Film+Muziekkwis Beat in a Box - Impe - 14/05/2011

Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Antwoorden quiz

Bericht door SpeedKing »

vinceluka schreef:
beatinabox schreef:...vraag ik nu af of antwoorden waarover twijfel kon bestaan al dan niet punten opgeleverd hebben....'
Zo moet je bij True Grit ook Henry Hathaway goedrekenen, want de Coen Brothers-versie is een remake. Ofwel het jaartal van de film erbij. Maakt voor ons niet uit, want we konden ook niet op H.H. komen. Maar zou in toekomstige edities ook wel eens voor discussie kunnen zorgen.

Ook bij Che Guevarra kan je toch makkelijk bij Motorcycle Diaries uitkomen, terwijl jullie Revolutionary Road bedoelden.

Dubbelzinnige vragen vooraf inschatten: 't is niet altijd makkelijk!
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Film+Muziekkwis Beat in a Box - Impe - 14/05/2011

Bericht door Keiem »

er is op 28 mei blijkbaar ook een film- en muziekkwis in Herentals. Heeft iemand daar info over?
(ingeschreven ploegen, opgaves en bespreking van vorig jaar...)
Gebruikersavatar
beautiful freak
Rock Legend
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:34
Locatie: The Pale Riders From Philadelphia

Re: Film+Muziekkwis Beat in a Box - Impe - 14/05/2011

Bericht door beautiful freak »

Keiem schreef:er is op 28 mei blijkbaar ook een film- en muziekkwis in Herentals. Heeft iemand daar info over?
(ingeschreven ploegen, opgaves en bespreking van vorig jaar...)
Ik heb de quiz vorig jaar gespeeld, en heb toen de opmerking gemaakt dat het vooral een filmquiz was met muziekinsteek. Waarmee ik bedoel: er werd vaak vertrokken vanuit een film of een filmvraag, die je soms eerst moest kunnen oplossen vooraleer je het muziekluik kon invullen. Dat vond ik niet zo erg, maar als pure muziekquizzers zonder een filmkenner aan tafel deelnemen aan die quiz was vorig jaar niet echt een lachertje. Naar verluidt, zou er dit jaar veel meer evenwicht in zitten en zou er gestreefd worden naar een mix van de twee. Al kan ik wel zeggen dat het niveau van filmvragen iets hoger zal liggen dan op deze quiz, al dient tegelijkertijd opgemerkt dat de filmquizzen in het Herentalse (waar ze uitstekende filmquizzen geven overigens) anderzijds best toegankelijk zijn.

Wat ik me nog herinner van vorig jaar: een ronde met muziekdocumentaires (telkens titel + bijvraag (liedje dat je hoort, artiest over wie het gaat, etc.), een ronde met films waarin dansscènes voorkomen (telkens titel + uitvoerder nummer), een ronde met gewoon scènes met muziek (titel + bijvraag én uitvoerder en titel van nummer), een ronde waarbij tien filmtitels (die je aan de hand van scènes moest oplossen) overeenstemden met tien songtitels op vijf albums (je moest ze aan elkaar linken, zoals bijvoorbeeld The Passenger en Lust For Life aan het album van Iggy Pop dienden te worden gelinkt), etc. Wel creatief allemaal. Ook een 'stille' scèneronde, waarbij filmtitel diende te worden gegeven en de titel en uitvoerder van het nummer dat op die moment in de film speelt (als muziekquizzer heb je daar bijvoorbeeld niet zoveel aan, denk ik). Door zo'n ronde had ik het gevoel dat het toch eerder een filmquiz met veel muziekvragen was. Maar het ene jaar is het andere niet.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Film+Muziekkwis Beat in a Box - Impe - 14/05/2011

Bericht door Keiem »

spreekt me wel aan, maar ik moet thuis nog eens checken of ik vrij ben.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2209
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Film+Muziekkwis Beat in a Box - Impe - 14/05/2011

Bericht door One good reason »

Rubby schreef:In extremis nog gecontacteerd door de espen,maar wegens een te druk weekend helaas niet mogelijk voor mij.
Gij moogt nog blij zijn, mij heeft er niemand gecontacteerd :evil:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Film+Muziekkwis Beat in a Box - Impe - 14/05/2011

Bericht door Rubby »

One good reason schreef:
Rubby schreef:In extremis nog gecontacteerd door de espen,maar wegens een te druk weekend helaas niet mogelijk voor mij.
Gij moogt nog blij zijn, mij heeft er niemand gecontacteerd :evil:
tja :think: :teasing-blah: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2209
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Film+Muziekkwis Beat in a Box - Impe - 14/05/2011

Bericht door One good reason »

Rubby schreef:
One good reason schreef:
Rubby schreef:In extremis nog gecontacteerd door de espen,maar wegens een te druk weekend helaas niet mogelijk voor mij.
Gij moogt nog blij zijn, mij heeft er niemand gecontacteerd :evil:
tja :think: :teasing-blah: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:laughing-rolling: serieus? Zou het daarom zijn? :mrgreen:
Volgend seizoen :teasing-blah: ik dan een pak minder, ge zult ze vlug horen vragen:"Roberto, is alles goe met u?" :lol:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Film+Muziekkwis Beat in a Box - Impe - 14/05/2011

Bericht door Rubby »

One good reason schreef:
Rubby schreef:
One good reason schreef:
Rubby schreef:In extremis nog gecontacteerd door de espen,maar wegens een te druk weekend helaas niet mogelijk voor mij.
Gij moogt nog blij zijn, mij heeft er niemand gecontacteerd :evil:
tja :think: :teasing-blah: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:laughing-rolling: serieus? Zou het daarom zijn? :mrgreen:
Volgend seizoen :teasing-blah: ik dan een pak minder, ge zult ze vlug horen vragen:"Roberto, is alles goe met u?" :lol:
:character-kermit: :confusion-helpsos: :text-callme:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Film+Muziekkwis Beat in a Box - Impe - 14/05/2011

Bericht door PEKEBO »

One good reason schreef:
Rubby schreef:
One good reason schreef:
Rubby schreef:In extremis nog gecontacteerd door de espen,maar wegens een te druk weekend helaas niet mogelijk voor mij.
Gij moogt nog blij zijn, mij heeft er niemand gecontacteerd :evil:
tja :think: :teasing-blah: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:laughing-rolling: serieus? Zou het daarom zijn? :mrgreen:
Volgend seizoen :teasing-blah: ik dan een pak minder, ge zult ze vlug horen vragen:"Roberto, is alles goe met u?" :lol:

Thuis niets (mogen) zeggen :angry-cussingargument: .., laat die jongen uit Sint-Job zijn :teasing-blah: dan maar doen op ne quiz he! :D
beatinabox
Lead Singer
Berichten: 148
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 07:22

Re: Antwoorden quiz

Bericht door beatinabox »

SpeedKing schreef:
vinceluka schreef:
beatinabox schreef:...vraag ik nu af of antwoorden waarover twijfel kon bestaan al dan niet punten opgeleverd hebben....'
Zo moet je bij True Grit ook Henry Hathaway goedrekenen, want de Coen Brothers-versie is een remake. Ofwel het jaartal van de film erbij. Maakt voor ons niet uit, want we konden ook niet op H.H. komen. Maar zou in toekomstige edities ook wel eens voor discussie kunnen zorgen.

Ook bij Che Guevarra kan je toch makkelijk bij Motorcycle Diaries uitkomen, terwijl jullie Revolutionary Road bedoelden.

Dubbelzinnige vragen vooraf inschatten: 't is niet altijd makkelijk!

Bij True Grit heb je gelijk, dat hebben we over het hoofd gezien. Maar bij de cryptogram "Che Guevarra op de weg" is Motorcycle Diaries een fout antwoord, omdat je dan de beschrijving niet opvat als een cryptogram maar gewoon een omschrijving van de inhoud van de film, en dat is niet de bedoeling van een cryptogram. Het moet direct betrekking hebben op de titel, en "Che Guevarra" en "op de weg" hebben niets te maken met Diairies of Motorcycle. Revolutionary en Road daarentegen wel. Het was een cryptogram, en kijkend naar de andere opgaven is Revolutionary Road het enige correcte antwoord. We hadden op voorhand een korte testquiz gehouden en dan is dit ook naar voren gekomen, dus we waren ons ervan bewust, maar zoals gezegd, Motorcycle Diaries is geen antwoord als je weet wat een cryptogram is ;)
Ik ben altijd heel voorzichtig met dubbelzinnigheden, en check dit steeds, evenals uitvoerders en originelen en dergelijke. Maar zelfs dan zal er altijd wel eentje door de mazen van het net glippen :)
Plaats reactie