De Klinge, 02-04-11

Plaats reactie
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

De Klinge, 02-04-11

Bericht door PEKEBO »

Na een slapeloze nacht door stevige tandpijn zal ik hier maar openen en een woordje uitleg geven over deze quiz. Als familiequiz aangekondigd en zo was het ook voor de 37 ploegen tot aan de pauze met gemakkelijke reeksen uit elk decennium. Weinig tot geen verschil bij de favorieten aan de pauze, zelfs Buddy -de rasechte hitkenner uit Hamme- volgde met zijn dochters en schoonzoon aan tafel :handgestures-thumbupright: makkelijk mee in het spoor der toppers en stond toen nog mee aan de leiding. Het verschil moest dan maar gemaakt worden na de pauze en zo geschiedde. Het niveau steeg, de quiz kreeg een iets meer alternatieve tint, vooral de laatste ronde op 40 punten met wat theorie erin was voor velen een brug te ver ( foto's waren niet van de poes,Stijn Van De Voorde ronde ...), voor ons duidelijk niet (buiten de 2 klassieke fragmenten gerekend :crazy: ) want we haalden daar nog 4 punten achterstand op en mochten als mede-winnaar mee op het podium en op de foto :greetings-wavingblue: , samen met Rock Monsieur (die blijkbaar 1 punt te veel hadden gekregen en nadien,onder druk van mij :mrgreen: :handgestures-thumbupright: ,sportief de jury hierover inlichtte :clap: . Ze mochten wel als eerste naar de prijzentafel door een betere schiftingsvraag.

Kort samengevat, leuke quiz , met een goede organisatie en mondige presentator ;) , die we graag speelden al zaten onze gedachten dikwijls bij Tielt. Hopelijk volgend jaar niet op dezelfde dag want dan gaan Bruce & co meer dan waarschijnlijk richting West-Vlaanderen.

Eindstand

1. Rock Monsieur/ Bruce Horny and the rest 189/200
3. Oesje 184/200
4. Kas & co
Koerier feat Paul McCartney
Testedoene

Volgorde en de rest van de top 10 weet ik niet meer :oops:
Laatst gewijzigd door PEKEBO op zo 03 apr 2011, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: De Klinge, 02-04-11

Bericht door PaulMcCartney »

Het is nu de derde keer dat ik deze quiz mee heb gedaan en ik veronderstel dat ik weer tot dezelfde conclusie kom.

De ideale quiz voor gelegenheidsploegen en ook best interessant voor quizploegen - alleszins een heel ontspannend avondje beleefd samen met Monique, Jef en Kurt (van Koerier) - woorvoor mijn dank.

Een proficiat aan het podium - schitterende prestatie van Bruce (misschien toch wat schrik gekregen :mrgreen: ) en Rock Monsieur.

Verder ook een zeer sterke prestatie van Oesje :clap:

Volgend jaar zeker terug op mijn agenda!
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: De Klinge, 02-04-11

Bericht door Buddy59 »

PEKEBO schreef:want dan gaan Bruce & co meer dan waarschijnlijk richting West-Vlaanderen.

:banana-dance:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: De Klinge, 02-04-11

Bericht door Rock Monsieur »

Proficiat aan Bruce Horny & The Rest :clap: , die na een schitterende remonte samen met ons op het allerhoogste schavotje mochten plaatsnemen en de overwinning in deze aangename familiequiz op hun erelijst mochten bijschrijven.

Een plaatsje bij de Top 5 leek ons vooraf zeker haalbaar. Dat we uiteindelijk met een gedeelde overwinning gingen lopen overtrof alle verwachtingen.

De muziekreeksen waren idd. heel gemakkelijk te noemen. De eerste helft van de quiz was opgedeeld in reeksen:

1. sixties
2. seventies
3. eighties
4. nineties
5. millennium

Telkens 10 geluidsfragmenten waarbij afwisselend titel en uitvoerder of enkel de uitvoerder gevraagd werd. Het laatste fragment van elke ronde was een 'weetvraag'. Een kleine stukje theorie zeg maar, al was het in sommige gevallen een pure gokvraag.
Na de eerste ronde bleven er 12 ploegen over met het maximum van de punten. Na ronde 2 nog 11 (Bruce Horny moest eventjes lossen). Na ronde 3 nog 7 ploegen met het maximum.

In ronde 4 hadden wij dan ook verkeerd gegokt. De vraag luidde: "Op welk nummer laten mannen soms ook een traan?"
Je kon kiezen uit 5 liedjes. Wij gokten verkeerdelijk op 'Tears in heaven' van 'Eric Clapton' waar het juiste antwoord blijkbaar 'Everybody hurts' van 'R.E.M.' moest zijn.
Na ronde 4 waren er nog 5 ploegen met het maximum en na ronde 5 had iedereen blijkbaar minstens 1 puntje verloren, want toen stonden we weer met 5 ploegen ex-aequo op de eerste plaats.

Ronde 6 was opgedeeld in 2 luiken: 'De Lage Landen' en 'Anderstalig'.
Ronde 7 telde 5 intro's en 5 ... ?(onderwerp vergeten).
Ronde 8 telde 5 duetten en 5 ...? (onderwerp vergeten).
Ronde 9 waren 10 videoclips, afwisselend met en zonder geluid.
Ronde 10 was een gevarieerde finaleronde waar maar liefst 40 punten te verdienen waren:
- 2 puzzelrondes (met beginletters van 4 groepen een nieuwe groepsnaam vormen)
- 4 foto's
- 2 klassieke nrs.
- Stijn Vandevoorde-reeks
- en nog een aantal kleinere thema's.

Na ronde 9 stonden wij plots 3 punten voor op onze dichtste achtervolger 'Oesje' en 4 punten op 'Bruce Horny'. Met de finaleronde nog op komst waren we er hoegenaamd niet gerust in. En blijkbaar hadden we in ronde 8 (duetten) ook een puntje te veel gekregen ('crazy bitch' van David Guetta en Akon werd blijkbaar goedgekeurd terwijl het 'sexy bitch' moest zijn). Toen bleek dat we na de finaleronde wellicht met 1 punt voorsprong zouden winnen op Bruce Horny maakte Pekebo ons daar attent op en terecht.

Het gebeurt m.i. wel vaker dat een ploeg één of meerdere puntjes te veel krijgt ... Who Cares? Als dat gebeurt in de strijd om een 8e of 9e plaats ligt niemand daar wellicht wakker van. Had de winnaar een grotere voorsprong gehad op de dichtste achtervolger, was er waarschijnlijk ook geen haan die er naar zou kraaien. Aangezien er deze keer echter een gedeelde overwinning op het spel stond en geen van onze beide ploegen 'veelwinnaars' zijn, leek het dus niet meer dan fair om de jury hiervan op de hoogte te brengen. Al moet ik toegeven dat niet iedereen in onze ploeg daar meteen van overtuigd was. Mea culpa :oops: .

In ieder geval, de jury werd verwittigd en de scores werden rechtgezet. Dankzij een betere schiftingsvraag mochten wij idd. eerst de prijzentafel bezoeken. Al zijn we daar nu ook niet bepaald veel rijker van geworden :mrgreen:
Hadden we geweten dat we dankzij onze opmerking nog een klein half uur langer op de uitslag moesten wachten, we hadden jullie waarschijnlijk de overwinning geschonken :lol:

Enkele kritische bermerkingen:
- Als pauzes van 20 minuten worden aangekondigd ... gelieve zich daar dan ook aan te houden
- Geluidskwaliteit van de muziekfragmenten was hier en daar niet altijd loepzuiver. Had volgens mij eerder met de bron te maken (slechte MP3?) dan met de geluidsinstallatie.
- Finaleronde stond qua moelijkheidsgraad niet in verhouding tot de rest van de quiz.
- 2 punten per foto lijkt mij te veel

Toch een dikke proficiat aan de organisatoren voor hun puike organisatie. De meeste ploegen waren gelegenheidsploegen en konden een 'instapquiz' van dit niveau wellicht best appreciëren. :clap: :clap:

Afhankelijk van de kalender mogen ze ons hier normaal gezien volgend jaar terug verwachten.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: De Klinge, 02-04-11

Bericht door Rubby »

Rock Monsieur schreef: Ronde 7 telde 5 intro's en 5 ... ?(onderwerp vergeten).

Waren er hier niet 5 anderstalige fragmenten ? :think:

Ronde 8 telde 5 duetten en 5 ...? (onderwerp vergeten).

Originals
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: De Klinge, 02-04-11

Bericht door Rubby »

Het was inderdaad leuke hitquiz :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright: :handgestures-thumbupright:

Minpuntjes (al wel aangehaald)
Voor de pauze soms een beetje te eenvoudig (geluid af en toe :cry: )
De pauzes en het wachten op de einduitslag duurden echt wel veel te lang :naughty:
Oldies waren niet in verhouding tot het hedendaagse werk.
Met drie oldiesmannen aan de tafel (flor, nonkel hugo en hendrik) was onze samenstelling een beetje te onevenwichtig (mindere opstelling van de coach :D )

Voor de rest was de organisatie prima, antwoorden perfect getoond op scherm (zelfs met single hoesje :shock: ), goede presentatie (mss beetje minder uitweiden volgend jaar :teasing-blah: )

Proficiat aan de winnaars :clap: :clap: :clap:

Maar we hebben ons geamuseerd en als het enigzins past proberen volgend jaar terug een ploeg af te vaardigen ;)
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Re: De Klinge, 02-04-11

Bericht door celtic601 »

wederom ontspannend avondje kwissen hier in de Klinge ... een perfecte instapkwis mijn gedacht ...
het was weer is leuk om samen met Hans van Fab4 te kwissen en hoop dat hij volgend jaar wederom koerier zal bijtreden.
tja zoals gezegd hier , qua moeilijkheidsgraad ? enkel de gokvraagjes , laatste reeks en theorie brachten de verwachte afscheiding denk ik ...
hier en daar zijn wij dus redelijk in de fout gegaan .. lady gaga schrijven en terug door doen ... ook rem hadden we niet , maar ja ... wij zijn ECHTE mannen .. en die huilen niet !!!! :crying-yellow: :crying-yellow: :crying-yellow:
proficiat aan de winnaars en bij leven en welzijn tot volgend jaar...
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie