1STE Openluchtquiz Vrije Radio Belsele 11/6/2011

Plaats reactie
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

1STE Openluchtquiz Vrije Radio Belsele 11/6/2011

Bericht door PaulMcCartney »

Een quiz in open lucht - met een klein risico gisterenavond, want er vielen enkele minimale druppeltjes.

Een kermisquiz - stond zo ook aangekondigd - en dat kregen we dus ook - muziekfragmenten van de jaren 60 tot nu (inclusief rock muziek en het betere werk).

Tot mijn verbazing een heleboel quizploegen op de afspraak voor deze goed samengestelde quiz.

Podium :

1) Testedoene (na een fantastische laatste ronde) -- :clap:
2) Martha Wainwrong ain't right - Fab4

Goed geluid - goede presentator - goede prijzentafel - alles dus prima in orde.

1 minpuntje - voor dit publiek waren de fragmenten toch iets te kort.
philippoussis
Backing Vocal
Berichten: 52
Lid geworden op: za 08 dec 2007, 17:52
Locatie: Sint-Niklaas

Re: 1STE Openluchtquiz Vrije Radio Belsele 11/6/2011

Bericht door philippoussis »

Voor de accomodatie die ze ter beschikking hadden, hebben ze daar wat mij betreft niet ten volle gebruik van gemaakt.
Redelijk inspiratieloze quiz (zoiets steek je op een half uur ineen) en vermoedelijk viel ronde 10 weg om de fuif zo snel mogelijk te laten beginnen...
Gelukkig moesten we niet ver rijden en kon 'De Oude Zwaan' nog enig soelaas brengen...

Ik blijf daarentegen wél fan van VRB!
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 1STE Openluchtquiz Vrije Radio Belsele 11/6/2011

Bericht door PaulMcCartney »

Inspiratieloze quiz? Lijkt me niet. Oké, er is geen 3 maanden nagedacht om een thema te verzinnen en dan de nodige albumtracks verzamelen om in reeksen te kunnen steken.

Er werd aangekondigd dat dit een kermisquiz was met fragmenten van de jaren 60 tot nu. Prententieloos en dat is wat we gekregen hebben. Een aantal (vrij korte) fragmenten die ook gesmaakt werden door de gelegenheidsploegen rondom ons (vooral achter ons :mrgreen: ).

Meer moet het niet zijn voor dit publiek.

De Fab4 zal zeker aanwezig zijn op een volgende editie en zal daarna ook zeker in dezelfde frituur de zeer aangename avond afsluiten.
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 1STE Openluchtquiz Vrije Radio Belsele 11/6/2011

Bericht door gekookte espe »

Leuke quiz meegemaakt als invaller bij Testedoene.

Het was de eerste keer dat ik een muziekquiz in open lucht speelde, maar het is voor mij zeker voor herhaling vatbaar. Al mag het wel iets warmer zijn als vrijdag dan. Was vergeten dat er een mogelijkheid was dat het in open lucht ging doorgaan, en in mijn polooke was het best wel fris. De quiz hoefde niet veel langer meer te duren dan tot 21u30-21u45 :oops:
Zou de feestenquiz van Testedoene in augustus geen quiz zijn om in openlucht te kunnen spelen? I'm just saying ;)


De quiz zelf: vlotte presentator (dé Jan van JIM-tv als ik het goed heb?), paar originele rondes (de soundtrackronde was echt op ons lijf geschreven met liefhebbers als Leen, Hugo en ik in ons team), en spanning troef onder de circuitploegen. Dat uiteindelijk wij nog met de oppergaai gingen lopen, had ik niet zien aankomen. Na de voorlaatste keer dat de presentator de stand afliep stonden we 2 punten achter op de leider FAB4 dacht ik. En aangezien dat dit een quiz is waar er weinig tot niets weggeven wordt, wisten we dat 2 punten inhalen erg moeilijk ging zijn. Maar zie, een 80-90-00-ronde op het einde heeft toch nog voor een wijziging in de stand kunnen zorgen. Love you, Vanda Vanda :d

Zoals hierboven al geopperd: de fragmentjes waren wel erg kort (15 sec...). Vaak werd een fragment gestopt net op het moment er een goe stukske uit het liedje aankwam. Altijd geestig om dat dan ook nog te kunnen meepikken.

Maar hier zien ze me volgend jaar zeker terug, als het kan met plezier als invaller bij Testedoene opnieuw. :handgestures-thumbupright:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1STE Openluchtquiz Vrije Radio Belsele 11/6/2011

Bericht door Tonyvdb »

PaulMcCartney schreef:Inspiratieloze quiz? Lijkt me niet. Oké, er is geen 3 maanden nagedacht om een thema te verzinnen en dan de nodige albumtracks verzamelen om in reeksen te kunnen steken.
ja, een ronde met albumtracks met een thema, stel je voor zeg, pfoe !
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 1STE Openluchtquiz Vrije Radio Belsele 11/6/2011

Bericht door PaulMcCartney »

Tonyvdb schreef:
PaulMcCartney schreef:Inspiratieloze quiz? Lijkt me niet. Oké, er is geen 3 maanden nagedacht om een thema te verzinnen en dan de nodige albumtracks verzamelen om in reeksen te kunnen steken.
ja, een ronde met albumtracks met een thema, stel je voor zeg, pfoe !
Yep , die quizzen hebben we al genoeg gehad de laatste tijd.

Gelukkig zijn er nog organisatoren die een quiz louter voor de muziek maken. Te simpel voor sommigen waarschijnlijk
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: 1STE Openluchtquiz Vrije Radio Belsele 11/6/2011

Bericht door Marc VA »

Idd, weg ermee met die albumreeksen, samengesteld door betweterige organisatoren. Nog erger is het gesteld met degene die dan zo’n reeks winnen, de ellendige uitslovers. Ze zijn enkel geïnteresseerd in lijstjes en geven géén bal om ‘louter de muziek’.
Awoert seg.
Plaats reactie