7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Devils answer »

marc schreef:Topquiz, die allerhei hoekjes en decennia bezocht, die hits afwisselde met alternatiever werk en daarin evenwicht nastreefde en vond. Het ging van T-Bone Walker tot new beat :puke: , van Love tot Get Ready en van Aretha Franklin tot Alternative TV...

Ook traditioneel: veel leuke links en invalshoeken, knappe organisatie, sterke prijzentafel... :app:
...
Mooi en treffend omschreven, Marc!

Wat mij betreft ook veel toegankelijker met inderdaad hier en daar wat "hitjes" (waarover Marc het ook had), hetgeen alles voor heel wat ploegen meer verteerbaar maakt terwijl ze toch de "nodige" roots & standards mee voorgeschoteld kregen.
Dat was ook in de theorieopgaven het geval nu, trouwens.
Persoonlijk dus mijn favoriete editie, die ik ook aan de afwezige ploegen zou durven aan te bevelen.

En jazeker, de veelzijdige formules van de reeksen plus de lengte van de fragmenten (met vaak, niet steeds echter, hoorbare titels) maakten van de avond een ontspannende quizervaring.

Ere wie ere toekomt: Tony & crew zaten er wat mij betreft "vlak op"! Nog van da ! :dance: :app: :app: :app:

Met felicitaties :app: voor de winnaars en voor wie daaronder nog net (nou ja) uit onze greep bleef na ons onverwacht inhaalmanoeuvre (sorry, Kas en co :twisted: ) ...
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef: U '97 Us3 (I'm thinking about you baby)
even wat muggeziften: deze titel is fout :mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:
Tonyvdb schreef: U '97 Us3 (I'm thinking about you baby)
even wat muggeziften: deze titel is fout :mrgreen:
klopt, sorry, wat te rap getypt : is : 'about your body, baby'
Gebruikersavatar
tequila
Rock Legend
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 11:14
Locatie: Herent

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door tequila »

De eerste deelname van Tequila aan de Startdust-quiz en die was zeer positief. :app:
Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de positieve reacties op deze quiz.
De quiz was heel goed uitgebalanceerd qua genres en periodes en theorie.
En er zaten verschillende fragmenten in die ook al in de eerste twee Tequila Overdrive quizzen zaten. :headbang:

Ik heb mij zeer goed geamuseerd. Ook mede door Rik (ricardo) van the Fab4 en Ludo (Speedking) die zo vriendelijk waren om de Tequilas te komen versterken.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Tonyvdb »

kreeg net een mail van The Unusual Suspects dat de quizzer die mij bespaarde van een solo-QM met de moeilijke albumtrack van Love, een gast van amper 24 is : super gewoon dat jonge gasten (beschouw mezelf af en toe ook nog tot die categorie maar 24 is toch al 11 jaar jonger dan mezelf) nog naar zulke 'oude' muziek luisteren ! De nieuwe generatie komt eraan !
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Tonyvdb »

De ronde-scores zijn aangekomen :

Topscores :
R1 : 8-7-5-ronde : Martha W / Kas : : 38/40
R2 : Vragenronde 1 : Scary M / Martha W : 25/40
R3 : Links : Martha W : 39/42
Hoezen : Guess Who : 23/24
R4 : Alfabet : Scary M / Clement & K. / Martha W / Guess Who : 19/25
R5 : Vragenronde 2 : Tony Servi BB / Martha W : 27/30
R6 : Duo-ronde 1 : Clement & KGBV : 38/39
Theorie 2 : Martha W / Kas : 19/21
R7 : Duo-ronde 2 : Scary M / Sympathy : 37/39
R8 : Vragenronde 3 : Clement & KGBV : 27/30
R9 : Favorieten : Scary M / Sympathy / Bananen / Turbo Turbo : 35/40
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door SepPuKu »

marc schreef: Waardoor we dus voor de eerste keer in acht onderlinge confrontaties moesten buigen voor Scary Monsters... :wink:
Maar over het laatste seizoen bekeken staat het wel 1-1 hee :twisted:

Enfin, ik twijfel er geen moment aan dat we op de Sopranosquiz op een scherp Clement & Co zullen botsen :wink: (+ uiteraard nog een handvol te duchten teams).
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door SepPuKu »

Over de quiz zelf ben ik trouwens ook lyrisch. Andere jaren ook maar toen eerder omdat ik de uitdaging zelf graag aanging terwijl nu toch de gehoorde reacties meer eensgezind in dezelfde richting spreken :thumb1: Het is leuker dat (bijna, we horen hier niet alle reacties hee) iedereen zich kan vinden in het concept, niet... :dance:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door kasenco »

marc schreef:new beat :puke:
ja jong, het hoort erbij :dance:
going_underground
Lead Singer
Berichten: 236
Lid geworden op: di 09 mar 2010, 14:32

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door going_underground »

kasenco schreef:
marc schreef:new beat :puke:
ja jong, het hoort erbij :dance:

Volledig akkoord met Luc! :app:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Tonyvdb »

was toch alleen maar Nux Nemo en Tragic Error en dat laatste is dan nog 'platte' new beat en (bijna) door iedereen gekend.
Baby Ford is niet echt new beat, eerder acid house of zo? Ben daar niet echt een kenner van, maar vind 'Oochy Koochy' wel een opzwepende dansplaat ... ken van die Baby Ford ook 'Children of the Revolution', cover van T-Rex, maar dat vind ik maar niks (de cover hé, niet T-Rex)
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door kasenco »

Tonyvdb schreef:was toch alleen maar Nux Nemo en Tragic Error en dat laatste is dan nog 'platte' new beat en (bijna) door iedereen gekend.
Baby Ford is niet echt new beat, eerder acid house of zo? Ben daar niet echt een kenner van, maar vind 'Oochy Koochy' wel een opzwepende dansplaat ... ken van die Baby Ford ook 'Children of the Revolution', cover van T-Rex, maar dat vind ik maar niks (de cover hé, niet T-Rex)
was destijds samen met o.a. 10 Seconds To Terminate van Bomb The Bass, A Day In The Life van Black Riot/Todd Terry en The Original Video Clash van Lil Louis een van de 'groten' uit het acid house tijdperk....
Gebruikersavatar
francis
Roadie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:38
Locatie: Maarkedal

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door francis »

Het puntenverschil met onze voorgangers zegt het eigenlijk allemaal: wij (Fed's Gadget) kunnen niet echt mee met het grote muziekquizgeweld. Maar zoals elk jaar blijven we met enorm plezier naar deze muziekquiz komen. Waarom? Omdat dit een fantastische quiz is. We horen het vaak donderen in Keulen, maar de samenstelling van de fragmenten, de combinatie van "moeilijk" met "weggevers", de mix van stijlen, de combinatie van theorie met fragmenten, de sfeer, de presentatie, die prijzentafel,...Ik denk dat je aan ons vaste gasten hebt, Tony!
Aan onze tafel heeft ieder wel enkel malen met (tafel-)solo's gescoord, en dat maakt de "fun" uiteraard des te groter.

Ikzelf zit sinds zaterdag met Cracklin' Rosie in mijn hoofd gebeiteld... Toch raar, zo'n gekend nummer pas voor 't eerst na een veertigtal jaar écht horen... Onze Filip is met een ganse lijst van nummers op zijn lijstje naar huis gegaan om te "checken". En na meer dan zestig man ben ik toch nog met het CD-tje naar huis gegaan dat ik al op 't oog had op de prijzentafel: Erikah badu!

Schrijf ons maar al in voor volgend jaar, Tony!
Gebruikersavatar
AAIIVVZZ
Fan
Berichten: 2
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 20:54

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door AAIIVVZZ »

Dag Tony,

ook van onze kant een dikke 10 voor de quiz ! Wij (Turbo turbo) waren een ploegsken die nog niet aan muziekkwissen hadden deelgenomen (twee kwissen van mijnen tweege, tien jaar terug, niet meegerekend). Hebben ons goed geamuseerd en zullen alvast het voor volgend jaar in onze agenda aanstippen,

groeten, Yves.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: 7de Stardust Popquiz 22/05/2010

Bericht door Keiem »

AAIIVVZZ schreef:Dag Tony,

ook van onze kant een dikke 10 voor de quiz ! Wij (Turbo turbo) waren een ploegsken die nog niet aan muziekkwissen hadden deelgenomen (twee kwissen van mijnen tweege, tien jaar terug, niet meegerekend). Hebben ons goed geamuseerd en zullen alvast het voor volgend jaar in onze agenda aanstippen,

groeten, Yves.
leuke avatar. nieuwe kwisploegen zijn altijd welkom.
even reclame maken (zie mijn signature hieronder)
Plaats reactie