Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door Rubby »

REEKS 12 : clipronde (zonder geluid :doh: )

1. Kayne West Runaway (2010)
2. Twisted Sister I wanna rock (1984)
3. Manic Street preachers motorcycle emptiness (1992)
4. The clash rock the casbah (1982)
5. Elbow one day like this (2008)
6. Fatboy slim praise you (1999)
7. Far east movement like a g 6 (2010)
8. Tee set she likes weeds (1970)
9. Rick Astley never gonna give you up (1987)
10. De Monkees i'm a believer (1966)
11. Klaxons golden skans (2007)
12. Sash Ecuador (1997)
13. White lies bigger than us (2010)
14. The stranglers golden brown (1982)
15. The Arcade Fire the suburbs (2010)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door Keiem »

Rubby schreef:5. Anouk Michel (2000) michel pollentier :mrgreen:
ik was net content dat hij een week op reis is, dan kom ik hem hier wel nog tegen zeker...


:happy-smileygiantred:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door Keiem »

Rubby schreef:8. Tee set she likes weeds (1970)
Is het mogelijk dat dit een quizmastersolo geworden is (toch zeker de titel)? Of zitten er straffe gasten die dit toch eruit gehaald hebben?
baaigones
One Hit Wonder
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 14:02

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door baaigones »

Keiem schreef:
Rubby schreef:8. Tee set she likes weeds (1970)
Is het mogelijk dat dit een quizmastersolo geworden is (toch zeker de titel)? Of zitten er straffe gasten die dit toch eruit gehaald hebben?
Zéker geen quizmastersolo aangezien wij dat hadden (Chris M, meer bepaald).
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door rino »

baaigones schreef:
Keiem schreef:
Rubby schreef:8. Tee set she likes weeds (1970)
Is het mogelijk dat dit een quizmastersolo geworden is (toch zeker de titel)? Of zitten er straffe gasten die dit toch eruit gehaald hebben?
Zéker geen quizmastersolo aangezien wij dat hadden (Chris M, meer bepaald).
Wij ('t is te zeggen Dirk) herkenden wel Tee Set, maar gokten op "Ma Belle Amie".
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door peegee »

Keiem schreef:
Rubby schreef:8. Tee set she likes weeds (1970)
Is het mogelijk dat dit een quizmastersolo geworden is (toch zeker de titel)? Of zitten er straffe gasten die dit toch eruit gehaald hebben?
Ik denk dat een pak ploegen dit hadden, aangezien ik datzelfde filmpje (MET GELUID) op één van onze vorige quizzen heb gespeeld !!
Laatst gewijzigd door peegee op di 08 feb 2011, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door berwt »

Wij vinden dit een hele leuke quiz qua moeilijkheidsgraad en ook de linken naar de algemene quizzen vinden wij altijd plezant. Misschien wel de muziekquiz waar we het liefst naar komen. :clap:

In verband met de clipronde wil ik ook enkele puntjes kwijt:
1. Ik ben ook niet echt een clipkijker/-kenner, maar vind het niet verkeerd staan in een muziekquiz. De clips horen bij de muziek tegenwoordig, net zoals hoezen.
2. Toch vonden we deze ronde dit jaar niet zo goed. Nu leken ze nogal at random gekozen. Voor de ploegen die er geen knijt van kennen, kies misschien clips die nog leuk zijn om te zien (of zoals Rushian het noemt "een meerwaarde geeft aan het nummer zoals Schism van Tool"). Dit gecombineerd met zoals eerder aangehaald, clips waarin de artiesten te herkennen zijn zodat er toch kan gegokt worden. Er bestaan clips genoeg om uit te kiezen.
3. Ik zou ervoor opteren om tijdens de clipronde toch muziek te draaien. Ik herinner me een aantal jaar geleden dat de B4s dat ook deden en toen moest je naast de clips ook het ene nummer dat erover gedraaid werd ook raden. Het verhindert alvast dat er minder (dikwijls ongewild) afgeluisterd wordt.
4. Kasenco, sta me toe je vraag om te draaien: een deftig tv-programma (wie bepaalt trouwens wat deftig is)? Een boek? De krant? Als je daarvoor tijd kan maken, maak je me niet wijs dat je nog muziekclips kunt bekijken, hé! Of mogen we voortaan enkel nog intellectueel en functioneel doen? Wat is er verkeerd met wat vertier? Straks kun je nog in vraag stellen of je niets beter kunt doen dan elke maand een avond gaan quizzen (vlug eens gekeken: vorig jaar 12 quizzen voor kas & co... ;) ). Er zijn vast nog interessante boeken die je niet gelezen hebt, of uw kinderen kunnen altijd nog een extra zetje gebruiken voor hun ontwikkeling. Om geen misverstanden te creëren, ik wil je dus echt niet wegjagen, maar wil gewoon aantonen dat de enige juiste indeling van uw tijd is, degene waarvan je zelf denkt dat die het beste is voor jezelf en je naasten. Dus doe maar gewoon voort, dan kijk ik ondertussen naar een clip op Jim terwijl jij met je kinderen bezig bent (ik heb er nog geen) of lees ik nog wat over Einstein terwijl u nog eens naar een muziekquiz gaat (wij deden er vorig jaar maar 6).
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door fLEEtfox »

Rubby schreef:Reeks 8 : rode draad ronde

Gezocht antwoord : Elvis Presley
(B4's waren hier de eerste afgevers :clap: )

1. Earth and Fire Memories (1972)
2. Sandy Shaw Puppet on a string (1967)
3. Graham Parker Hey lord don't ask me questions (1978)
4. Sailor Girls girls girls (1975)
5. Michael Jackson Black or white (1991)
6. Nick Cave Tupelo (1985)
7. The Machines Don't be cruel (1981)
8. Dog eat dog Who is the king (1995)
9. Paul Simon Graceland (1986)
10. Junkie Xl A Little less conversation (2002)
Kordaat, doch beleefd eisen wij hier alsnog onze 4 punten van de rode draad op want bij nader inzien zijn hier toch wel degelijk twee antwoorden mogelijk....
Een kleine toelichting : ons antwoord was pedofilie/kindermisbruik (in de kerk).

1. velen komen maar na 10-15 of zelfs 20 jaar op de proppen met hun verhaal ----> Memories
2. in veel gevallen gebeurt het misbruik terwijl ze nog met de poppen aan het spelen zijn!
3. Niet te veel vragen stellen hé aan die mannen (in de commissie) want dat is al veel te lang geleden - ze weten er niet zo veel meer van af
4. OK, toegegeven het zijn meestal jongetjes die misbruikt zijn maar af en toe zullen er ook wel girls, girls girls geweest zijn ook zeker?
5. Michael Jackson : hoeft geen uitleg
6. Nick Cave : later met zijn "Bad Seeds" gestart. Ook hier ga ik geen tekeningske bijmaken :shock:
7. Don't be cruel. Tja naar 't schijnt zeggen veel kindjes dit tegen mijnheer pastoor alvorens hij zijnen kazuifel omhoog trekt....
8. Doggie-stijl?
9. Paul Simon van Simon&Garfunkel vooral bekend van hun soundtrack voor The Graduate (jonge gast die verleid wordt door een oude schuur). OK wat vergezocht (vonden wij ook) maar wij weten ook niet tot wat de 'sick mind van Rubby' al niet in staat is....
10. Er over praten in helpsessies heeft al veel erger leed voorkomen

Kortom : het plaatje past perfect! Alvast bedankt voor de rechtzetting.
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door SpeedKing »

fLEEtfox schreef:
Rubby schreef:Een kleine toelichting : ons antwoord was pedofilie/kindermisbruik (in de kerk).
Van een ploeg met de naam Riekt m'n ASS, Lee, kan je ook niet veel anders verwachten qua antwoord. Jullie passen zelf perfect binnen het thema ;).
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door kasenco »

berwt schreef:Wij vinden dit een hele leuke quiz qua moeilijkheidsgraad en ook de linken naar de algemene quizzen vinden wij altijd plezant. Misschien wel de muziekquiz waar we het liefst naar komen. :clap:

In verband met de clipronde wil ik ook enkele puntjes kwijt:
1. Ik ben ook niet echt een clipkijker/-kenner, maar vind het niet verkeerd staan in een muziekquiz. De clips horen bij de muziek tegenwoordig, net zoals hoezen.
2. Toch vonden we deze ronde dit jaar niet zo goed. Nu leken ze nogal at random gekozen. Voor de ploegen die er geen knijt van kennen, kies misschien clips die nog leuk zijn om te zien (of zoals Rushian het noemt "een meerwaarde geeft aan het nummer zoals Schism van Tool"). Dit gecombineerd met zoals eerder aangehaald, clips waarin de artiesten te herkennen zijn zodat er toch kan gegokt worden. Er bestaan clips genoeg om uit te kiezen.
3. Ik zou ervoor opteren om tijdens de clipronde toch muziek te draaien. Ik herinner me een aantal jaar geleden dat de B4s dat ook deden en toen moest je naast de clips ook het ene nummer dat erover gedraaid werd ook raden. Het verhindert alvast dat er minder (dikwijls ongewild) afgeluisterd wordt.
4. Kasenco, sta me toe je vraag om te draaien: een deftig tv-programma (wie bepaalt trouwens wat deftig is)? Een boek? De krant? Als je daarvoor tijd kan maken, maak je me niet wijs dat je nog muziekclips kunt bekijken, hé! Of mogen we voortaan enkel nog intellectueel en functioneel doen? Wat is er verkeerd met wat vertier? Straks kun je nog in vraag stellen of je niets beter kunt doen dan elke maand een avond gaan quizzen (vlug eens gekeken: vorig jaar 12 quizzen voor kas & co... ;) ). Er zijn vast nog interessante boeken die je niet gelezen hebt, of uw kinderen kunnen altijd nog een extra zetje gebruiken voor hun ontwikkeling. Om geen misverstanden te creëren, ik wil je dus echt niet wegjagen, maar wil gewoon aantonen dat de enige juiste indeling van uw tijd is, degene waarvan je zelf denkt dat die het beste is voor jezelf en je naasten. Dus doe maar gewoon voort, dan kijk ik ondertussen naar een clip op Jim terwijl jij met je kinderen bezig bent (ik heb er nog geen) of lees ik nog wat over Einstein terwijl u nog eens naar een muziekquiz gaat (wij deden er vorig jaar maar 6).
;)
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door DVNO »

berwt schreef:Wij vinden dit een hele leuke quiz qua moeilijkheidsgraad en ook de linken naar de algemene quizzen vinden wij altijd plezant. Misschien wel de muziekquiz waar we het liefst naar komen. :clap:

In verband met de clipronde wil ik ook enkele puntjes kwijt:
1. Ik ben ook niet echt een clipkijker/-kenner, maar vind het niet verkeerd staan in een muziekquiz. De clips horen bij de muziek tegenwoordig, net zoals hoezen.
2. Toch vonden we deze ronde dit jaar niet zo goed. Nu leken ze nogal at random gekozen. Voor de ploegen die er geen knijt van kennen, kies misschien clips die nog leuk zijn om te zien (of zoals Rushian het noemt "een meerwaarde geeft aan het nummer zoals Schism van Tool"). Dit gecombineerd met zoals eerder aangehaald, clips waarin de artiesten te herkennen zijn zodat er toch kan gegokt worden. Er bestaan clips genoeg om uit te kiezen.
3. Ik zou ervoor opteren om tijdens de clipronde toch muziek te draaien. Ik herinner me een aantal jaar geleden dat de B4s dat ook deden en toen moest je naast de clips ook het ene nummer dat erover gedraaid werd ook raden. Het verhindert alvast dat er minder (dikwijls ongewild) afgeluisterd wordt.
4. Kasenco, sta me toe je vraag om te draaien: een deftig tv-programma (wie bepaalt trouwens wat deftig is)? Een boek? De krant? Als je daarvoor tijd kan maken, maak je me niet wijs dat je nog muziekclips kunt bekijken, hé! Of mogen we voortaan enkel nog intellectueel en functioneel doen? Wat is er verkeerd met wat vertier? Straks kun je nog in vraag stellen of je niets beter kunt doen dan elke maand een avond gaan quizzen (vlug eens gekeken: vorig jaar 12 quizzen voor kas & co... ;) ). Er zijn vast nog interessante boeken die je niet gelezen hebt, of uw kinderen kunnen altijd nog een extra zetje gebruiken voor hun ontwikkeling. Om geen misverstanden te creëren, ik wil je dus echt niet wegjagen, maar wil gewoon aantonen dat de enige juiste indeling van uw tijd is, degene waarvan je zelf denkt dat die het beste is voor jezelf en je naasten. Dus doe maar gewoon voort, dan kijk ik ondertussen naar een clip op Jim terwijl jij met je kinderen bezig bent (ik heb er nog geen) of lees ik nog wat over Einstein terwijl u nog eens naar een muziekquiz gaat (wij deden er vorig jaar maar 6).
I second that!
Ook aardig wat mensen die een 'Leonardke' doen, me dunkt.

't was gewoon weer een leuke quiz in Bellem, vooral die uitstapjes naar algemene kennis zijn altijd *'Gent'-modus on* vree wijs maat.*'Gent'-modus off*. Al moeten we dringend eens de ligging van bepaalde Amerikaanse steden gaan bekijken :oops: Fotomodellen zijn dan weer meer our cup of tea.
Tot volgend jaar (seem plees, seem taaim)
Chris M
Rock Legend
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 15:46

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door Chris M »

baaigones schreef:
Keiem schreef:
Rubby schreef:8. Tee set she likes weeds (1970)
Is het mogelijk dat dit een quizmastersolo geworden is (toch zeker de titel)? Of zitten er straffe gasten die dit toch eruit gehaald hebben?
Zéker geen quizmastersolo aangezien wij dat hadden (Chris M, meer bepaald).
eerlijk;
ik ken de botten van clips, maar als vrijetijds-muzikant (ik speel een beetje gitaar, drum en bas, maar niet alles tegelijkertijd ;) ) moet je gewoon goed kijken wat de muzikanten doen, snelheid van het ritme, ev de gespeelde akkoorden en het drumtempo volgen.
zelfs wat amateuristisch liplezen kan helpen :D
Peter Tetteroo (zanger Tee Set) had ik meteen herkend en aangezien Tee Set niet zoveel bekende hits had was de link rap gelegd.

simple as that, jammer genoeg lukte het met de andere clips niet zo goed :doh:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door Rubby »

Keiem schreef:
Rubby schreef:5. Anouk Michel (2000) michel pollentier :mrgreen:
ik was net content dat hij een week op reis is, dan kom ik hem hier wel nog tegen zeker...


:happy-smileygiantred:
En dan zat paris hilton er ook nog eens in :banana-parachute: :happy-partydance: :laughing-rollingred: :laughing-rolling:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door Rubby »

fLEEtfox schreef:Kordaat, doch beleefd eisen wij hier alsnog onze 4 punten van de rode draad op want bij nader inzien zijn hier toch wel degelijk twee antwoorden mogelijk....
Een kleine toelichting : ons antwoord was pedofilie/kindermisbruik (in de kerk).
:laughing-lmao: :laughing-rollingyellow: :obscene-buttred:
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Muziekquiz Bellem Taborscholen 5/2/11

Bericht door PEKEBO »

Tevredenheid in het kamp van Bruce Horny & co na een 12de plek gevolgd door een bittere nasmaak van ondergetekende :| .Op zijn zachtst gezegd toch wel een beetje gemorst met de puntjes en zo de top 10 op een haar gemist.
De ellende :lol: begon bij Mouth & MacNeal die al een half uur op ons blad stond genoteerd om vervolgens net voor het afgeven nog te schrappen.Daarna maar de regel "eerste antwoord plakt" behouden zeker maar dat bleek een verkeerde zet,oa. Mieke/Corry en de rekels,Marva/Wendy van Wanten,The Smiths/Morrissey werden allen vernoemd maar de verkeerde kwam op het antwoordenblad.De stem van Mark Almond kon ik nog thuisbrengen toen het antwoordenblad al bij de jury lag :roll: ,waarschijnlijk zou ook zijn naam op het antwoordenblad geschreven zijn ipv Soft Cell...Anderzijds,als je het nummer niet kent van al deze artiesten kan je bij een gokje altijd de mist ingaan natuurlijk :shifty: .

Ook de discussie bij de kaart van de VS was eindeloos,uiteindelijk dachten wij allen ook dat Los Angeles boven San Francisco lag dus konden we ook Reno en Las Vegas op onzen buik schrijven want we waren wel zeker dat Las Vegas redelijk kort bij LA lag ..,alweer 4 punten naar de kl.... :pray: .

Nu,mijn tafelgenoten en broeders Peter en Xavier deden hun job zoals altijd naar behoren en Lady Debra was outstanding :shock: op de ronde van het 6de leerjaar of was het haar 6de zintuig die op hol sloeg :lol: .Wat onze oogappel daar presteerde was verbluffend :clap: .

Onze videoronde mocht er natuurlijk ook zijn met 24/30.Daar waren 2 gokjes eindelijk eens van goudwaarde :P ,nl The Monkees en Arcade Fire,de ene werd geraden door liplezen en de andere door de buitenwijk bij de video.

Maar ja,elke ploeg heeft weleens ups en downs bij keuzes maken,wij maakten zaterdag iets teveel foutjes die afgestraft worden bij de eindafrekening,al was ons doel vooraf top 15 en daar zijn we met glans :chores-mop: in geslaagd!

Voor de rest komen we met veel plezier terug naar deze quiz,een pluim voor de school in het algemeen,Rudy en co(Testedoene) en presentator J-P ! :text-bravo:
Plaats reactie