11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door Rubby »

Overgenomen uit de aankondiging :

Eindstand (aantal te verdienen punten: 358)
1 Scary Monsters - 325
2 Jan Piet Joris & Sam Goris - 319
3 Testedoene - 310
4 Starbuck & Apollo - 293
5 The Holly's - 275
6 5cc - 273
7 Gentse muziekzooi - 272
8 De vindikooks - 265
9 Rock Monsieur - 263
10 The Paris Hilton lookalikes - 261
11 Wasoetie
12 Banana Split
13 Mississippi Queen
14 Never mind the Small Brains
15 De jeukdoos
16 Hellmut
17 Ach Liebling **
18 Interpol
19 Popingers
20 Buitenland **
21 The Young Neils **
22 Rote Armee Fraction **
23 café De Vuilen Hoek
24 White Rabbits
25 The flying Foxes
26 We're from Barcelona **
27 4 schelln espe
28 Beady Eye
29 Bader Mainhof Groep **
30 De Muzakken

Scores en punten hierzo: http://wanhoop.be/2010/12/19/scary-mons ... ss-who-11/
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door Rubby »

Zoals steeds een superquiz !!! :thumb2:
Organisatorisch de perfectie :app:
Volgens mij iets toegankelijker dan vorig(e) ja(a)r(en) :think:
Heel mooie uitslag ook voor ons met dank aan :twisted: en KUB, volgend jaar zijn we zeker terug van de partij , sneeuw of geen sneeuw :wink:
Proficiat aan scary monsters :app: en jpsg (feat frank vd linden, nen slimme mens :mrgreen: ) :app:


Hopelijk is iedereen veilig thuisgeraakt :?
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door Devils answer »

Akkoord met Rubby !
Als grote liefhebber van deze quizorganisatie heb ik er alweer een fijne avond beleefd.

Het zat alweer knap in mekaar, en wat meer is: ik vond het persoonlijk veel meer "haalbaar" na de (naar mijn aanvoelen) moeilijkste editie vorig jaar.

De speciale ronde met Katia Vlerick met een aangepaste Rock Ahoy-special was origineel, soms wat verwarrend met betrekking tot wat je waar nu moest invullen, maar desondanks een meerwaarde.

De steeds gevreesde "missing link"-ronde was dan weer "te doene" (slechts 1 puntje gemist, dacht ik) :mrgreen: ...

Natuurlijk waren er ook weer de zwaar wegende "Classic Bums", waar ik dan weer geen fan van ben, maar ja... Ik was al gelukkig dat ze vroeg in de quiz kwam, want anders streden we misschien tot de laatste reeks in gedachte nog mee voor de tweede plaats. Nu waren we al uitgeteld na reeks 2 en wat ontmoedigd bezig maar tegelijk relaxed... "It's all in the mind?"... :wink:

Proficiat en bedankt, mannen (en vrouwen) van Guess Who!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door Tonyvdb »

Muziekquizzen is een spel waar muziek- en muziekquizfans zich per vier aan een tafeltje zetten om een hele avond lang zoveel mogelijk muziekjes op te lossen en op het einde winnen de Scary Monsters
(vrij naar G. Lineker)
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door Tonyvdb »

Inderdaad alweer een topquiz - zijn er daar ooit al andere geweest? - waar de moeilijkheidsgraad lichtjes crescendo verliep, had ik de indruk.
Een aantal heel fijne rondes : Peter Gabriel, Rock Ahoy (wonderlijk mooie muziek allemaal !), linkronde, Classical Bums (ik ben wel fan), etc..., etc...
Heel veel goeie muziek gehoord .. en ook : goed geluid, vlotte organisatie, streng maar rechtvaardige puntentelling : kortom : vakwerk.

Door het forfait van Zulte Waregem-fan Chris M, hadden we onze enige echte volbloed-JPJ&SG-er Frank (-> hij is de enige die nog nooit met een andere ploeg dan JPJ&SG quizte (toch al zijn 8e optreden met ons)) nog eens van stal gehaald en hielden heel de quiz gelijke tred met Scary Monsters : hun voorsprong bedroeg nooit meer dan 1-2-3 punten. Uiteindelijk strandden we nog op 6 punten, door een slechte laatste 'Uitsmijter'-ronde (ronde met vooral oudere novelty-hits, waar we struikelden over Rotation en Bridget the midget) : zij 20 op 20, wij 16 op 20.
Geen hoezen (waar we normaal heel goed in zijn, maar nu werd er serieus geblunderd) en geen uitsmijters en we winnen :wink:
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op zo 19 dec 2010, 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door Big Banana »

Tonyvdb schreef:Muziekquizzen is een spel waar muziek- en muziekquizfans zich per vier aan een tafeltje zetten om een hele avond lang zoveel mogelijk muziekjes op te lossen en op het einde winnen de Scary Monsters
(vrij naar G. Lineker)
Ahum... niet noodzakelijk... :mrgreen:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door Keiem »

Als een trip normaal 50 minuten moest duren en het er uiteindelijk 1u45 minuten worden... wel, dan kom je te laat... Afbeelding

5 fragmenten gemist van de eerste ronde. Gelukkig had onze enige aanwezige Filip (Josje look-alike) al enkele dingen ingevuld en hadden we van die 5 antwoorden enkel de titel van World Party niet. We begonnen dus met 19/20, maar de zenuwen gierden nog door mijn lijf door het ergerlijke rijgedrag van sommige schijtlaarzen (excusez le mot).
Het duurde enige tijd en enkele drankjes om te kalmeren.

Daarna hebben we echt genoten van deze leuke kwis. Hij leek me inderdaad iets makkelijker dan vorig jaar en dat is goed! Moeilijker hoeft voor ons echt niet. We wisselden goeie rondes af met slechte. Goed waren onder meer de theorierondes, missing link (enkel 'The Good Ones' kon hier niemand vinden), Gabriel 60 en Rock Ahoy. Deze laatste was goed door enkele gerichte gokken (sonics, MC5).

10de plaats met z'n drietjes. Veel meer zat er niet in. Volgend jaar doen we hem opnieuw.
Stiffmeister
Lead Singer
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 sep 2007, 15:59

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door Stiffmeister »

Keiem schreef:We begonnen dus met 19/20, maar de zenuwen gierden nog door mijn lijf door het ergerlijke rijgedrag van sommige schijtlaarzen (excusez le mot).
Gezien de omstandigheden, een zeer gemene opmerking.

Deze schijtlaars had de quiz graag gespeeld, maar maakte al na enkele kilometers rechtsomkeert. Op dat moment zaten er enkele agressivo's in mijn gat, maar persoonlijk breng ik de veiligheid van anderen en van mezelf toch liever niet in gevaar.
PEKEBO
Rock Legend
Berichten: 1007
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 21:50
Locatie: Overmere / Westende / Bruce Horny and the rest

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door PEKEBO »

Stiffmeister schreef:
Keiem schreef:We begonnen dus met 19/20, maar de zenuwen gierden nog door mijn lijf door het ergerlijke rijgedrag van sommige schijtlaarzen (excusez le mot).
Gezien de omstandigheden, een zeer gemene opmerking.

Deze schijtlaars had de quiz graag gespeeld, maar maakte al na enkele kilometers rechtsomkeert. Op dat moment zaten er enkele agressivo's in mijn gat, maar persoonlijk breng ik de veiligheid van anderen en van mezelf toch liever niet in gevaar.

Ik loop ook nog altijd zwaar gefrustreerd dat ik niet in Gavere ben geraakt.Op 50 quizzen rij ik 49 keer naar de bestemming maar gisteren was het echt niet mogelijk met mijn auto van Duitse makelij met zomerbanden.Ook mijn laatste optie(teamgenoot) zag het in laatste instantie niet zitten om ons te vervoeren en dus was het de hele avond(en nog steeds) balen voor mij.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door Keiem »

Ik zei wel 'sommige' hé. Wie op een vers vrijgemaakte gewestweg aan 20 km/u rijdt kan beter te voet gaan. Daar is toch zeker 50 km/u mogelijk, zelfs met zomerbanden. Ik heb zelfs moeten remmen voor iemand die midden in de weg plots besloot om een tijdje stil te staan.
Terug naar de kwis zelf nu?
Gebruikersavatar
fLEEtfox
Superstar
Berichten: 745
Lid geworden op: di 16 feb 2010, 21:23
Locatie: Marke / The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door fLEEtfox »

Tonyvdb schreef:
Geen hoezen (waar we normaal heel goed in zijn, maar nu werd er serieus geblunderd) en geen uitsmijters en we winnen :wink:
Bij ons hetzelfde gevoel : Geen Classical Bums, Geen linkronde, Geen uitsmijters, Geen "Nous sommes tous les Belges", geen fotoronde, geen Rock Ahoy, geen RipOff, geen theorie én met een man meer en we spelen top 5. :rofl2: Neen hoor, graptje hé Pol!!
Ook wij kwamen licht gehandicapt aan de start maar we bevonden ons daar blijkbaar wel in goed gezelschap gezien voor, naast en achter ons de volledige top 3 zat. We hoorden bijwijlen nu en dan de concurrentievonken er af springen....
Ook wij hadden inderdaad de indruk dat de quiz ietsje minder zwaar was dan vorig jaar maar inderdaad globaal gezien een kwis die héél goed in elkaar steekt.

En troost u Tony : ik heb ook een paar serieuze blunders op mijn conto bij geschreven oa ook in de hoezen (Instant Street noteren terwijl ik wél weet dat het The Ideal Crash moest zijn :violent: )
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door International »

Bedankt voor de leuke commentaren. Iets valt mij op: geen woord (goed of slecht) over video's (met of zonder klank) bij niemand tijdens en na de quiz.
Betekent dit dat de meesten daar niet echt zitten op te wachten? Voor mij niet gelaten, muziek is nog altijd vooral luisteren.
Geef mij maar de hilarische filmpjes van Koen en Peter tijdens de quiz.
En gelukkig viel er na 8 uur weinig sneeuw bij, zodat de rit naar huis nog tamelijk vlot verliep, vooral dank zij mijn winterbanden.
Iedereen veilig en zonder blikschade thuis geraakt?
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door Keiem »

het moet inderdaad gezegd worden: het multimedia-aspect van deze kwis was uitstekend. Telkens de nummers van het fragment op het scherm, grappige filmpjes tijdens en na de ronde's en vooral van uitstekende kwaliteit.
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door gekookte espe »

Die filmkes vonden wij van de 4 schelln espe in ieder geval toch erg amusant.

De overenthousiaste drummer bij de ZZ Top-coverband :laughing:
The Dirty Scums ( één, twéé, drie, biiier!!) :rofl2:
Die zatlappen bij de BOB-ronde (vooral dien enen in de winkel die totaal nie meer op zijn benen kon staan :shock: )
Where the hell is Matt? http://www.youtube.com/watch?v=zlfKdbWwruY (ik vraag me echt af hoeveel congé hij wel niet moet hebben om al die reizen te kunnen maken :think: )

Nee, over die filmkes niets dan lof langs onze zijde, houden zo :thumb2: :thumb2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 11e Guess Who?-Quiz Gavere 18 december 2010

Bericht door Tonyvdb »

ja, die filmkes, heel leuk ... nadeel is dat ze tegelijk met de fragmenten waren en je er dan maar half op let natuurlijk ...
Plaats reactie