9/7/11 Negrotemet namiddagmuziekduoquiz - Herentals

NGMKoenie
One Hit Wonder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 14:26

Re: 9/7/11 Negrotemet namiddagmuziekduoquiz - Herentals

Bericht door NGMKoenie »

Dubbele post gedaan, blijkbaar. :roll:
Laatst gewijzigd door NGMKoenie op di 12 jul 2011, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 9/7/11 Negrotemet namiddagmuziekduoquiz - Herentals

Bericht door Keiem »

NGMKoenie schreef:2) Masterpiece (Gazebo)
31) Masterpiece (Irish Coffee)
deze dubbel was ons echt volledig onbekend... :shock:
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: 9/7/11 Negrotemet namiddagmuziekduoquiz - Herentals

Bericht door Chris M »

Keiem schreef:
NGMKoenie schreef:2) Masterpiece (Gazebo)
31) Masterpiece (Irish Coffee)
deze dubbel was ons echt volledig onbekend... :shock:

MMMMM Irish coffee :D

zowel de drank als de belgische band kan ik smaken :handgestures-thumbupright:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 9/7/11 Negrotemet namiddagmuziekduoquiz - Herentals

Bericht door marc »

NGMKoenie schreef:Intussen...niet gehinderd door enige andere commentaren op deze thread :) : het vervolg van de juiste antwoorden...

RONDE 5 (Theorie): Teen & Tander

Foto’s

1) Love and rockets
2) Peaches and herb
3) Salt and pepa
4) Belle and Sebastian
5) Guys and dolls

Lyrics

6) Incense and peppermints
7) Master and servant
8) Needles and pins
9) Sky and sand
10) Girls and boys

Albumhoezen

11) Rattle and hum
12) Black holes and revelations
13) Architecture and morality
14) devils and dust
15) Research and development
16) Hopes and fears
17) Heaven and hell
18) S&M (Symphony and Metallica)
19) Snakes and ladders
20) Demons and wizards

Ronde 6: Déjà vu

1) She wolf (Shakira) 17) Indestructible (Four Tops)
2) Masterpiece (Gazebo) 18) Bones (Killers)
3) Cinnamon girl (Neil Young) 19) Do it again (Beach Boys)
4) Dominoes (Big Pink) 20) Cinnamon girl (Prince)
5) Suspicion (Terry Stafford) 21) Victoria (Lavvi Ebbel)
6) Bones (Editors) 22)You don’t know me(Ben Folds+Regina Spektor)
7) Do it again (Steely Dan) 23) Looking for love (Karen Carpenter
8) Indestructible (Robyn) 24) She wolf (Intergalactic Lovers)
9) Tonight (Ken Laszlo) 25) Suspicion (Toy)
10) Looking for love (Karin Ramirez) 26) Trouble (Coldplay)
11) Lovesong (The Damned) 27) Dominoes (Robbie Nevil)
12) Victoria (The Kinks) 28) So lonely (The Police)
13) Trouble (Lindsey Buckingham) 29) Tonight (Reamonn)
14) So lonely (Jim Cole) 30) Lovesong (Sara Bareilles)
15) You don’t know me (Armand Van Helden) 31) Masterpiece (Irish Coffee)
16) Jet airliner (Steve Miller Band) 32) Jet airliner (Modern Talking)


Ronde 7: Stratenplan

1. She said (Plan B)
2. Cruisin' down on main street (Roland)
3. Boudewijn de eerste straat (Wim de Craene)
4. Life is a highway (Tom Cochrane)
5. Roundabout (Yes)
6. Across 110th street (Bobby Womack)
7. Boulevard de la madeleine (Moody Blues)
8. Streets of your town (The Go-betweens)
9. Road trippin (Red hot chilli peppers)
10. Penny Lane (Beatles)
11. Warwick Avenue (Duffy)
12. Wide open road (The Triffids) :music-rockout:
13. Even een straatje om (Rudi Carrell)
14. Fast lane (Urban Dance Squad)
15. Tobacco road (Nashville Teens)

Ronde 8: The Rescue Team

Problemen / stellingen

1) Pale Shelter (Tears for fears)
2) Standing outside in the rain (Skipper Wise)
3) Manic depression (Jimi Hendrix Experience)
4) Nergens goed voor (De Dijk)
5) Excitable boy (Warren Zevon)
6) Love lost in love (Triggerfinger)
7) I’m so lonesome I could cry (Hank Williams)
8) Too drunk to fuck (Dead Kennedys)
9) I want to take you higher (Sly and the Family Stone)
10) Naar de kermis (Laura Lynn & De Romeo’s)
11) Too hot (Kool and the Gang)
12) Dizzy (Tommy Roe)
13) Haven’t I been a fool (Grant Mc Lennan)
14) I wanna forget everything I know (Absynthe Minded)
15) Can’t get out of bed (Charlatans)
16) (Ik) Kom naar jou (Clouseau)

Voorgestelde oplossingen

17) Working on my tan (Tim Curry)
18) Umbrella (Rihanna)
19) Lithium (Nirvana)
20) Bij de rijkswacht (De Strangers)
21) Take it easy (Eagles)
22) Erase / Rewind (The Cardigans)
23) I can make you feel good (Shalamar)
24) U and Ur Hand (Pink)
25) Up the ladder to the roof (The Supremes)
26) Farewell to the fairground (White Lies)
27) Cold water music (Aym)
28) Sit down (James)
29) Apologize (Timbaland ft. One Republic)
30) 29 Palms (Robert Plant)
31) Cannonball (The Breeders)
32) Suicide commando (No More)

Zonder dank. ;)
Indien we de duoquiztraditie verderzetten - blij met de huidige enthousiaste kern maar we bereiken, in winter noch zomer, nauwelijks meer dan 50 mensen :( - hoop ik u allen weer te mogen begroeten! 8-)
Jammer dat ik deze heerlijke quiz (die Rescue-reeks: wat een vondsten :clap: ) door mijn vakantie moest missen... En proficiat aan de winnaars. Mogen we nog hopen op een verdere analyse?
Gebruikersavatar
Luk
Rock Legend
Berichten: 1056
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 23:15
Locatie: Aalst

Re: 9/7/11 Negrotemet namiddagmuziekduoquiz - Herentals

Bericht door Luk »

NGMKoenie schreef:...

Indien we de duoquiztraditie verderzetten - blij met de huidige enthousiaste kern maar we bereiken, in winter noch zomer, nauwelijks meer dan 50 mensen :( - hoop ik u allen weer te mogen begroeten! 8-)
Het concept en vooral de vindingrijke uitwerking worden door de aanwezigen (denk ik) steeds zeer gesmaakt, maar de data liggen telkens wat moeilijk, vrees ik.
Begin juli heel wat quizzers op vakantie of aan het werk in huis en tuin, begin januari als voorspel op de quiz van Men in Black redelijk hectisch qua verplaatsingen en timing....

De voorbije week heb ik echter nog verschillende keren bewonderend gedacht aan de manier waarop jullie deze quiz hebben samengesteld.
Dat kan redelijk "fout" overkomen omdat we (uiteindelijk) wonnen, maar ik zweer dat ik hetzelfde geschreven zou hebben zelfs al vielen we naast het podium.
Deze muziekquiz zat bijzonder knap in elkaar en dekte veel genres en decennia!

De eerste theorieronde met een link tussen de lyrics en de foto's van artiesten was (wat mijn quizervaring betreft) gewoonweg prachtig! Niet makkelijk bij de eerste confrontatie voor een duo, maar naarmate de deadline naderde vielen (voor ons) heel wat puzzelstukken (gelukkig) op hun plaats.
De tweede theorieronde was op zich "moeilijker", maar ook subliem gevonden.
En ja, die scheld-reeks "she said, he said" hadden we niet meteen door zoals het had gemoeten, maar anderen genoten er misschien wel al van in het begin van.
En die probleem-oplossingen-reeks: hoe kom je daar op? Respect, man(nen)!

Nogmaals bedankt voor het initiatief!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 9/7/11 Negrotemet namiddagmuziekduoquiz - Herentals

Bericht door SepPuKu »

Luk schreef:
NGMKoenie schreef:...

Indien we de duoquiztraditie verderzetten - blij met de huidige enthousiaste kern maar we bereiken, in winter noch zomer, nauwelijks meer dan 50 mensen :( - hoop ik u allen weer te mogen begroeten! 8-)
Het concept en vooral de vindingrijke uitwerking worden door de aanwezigen (denk ik) steeds zeer gesmaakt, maar de data liggen telkens wat moeilijk, vrees ik.
Begin juli heel wat quizzers op vakantie of aan het werk in huis en tuin, begin januari als voorspel op de quiz van Men in Black redelijk hectisch qua verplaatsingen en timing....
Klopt, ik vermoed dat NGMB in de eerste plaats de (algemene) avondquiz op de kalender zet en voor algemene quizzen geldt - nog veel meer dan bij muziekquizzen - dat je een goeie datum NOOIT meer afgeeft of je zit met overlap met andere 'prominente' quizzen.

Quizfreak Koenie en de zijnen zien uiteraard mogelijkheden om ook hun namiddag op te offeren om voor nog meer quizplezier te zorgen :dance: Maar het nadeel is idd. dat er aldus overlap kan zijn met een avond-muziekquiz (vb. de editie van januari)... of dat het verlof de opkomst naar beneden haalt. Zoals Luk aangaf 2 aspecten die bij muziekquizzen niet te onderschatten zijn (de vijver met muziekquizzers is nu eenmaal vele malen kleiner dan bij algemene quizzen). Neem daar ook nog de ligging bij... Gang Of Four verhuisde bv. van Eksel naar Lummen en schoot van 14 ploegen in 2010 naar 30 ploegen in 2011 (Herentals is iets beter gelegen maar West-Vlaanderen blijft toch grotendeels buiten bereik).

Mijn hoogst persoonlijke visie op wat mogelijke acties zouden zijn:
- zet de duoquiz op een dag dat er geen avondmuziekquiz doorgaat en niet in het verlof (ik veronderstel minder opportuun o.w.v. aangehaalde koppeling aan de algemene avondquiz)
- stap terug over op organiseren van een eigen avond-muziekquiz en pas de naam "Spelers & Drinkers" aan naar "NGMB" (toch stilaan een referentie)
- evt. aan te vullen met namiddag-duomuziekquiz (wat zijn we toch opportunistisch :shifty: )
- verhuis de quiz iets meer richting het Antwerpse (waarschijnlijk niet evident maar ik bekijk het zuiver i.f.v. mogelijke opkomst).

Zelf zou ik minder opzien tegen een verre verplaatsing als het voor een dubbel namiddag- + avondquiz zou zijn maar da's zeker persoonlijk.

Zonder concurrentie, pakweg in Antwerpen, niet in het verlof, ... ik gok op 30 ploegen of meer (klassieke avondformule). Elk van deze aspecten laten varen kan je al gauw een 5-tal inschrijvingen kosten :cry:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 9/7/11 Negrotemet namiddagmuziekduoquiz - Herentals

Bericht door kasenco »

SepPuKu schreef:
Luk schreef:
NGMKoenie schreef:...

Indien we de duoquiztraditie verderzetten - blij met de huidige enthousiaste kern maar we bereiken, in winter noch zomer, nauwelijks meer dan 50 mensen :( - hoop ik u allen weer te mogen begroeten! 8-)
Het concept en vooral de vindingrijke uitwerking worden door de aanwezigen (denk ik) steeds zeer gesmaakt, maar de data liggen telkens wat moeilijk, vrees ik.
Begin juli heel wat quizzers op vakantie of aan het werk in huis en tuin, begin januari als voorspel op de quiz van Men in Black redelijk hectisch qua verplaatsingen en timing....
Klopt, ik vermoed dat NGMB in de eerste plaats de (algemene) avondquiz op de kalender zet en voor algemene quizzen geldt - nog veel meer dan bij muziekquizzen - dat je een goeie datum NOOIT meer afgeeft of je zit met overlap met andere 'prominente' quizzen.

Quizfreak Koenie en de zijnen zien uiteraard mogelijkheden om ook hun namiddag op te offeren om voor nog meer quizplezier te zorgen :dance: Maar het nadeel is idd. dat er aldus overlap kan zijn met een avond-muziekquiz (vb. de editie van januari)... of dat het verlof de opkomst naar beneden haalt. Zoals Luk aangaf 2 aspecten die bij muziekquizzen niet te onderschatten zijn (de vijver met muziekquizzers is nu eenmaal vele malen kleiner dan bij algemene quizzen). Neem daar ook nog de ligging bij... Gang Of Four verhuisde bv. van Eksel naar Lummen en schoot van 14 ploegen in 2010 naar 30 ploegen in 2011 (Herentals is iets beter gelegen maar West-Vlaanderen blijft toch grotendeels buiten bereik).

Mijn hoogst persoonlijke visie op wat mogelijke acties zouden zijn:
- zet de duoquiz op een dag dat er geen avondmuziekquiz doorgaat en niet in het verlof (ik veronderstel minder opportuun o.w.v. aangehaalde koppeling aan de algemene avondquiz)
- stap terug over op organiseren van een eigen avond-muziekquiz en pas de naam "Spelers & Drinkers" aan naar "NGMB" (toch stilaan een referentie)
- evt. aan te vullen met namiddag-duomuziekquiz (wat zijn we toch opportunistisch :shifty: )
- verhuis de quiz iets meer richting het Antwerpse (waarschijnlijk niet evident maar ik bekijk het zuiver i.f.v. mogelijke opkomst).

Zelf zou ik minder opzien tegen een verre verplaatsing als het voor een dubbel namiddag- + avondquiz zou zijn maar da's zeker persoonlijk.

Zonder concurrentie, pakweg in Antwerpen, niet in het verlof, ... ik gok op 30 ploegen of meer (klassieke avondformule). Elk van deze aspecten laten varen kan je al gauw een 5-tal inschrijvingen kosten :cry:
waarom niet iedereen laten verhuizen naar de centrale as Antwerpen-Brussel....... :doh:
en met verhuizen bedoel ik niet de quiz verhuizen..... :P

iedereen organiseert zijn quiz toch WAAR hij wil ;)
er zijn altijd voor- en nadelen.....

quizzen uit de Kempen en Limburg moeten verhuizen.... :doh:
stel dat eens voor aan de Kortrijkse en andere quizzen uit de voor mij verre Vlaanders he :P :P :P
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 9/7/11 Negrotemet namiddagmuziekduoquiz - Herentals

Bericht door Keiem »

Alles via webcam uit de luie zetel thuis! Dat we daar nu pas aan denken?
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 9/7/11 Negrotemet namiddagmuziekduoquiz - Herentals

Bericht door SepPuKu »

Voor mij hoeft er absoluut niets hoor Luc.

Wou alleen aangeven dat m.i. de huidige omstandigheden (waaronder idd. de ligging) de lagere opkomst helpen verklaren - iets waar Koen enigszins mee worstelt - en dat er mogelijke manieren zijn om hier iets aan te doen. Ik spreek me absoluut niet uit over de wenselijkheid om er rekening mee te houden of het zelfs eens te zijn met mijn veronderstellingen.

Alleszins iedereen organiseert (zoals je zelf zegt) waar hij/zij wil maar quizzers nemen ook deel waar ze willen, vrees ik en de locatie + datum spelen hierin ongetwijfeld een rol (ze zijn niet allemaal zo zot als wij om meer dan een uur in de auto te zitten, enkele reis :crazy: ;) ) Het zou jammer zijn mochten de NGMB-muziekquizzen van de agenda verdwijnen...
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 9/7/11 Negrotemet namiddagmuziekduoquiz - Herentals

Bericht door kasenco »

Je kan er natuurlijk niet om heen dat het muziekquizlandschap momenteel over heel Vlaanderen is verspreid. In den beginne was er enkel een plaatselijk circuit in Klein Brabant en de Rupelstreek met uitlopers naar Dendermonde en de Kempen. Later zijn West-Vlaanderen en Limburg er bijgekomen en de echte 'weirdo's' trekken zelfs naar Nederland ;)
Plaats reactie