1e Asselse muziekquiz 06/08/2010

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

1e Asselse muziekquiz 06/08/2010

Bericht door peegee »

Met een dubbel gevoel zijn Marc B (Polkaheer) en ik ("the vet") gisteravond naar de eerste Asselse muziekquiz gereden. Men had ons al laten weten, dat we alleen of in duo mochten spelen.
We gingen ervan uit, dat we een echte gelegenheidsquiz gingen spelen en dat was dus inderdaad zo, getuige mijn commentaar die nu volgt....

-De quiz duurde ruim 2 uur, maar er waren slechts 30 vragen, waar we dus wel gedurende het gehele fragment de tijd hadden om over na te denken... De samensteller had heel veel moeite gedaan en liet bij elke vraagstelling een foto en een stukje wikipedia-tekst van de te raden groep of artiest (of ....) op een scherm zien, maar... iedereen kreeg dit ook nog eens afgedrukt op een A4-blad.... (ach arme, al die bomen...)
- Marc wilde graag eens "tegen mij" ipv "met mij" spelen, dus we hadden ons aan 2 verschillende tafeltjes gezet met een goede afstand verschil (gezellig, hè!?)
- uiteindelijk zat er nog één ander individu die solo speelde; voor de rest waren het duo's, maar hier en daar ook trio's of zelfs meer dan 3....
- bij de uitleg werd er verteld, dat de quiz op 100 punten stond, iedere vraag stond op 2 of 3 of 4 punten, en voor schrijffouten trokken ze dan 1 of enkele punten af (commentaar van de samensteller was: als je op een vraag die op 4 punten staat en je krijgt "the Beatles" te horen en je schrijft enkel "Beatles" dan heb je slechts 3 punten.......)
- naast de muziekvragen waren er ook hier en daar een film- en/of tv-vraag; het begon met 3 tips, die moesten leiden tot het antwoord "(FC) De Kampioenen", begeleidende song ("heeft niets met het antwoord te maken", zo stond er op het blad) was Queen's "We are the champions"...

Vragen waar zowel Marc als ik over gevallen zijn waren de enige 2 multiple choice-vragen:
(1) wie was er voor zijn carriere als acteur ontwerper van auto's, Fernandel of Louis de Funès? (op 2 punten)
(2) Wie beweerde "Rock 'n roll is mijn godsdienst", Little Richard, Terence Trent D'Arby of Cliff Richard?? (onder begeleiding van "Sign your name" van TTD, met de opmerking dat de song niets met het antwoord te maken had.....) (op 3 punten)

Dus door deze beide vragen fout te beantwoorden, en beiden ergens een schrijffout te hebben gemaakt, eindigden wij beiden ex-aequo eerste met 94 op 100 punten....
Door de schiftingsvraag (iets met cijfers, en dat is Marc zijn sterkte) werd Marc B uiteindelijk tot winnaar uitgeroepen... Waarvoor Proficiat... :app: :app: :app:

Schiftingsvraag? De duur van de song "Shout", van de groep (en ik citeer letterlijk de samensteller/presentator) Tears and Fears....
Ik schreef 3'59" en Marc 6'14" (het was 6'31" , als mijn geheugen mij niet in de steek liet...

Toffe sfeer, veel over ent weer geloop tussen de verschillende teams om toch maar allemaal de antwoorden uit te wisselen.... Maar geen aanrader voor het circuit, alhoewel wij door Daniel terug uitgenodigd zijn voor volgend jaar.... Bij vertrek lieten we (elkaar) weten, dat we hier niet meer gingen terugkeren voor een nieuwe muziekquiz volgend jaar (toch niet als deelnemende ploeg....) Voor de rest was het weer een ervaring rijker, en proficiat aan Daniel, voor een (voor hem ook voor de eerste x)quiz die af was... :app: :thumb1:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 1e Asselse muziekquiz 06/08/2010

Bericht door Tonyvdb »

Marc gespot op TV daarnet : hij zat op een sightseeing-dubbeldekker met Xander Derijcke !
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 1e Asselse muziekquiz 06/08/2010

Bericht door Rubby »

Tonyvdb schreef:Marc gespot op TV daarnet : hij zat op een sightseeing-dubbeldekker met Xander Derijcke !
yep heb ik ook gezien ! :D
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1e Asselse muziekquiz 06/08/2010

Bericht door peegee »

Ik wist niet dat ze met de herhalingen zover achter liepen, anders het ik mijn dvd-recorder aangezet om het voor hem op te pakken....
Plaats reactie