Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Gebruikersavatar
Filip
Lead Singer
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 11 nov 2009, 12:27

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Filip »

Vincent en Dimitri hebben mij gisteren een aangename quizavond bezorgd, niettegenstaande ik het
bij de meeste fragmenten hoorde donderen in Keulen... Door toedoen van de videoclips kon ik meer-
maals de uitvoerder herkennen (Type O'Negative, The The, Howling Wolf...) maar helaas moest ik dan
telkens passen bij de titels.
Ik kijk uit naar de analyse, want er zaten af en toe wat dingen tussen die ik graag wat meer zou willen
kennen/beluisteren. Leuk om ook nog eens "Windforce 11" van Nadieh terug te horen, een nummer waar
ik lang geleden (met enige schaamte) zot van was...
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door vinceluka »

Ook al even melden dat de collecte voor het forum
46 EUR heeft opgeleverd

Bart / Elmo
Ik zie jullie niet veel meer op quizzen
dus best een rekening-nr doorgeven zodat ik het kan overschrijven
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Tonyvdb »

vinceluka schreef:Ook al even melden dat de collecte voor het forum
46 EUR heeft opgeleverd

Bart / Elmo
Ik zie jullie niet veel meer op quizzen
dus best een rekening-nr doorgeven zodat ik het kan overschrijven
hoe, Vince, en die 'skutjes' dan? :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Tonyvdb »

De Scary Monkey-quiz part 3, wat moet daar tijd in gekropen zijn !
En het resultaat mocht er dik wezen !!
Het begon al heel goed met een filmpje van een bombardement van allerlei vleeswaren, met 'onopvallend' tussengemonteerde silly stukjes van de echte Vince en Keiem. :thumbup:
De quiz zelf : een stuk doenbaarder dan de vorige edities, heel brede muziekkeuze, wat ik altijd een dikke pro vind, en prima organisatie ... het ging allemaal vrij snel en dat zorgde bij mij persoonlijk nogal veel voor vloek-momenten, want veel tijd om na te denken over dingen die je niet direct kon opkomen, was er niet. Vele vele punten, ik schat wel 20-25 of zo, gingen zo op in rook. We trachten ze volgende keer op het antwoordblad te houden.
Dikke proficiat aan de organisatoren en natuurlijk aan de winnaars die ook met Johan P. iedereen vlot het nakijken gaf.
Wie wordt de eerste die hen klopt? En waar en wanneer?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:
De quiz zelf : een stuk doenbaarder dan de vorige edities
ni zwanzen he Tony....
voor mij een stuk moeilijker dan de vorige 2 samen

desalniettemin prachtig in elkaar gestoken, maar moet die show nu echt?
we weten dat er in Keiem een Oscar-winnaar in spe schuilt voor special effects, maar dit keer is bij mij het hoogtepunt qua dieptepunt bereikt.... ik dacht dit bereikt te hebben bij de Lennonquiz, maar hier kwam nog een schepje bovenop
ik kan nog moeilijk mijn gading vinden in dit parallelle universum en ga me meer toespitsen op de 'familiequizzen' waar ik mij, samen met mijn vrouw en 2 kinderen, nog kan amuseren
Kas & Co op sterven na dood, leve Kas & Co Junior!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Tonyvdb »

kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:
De quiz zelf : een stuk doenbaarder dan de vorige edities
ni zwanzen he Tony....
voor mij een stuk moeilijker dan de vorige 2 samen
bwa, ik vond het vorig jaar moeilijker.
Over de eerste is er zelfs geen discussie : die quiz staat geboekstaafd als de moeilijkste ooit.
Elk zijn ervaring zeker hé
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:
kasenco schreef:
Tonyvdb schreef:
De quiz zelf : een stuk doenbaarder dan de vorige edities
ni zwanzen he Tony....
voor mij een stuk moeilijker dan de vorige 2 samen
bwa, ik vond het vorig jaar moeilijker.
Over de eerste is er zelfs geen discussie : die quiz staat geboekstaafd als de moeilijkste ooit.
Elk zijn ervaring zeker hé
inderdaad, maar sinds de eerste (die ik een van de beste quizzen ooit vond) waren mijn verwachtingen hooggespannen voor de volgende edities en vorig jaar vond ik het al veel minder en nu, zoals ik vooraf vreesde met alle aangekondigde toeters en bellen, ging het voor mij compleet in de mist
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door kuifje »

Deze quiz leek mij toch wel mooi in mekaar steken, zowel op technisch als op muzikaal vlak. Er zijn m.i. maar heel weinig quizzen die zo breed en gevarieerd opgebouwd zijn (van Ken Laszlo tot Porcupine Tree, om maar iets te noemen), en dat op zich verdient al een pluim.
Ook enkele leuke, frisse ideeën, zoals die samples uit films.
Alleen blijft het keer op keer een helse karwei om het tempo van de quiz, gecombineerd met de videobeelden en de theorie, te verwerken, wat ongewild voor extra stress zorgt, en in die zin kan ik Hendrik wel bijtreden.
Zoals Peter Goossens zou zeggen "Less is more" : iets minder fragmenten, en ze iets langer maken, en je hebt een gerechtje om van te geilen !
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Keiem »

Over die combinatie video-audio:

Tijdens alle ronde's waren de fragmenten 45 seconden lang (sommige 42 sec, sommige dan weer 55 sec). Enkel in de ABC ronde, waar we geen titels vroegen, waren ze slechts 35 sec. Ik heb al heel veel kwissen gedaan waar ze veel minder lang waren.
MAAR, wat ik wel ondervonden heb is dat de concentratie inderdaad minder op het auditieve gaat staan en er zo veel verloren ging. Wij mannen staan ervoor bekend slechts één ding tegelijk te kunnen, dus luisteren en kijken bleek moeilijker dan enkel luisteren... Ik zag veel titels passeren die niet opgeschreven werden omdat iedereen naar het scherm keek ('Love you to death' van Type O Negative om er maar ééntje te noemen. Die zat er klaar en duidelijk in). En dan nog de theorie erbij. 4 vragen op 24 fragmenten, maar ze waren niet zo simpel...
En die show? Goh, er was de intro die 5 minuten duurde, en daarna telkens een introfilmpje van 40 seconden. En Statler en Waldorf (10 seconden). Het spijt me als ik daarmee kostbare kwistijd heb weggenomen. Dat is volledig mijn idee geweest.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door SepPuKu »

Ik treed alleszins de (niet unanieme maar toch vrij algemene) analyse bij dat het een heel knappe quiz was die vervolgens o.w.v. perfect vermijdbare details toch nog enigszins op de helling kwam te staan. De quiz was zoals steeds enorm gevarieerd, de uitwerking was top maar ook wij konden het vaak totaal niet bolwerken. Ook ik treed Hendrik dus bij: je weet dat je op een antwoord zo dadelijk wel zal opkomen maar even later komt er nog zo eentje waar je even moet op kauwen en nog een... Soms werd de pap echt wel in de mond gegeven maar had je gewoon niet de tijd om te slikken, ferm vloeken dan wanneer even later de gemiste antwoorden afgeroepen worden... Een goed voorbeeld was het cijferblad, ik zou Warp1.9 zeker opperen als mogelijkheid bij die 1.9 maar dan moet je even de tijd hebben om mogelijke oplossingen bij elk getal te verzinnen. Maar even later zit je al te zoeken op de titel bij The Shadows ('ja da's zeker iets met 36 in de titel'), volgt er nog eentje die niet direct wil opborrelen... en voel je dat je antwoordblad weer stilaan in de soep draait.

Vince en ik hebben dan ook jaarlijks een vergelijkbaar gesprek over bepaalde fragmenten (soms tijdens de pauze, soms na de quiz): 'hoezo, heb je dat gemist, de titel werd nochtans duidelijk vermeld / de zangeres kwam toch even in beeld / we hebben het in de inleiding toch vermeld' (schrappen wat niet past). Waarmee enigszins overschat wordt hoeveel iemand kan assimileren of reproduceren op de tijdspanne van 1 ronde. Als je de antwoordbladen leest en je bent verwonderd wat bepaalde ploegen allemaal missen, moet er toch een belletje gaan rinkelen.

Zoals gezegd zonde dus want een beetje extra ademruimte inlassen vergt organisatorisch geen enkele extra inspanning (en aan de programmatie op zich zal het (wat mij/ons betreft) zeker niet liggen!)
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door SepPuKu »

Verder nog een boeket bloemen* voor de winnaars die alweer outstanding waren. Ze lijken niet te stoppen, getuige de monsterscores die ze de laatste tijd tevoorschijn toveren.

Op de tweede rij was het spannender, daarbij een duim* voor de nr.2 en een 'kopke-wrijf*' voor de nr.4.

(* zolang de smileys nog niet helemaal marcheren, wink*)
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door International »

Inderdaad, Johan, je hebt nog eens prima verwoord wat ik ook wou zeggen.
Een eerste plaats met 83%, een tweede met 78% en 5/18 ploegen (waaronder bekende namen als Bruce Horny en de Schellen) gebuisd...
Zegt dat niet genoeg?
Er moet toch ergens iets schelen?
Als je, zoals sommige deelnemers (ik noem geen namen), durft te beweren dat dit voor jou een prachtige, perfecte quiz was met een gezapig tempo, dan schaar je jezelf tussen de allergrootsten die voor zoiets hun hand niet omdraaien. En dat staat goed, natuurlijk!
Zouden er echt deelnemers zijn voor wie deze quiz een gezellig, ontspannend uitstapje was met leuke beeldjes en muziekjes?
Zo te horen wel, maar sta mij toe hier mijn twijfels bij te hebben...
En voor je op deze kritiek begint te kappen, lees eerst ook eens mijn vorige (grotendeels positieve), want daar blijf ik ook nog volledig achter staan!
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door SepPuKu »

International schreef: ... lees eerst ook eens mijn vorige (grotendeels positieve), want daar blijf ik ook nog volledig achter staan!
Absoluut, ik ook. Wil zeker geen perceptie voeden dat deze quiz niet de moeite waard was. De playlist, de variatie in concepten in de resp. ronden... goeie vondsten zat!

En eigenlijk vind ik 83% voor de winnaar wel een goeie score hoor, ik ben zelf eigenlijk tevreden met elk percentage boven de 50%(!) (hoewel het uiteraard best voor iedereen haalbaar blijft, ook voor gelegenheidsploegen en -combines). Zolang ik het gevoel heb dat er niet veel meer inzat dan die 50% weliswaar. Ik geniet evenzeer van de muziek die me totaal niet bekend in de oren klinkt. Maar zoals reeds aangehaald: als je op het scherm keek, ontging er iets op je tipblad en als je op je blad keek passeerde er een titel die je niet opving... Zoals er ook quizzen zijn waar de abominabele kwaliteit van bepaalde fragmenten je cruciale punten kost, dat staat ook los van de playlist en is evenzeer frustrerend.

Mijn ervaring uit onze quizzen: als je het gevoel hebt dat alles vrij goed haalbaar is, maak je hem nog 25% makkelijker of (in dit geval vooral) trager en dan ben je er (hopelijk) op. Zeker als je - zoals in dit geval Vince en stilaan ook Dimi - een sterke allrounder bent en vaak zaken makkelijker inschat dan de doorsnee muziekquizzer.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door PEKEBO »

Het was inderdaad zweten en zwoegen voor ons.Veel genres zoals hip hop,rap,electronica en oldies uit een heel ver verleden liggen ons gewoon niet en we zullen ook nooit die interesse opwekken.
Dat we 3 punten tekort komen om die 50% te halen lag natuurlijk ook wel aan dat hels tempo,de zeer lastige ABC ronde maar vooral aan de muziekkeuze zoals in mijn 1ste regel vermeld.
Dat onze film en beste oldieskenner(van ons gezelschap) Peter afwezig was op dergelijke quiz was ook wel een domper voor ons natuurlijk.
Dat we dan in de laatste ronde bij de favorieten van Vince en Dimi nog zwaar uithaalden met 42 punten(top 3 denk ik..) blijkt toch dat we wel interesse hebben in de muziekkeuze van de heren ;) .

Nu,zoals reeds gezegd door andere leden op dit forum verdiend dit huzarenstuk van het duo meer dan lof,een paar kleine wijzigingen aanbrengen en de term "klassieker" is een feit :text-bravo: .
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: Scary Monkey III - Bissegem - 22 jan 2011

Bericht door Devils answer »

Even de hype (?) rond onze ploeg relativeren vooraleer ik iets schrijf over de quiz zelf…

Waar we doorgaans bij elke quiz zoals alle ploegen onze normale portie “missers, vergissingen en foute gokken, te-late-invallen-als-het-blad-reeds-afgegeven is” kennen, rust er blijkbaar in 2011 een onwaarschijnlijk omgekeerd effect over Sympathie vur den Duvel: werkelijk alles lukt! Ik durf hier te verklaren dat de 20 punten voorsprong zaterdag zuiver hierdoor te verklaren zijn, los van ons voordeel aan complementariteit. Hm, laat ik er 19 punten van maken, als ik de eindstand zo bekijk… ;-) :twisted:

Dat “lucky guess”-konijnenpootje zal wel niet eeuwig aan onze quiztafel blijven krabben, vrees ik…

Vanachter zo’n roze bril kan je uiteraard minder de moeilijkheidsgraad en de stressfactor inschatten (de vorige edities had ik daar euh minder problemen mee… :oops: ;) ).
Ik kan de genuanceerde visies op Scary Monkey III wel begrijpen. Dat het voor de doelgroep te moeilijk was, schreef ik reeds persoonlijk aan Vinceluka. Hoe meer je zelf weet als organisator, hoe moeilijker het volgens mij ook is om in te schatten wat nog “makkelijk genoeg” is.

Wat de inkleding betreft, lijkt het me echter een ongezien knap staaltje van multimediaal vakmanschap te zijn geweest. :clap:
Dat sommige aspecten daarbij, net als vorig jaar, verloren gingen in de tafelstress, is eigenlijk zonde.
De toch wel fijn gevonden tip in de bingo-reeks (met volle lijnen horizontaal en vertikaal) was ons bijvoorbeeld ook volledig ontgaan.
En de tussenfilmpjes, ja, die zullen bij een iets meer relaxter publiek ook pas ten volle tot hun recht zijn gekomen, vrees ik. En gezien het werk dat daar moet in gekropen zijn, verdienen ze dat ook. Laten we ook niet vergeten dat ondanks deze leuke intermezzo’s de timing van de quizavond perfect op koers bleef… Daar had ik bij de aanvang wel even voor gevreesd. :pray:
En die reeds vermelde originele alfabetreeks is vernieuwend (maar door dat opzet ook weer niet makkelijker dan een gewone ABC-reeks uiteraard)!

Slotsom: de volgende keer is het voor ons (zonder konijnenpoot) misschien weer veel te moeilijk, dus ja, toch nog wat sleutelen aan de opgave van de volgende editie op dat vlak.
Qua organisatie was het echter ronduit een prachtexemplaar!
:clap: :clap: :clap:
Plaats reactie