7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door vinceluka »

AAIIVVZZ schreef:Dag Tony,

ook van onze kant een dikke 10 voor de quiz ! Wij (Turbo turbo) waren een ploegsken die nog niet aan muziekkwissen hadden deelgenomen (twee kwissen van mijnen tweege, tien jaar terug, niet meegerekend). Hebben ons goed geamuseerd en zullen alvast het voor volgend jaar in onze agenda aanstippen,

groeten, Yves.
Amaai das straf,
eerste quiz en geen enkele van de verzamelde topploegen die jullie kan verslaan in de favorietenronde van Tony. :thumb1:
Dat lijkt op een turbo turbo start in het muziekquizlandschap :)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door vinceluka »

going_underground schreef:
kasenco schreef:
marc schreef:new beat :puke:
ja jong, het hoort erbij :dance:

Volledig akkoord met Luc! :app:
Iedereen wilde zijn graantje meepikken van de megahype en daardoor is er ontzettend veel rommel uitgebracht.
Daarbovenop waren het de hoogdagen van Tien om te zien en iedereen wilde in dat programma geraken en gezien worden.
Maar onder die dikke laag vallen toch een niet gering aantal absolute pareltjes te ontdekken, tenminste voor electronica liefhebbers. Ik kan er alvast nog steeds van genieten op gepaste tijden.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Devils answer »

francis schreef: Ikzelf zit sinds zaterdag met Cracklin' Rosie in mijn hoofd gebeiteld... Toch raar, zo'n gekend nummer pas voor 't eerst na een veertigtal jaar écht horen...
Subiet wordt "Cracklin' Rosie" van Neil Diamond hier nog het meest geciteerde (en gesmaakte) nummer van de quiz, en eigenlijk heb ik daar niks op tegen. :twisted:

Het zit immers muzikaal echter wél goed ineen, niet?
Voor niet-kenner van "oldies": echt iets om op te zoeken...
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door SepPuKu »

Ja de man heeft weliswaar een hoop kleffe nummers uitgebracht maar tussen dat kaf zitten toch ook een flink aantal toonaangevende originals. Verder vind ik naast Cracklin' Rosie ook bv. Crunchy Granola Suite, Thank The Lord for the Night Time en Cherry Cherry echt aanstekkelijke nummers :dance:

Edit: "Cracklin' Rosie" nog maar eens aangehaald. 2x zelfs... :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Tonyvdb »

francis schreef:Het puntenverschil met onze voorgangers zegt het eigenlijk allemaal: wij (Fed's Gadget) kunnen niet echt mee met het grote muziekquizgeweld. Maar zoals elk jaar blijven we met enorm plezier naar deze muziekquiz komen. Waarom? Omdat dit een fantastische quiz is. We horen het vaak donderen in Keulen, maar de samenstelling van de fragmenten, de combinatie van "moeilijk" met "weggevers", de mix van stijlen, de combinatie van theorie met fragmenten, de sfeer, de presentatie, die prijzentafel,...Ik denk dat je aan ons vaste gasten hebt, Tony!
Aan onze tafel heeft ieder wel enkel malen met (tafel-)solo's gescoord, en dat maakt de "fun" uiteraard des te groter.

Ikzelf zit sinds zaterdag met Cracklin' Rosie in mijn hoofd gebeiteld... Toch raar, zo'n gekend nummer pas voor 't eerst na een veertigtal jaar écht horen... Onze Filip is met een ganse lijst van nummers op zijn lijstje naar huis gegaan om te "checken". En na meer dan zestig man ben ik toch nog met het CD-tje naar huis gegaan dat ik al op 't oog had op de prijzentafel: Erikah badu!

Schrijf ons maar al in voor volgend jaar, Tony!
wow :D
om het met een cliché te zeggen : 'voor dit soort reacties, doe je het'

:thumb1:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Tonyvdb »

SepPuKu schreef:Ja de man heeft weliswaar een hoop kleffe nummers uitgebracht maar tussen dat kaf zitten toch ook een flink aantal toonaangevende originals. Verder vind ik naast Cracklin' Rosie ook bv. Crunchy Granola Suite, Thank The Lord for the Night Time en Cherry Cherry echt aanstekkelijke nummers :dance:

Edit: "Cracklin' Rosie" nog maar eens aangehaald. 2x zelfs... :mrgreen:
Mijn Neil Diamond-fanschap komt omdat mijn ouders grote fans zijn : mijn vader is helemaal niet geïnteresseerd in muziek, nooit geweest :The Beatles, The Stones, Elvis, Zeppelin, vindt hij allemaal maar niks, hoewel hij een jongeling was in die periode, maar van ome Neil heeft hij alle platen. Toen we vroeger op reis gingen, draaiden Neils cassetjes urenlang onafgebroken in de cassettespeler van de auto, vandaar dat ik ook voor veel van zijn kleffe nummers een boon heb : 'Jonathan Livingstone Seagull' moet zowat één van de meest geridiculiseerde platen aller tijden zijn, maar ik hoor het graag : 'Skybird', 'Be', 'Dear father' : klef, ja, maar mooi : ook ja volgens mij ...
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door DVNO »

Tonyvdb schreef:
* White Widow : 2/24 : JPJ&SG / Martha W (De Espn hadden deze ook wel geweten, vermoed ik :wink: )

Die hadden we wel geweten: zalig nummer :banana:
We hadden het wel zowaar gewoon verkeerd op de ultratop-quiz vorig jaar :doh: Sinsdien zit het gewoon diepgebeiteld in ons geheugen.


Voor de rest zag het er inderdaad een quiz uit die al meer in onze 'smaakrichting' neigde dan de vorige edities, maar toch nog iets te hoog gegrepen. Niet dat dat ons natuurlijk tegenhoudt, maar de feiten zijn zoals ze zijn.
In ieder geval gefeliciteerd met de vele positieve commentaren, dat zal ongetwijfeld deugd doen.
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
francis schreef: Ikzelf zit sinds zaterdag met Cracklin' Rosie in mijn hoofd gebeiteld... Toch raar, zo'n gekend nummer pas voor 't eerst na een veertigtal jaar écht horen...
Subiet wordt "Cracklin' Rosie" van Neil Diamond hier nog het meest geciteerde (en gesmaakte) nummer van de quiz, en eigenlijk heb ik daar niks op tegen. :twisted:

Het zit immers muzikaal echter wél goed ineen, niet?
Voor niet-kenner van "oldies": echt iets om op te zoeken...

Ik ga voor de cover van Shane MacGowan & the Popes. 8)

http://www.youtube.com/watch?v=PQjhYrK8 ... playnext=1
Gebruikersavatar
AAIIVVZZ
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 20:54

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door AAIIVVZZ »

Keiem schreef:
AAIIVVZZ schreef:Dag Tony,

ook van onze kant een dikke 10 voor de quiz ! Wij (Turbo turbo) waren een ploegsken die nog niet aan muziekkwissen hadden deelgenomen (twee kwissen van mijnen tweege, tien jaar terug, niet meegerekend). Hebben ons goed geamuseerd en zullen alvast het voor volgend jaar in onze agenda aanstippen,

groeten, Yves.
leuke avatar. nieuwe kwisploegen zijn altijd welkom.
even reclame maken (zie mijn signature hieronder)
chique ! Een kwis op mijn verjaardag ! Ik noteer alvast die datum.
Gebruikersavatar
Metal.LEE.ca
One Hit Wonder
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 22 feb 2010, 15:13
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Metal.LEE.ca »

Tonyvdb schreef:
SepPuKu schreef:Ja de man heeft weliswaar een hoop kleffe nummers uitgebracht maar tussen dat kaf zitten toch ook een flink aantal toonaangevende originals. Verder vind ik naast Cracklin' Rosie ook bv. Crunchy Granola Suite, Thank The Lord for the Night Time en Cherry Cherry echt aanstekkelijke nummers :dance:

Edit: "Cracklin' Rosie" nog maar eens aangehaald. 2x zelfs... :mrgreen:
Mijn Neil Diamond-fanschap komt omdat mijn ouders grote fans zijn : mijn vader is helemaal niet geïnteresseerd in muziek, nooit geweest :The Beatles, The Stones, Elvis, Zeppelin, vindt hij allemaal maar niks, hoewel hij een jongeling was in die periode, maar van ome Neil heeft hij alle platen. Toen we vroeger op reis gingen, draaiden Neils cassetjes urenlang onafgebroken in de cassettespeler van de auto, vandaar dat ik ook voor veel van zijn kleffe nummers een boon heb : 'Jonathan Livingstone Seagull' moet zowat één van de meest geridiculiseerde platen aller tijden zijn, maar ik hoor het graag : 'Skybird', 'Be', 'Dear father' : klef, ja, maar mooi : ook ja volgens mij ...
Hebben wij dezelfde vader mss ? Je verhaal klinkt me heel bekend in de oren ... alle platen van Mr. Diamond in de kast met een voorkeur voor die met da meeuwtje (want zo herinner ik mij die plaat & film) ... maar ook zijn huidige platen vind ik best te pruimen.
Up & runnin' richting n° 6 op ...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door rino »

Ook ik ben fan van Neil Diamond! En neen, mijn vader had geen LP's van hem... :wink:
2 (of is het al 3) jaar geleden ook naar zijn concert gaan kijken in het Sportpaleis, en het was verdomd goed. Zijn stem blijft verbluffend sterk, de songs blijven heel sterk.
Enkele uitzonderingen niet te na gesproken, zoals toen hij dat afschuwelijke "You Don't Bring Me Flowers" bracht, met een achtergrondzangeres in de rol van Barbara Streisand. Maar los van die paar mega-stroperige dingen, was ik toch wel heel content hem eens live aan het werk te hebben gezien.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Tonyvdb »

we kunnen een fanclub beginnen ! :D
Plaats reactie