1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door SepPuKu »

going_underground schreef: ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de kwaliteit van pakweg een Sun O))) en een Caribou. (maar een metalfan zal ik toch nooit worden, vrees ik) :mrgreen:
Ga je je eindelijk bekeren tot de nillies, Lu? :twisted:

Wil bij deze toch ook nog eens onderstrepen hoe leuk ik het vond om deze tegenhanger van de Eigenzinnige te kunnen spelen. Een jaar wachten is lang, een half jaar is draaglijker :wink: (hoewel er uiteraard nog uit een gelijkaardig vaatje durven tappen, bv. Tequila, nu de Bananen nog warm krijgen om opnieuw te beginnen :wink: )

En ik blijf het herhalen: op sommige (meestal eerder hitgerichte) quizzen die me minder liggen, laat ik gewoon de andere spelers aan het woord en vul aan waar mogelijk, drink terwijl een pint en probeer te genieten van de leuke dingen die er tussenzitten (want in elke quiz passeert wel iets leuks). Gewoon omdat ik heb leren leven met hits: als ik zap op radio of tv, als ik een cafe binnenstap en ja ook als ik liever eens op een hitquiz opduik dan weeral in mijn zetel te kruipen. September en oktober zaten bv. vol (mainly) hitquizzen: Rue De La Moer, Kluizenaars, IPA, Holly's, Oxaco, Koerier. Bij de sporadische quizzen die buiten de lijntjes kleuren mag je dergelijke 'brede kijk' blijkbaar niet verwachten en krijgen we bangmakerij over de sombere toekomst van deze quiz ("volgend jaar houden ze maar 10 ploegen over") en kom waarom niet meteen de hele muziekquiz-sien :shock:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door marc »

Bij de sporadische quizzen die buiten de lijntjes kleuren mag je dergelijke 'brede kijk' blijkbaar niet verwachten en krijgen we bangmakerij over de sombere toekomst van deze quiz ("volgend jaar houden ze maar 10 ploegen over") en kom waarom niet meteen de hele muziekquiz-sien :shock:[/quote]


Mooi verwoord van Johan... :thumb1: Anderzijds: dit type quizzen zullen nooit meer dan een 20 ploegen hebben. Als de organisator daarmee tevreden is - en waarom zou hij dat niet zijn? - geen probleem.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door Devils answer »

going_underground schreef:Bij deze alvast de solo's:
Globo klassiek : Rachmaninoff - Sympathie vur den Duvel
Scoor ik al eens een zaalsolo, dan is het bij klassieke muziek... :roll:
Gebruikersavatar
Cz-2mX
Lead Singer
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 17:58
Locatie: Where The Wild Things Are: Scary Monsters

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door Cz-2mX »

going_underground schreef:Bij deze alvast de solo's:

Globo reggae : negatieve solo met Johnny Clarke
Johnny Clarke had ons een tweede solo kunnen opleveren. en we hadden de organisatoren een negatieve solo kunnen besparen: Dimitri had Johnny Clarke genoteerd, maar we zijn uiteindelijk gegaan voor Yabby You.
Yammer!
"Scary monsters, super creeps / Keeps me running, running scared" D. Bowie
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door Devils answer »

marc schreef:
Bij de sporadische quizzen die buiten de lijntjes kleuren mag je dergelijke 'brede kijk' blijkbaar niet verwachten en krijgen we bangmakerij over de sombere toekomst van deze quiz ("volgend jaar houden ze maar 10 ploegen over") en kom waarom niet meteen de hele muziekquiz-sien :shock:

Mooi verwoord van Johan... :thumb1: Anderzijds: dit type quizzen zullen nooit meer dan een 20 ploegen hebben. Als de organisator daarmee tevreden is - en waarom zou hij dat niet zijn? - geen probleem.[/quote]
Mij zal je in deze zin over The Lennonquiz niet doemdenkend horen, vooral omdat die toch wel uitdrukkelijk als moeilijk vooraf werd aangekondigd. Het was duidelijk een uitdaging voor wie er op af ging. Het profiel van invulling met de misschien eigenzinnige kijk op "commercieel" kan misschien voor sommigen wel een afknapper geweest zijn, maar wie weet is dat volgend jaar alweer vergeten.

Het is wel zo dat we bij zo'n (eerder alternatieve) quizzen bijna steeds dezelfde gezichten zullen terugzien, en dat de kans op verjonging van die gezichten (of andere, hé :lol: ) miniem is.
Bij mezelf is de aankondiging van een quiz zeer bepalend geworden voor de verwachting en de mogelijke teleurstelling...
Vrijdag had ik die niet, ondanks het feit dat ik er vaak maar bij zat om de antwoorden van vooral Carl (soms) te kunnen bevestigen of mee te lezen...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door Devils answer »

Misschien heb ik er overgelezen, maar de toch wel indrukwekkende :thumb1: prijzentafel is mogelijk nog niet vermeld.
Dat ik zelfs niet ging voor het aanlokkelijke Duvelpakket zegt genoeg... :twisted:
En er waren op dat moment reeds meer dan 24 quizzers gepasseerd!
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door Devils answer »

PaulMcCartney schreef: ...Wij keken verbaasd naar Favorieten 1 en 2 op het einde van de quiz, want ik denk dat de hele quiz een beetje 'favorieten' was. Wij zaten ook een beetje op wat country te wachten, of soul, of disco, of .....
Krak dezelfde bedenking aan onze tafel, Paul!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef: Het is wel zo dat we bij zo'n (eerder alternatieve) quizzen bijna steeds dezelfde gezichten zullen terugzien, en dat de kans op verjonging van die gezichten (of andere, hé :lol: ) miniem is.
Niet mee eens, natuurlijk gaan er niet elk jaar 3 of 4 nieuwe ploegen op zulke quizzen opduiken, misschien zelfs niet één per jaar, maar - gezien het feit dat dit soort quizzen toch altijd rond de 15-20 ploegen draait - is om de zoveel tijd wat 'verversing' niet tegen te houden.
Er zal altijd een groep mensen zijn die dit soort quizzen graag zullen spelen : nu en ook over vijf of tien of vijftien jaar.
Wat er over dertig of vijftig jaar zal zijn, dat weet ik niet, maar voor de nabije en halfverre toekomst, zou ik mij geen zorgen maken.
Wat vaak gebeurt voor dit soort quizzen zijn samenraapsels, gelegenheidscoalities van mensen die niet voldoende ploegmaats kunnen motiveren.
Je zult ook altijd mensen hebben die bij een 'staartploeg' meespelen, die de smaak te pakken krijgen en hun (gelegenheids-)ploegmaats ontgroeien, en van het één komt dan het ander : voorbeelden legio bij ploegen die nu regelmatig het circuit afschuimen.

Deze angst voor het verdwijnen van onze muziekquizhobby is al sinds het begin van dit forum een telkens weerkerend onderwerp, maar ik begrijp dat helemaal niet : kijk dan toch eens rond : er zijn veel nieuwe quizzen, nieuwe quizzers, nieuwe ploegen.
Natuurlijk vallen ook ploegen en quizzen weg, maar minder dan dat er bijkomen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:
PaulMcCartney schreef: ...Wij keken verbaasd naar Favorieten 1 en 2 op het einde van de quiz, want ik denk dat de hele quiz een beetje 'favorieten' was. Wij zaten ook een beetje op wat country te wachten, of soul, of disco, of .....
Krak dezelfde bedenking aan onze tafel, Paul!
ok, dit kan allemaal wel zijn, maar waarom moeten liefhebbers en organisatoren van 'moeilijke' quizzen met nadruk op de brede alternatieve scene zich altijd verantwoorden of verdedigen?

En zo dat toontje van : 'Wat permitteren die 'kennertjes' zich hier toch allemaal?', blijf dan toch weg als je dit soort quizzen niet lust.

Veel van de zogezegd 'zwaar alternatieve' artiesten, trekken volle zalen (en geen parochiezalen hé) met duizenden fans.
Ze worden niet of nauwelijks gedraaid op de radio, behalve in niche-programma's, maar veel van die artiesten hebben een grote aanhang.

We maken ons allemaal wel eens vrolijk over Opeth - de helden van (een deel van) de Schelln Espe - maar zet Opeth in de AB en dat is in mum van tijd uitverkocht.
Ik wil het veel 'toegankelijke' artiesten wel nog eens zien doen.
Maar weinigen hebben al eens geluisterd naar Opeth : dat is geen onnozele death metal hé met dwaze titels of gimmicks, dat is kwaliteit, dat is progrock van de 21e eeuw.
Het is maar een voorbeeld, maar wel een goed voorbeeld, naar mijn mening.

Mij persoonlijk is het allemaal eender trouwens : ABBA of Godspeed You Black Emperor : ik lust het allemaal.

Sorry, Luk, niet persoonlijk, maar ik ben het gewoon niet eens, wees eens wat optimistischer, man !
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op ma 06 dec 2010, 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dendaffe
Superstar
Berichten: 719
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 07:57
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door dendaffe »

't was erg moeilijk en heel koud (ook in de zaal), maar ik vond het een zeer goede quiz (ook kwaliteit geluid, bediening, tempo, prijzentafel, Fugazi!). 't Moeten voor mij niet altijd hitquizzen zijn met een streepje alternatief. Versta me niet verkeerd, ik speel die quizzen dolgraag, maar 'muziek' is meer dan 'hit'muziek alleen. Mijn bijdrage op 'hit'quizzen is vaak het noteren van de drank en de tussenstand en af en toe eens iets weten wat mijn ploegmakkers niet herkennen, op dit soort quizzen kan ik me gewoon iets meer uitleven (al heb ik misschien van meer dan de helft van de fragmenten ook nog nooit gehoord...) Ik heb me geen moment beklaagd dat ik op de uitnodiging van Tequila (die zich duidelijk in hun sas voelen op dit soort quizzen) ben ingegaan. Merci! Deze quiz heeft me aangezet om terug meer 'eigenzinnige' quizzen te spelen en we hebben ineens de daad bij het woord gevoegd en Koerier ingeschreven voor de Tequilaquiz (dergelijke quizzen kunnen ook zielen/ploegen winnen en ook reclame zijn voor het muziekquizzen). En ja, Koerierploegmaats, het was weer zo ver: ze vroeger een Smithsnummer en ik kon weer niet op de titel komen! Shame on me!
Laatst gewijzigd door dendaffe op ma 06 dec 2010, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door Jorgen VG »

Ik sluit me volledig aan bij het feit dat de kwis inhoudelijk overeenkwam met de aankondiging.
Een zeer pittige, inderdaad alternatieve, kwis (waar ik het vaak in Keulen hoorde donderen).

Ik zie geen enkele reden waarom deze volgende jaar niet op dezelfde lijn zou verder gaan.
Vermoedelijk zal het ook dan weer voor ons een 'off-day' zijn :wink:

We zijn dit jaar bewust naar Oudegem gekomen (en niet naar één van de andere kwissen het voorbije weekend) uit sympathie voor Ludwig;
aangezien bij mij die sympathie er nog steeds is zie ik ook geen reden om de verplaatsing niet opnieuw te maken.
Hopelijk terug met m'n vaste ploeg (en ik vermoed dat zelfs dat lukt) en anders wel ergens als gast (al is het maar om de drankbonnetjes in te vullen).

Mij hoor je dus alleszins niet klagen over de kwis;
ik wist dat ik hier weinig zou horen dat ik vlot herken.

Maar verdorie... doe me volgende keer niet stilletjes hopen door te beloven dat de helft van de fragmenten commercieel zijn hé :x
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door tequila »

Voor welk programma was dit eigenlijk? Wanneer wordt het uitgezonden?
Devil's answer schreef:vond ik de ruim een half uur vertraging van de start van de quiz omwille van een reportage van Woestijnvis redelijk “ongepast”.
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door going_underground »

tequila schreef:Voor welk programma was dit eigenlijk? Wanneer wordt het uitgezonden?
Devil's answer schreef:vond ik de ruim een half uur vertraging van de start van de quiz omwille van een reportage van Woestijnvis redelijk “ongepast”.
Het programma heeft nog geen titel, maar het zou wel al in januari op de buis komen.

Ook mijn excuses dat daardoor de quiz met een half uur vertraging begon. Men had mij gezegd dat ik vlak voor de quiz enkel een zinnetje in de camera moest zeggen. Nooit gedacht dat ze een stuk of zeven takes zouden doen...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef:
Devil's answer schreef:
PaulMcCartney schreef: ...Wij keken verbaasd naar Favorieten 1 en 2 op het einde van de quiz, want ik denk dat de hele quiz een beetje 'favorieten' was. Wij zaten ook een beetje op wat country te wachten, of soul, of disco, of .....
Krak dezelfde bedenking aan onze tafel, Paul!
ok, dit kan allemaal wel zijn, maar waarom moeten liefhebbers en organisatoren van 'moeilijke' quizzen met nadruk op de brede alternatieve scene zich altijd verantwoorden of verdedigen?

En zo dat toontje van : 'Wat permitteren die 'kennertjes' zich hier toch allemaal?', blijf dan toch weg als je dit soort quizzen niet lust.Veel van de zogezegd 'zwaar alternatieve' artiesten, trekken volle zalen (en geen parochiezalen hé) met duizenden fans.
Ze worden niet of nauwelijks gedraaid op de radio, behalve in niche-programma's, maar veel van die artiesten hebben een grote aanhang.

We maken ons allemaal wel eens vrolijk over Opeth - de helden van (een deel van) de Schelln Espe - maar zet Opeth in de AB en dat is in mum van tijd uitverkocht.
Ik wil het veel 'toegankelijke' artiesten wel nog eens zien doen.
Maar weinigen hebben al eens geluisterd naar Opeth : dat is geen onnozele death metal hé met dwaze titels of gimmicks, dat is kwaliteit, dat is progrock van de 21e eeuw.
Het is maar een voorbeeld, maar wel een goed voorbeeld, naar mijn mening.

Mij persoonlijk is het allemaal eender trouwens : ABBA of Godspeed You Black Emperor : ik lust het allemaal.

Sorry, Luk, niet persoonlijk, maar ik ben het gewoon niet eens, wees eens wat optimistischer, man !
Hé, Tony, je naam mag dan wel klinken als een "toon", maar daarom mag je je niet verliezen in het lezen van een "toon" in mijn tussenkomsten in de bespreking van deze quiz, hé.

Dit was een eerste editie van "The Lennon"-muziekquiz. De aankondiging was correct (niet bepaald voor mensen zonder gedegen kennis), maar de invulling mag toch wel verbazen zonder dat er daarom een desappreciatie uit klinkt, niet?
Het was best grappig dat deze verbazing aan verschillende tafels werd geopperd, al lachend nog wel...

En nergens ben ik hierbij pessimistisch geweest, meen ik.
Graag onderscheid maken tussen wat ik schrijf en wat anderen hier hebben neergepend! :nono:

Trouwens, net op deze quiz besluiten wij met onze ploeg in te schrijven voor twee andere kleppers in het genre: Scary Monkey en Tequila Overdrive. So?
:twisted:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1° Muziekquiz The Lennon - Oudegem - 3/12/2010

Bericht door Tonyvdb »

ok, ok, ok, zal mij weer terugtrekken in braafzijn-mode, het is tenslotte 6 december vandaag, was misschien (weer) wat te voortvarend hier, aard van het beestje zeker ... :oops: :? :D
Zwijgen (meelezen) is goud, spreken (posten) is zilver, maar kan het niet laten ...
Plaats reactie