8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door vinceluka »

straight banana schreef:
Tonyvdb schreef:HOEZEN :

Hooverphonic
The night before

Jefferson Airplane
Surrealistic pillow

Stevie Wonder
Hotter than july

Yevgueni
Kannibaal

Wu-Tang Clan
Enter The Wu-Tang / 36 Chambers

Elliott Smith
Either/Or

Kim Wilde
Select

Roisin Murphy
Overpowered

Bob Dylan
Nashville skyline

Heb ik dat nu gedroomd, of zat Stiff Little Fingers ook in de hoezenronde?
Het volledige laatste lijntje ontbreken denk ik, want ACDC en Spinvis zaten er ook in.
Wist niet dat Tony zo'n hevige van is van 'Let there be rock' want reeds 2de maal dat ie deze hoes vraagt. :?
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door fLEEtfox »

In feite is alles wat ik te zeggen heb hierboven al ruimschoots aan bod gekomen : leuke gevarieerde quiz waar bovendien ook nog wat spanning in zat door de ploegen uit de hoogste regionen.
Wij speelden in een onuitgegeven bezetting (met één iemand die nog nooit gemuziekquizt had) en waren niet zo op dreef als op sommige andere quizzen. Maar dat deed niets af aan de ambiance aan de tafel en - zoals ook al eerder gezegd - het niveau was een stukje minder dan de vorige twee jaren en daardoor altijd steeds een goed gevoel gehad, ook onze niet-pro.

Het zou jammer zijn mocht die klassieker volgend jaar ontbreken op de kalender Tony! Maar, inderdaad een kwis in elkaar boksen moet met volle goesting gebeuren want anders heb je er geen zak aan. Hopelijk komt die goesting misschien terug met die andere zak van Sinterklaas...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Tonyvdb »

vinceluka schreef: Het volledige laatste lijntje ontbreken denk ik, want ACDC en Spinvis zaten er ook in.
Wist niet dat Tony zo'n hevige van is van 'Let there be rock' want reeds 2de maal dat ie deze hoes vraagt. :?
klopt

AC DC - Let there be rock
Stiff Little Fingers - Inflammable material
Spinvis - Spinvis

Ja, Vince, nu je het zegt (die Vince weet begot beter wat ik al gevraagd heb dan ikzelf) : ik heb dat al gevraagd.
Reden (zie ook bvb. Stevie Wonder en Kim Wilde) : artiest herkenbaar voor iedereen, titel voor de kenners.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door rino »

Alhoewel ik verwacht had iets hoger te eindigen, vond ik het ook een topquiz met heel veel goeie muziek. Heel gevarieerd ook (alleen "Nothing's Gonna Change My Love For You" had echt niet gemoeten, moet zowat het slechtste nummer aller tijden zijn).
Heel jammer dat we Stardust zullen moeten missen volgend jaar (na ook al Kas&Co en Sticky Fingers, het houdt niet op. :( ), maar ook ik kijk al uit naar je alternatief, Tony. :handgestures-thumbupright:
Ik had gehoopt om minstens 1 van de 7 vooraf getipte favorieten achter ons te laten en zo op zijn minst 7de te worden, maar dat bleek uiteindelijk te hoog gegrepen. In the end grepen we zelfs nog naast de top 10, JPJ&SG wisten ons op de valreep nog met één puntje voorbij te steken. :evil: ;)
Proficiat aan de winnaars Scary Monsters, heel sterk ook waren The Crickets en Clement en bij uitbreiding de volledige top 10. :clap:
Wat moet er eigenlijk veranderd worden aan de zaal in Bissegem? Die zaal ziet er mij nochtans prima in orde uit, één van de betere lokaties van het seizoen zowaar.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door vinceluka »

rino schreef:Wat moet er eigenlijk veranderd worden aan de zaal in Bissegem? Die zaal ziet er mij nochtans prima in orde uit, één van de betere lokaties van het seizoen zowaar.
Weet niet of er veel aan de zaal zelf zal veranderen, het gaat meer om een uitbreiding
extra lokalen voor de administratie en misschien wordt er ook een gedeelte van een bibliotheek in onder gebracht.

Dit vond ik terug op de stadswebsite :
Het ontmoetingscentrum krijgt een volledige facelift. Er wordt een aangename, en ruime foyer voorzien, die contact mogelijk maakt met de groene ruimte. De foyer kan tevens dienst doen als tentoonstellingsruimte of uitbreiding van de cafetaria. Het geheel kan autonoom functioneren.
Voor de werken is een budget voorzien van 1.200.000,00 euro. Als alles volgens plan verloopt, kunnen de bouwwerken starten in het voorjaar van 2012. De werken zullen een klein jaar duren.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door vinceluka »

Tonyvdb schreef:
vinceluka schreef: Het volledige laatste lijntje ontbreken denk ik, want ACDC en Spinvis zaten er ook in.
Wist niet dat Tony zo'n hevige van is van 'Let there be rock' want reeds 2de maal dat ie deze hoes vraagt. :?
klopt

AC DC - Let there be rock
Stiff Little Fingers - Inflammable material
Spinvis - Spinvis

Ja, Vince, nu je het zegt (die Vince weet begot beter wat ik al gevraagd heb dan ikzelf) : ik heb dat al gevraagd.
Reden (zie ook bvb. Stevie Wonder en Kim Wilde) : artiest herkenbaar voor iedereen, titel voor de kenners.
Stuur voor je volgende quiz de playlist door, ik haal er de dubbels voor jou uit :mrgreen:

Nee, ikzelf heb me er ook al aan bezondigd
op slechts 3 quizzen, 2 maal '4+20' van Crosby, Stills, Nash & Young gevraagd
alhoewel het in de video-quiz van januari wel een live solo-versie was van Stephen Stills was
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
vinceluka schreef: Het volledige laatste lijntje ontbreken denk ik, want ACDC en Spinvis zaten er ook in.
Wist niet dat Tony zo'n hevige van is van 'Let there be rock' want reeds 2de maal dat ie deze hoes vraagt. :?
klopt

AC DC - Let there be rock
Stiff Little Fingers - Inflammable material
Spinvis - Spinvis

Inflammable material: Meer dan 10 juiste antwoorden?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Tonyvdb »

straight banana schreef: Inflammable material: Meer dan 10 juiste antwoorden?
jazeker, een stuk 13-14 zelfs, T+U
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef: G '94 Gene (Sleep well tonight)
** Gene : 7/35
Schitterend nummer van een fel onderschatte groep. Blij dat het toch nog door 7 mensen werd herkend. :handgestures-thumbupright:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Tonyvdb »

altijd leuk :

De alternatieve 'zaalsolo & co.'-uitslag : (5 ptn voor een zaalsolo, 4 ptn voor een duo, 3 ptn voor een trio, 2 ptn voor een vraag met vier goede antwoorden en 1 ptn voor één met vijf goede antw)

1. Tequila Fingers 19

2. Clement & KGBV 14

3. Vlassenbroek 11

4. Martha WAR 9
Boeboeks 9

6. Never Mind The Small Brains 8
Rechte Bananen 8
Scary Monsters 8

9. Shazam Hussain 7
Tony Servi BB 7

11. Bruce Horny 5
De Jeukdoos 5

13. Gustaaf & De Interno Solo's 4
NIne INch Nailed Dixie Chicks 4
JPJ&SG 4
Starbuk & Apollo 4
Crickets 4
Sympathy vd D 4

19. Muzioten 3
Salman Rushdie AB 3
Rock Monsieur 3
Golden Eel 3

23. Testedoene 2

24. Disorder 1
Turbo Turbo 1
Paris Hilton 1
Guess Who 1
Gebruikersavatar
Cz-2mX
Lead Singer
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 17:58
Locatie: Where The Wild Things Are: Scary Monsters

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Cz-2mX »

Tonyvdb schreef:altijd leuk :

De alternatieve 'zaalsolo & co.'-uitslag : (5 ptn voor een zaalsolo, 4 ptn voor een duo, 3 ptn voor een trio, 2 ptn voor een vraag met vier goede antwoorden en 1 ptn voor één met vijf goede antw)
En mooi dat maar liefst 27 van de 35 deelnemende ploegen in dit klassement voorkomen! Het zegt vast ook iets over de quiz, maar ik zou niet zo meteen weten wàt.
"Scary monsters, super creeps / Keeps me running, running scared" D. Bowie
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door International »

Om nog even terug te komen op de kleine controverse ivm The Who: iedereen had in feite gelijk.
Op de LP staat het nummer als (onderdeel van) "We're not gonna take it", terwijl het stukje dat we hoorden in veel landen als single uitgebracht is samen met de Overture als "See me, Feel me". Zie maar http://www.thewho.info/WhoSingles8.htm
Je ziet dat toegeven bij massaal protest dikwijls de beste oplossing is...
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Lars »

Altijd grappig en bizar om te zien hoe de titels in sommige Spaanstalige landen vertaald werden op hoesjes en labels. :)

Zou "Mirame Sienteme" ook goedgekeurd worden? :lol:

Afbeelding
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 8° Stardust Popquiz - Bissegem - 10 juni 2011

Bericht door Tonyvdb »

International schreef:Je ziet dat toegeven bij massaal protest dikwijls de beste oplossing is...
100% gelijk ... liever een 'half goed' antwoord juist keuren dan een 'half mis' afkeuren ... een quiz is ontspanning en geen staatsexamen
Plaats reactie