One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door SpeedKing »

Keiem schreef:- Man of the hour is een eerste quizmastersolo :cry: . Heel veel 'Snowflakes fall in may' gelezen uit de tekst.
Onze PJ-man was niet mee vanavond. Een uitgelezen kans laten liggen om eens een zaalsolo op te strijken (in Beernem moest ie eens een PJ-titel delen met nog een ploeg).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
guylan
Popstar
Berichten: 477
Lid geworden op: za 15 nov 2008, 19:22
Locatie: Overmere / Los Locos

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door guylan »

Fantastisch Dimi, de quiz opnieuw kunnen spelen, dit is echt nodig voor ons gelegenheidsteam.
Zo kunnen we nog iets bijleren, op de avond zelf vergeet je dat.
Nu kan dat op ons eigen tempo.
Anders heel goeie quiz, maar voor ons toch duidelijk iets te zwaar.
Groetjes Guylan
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door rino »

Heel geslaagde eersteling van de Paris Hilton Lookalikes! Ik vond hem perfect qua niveau, al zullen de gelegenheidsploegen daar allicht anders over denken. Hopelijk haken ze voor een volgende editie niet af...
Het blijft heel moeilijk een quiz te maken waar zowel ervaren muziekquizzers als gelegenheidsteams zich perfect kunnen in vinden. Mede daarom heb ik er bij mijn debuutquiz voor gekozen geen reclame te maken in Roeselare om zodoende het aantal gelegenheidsteams tot het minimum te beperken. Niet dat ze niet welkom zijn op mijn quiz, maar die paar teams heb ik alvast gewaarschuwd dat het voor hen wel eens iets te moeilijk zou kunnen zijn...
Terug naar de quiz van zaterdag dan: heel blij dat er toch nu en dan een new wave of zelfs electro fragment uit de 80's voorbijkwam. Dimitri's aversie voor die muziek kennende, had ik gevreesd dat hij dit compleet zou gebannen hebben.
De presentatie was heel fraai (mooie videorondes), de bediening heel vlot, de zaal (en de tafels) heel ruim. Enkel onze score voldeed niet aan de verwachtingen. :lol:
Proficiat nog aan de topteams die er een spannende strijd van maakten. :clap:
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door rino »

aLEEce in chains schreef: Tegen alle verwachtingen in, haalden we een mooie uitslag en slaagden we er zowaar in om Starbuck achter ons te houden (niet dat het een obsessie is, maar voor een topper eindigen streelt toch ook wel eens het ego :D
Altijd blij als we iemand gelukkig kunnen maken. :lol:
Neen, we speelden met een noodploeg na het afhaken van Dirk Kw. Onze onervaren vervanger zat er eigenlijk wat voor spek en bonen bij. En een topper zijn wij alleen maar als we er in slagen een topspeler als vierde man in te lijven, een Tony of een Phon bvb, of Progres én Phon zoals vorige zaterdag.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Keiem »

Ronde 5 - It Takes Two
(!! Vanaf nu op 24 ploegen)

01. Joan Jett (18) - Crimson & clover (22)
02. Korn (17) - Shoots & ladders (8)
03. Röyksopp (ft. Robyn) (11) - The girl & the robot (12)
04. Beach boys (21) - Heroes and villains (15)
05. Beastie Boys (24) - Rhymin' & Stealin' (7)
06. The Isley Brothers (9) - Twist & shout (23)
07. X-session (20) - On & On (21)
08. The Rifles (10) – Peace & Quiet (22)
09. Joe Public (9) - Live & Learn (22)
10. Stooges (16) – Search & Destroy (16)
11. Boss hog (3) - Itchy & Scratchy (1)
12. Thin Lizzy (4) - Thunder & Lightning (9)
13. The Sands (17) - April & June (24)

Foto's: Chase & Status (10) / Sam & Dave (18)
Album: The Zombies (4) - Odessey & Oracle (4)

Opmerkingen:
- Topscore: Fab4
- Shoots & Ladders bleek moeilijk en ook Rhymin' & Stealin'. Naast enkele circuitploegen scoorden oa 4 doven daar echter wel.
- Moeilijkste fragment van de kwis tot dusver: Boss Hog werd geraden door Would-be Monkees, Testedoene én Darkroom Grooms! De titel is echter onze eerste zaalsolo en die komt zowaar op naam van de Vinyl Scratch Test Dummies. :shock: :clap:
- Thin Lizzy werd gevonden door Tequila Overdrive, Rechte Bananen, Los Locos en Fab 4.
- The Zombies (T+U): JPJ&SG, Fab4, Would-Be Monkees en... Labia Musicalia!

------------------------------------------------

Ronde 6 - The Player

01. The Black Box Revelation (23) - Do I know you? (14)
02. Rod Stewart (23) - Da Ya think I'm Sexy? (23)
03. Joe Dolan (14) - You're such a good looking woman (23)
04. Touch and Go (15) - Would you... (go to bed with me)? (23)
05. Willy Sommers (20) - Ben je vanavond ook alleen? (11)
06. Grace Jones (24) - I´m Not Perfect (But I´m Perfect For You) (8)
07. Morrissey (13) - you're the one for me fatty (17)
08. The Shadows Of The Knight (1) - I'm Gonna Make You Mine (12)
09. Sophie B. Hawkins (15) - Damn, I wish I was your lover (19)
10. Enrique (ft Ludacris & DJ Frank E) (21) - Tonight (I'm fucking you) (13)
11. Bruce Channel (12) - Hey Baby (would you be my girl) (18)
12. Shalamar (13) - I can make you feel good (19)
13. Bloodhound gang (7) - You're pretty when I'm drunk (22)

tekst: Nick Cave(6) – Are You The One That I’ve Been Waiting For? (6)
Album: Cranberries (10) - Everybody else is doing it so why can't we? (4)

Opmerkingen:
- Topscore: Testedoene (28/30)
- Opnieuw een zaalsolo: The Shadows of The Knight werden enkel eruit gehaald door de 4 sLEEpless horsemen of the Apocalypse (Michel!). :clap:
- Ook hier waren de teksten en de hoes te moeilijk (mea culpa). Misschien toch beter 'Are you experienced?' van Hendrix als hoes en 'Heb je even voor mij' als tekst genomen. Maar toch nog 4 teams die de lange titel vonden van Cranberries: Would-Be Monkees, Testedoene, Salman Rushdie Allstar Band en Poulidor (die hier zelfs een mooie 20 punten halen).
- Op die hoes/tekst na, een ronde waar ik zeer tevreden over ben.
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1434
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door beautiful freak »

Keiem schreef:- een slagveld voor de gelegenheidsploegen. Wat mij betreft volgende keer geen lange rondes meer. Moeilijk om de aandacht er bij te houden neem ik aan.
Volgens mij was die ronde een slagveld voor de gelegenheidsploegen omdat ze simpelweg erg pittig was, :mrgreen:. Het was ook onze minste ronde, geloof ik. Chapeau dus aan de ploegen die hier bijna het maximum scoorden!

Maar ik denk dus niet dat het te maken heeft met de concentratie. Als je die ronde zou opdelen in drie rondes van acht fragmenten, zouden wij nog altijd niet meer gescoord hebben. Een alfabetronde is ook per definitie 'lang' en toch wordt daar doorgaans wel prima op gescoord. En als dat niet het geval is, is de doorslaggevende factor de moeilijkheidsgraad en niet de lengte, denk ik.

Los daarvan: heel leuke quiz, die - zoals hierboven al gemeld - inderdaad voor gelegenheidsploegen (te) moeilijk was, maar dat is inderdaad een moeilijke wik- en weegoefening. Aan het concept zou ik alleszins niet sleutelen, want dat zat dik oké. Toffe thema's, een vlot tempo en voldoende afwisseling qua genres. Wij keren tevreden terug. ;)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Keiem »

beautiful freak schreef:Aan het concept zou ik alleszins niet sleutelen, want dat zat dik oké.
Dat zijn we zeker niet van plan. Dingen als video, funfactor (de Player ronde), en de brede mix van genres blijven zeker!
Gebruikersavatar
gordon downie
Popstar
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 22 sep 2008, 11:12
Locatie: Roeselare / Paris Hilton Look-a-likes

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door gordon downie »

beautiful freak schreef:
Keiem schreef:- een slagveld voor de gelegenheidsploegen. Wat mij betreft volgende keer geen lange rondes meer. Moeilijk om de aandacht er bij te houden neem ik aan.
Volgens mij was die ronde een slagveld voor de gelegenheidsploegen omdat ze simpelweg erg pittig was, :mrgreen:. Het was ook onze minste ronde, geloof ik. Chapeau dus aan de ploegen die hier bijna het maximum scoorden!

Maar ik denk dus niet dat het te maken heeft met de concentratie. Als je die ronde zou opdelen in drie rondes van acht fragmenten, zouden wij nog altijd niet meer gescoord hebben. Een alfabetronde is ook per definitie 'lang' en toch wordt daar doorgaans wel prima op gescoord. En als dat niet het geval is, is de doorslaggevende factor de moeilijkheidsgraad en niet de lengte, denk ik.
De concentratie heeft hier volgens mij ook helemaal niets mee te maken. De laatste 8 (R'n'R) songs haalden zelfs betere scores dan de 16 voorafgaande (sex & drugs). Bewijs dat de lagere scores alles met de nummerkeuze te maken had.
Voor de spankracht van de kwis was deze ronde dan wel weer een zegen. JPJ&S maken hier maar liefst 7 punten goed op de Would-be Monkees en legden hier de basis van hun 2de plaats.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Keiem »

Ronde 7 - Hey Man Nice Shot

01. Bob Dylan (24) - Subterranean Homesick Blues (15)
02. OK GO (17) - Here it goes again (18)
03. Christina Aguilera (23) - The voice within (5)
04. Vampire Weekend (11) - Oxford comma (3)
05. Lucas (0) - Lucas with the lid off (0)
06. Split Enz (16) - Message to my girl (18)
07. Elton John (1) - I want love (0)
08. Carla Bruni (24) - Quelqu'un m'a dit (18)
09. Tom Petty (24) - You don't know how it feels (4)
10. Bruno Mars (22) - The Lazy Song (15)
11. Smashing Pumpkins (24) - Ava adore (18)
12. John Fogerty (18) - The old man down the road (20)
13. LCD Soundsystem (10) - All My Friends (10)
14. Goose (24) - Synrise (23)
15. White Stripes (24) - The denial twist (1)

Opmerkingen:
- Topscore: Jan Piet Joris & Sam Gooris + Testedoene (24/30)
- The Voice Within: JPJ&SG, Starbuk & Apollo, 4 Shellen Espe, Los Locos en Stimpy's
- Oxford Comma: Would-Be Monkees, 4 Shellen Espe en Rechte Bananen
- Lucas: zuivere quizmastersolo :( Ik heb de titel niet weggeven en dat zou wel veel gescheeld hebben.
- Elton John: solo voor Testedoene. :clap: Ze kwamen ook dicht in de buurt met de titel: I Feel Love. Beluister dit fragment echter met je ogen dicht en 50% haalt Elton John er uit. Video kan bedriegen!
- You don't know how it feels: JPJ&SG, Testedoene, Bruce Horny en Vinyl Scratch Test Dummies.
- The Denial Twist: solo voor de Rechte Bananen! :banana-dance:

-------------------------------------------------------

Ronde 8 - Living by numbers

01. A Brand (23) - Time (20)
02. J-kwon (5) – Tipsy (8)
03. Ikettes (4) - Camel walk (17)
04. Kill Frenzy (1) – 54321 (3)
05. Manfred Mann (12) – 54321 (23)
06. The Beatles (20) - All Together Now (20)
07. Das Pop (23) - Skip The Rope (20)
08. Britney Spears (17) - 3 (11)
09. Ozark Henry (24) - Radio (7, 1, 23, 19, 11, 5, 13, 31) (7)
10. Rammstein (24) – Sonne (18)
11. New Kids on the Block (13) - Step by Step (6)
12. Tom Robinson Band (20) - 2 4 6 8 Motorway (20)
13. The Violent Femmes (13) - Kiss off (3)

Tekst: Front 242 (16)– Headhunter (15)
Hoes: Simple Minds (22) – New Gold Dream (81-82-83-84) (18)

Opmerkingen:
- Topscore: Would-be Monkees (27/30)
- Hier zaten we al meer op het juiste spoor. Ook de hoes en tekst waren haalbaar voor velen.
- Kitchpop (Step by Step, Britney Spears) en hiphop (J-Kwon) blijven slachtoffers maken tot in de hoogste regionen. Zelfs al zijn dit toch erg grote hits geweest...
- J-Kwon: JPJ&SG, 4 schellen espe, Would-Be Monkees, 4 sLEEpless horsemen en Kwissetiers.
- Ikettes: JPJ&SG, Would-Be Monkees, 4 sLEEpless horsemen en HiMiJoGhi.
- Kill Frenzy: solo voor 4 Schellen Espe :dance: de titel 54321: 4 Schellen Espe, Fab4, de Stimpy's
- Kiss off: Would-be Monkees, Bruce Horny en Rechte Bananen. Voor de mensen die het niet kennen: Erg mooi nummer.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Keiem »

Ronde 9 - Songs for whoever

01. Aphex Twin (4) – Girl/Boy Song (2)
02. Leonard Cohen (24) - The stranger song (3)
03. Supertramp (22) - the logical song (23)
04. Led zeppelin (24) - Immigrant Song (18)
05. Florence + The Machine (23) - Drumming Song (10)
06. The Waterboys (12) – Glastonbury Song (3)
07. Culture Club (18) – The War Song (14)
08. Boney M (1) – Happy Song (6)
09. Sara Bareilles (13) – Love song (20)
10. The Four Tops (21) - The same old song (23)
11. The Stone roses (7) - Ten storey love song (5)
12. Ocean colour scene (9) - The riverboat song (10)
13. Three Dog Night (6) - Just An Old Fashioned Love Song (23)

Tekst: Bob Marley (12) - Redemption Song (12)
Album: Admiral Freebee (23) – Songs (13)

Opmerkingen:
- Topscore: Jan Piet Joris & Sam Gooris (25/30)
- Aphex twin: Los Locos, Tequila Overdrive, The Darkroom Grooms en Vinyl Scratch Test Dummies. Titel: Tequila Overdrive, The Darkroom grooms. Check it out.
- The Stranger Song: Veel Tower of Song gelezen. Bruce Horny, Inglorious Basterds en Salman Rushdie wisten echter beter.
- Glastonbury song: JPJ&SG, Testedoene, Los Locos
- Boney M: zaalsolo voor HiMiJoGhi ! :clap: Heel veel 'Fun Fun' gelezen (die van happy station).
- Ten Storey Love Song: JPJ&SG, Would-be monkees, Starbuk & Apollo, Rechte Bananen.

----------------------------------------------

Ronde 10 - Lifestyles of the rich & famous

01. Kanye West (14) - Diamonds From Sierra Leone (14)
02. The Detroit Emeralds (12) - Feel The Need In Me (19)
03. Elkie Brooks (17) – Pearl’s a singer (19)
04. The Sore Losers (13) – Silver Seas (10)
05. Bruce Springsteen (24) - Brilliant Disguise (18)
06. Band of Skulls (15) - Death by Diamonds & Pearls (23)
07. Alice Gold (14) - Runaway Love (18)
08. Underworld (13) - Pearl’s girl (9)
09. Platinum Blonde (4) – Not in love (19)
10. Jewel Akins (14) – The Birds & The Bees (19)
11. Mighty Diamonds (7) - Pass the koutchie (8)
12. Calexico (18) - The Crystal Frontier (17)
13. Ben Harper (11) – Diamonds on the inside (6)

Foto's: Andrew Gold (11) / the Crystals (11)
Hoes: Sade (22) - Diamond Life (13)

Opmerkingen:
- Topscore: Tequila Overdrive (29/30)
Er werd hier beter gescoord dan ik dacht. Dingen als Detroit Emeralds of Jewel Akins kan ik moeilijk inschatten, maar werden even makkelijk gevonden als Alice Gold of Underworld.
- Platinum Blonde: 4 sLEEpless Horsemen, Would-be monkees, Los Locos en weer de Vinyl Scratch Test Dummies (!)
- Diamonds on the inside: JPJ&SG, Tequila Overdrive, Poulidor, Inglorious basterds, Stimpy's én 4 doven.
Lazylou
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 14:29

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Lazylou »

Ook voor de Stimpy's was het een geslaagde quizavond. Met een achttal deelnames per jaar situeren wij ons ergens tussen de routiniers en de gelegenheidsploegen, wat zich vertaalde in onze 11e plaats, voorafgegaan door de 10 "Grote Namen" in het deelnemersveld. Onze score van net geen 60% toont aan dat het niveau voor de minder doorwinterde quizer pittig was, maar we kregen toch zelden het gevoel dat de opgaves absurd vergezocht waren. De "song for whoever"-ronde en de "sex, drugs & rock&roll"-ronde bleken voor ons de zwaarste dobbers. Rondes als "the player" en "Rock & roll highschool" mogen volgend jaar zeker terugkomen. Lof ook voor de prijzentafel, het gebeurt niet zo vaak dat je met een plaats buiten de top 10 nog met een beluisterenswaardige cd thuiskomt :music-listening:

Wat ons betreft, tot volgend jaar! :D
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Marc VA »

Opmerkingen:
- Topscore: Rechte bananen + Tequila Overdrive (29/30)
Er werd hier beter gescoord dan ik dacht. Dingen als Detroit Emeralds of Jewel Akins kan ik moeilijk inschatten, maar werden even makkelijk gevonden als Alice Gold of Underworld.
- Platinum Blonde: 4 sLEEpless Horsemen, Would-be monkees, Los Locos en weer de Vinyl Scratch Test Dummies (!)
- Diamonds on the inside: JPJ&SG, Tequila Overdrive, Poulidor, Inglorious basterds, Stimpy's én 4 doven.
Ben nooit straf geweest in wiskunde, maar als de Rechte Bananen 29/30 scoren, moet hun naam dan niet genoteerd staan bij 'platinum blonde' of 'diamonds ...'
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Keiem »

Marc VA schreef:Ben nooit straf geweest in wiskunde, maar als de Rechte Bananen 29/30 scoren, moet hun naam dan niet genoteerd staan bij 'platinum blonde' of 'diamonds ...'
En gelijk heb je. Net eens gechecked: Diamonds on the inside werd correct aangerekend en het antwoord stond er niet volledig op (enkel 'diamonds on the'). Eigenlijk dus 28/30 en waren jullie ook meteen officieel vierde (zonder die schifting met de rondescores). Onze jury is niet foutloos geweest :o *haalt de zweep boven*
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door Chris M »

Keiem schreef:
Marc VA schreef:Ben nooit straf geweest in wiskunde, maar als de Rechte Bananen 29/30 scoren, moet hun naam dan niet genoteerd staan bij 'platinum blonde' of 'diamonds ...'
En gelijk heb je. Net eens gechecked: Diamonds on the inside werd correct aangerekend en het antwoord stond er niet volledig op (enkel 'diamonds on the'). Eigenlijk dus 28/30 en waren jullie ook meteen officieel vierde (zonder die schifting met de rondescores). Onze jury is niet foutloos geweest :o *haalt de zweep boven*

't was Gianni,
ik heb het gezien :music-rockout:
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1703
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: One Night In Paris (3 sept 2011) - Beitem

Bericht door aLEEce in chains »

Keiem schreef:
Marc VA schreef:Ben nooit straf geweest in wiskunde, maar als de Rechte Bananen 29/30 scoren, moet hun naam dan niet genoteerd staan bij 'platinum blonde' of 'diamonds ...'
En gelijk heb je. Net eens gechecked: Diamonds on the inside werd correct aangerekend en het antwoord stond er niet volledig op (enkel 'diamonds on the'). Eigenlijk dus 28/30 en waren jullie ook meteen officieel vierde (zonder die schifting met de rondescores). Onze jury is niet foutloos geweest :o *haalt de zweep boven*
Volgens mij was het Gregory, we kwamen 5 punten tekort. Genoeg om de BMW van Pekebo in te halen :whistle:
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
Plaats reactie