muziek quiz software

kwantakosta
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 08:54
Locatie: opperstraat 20a 9180 moerbeke-waas
Contacteer:

muziek quiz software

Bericht door kwantakosta »

hey allemaal,
ik zal mij kort even voorstellen

ik ben blancard kevin en wij hebben vorig jaar de 1ste muziek quiz in moerbeke- waas voor het jeugd rode kruis georganiseerd die op een paar werkpunten na zeer goed verlopen is ( zie muziek quiz besprekingen )

voor deze quiz had ik software geschreven die ook op paar kleine werkpuntjes vlekkeloos werkte

dit jaar ben ik bezig met een volledig nieuwe versie van deze software en had ik graag via deze weg enkelr tips en werking van een muziek quiz gekregen zodat ik niks vergeet

de software werkt (beknopt) als volgt:
1pc staat in voor het afspelen van muziek ... film... foto... tekst fragmenten alsook voor alles wat op scherm getoont word
1 tot 3 pc(s) staan in voor de ingave van de punten
en optioneel 1 pc staat bij presentator voor een aantal functied zoals controle of een puntenronde is afgewerkt en dus getoont kan worden , chat functie om mededelingen te geven ... etc

ook kan via de hoofdpc pauzetijd ingegeven worden , welkom en bedankt scherm ...

zijn er nog zaken waaraan jullie denken dat interesant is om in te steken qwa functies of zaken die al dan niet dienen geprojecteerd te worden ?

ik wil meegeven dat dit zeer beperkte uitleg is over de werking van programma ... er zitten nog veel zaken in zoals autoatisatie van veel functies ... maar is wat veel om op te sommen
als ge niks doet kunde ook niks verkeerd doen, domme vragen bestaan ni ... alleen domme antwoorden:-)
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: muziek quiz software

Bericht door Devils answer »

kwantakosta schreef:
ook kan via de hoofdpc pauzetijd ingegeven worden
Op de quiz van Guess Who in Gavere wordt er een grote aftelklok geprojecteerd tijdens de pauze, en dat wordt door velen (voor timing van sigaretje, plasje, telefoontje en/of praatje...) geapprecieerd, denk ik.
Er is op dit forum ooit vraag naar geweest door andere organisatoren, maar ik herinner me niet of dat vlot realiseerbaar was.
kwantakosta
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 08:54
Locatie: opperstraat 20a 9180 moerbeke-waas
Contacteer:

Re: muziek quiz software

Bericht door kwantakosta »

Devil's answer schreef:
kwantakosta schreef:
ook kan via de hoofdpc pauzetijd ingegeven worden
Op de quiz van Guess Who in Gavere wordt er een grote aftelklok geprojecteerd tijdens de pauze, en dat wordt door velen (voor timing van sigaretje, plasje, telefoontje en/of praatje...) geapprecieerd, denk ik.
Er is op dit forum ooit vraag naar geweest door andere organisatoren, maar ik herinner me niet of dat vlot realiseerbaar was.
ja momenteel en vorig jaar zat er een aftel systeem in oer minuut en instelbaar bij x min om automatisch af te roepen dat pauze bijna ten einde is , ook is het aantal minuten pauze instelbaar ..
als ge niks doet kunde ook niks verkeerd doen, domme vragen bestaan ni ... alleen domme antwoorden:-)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: muziek quiz software

Bericht door Keiem »

is dat iets wat freeware zal worden? :P
Lijkt me alvast interessant, zeker voor uitgebreide kwissen met veel multimedia.
kwantakosta
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 08:54
Locatie: opperstraat 20a 9180 moerbeke-waas
Contacteer:

Re: muziek quiz software

Bericht door kwantakosta »

Keiem schreef:is dat iets wat freeware zal worden? :P
Lijkt me alvast interessant, zeker voor uitgebreide kwissen met veel multimedia.
als het volledig stabiel draaid en de meeste kinderschoentjes zijn er uit is dat de bedoeling om deze freeware te maken ... of toch voor belachelijk lage prijs van 5a 10 .eur ... en volledig aanpasbaar op aanvraag :-) en mocht ik er iets voor vragen is da voor de kas van jrk om de kinderen nog goedkoper op kamp te kunnen laten gaan ... aangezien wij open staan voor iedereen incl mensen met niet zo grote finanriele mogelijkheden en minder valide mensen

kweet niet of deze prijs die ik miss zou aanreken te hoog is dan ?
als ge niks doet kunde ook niks verkeerd doen, domme vragen bestaan ni ... alleen domme antwoorden:-)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: muziek quiz software

Bericht door Keiem »

kwantakosta schreef:kweet niet of deze prijs die ik miss zou aanreken te hoog is dan ?
5 of 10 euro voor een perfect draaiende kwis zullen de organisatoren wel geven. Zou het wel eens in werking willen zien als het klaar is. Moerbeke-Waas bezoek ik echter niet :|
kwantakosta
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 08:54
Locatie: opperstraat 20a 9180 moerbeke-waas
Contacteer:

Re: muziek quiz software

Bericht door kwantakosta »

Keiem schreef:
kwantakosta schreef:kweet niet of deze prijs die ik miss zou aanreken te hoog is dan ?
5 of 10 euro voor een perfect draaiende kwis zullen de organisatoren wel geven. Zou het wel eens in werking willen zien als het klaar is. Moerbeke-Waas bezoek ik echter niet :|
ik zal er een video over maken eenmaal deze volledig in werking is ...
dat was toch de bedoeling om te maken zodra deze op punt staat
als ge niks doet kunde ook niks verkeerd doen, domme vragen bestaan ni ... alleen domme antwoorden:-)
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: muziek quiz software

Bericht door Rubby »

In Bellem bevinden we ons blijkbaar nog in de middeleeuwen :roll: :oops: maar wij gebruiken op een muziekquiz meestal maar één PC ... :shock:

...

en er gaan nogal wat quizzen door in Bellem die steeds goed aflopen zonder al te veel problemen :mrgreen:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: muziek quiz software

Bericht door Keiem »

Wij (Vicent en ik) zijn nog aan het bekijken hoe we het gaan doen in januari: de video wordt constant uitgezonden via PC en dat zorgt voor problemen met de tussenstand en oplossingen doorgeven. Een tweede laptop dringt zich op.
Misschien had deze software al voor soelaas kunnen brengen?
kwantakosta
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 08:54
Locatie: opperstraat 20a 9180 moerbeke-waas
Contacteer:

Re: muziek quiz software

Bericht door kwantakosta »

Keiem schreef:Wij (Vicent en ik) zijn nog aan het bekijken hoe we het gaan doen in januari: de video wordt constant uitgezonden via PC en dat zorgt voor problemen met de tussenstand en oplossingen doorgeven. Een tweede laptop dringt zich op.
Misschien had deze software al voor soelaas kunnen brengen?
dat is net hel hele concept van de software ...
anders continu wisselen tussen programma's (wat nit erg prof. overkomt)
of wisselen tussen dvd en pc of tussen 2 Pc's
hieronder kan je al een voorbeeld zien hoe het er uit ziet !!! er is nog werk aan dus is nog niet volledig eindresultaat

Afbeelding

wat kan je allemaal zien ?:
- volledig bovenaan zie je een balk met 2 rijden knopen : hiermee bedien je de fragmenten zijnde muziek, film, foto, tekst ... , de 2de rijd is voor de oplossingen
- links is de ronde keuze
- rechts (zwart) is de media speler zelf met stop knop indien nodig, en scherm voor video
- in midden komt scherm te staan wat je kan zien op de projector (verkleind)
- links daarvan is de rangschikking van de groepen te zien (louter ter controle en info)
- roze balk puntenronde ... dient om de punten van een bepaalde ronde te laten projecteren
- roze pauze ... hiermee stel je de pauze tijd in en kan je achtergrond muziek aan zetten en een geluidssignaal of opgenomen tekst laten afspelen als de pauze bijna ten einde is
- daarnaast nog maar paar knoppen : welkom bedankt en toon scherm: toon scherm is om scherm te openen die je dan gebruikt voor de projector , de andere zijn vaste boodschappen voor op scherm
- daaronder in blauw: eerste vak links is chat functie, in midden verbindingsstatus tussen de verschillende computers, nog voor clear is lijst van alle commando's die verstuurd worden over netwer (ook louter ter controle) en rechts de tijd en ip adres van de computer
als ge niks doet kunde ook niks verkeerd doen, domme vragen bestaan ni ... alleen domme antwoorden:-)
kwantakosta
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 08:54
Locatie: opperstraat 20a 9180 moerbeke-waas
Contacteer:

Re: muziek quiz software

Bericht door kwantakosta »

hier kan je dan het jury gedeelte zien ook nog niet afgewerkt maar volop in ontwikkeling
Afbeelding
als ge niks doet kunde ook niks verkeerd doen, domme vragen bestaan ni ... alleen domme antwoorden:-)
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5048
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: muziek quiz software

Bericht door Keiem »

Whoa, looking great! Maar het zal inderdaad wat ervaring op kwissen kunnen gebruiken om zonder bugs te werken. Maar de toekomst van kwissen lijkt me plots duidelijk :headbang:
kwantakosta
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 08:54
Locatie: opperstraat 20a 9180 moerbeke-waas
Contacteer:

Re: muziek quiz software

Bericht door kwantakosta »

Keiem schreef:Whoa, looking great! Maar het zal inderdaad wat ervaring op kwissen kunnen gebruiken om zonder bugs te werken. Maar de toekomst van kwissen lijkt me plots duidelijk :headbang:
ik kan u in ieder geval meegeven dat ik proefondervindelijk programmeer
wat wil zeggen dat ik dit programma continu op de meest iditoe manier belast om te testen of deze blijft functioneren zoals het moet
de vorige versie van de software werkte vlekkeloos op 1 klein foutje na in 1 bepaalde ronde waardoor bij de score 24 x dezelfde persoon vertoont werd :)
dus sowieso als de software af is binnen dit en +- maand zal deze vrijwel zonder bugs functioneren aangezien ik dan nog 3 maand proeftijd heb

de vorige versie was zelf zo goed en vlekkeloos dat ik over internet kon werken dwz ... ik was in moerbeke de muziek aan het afspelen terwijl er in andere gemeente de punten werden doorgegeven :)

maar er is idd nog wat programmeer en vooral veel kopieer en plakwerk van de code aan
als ge niks doet kunde ook niks verkeerd doen, domme vragen bestaan ni ... alleen domme antwoorden:-)
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: muziek quiz software

Bericht door peegee »

Klopt het dat jullie quiz op 26 maart 2011 doorgaat?
kwantakosta
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 03 nov 2010, 08:54
Locatie: opperstraat 20a 9180 moerbeke-waas
Contacteer:

Re: muziek quiz software

Bericht door kwantakosta »

peegee schreef:Klopt het dat jullie quiz op 26 maart 2011 doorgaat?
ja da klopt op 26 maart 2011 is het onze 2de muziekquiz
maar de inschrijvingen hiervoor starten pas begin december omdat dan pas de inschrijvingen starten voor de lokale bevolking

bij deze kan je het wel al in je agenda plaatsen :D
als ge niks doet kunde ook niks verkeerd doen, domme vragen bestaan ni ... alleen domme antwoorden:-)
Plaats reactie