vorig jaar bij Interstellar Overdrive, dit jaar bij de Rechte Bananen) en waar ik volgend jaar zeker weer wil bij zijn :)
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Bericht door progres »

patrick schreef:

Code: Selecteer alles

2) Als een quizploeg (en om deze bij naam te noemen Kas & Co) tijdens het quizseizoen praktisch iedere week een quiz speelt en daarvan 95% wint (in alle genres) - en dan op deze quiz niet in de buurt van de eerste plaats komt, is dit niet normaal te noemen. 
Kas & Co winnen inderdaad veel kwissen, maar zeker niet in alle genres! Ze hebben het steeds moeilijk als de platgetreden paden van de hitparade worden verlaten (uit alle periodes...) en zeker als er meer theorie, foto's en hoezen worden gevraagd. (hetzelfde geldt ook voor Fab4, die trouwens opvallend afwezig bleven zaterdag; zie ook wat ik schreef over je kwissen uitkiezen...)
daarin heb je gelijk: hoezen en foto's zijn ons zwakke punt. je kan niet alles hebben. en erop beginnen blokken ga ik zeker niet doen
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Silent Dolphin heeft het bij het enige echte juiste eind : elke quizopsteller legt zijn accenten en vind je ECHT je gading niet : ga dan gewoon niet terug naar die quiz het jaar erna.

Sinds de ook al geanimeerde Jartazi-discussie van een tijdje terug, heb ik ingezien dat quizzen afbreken op de keuze van de fragmenten eigenlijk niet zou mogen; die fout maak ik alvast niet meer ...
Niet iedereen hoort dezelfde artiesten graag en luistert naar dezelfde platen of zenders ...

Het is niet eenvoudig een goede en evenwichtige quiz te maken en het is theoretisch onmogelijk een quiz op te stellen die iedereen super goed vindt : altijd zal iemand wel vinden dat er te veel dit of te weinig dat in zat : ik hou er mij niet meer bezig en doe verder mijn ding ... :)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik wil hiermee Tony bijtreden: Iedere kwisorganisator maakt een kwis naar eigen goesting, met de muziek die hij of zij zelf tof vindt (zo kennen we nu ook Marc's smaak?), ik denk dat dat ons veel verder brengt dan allemaal een zelfde soort kwis ineen te steken; iedere kwis heeft zijn eigen karakter en eigen soort muziek en zo kan iedereen zelf effectief kiezen naar welke kwis hij het liefst gaat; niet zozeer om 'goed te scoren' maar gewoon meer om 'een plezierige avond te beleven'.....

Nog even dit: Er sprak iemand over het feit dat Marc de naam van zijn kwis in StuBru-kwis moest veranderen.... In de kwis van Marc zat helemaal niet veel StuBru, of lag ik zaterdag te slapen?
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Bericht door straight banana »

bart depauw schreef:Mooie quiz, lijkt mij.
Een quiz waar dingen als '96 tears van Question Mark and the Mysterians' en 'I'm five years ahead of my time' van Third Bardo gevraagd worden kan in mijn ogen sowieso niks misdoen.


Die zat ook in de eerste editie van de Rechte Bananenquiz.

Maar dit natuurlijk geheel terzijde. :mrgreen:
Peter St Georges
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: di 09 okt 2007, 14:25
Locatie: Stationsplein 3
Contacteer:

Bericht door Peter St Georges »

Boeiende discussie hier op het forum! Ik was er niet bij op het BK, dus geen commentaar op deze kwis (al lijkt die mij er hoogst amusant uit te zien)...

Wel wil ik graag Tony even bijtreden omtrent het opstellen van de kwis...
Het blijft amusement op de eerste plaats, en ik ben van mening dat iemand die veel tijd en werk steekt in het opstellen van een leuke kwis daarvoor in de eerste plaats appreciatie moet terugkrijgen! (Ook al staan er een paar kleine foutjes in, waarvoor mijn oprechte excuses)

En diegene die de kwis maakt, bepaald de fragmenten (remember de 'Kwis Master's Voice' ronde op de St Georges kwis) en steekt daar uiteraard wat van zijn eigen goesting in...alle muziek kan gevraagd worden op een kwis, plat of niet, goed of niet goed...je moet van alle markte thuis zijn...

Kort samengevat : laat ons er in de eerste plaats van genieten!
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

peegee schreef:Ik wil hiermee Tony bijtreden: Iedere kwisorganisator maakt een kwis naar eigen goesting, met de muziek die hij of zij zelf tof vindt (zo kennen we nu ook Marc's smaak?), ik denk dat dat ons veel verder brengt dan allemaal een zelfde soort kwis ineen te steken;

Nog even dit: Er sprak iemand over het feit dat Marc de naam van zijn kwis in StuBru-kwis moest veranderen.... In de kwis van Marc zat helemaal niet veel StuBru, of lag ik zaterdag te slapen?
1. Je lag niet te slapen. Er zat inderdaad weinig specifieke SB-stuff in, wel nogal wat 'zenderoverschrijdende' dingen.
2. Mijn smaak en kennis spelen slechts een kleine rol in de keuze van de fragmenten.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Kas & Co

Bericht door kasenco »

quizman schreef:Wat voor flauwekul is dit hier allemaal.
De ploeg met de meeste punten wint en die is die avond de beste. En gisteren was dat Sticky Fingers.
Ik heb de indruk dat Kas & Co. (of Luc !!!) gewoon niet tegen hun/zijn verlies kunnen. Hadden ze deze kwis gewonnen hadden ze waarschijnlijk geen kritiek gehad op deze quiz. Wat mij betreft was het een goeie kwis
met zeer uiteenlopende genres. Rock/soul/disco/Singer-songwriter/Country/reggae/new-wave..Hitparade muziek is ongeveer 10% van het aanbod dat uitkomt dus komt er nog 90% muziek uit die niet in de (s)hitparade komt en daar mag naar onze mening ook wel eens wat aandacht aan worden besteed. Theorievragen waren ook leuk, mogen er van ons ook nog meer in (hoezen/foto's !!) Zie ook quiz van Fanfare Heilige Familie die op hetzelfde kwaliteitsniveau zitten, Op deze quiz komt Kas ook in de schaduw van de betere muziekliefhebber te staan ! Muziekquizzen is soms ietsje meer dan alleen maar wat fragmentjes herkennen !
oeioei, makker, let op uw woorden
ik kan zeker tegen mijn verlies en btw de quiz van Fanfare hebben we reeds gewonnen

de betere muziekliefhebber: wat pretentieus
Laatst gewijzigd door kasenco op ma 10 dec 2007, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

patrick schreef:

Code: Selecteer alles

2) Als een quizploeg (en om deze bij naam te noemen Kas & Co) tijdens het quizseizoen praktisch iedere week een quiz speelt en daarvan 95% wint (in alle genres) - en dan op deze quiz niet in de buurt van de eerste plaats komt, is dit niet normaal te noemen. 
Kas & Co winnen inderdaad veel kwissen, maar zeker niet in alle genres! Ze hebben het steeds moeilijk als de platgetreden paden van de hitparade worden verlaten (uit alle periodes...) en zeker als er meer theorie, foto's en hoezen worden gevraagd. (hetzelfde geldt ook voor Fab4, die trouwens opvallend afwezig bleven zaterdag; zie ook wat ik schreef over je kwissen uitkiezen...)
komaan, Patrick, zoals ik eerder al zei: we hebben ook jouw quiz al gewonnen, die van Rechte Bananen 2x, die van Men In Black, Hunky Dory en noem maar op. Toch niet bepaald hitquizzen he!:

En als je onze uitslagen bekijkt: geen enkele keer buiten top 5 dit jaar. Leg daar jullie uitslagen eens naast!!!!
patrick
Lead Singer
Berichten: 107
Lid geworden op: do 15 nov 2007, 18:35

Bericht door patrick »

Eerlijk gezegd, d'er zijn heel wat kwissen waarvan ik het erg zou vinden ze te winnen (en waar we toch, als steun aan de organisatie, jaarlijks meedoen). We gaan nu eenmaal graag kwissen, en dan weet je dat ergernis veel voorkomt.
Ver van mij echter om op dit forum kritiek te geven op andermans kwis (privé is iets anders).
Meer en meer krijg ik toch de indruk dat er mensen hun verlies slecht kunnen verkroppen.
Fanfare Heilige Familie
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Bericht door kasenco »

patrick schreef:Eerlijk gezegd, d'er zijn heel wat kwissen waarvan ik het erg zou vinden ze te winnen (en waar we toch, als steun aan de organisatie, jaarlijks meedoen). We gaan nu eenmaal graag kwissen, en dan weet je dat ergernis veel voorkomt.
Ver van mij echter om op dit forum kritiek te geven op andermans kwis (privé is iets anders).
Meer en meer krijg ik toch de indruk dat er mensen hun verlies slecht kunnen verkroppen.
dit is een, op zijn zachtst gezegd, zeer flauwe uitspraak en komt nog pretentieus en arrogant over m.a.w. quizzen die je niet wil winnen, zijn quizzen die je niet kan winnen!

kinderachtige, elitaire (en ja, ik gebruik nu wel het woord - en dit is zeker niet op Marc bedoeld!) praat
Plaats reactie