Respect weg ?

Plaats reactie
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Respect weg ?

Bericht door Joe Roxy »

Het valt me maar ook andere mensen steeds meer op dat de sfeer in het muziekquiz milieu aan het verzuren is. Niet alleen op het forum maar meer en meer op quizzen zelf.
Zo erg dat er meer quizzers als quizzen afhaken.

Bij deze wil ik oproepen dit te stoppen !

Stop met negatief te doen over wat en wie dan ook. Schrijf een recensie over een quiz, maar doe dit onderbouwd, met positieve, en indien nodig met deftig geformuleerde beleefde minpunten.

Ik ben het beu met sommige hun haantjes gedrag, grote ego's, commentaren op andere geven. Te groffe opmerkingen maken over organisatoren en helpers. denk twee keer na hoe je het wilt formuleren.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Respect weg ?

Bericht door One good reason »

Steven,

Ik vrees dat je oproep weinig zal veranderen.
De sfeer op quizzen is zeker niet aan het verzuren, tenzij er vele goeie acteurs zitten bij de quizploegen :wink:
Op het forum merk ik evenmin verschil t.o.v. vroeger. Er zijn altijd wat gepeperde meningen en besprekingen.
Sommigen terechter dan andere, maar het zijn individuele opmerkingen.
Je kan toch niet verwachten dat eenieder een quiz plezant of niet plezant ervaart?
Voor sommigen is het makkelijk om te "relativeren" en dit dan ook zo te "posten", maar anderen spuwen hun gal ongefilterd.
Wat mij wel stoort, is het specifiek viseren van mensen of ploegen (met naam en al).
Dat mag echter wel wanneer het wanbetalers of valsspelers (met I-phones) zijn :wink:
Voor de rest kan het mij (eerlijk gezegd) allemaal gestolen worden.
Een hobby is en blijft een hobby.
En ... ik lees enkel de berichten die ik de moeite waard vind. :idea:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Respect weg ?

Bericht door Tonyvdb »

ik vind dit een nobele oproep, Joe, maar onnodig.
Vergeleken met veel andere (de meeste andere, om niet te zeggen ALLE andere) fora, is dit hier het Aards Paradijs en zo goed als uitsluitend bevolkt met relatief eloquente en intelligente mensen met een minimum aan 'goede opvoeding' en respect.

Dit forum heeft het muziekquizgebeuren een flinke duw in de rug gegeven, sinds zijn oprichting : zo kun je hier terecht voor van alles en nog wat (quizvraagjes, clipjes zoekertjes, carpooling, lijstjes, etc...) maar de hoofdmoot zijn 1. de aankondigingen en natuurlijk 2. de besprekingen, waar inderdaad soms het stof hoog opwaait : maar dit hoort er 100% bij, ik heb zelf ook soms spijt van dingen die ik in een opwelling post, en die soms harder overkomen dan dat ik zelf in gedachten had, in plaats van mijn virtuele tong eerst vijf minuten rond te draaien... maar dan is dat maar zo, ik ben zo in het echt ook...
Zolang er niet gratuit gescholden wordt, op de man wordt gespeeld, of pertinente onwaarheden gepost wordt, vind ik dat alles kan : te moeilijk of te makkelijk, radio2 of stubru, welles of nietes, Frans Bauer of Neil Young, etc... : discussiëren maar !
Vind je dat niet leuk, kom dan niet naar het forum of lees die besprekingen niet.
Ik heb de indruk dat veel mensen zelfs bang om hun mening nog te posten : niet doen : posten die handel ! Leven in de brouwerij !

Ik stoor mij hier aan niets, elk heeft zijn mening en smaak en dat zal altijd voor discussies zorgen, in diverse gradaties van hoffelijkheid en hoogoplaaiendheid.
Het enige waar ik mij - relatief - aan stoor, zijn - de laatste tijd nogal veelvuldige - pessimistische berichten of onheilsberichten dat onze hobby zou tot verdwijnen gedoemd zijn omdat er teveel gezaagd wordt of omdat sommige quizzen te moeilijk zijn, etc...
Kijk en tel : nieuwe quizzen, nieuwe ploegen, nieuwe quizzers genoeg.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Respect weg ?

Bericht door Joe Roxy »

One good reason schreef:Wat mij wel stoort, is het specifiek viseren van mensen of ploegen (met naam en al).
Dat is eigenlijk de kern van de zaak.

Versta me ook ni verkeerd, het is geen oproep om niets meer te zeggen. Maar om af en toe nuances te leggen in wat je wil zeggen bij bevoorbeeld een quizbespreking. Forum is als hulpmiddel om voor organisator de quiz eenmaal te verbeteren om tot organisatorisch hoger niveau te kunnen tillen. Voor de quizzer als hulpmiddel welke quiz al dan niet mee te doen. Verwensingen en persoonlijke aanvallen halen daar toch niets bij uit. Integendeel.

Over smaken en aanvoelen een quizvan niet te betwisten, daar is toch eigen mening. Dus goed voor forum.
(Eigenlijk de zoveelste discussie of verwensingen dat alterntiever beter dan Lady gaga/Eurodance is, is ridicuul en onnodig. )

Tzou erg zijn alst zo erg is zoals op andere fora, de helft hier kent elkander int echt. Maar toch. We moeten allemaal door de zelfde quizdeur.
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: Respect weg ?

Bericht door SepPuKu »

Eigenlijk hebben jullie allemaal gelijk (als dat geen constructieve houding is :wink: ).

T.t.z. op het forum mogen om te beginnen geen taboes rusten. Als je hier niet je ongezouten mening kan geven, gebeurt het 'achter de rug' om. En idd. soms worden er ongelukkige/dubbelzinnige/onbezonnen uitspraken geformuleerd maar zoals Tony zegt valt dit nog goed mee hoor.

En Joe Roxy heeft ergens gelijk dat sommige opwellingen nogal zuur overkomen en ja soms gaat iemand al eens over de schreef... maar je mag het effect daarvan niet overschatten. Iemand die echt over de schreef gaat krijgt voldoende tegenreactie en je moet rekenen op de intelligentie van de lezers om zin en onzin te onderscheiden.

Vergelijk het met een muziekquiz: als je absoluut wil vermijden dat er quizmastersolo's zijn, moet je eigenlijk alle potentiële (bijna-)solo's weglaten en kom je misschien bij een quiz uit zonder scherpe kantjes (tenzij dat net de bedoeling is uiteraard). Naar analogie kun je ook elke 'gedurfde' reactie op dit forum vermijden want wat de ene ongezouten of gedurfd noemt, vindt de ander overdreven of zwaar onder de gordel.
Gebruikersavatar
Cz-2mX
Lead Singer
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 17:58
Locatie: Where The Wild Things Are: Scary Monsters

Re: Respect weg ?

Bericht door Cz-2mX »

En als we het spelen van een muziekquiz nu eens vergeleken met het bijwonen van een voetbalmatch. Er staan 22 spelers op het veld. Elke helft van het publiek vindt de helft van die spelers niet te pruimen. En dan heb je nog de scheidsrechter en zijn twee grensrechters. Over hen is het publiek meestal unaniem: "Waardeloos!".

Zo bekeken, valt het met de kritiek op muziekquizzen nogal mee, vind ik.
"Scary monsters, super creeps / Keeps me running, running scared" D. Bowie
Plaats reactie