Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door peegee »

Hier een opsomming van de quizzen die in de komende maanden in Nederland gespeeld worden. Die gaan meestal (altijd?) door op een zondagnamiddag...

Mensen, die zin hebben om één van die quizzen te spelen en meer info willen, of eventueel willen meespelen als wij ergens gaan spelen(*), laat het mij gerust weten. kakkerlakken@skynet.be

10 oktober : Beugen (*)
17 oktober : Den Helder (Pop in de Kop)
17 oktober: 70e popquiz café Wilhelmina, Amsterdam
31 oktober : Dé nationale popquiz, P60, Amstelveen
21 november: 71e popquiz café Wilhelmina, Amsterdam
21 november : Boxmeer (popkwis Venray)(*)
28 november: Roosendaal (Blue Moon)
12 december : Brunssum (popquiz 4 Amigos) (*)
19 december: 72e popquiz café Wilhelmina, Amsterdam



Peter
Laatst gewijzigd door peegee op do 07 okt 2010, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door One good reason »

Ik heb enkele vraagjes;

Zijn die op zondag gepland?
Wat zijn de uren (want heb al dikwijls gezien dat ze daar in de vroege namiddag al quizzen ... na hun broodje kroket) :mrgreen:
Welke is de dichtstbijzijnde? (vanuit St. Job)
Zijn daar ook nog andere Hollanders? :rofl2:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door peegee »

One good reason schreef:Ik heb enkele vraagjes;

Zijn die op zondag gepland?
Wat zijn de uren (want heb al dikwijls gezien dat ze daar in de vroege namiddag al quizzen ... na hun broodje kroket) :mrgreen:
Welke is de dichtstbijzijnde? (vanuit St. Job)
Zijn daar ook nog andere Hollanders? :rofl2:
hé, lach ne keer met ui zelf :rofl2:

Die quizzen zijn, zoals ge in mijn aankondiging kon lezen (en trouwens die data ook....) allemaal op zondag gepland

Beginnen meestal om 14u; kan wel eens (net als gisteren in Sittard) om 13u beginnen... En soms later (ik denk dat Amsterdam om 16u is, maar dat zou ge zelf ook moeten weten, want ge zijt daar al meegeweest...)

Verst af is Den Helder; vanuit Gent zo'n kleine 350 km (dus héén en terug 700 !!!)
Amsterdam is een kleine 200 km vanuit St Job, nee?
De anderen zijn ook allemaal rond de 150 km van bij U vandaan, Roberto

En op uw vraag of daar nog andere Belgen zijn, moet ik meestal JA antwoorden, wat betreft die in Nederlands Limburg en Noord-Brabant (de plaatsen met een B beginnend) en NEE, wat betreft A'dam, A'veen en Den Helder.... (bij die laatste zit er wel een Belg in de organisatie...)

Verder vermelden dat je in NL Limburg en Noord Brabant meestal een geldprijs mag verwachten als je bij de eerste 3 (of 5?) in het eindklassement zit; in A'veen en Den Helder mooie natura-prijzen (popboeken, sennheiser koptelefoons, etc etc) en in Amsterdam wordt het inschrijvingsgeld (van alle teams samen) in platenbonnen omgezet voor de ploeg die eerste eindigt...
Laatst gewijzigd door peegee op di 28 sep 2010, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door One good reason »

Merci voor den uitleg. Ik zal da ne keer rustig bekijken en als het lukt, who knows ... :wink:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door peegee »

ER is er nog eentje bijgekomen; vandaag ontvangen... Misschien iets voro U, Roberto, vlak naast uw deur.... Roosendaal
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door tequila »

De quiz van Blue Moon zou ik graag 's proberen. Zijn er andere geïnteresseerden?
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door One good reason »

peegee schreef:ER is er nog eentje bijgekomen; vandaag ontvangen... Misschien iets voro U, Roberto, vlak naast uw deur.... Roosendaal
De sympathieke mannen van Blue Moon hebben me vandaag nog een mailtje gestuurd met hun aankondiging.
Moet nog heel even m'n agenda bekijken, maar ben zeker geïnteresseerd.
't Is enkel spijtig dat het in de namiddag is, da's meestal voor mij de "special family quality time" :wink:
Als Tequila ook interesse heeft, wil ik dan wel een coalitie aangaan ... mits zijn goedkeuring :lol:
En "naast uw deur" is toch wel meer "naast uw autostrade". Vermoed toch wel een tripke van 30 minuutjes :mrgreen:
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door tequila »

Roberto, je mag zeker meedoen.
Ondertussen zijn we al me drie geïnteresseerden (Roberto, Patrick en ik van Tequila Overdrive). Ik zoek nog verder naar twee anderen.

Wie heeft er eigenlijk al ooit deelgenomen bij Blue Moon?
Het is een sterk team en onze muzikale interesses lijken gelijklopend te zijn maar wat kunnen ze zoal verwachten op hun quiz? Pittig? Alternatief of hitparade? :roll:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door One good reason »

Ik heb geen idee wat men bij "Blue Moon" mag verwachten qua moeilijkheidsgraad of richting muziek.
Wat ik wel weet is dat ze tijdens mijn popquizzen (hitgerichte muziek) altijd zeer goed scoren.
Maar ben al blij dat we (voorlopig) met z'n 3en zijn. Ik kan misschien ook nog 'ns polsen bij DiVinci (Dirk) uit Essen.
Dat is ook vlak in z'n buurt en het geeft me de kans om hem nog 'ns terug te zien.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2210
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door One good reason »

peegee schreef:Misschien iets voro U, Roberto, vlak naast uw deur.... Roosendaal
Is dat Italiaans/Spaans zoals in de Jommekes boeken of is het een typfout :rofl2:
Ik neem het u niet kwalijko :lol:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door peegee »

One good reason schreef:
peegee schreef:Misschien iets voro U, Roberto, vlak naast uw deur.... Roosendaal
Is dat Italiaans/Spaans zoals in de Jommekes boeken of is het een typfout :rofl2:
Ik neem het u niet kwalijko :lol:
Bij het snel typen durf ik dit heel vaak doen, die 2 letters verwisselen. Het schijnt dat dat niet uitmaakt, zolang de eerste en de laatste letter in een woord op de juiste plaats staan, is het gewoon goed leesbaar. Zal ik het eens proberen?

Een talakudnige hfeet odteknt, dat iredeeen dit sroot zetinjnes zodner plobremen zou meoten kuennn lzeen.....
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door Buddy59 »

tequila schreef:De quiz van Blue Moon zou ik graag 's proberen. Zijn er andere geïnteresseerden?
Pekebo & Buddy59 willen jullie 3 wel vervoegen als dat goed is ? :wink:
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door tequila »

Dat is goed. Hiermee is ons team dus volledig.

Ter info. Ik heb rechtstreeks aan Blue Moon gevraagd wat we zoal kunnen verwachten. Dit was het antwoord:
"Je kan in principe van alles verwachten bij onze quiz, vanaf de 50s (soms zelfs ouder) tot nu, alle genres. De meeste rondes hebben een thema, als het erin past gebruiken we het. De quiz wordt door de meesten als redelijk pittig ervaren."
Gebruikersavatar
divinci
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 11:56
Locatie: Essen / Stoned

Re: Popquizzen in Nederland in okt/nov/dec 2010

Bericht door divinci »

Ik heb dit jaar nog een quizje van hen meegedaan en dat was inderdaad zeer pittig.
Er zat o.a. een ronde in met alleen maar B-kantjes, en een ronde met alleen maar onbekende covers van bekende artiesten. Ook een rondje met, voor mij, onbekende nummers die reclame maakte voor één of ander produkt. Voor mij duurde het dan ook enkele rondjes voor dat ik eindelijk een nummer hoorde dat voor mij bekend was. Er was ook een tussenronde die pas op het einde van de quiz werd opgehaald met de beginregels van teksten van bekende nummers.
Veel Nederlands werk.
Maar mij werd die avond wel verteld dat de vorige editie gemakkelijker was geweest.
Dus afwachten.
Plaats reactie