Quiz DISORDER 24/4/2010

Plaats reactie
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Quiz DISORDER 24/4/2010

Bericht door peegee »

Een moeilijke quiz, zeker als je bedenkt dat er eigenlijk maar een quizploeg of 3 à 4 uit het circuit meededen....
De quiz was volledig opgebouwd rond een aantal platenfirma's, die telkens terugkwamen per reeks.....

Ik heb mijn debuut gemaakt bij de 4 Schelln Espe en moet zeggen, het is mij zeer goed bevallen :thumb1: ; ik hoop dat de 3 anderen dit ook vonden.. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar :dance:

Bij de pauze stonden we nog duidelijk bovenaan, maar daarna ging het bergafwaarts. Zeker op de fotoreeks, waar we slechts 5 op 24 haalden :(

Uit mijn hoofd de top 4:

1 STARBUK & APOLLO 360 :app: :app: (70% van de punten???)
2 DE KLINKE 334 (?)
3 de 4 SCHELLN ESPE 323
4 SALMON RUSHDIE ...... 313
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Re: Quiz DISORDER 24/4/2010

Bericht door Killerr »

Beste muziekquizzers,

De oplossing van de 4de Disorder Pop- en Rockquiz van 24 april 2010 ll. is gepubliceerd op onze webstek :

http://users.telenet.be/disorderquiz

Dank U
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Quiz DISORDER 24/4/2010

Bericht door rino »

Een heel mooi opgezette quiz zaterdagavond in Oostende. :thumb1: Een quiz ook op maat gesneden van de topploegen van het muziekquizcircuit. Alleen: die topteams ontbraken massaal. :?
Vandaar ook dat de quiz véél te moeilijk was voor een zaal vol gelegenheidsteams. Zelf vonden we het een prima quiz waar elk fragment gelinkt werd aan het platenlabel waarop het werd uitgebracht. Daardoor konden we bij ons niet gekende fragmenten vaak nog met succes gokken op een groep die op dat label platen uitbracht (zo vulden we - toen de presentator aangaf dat we één v/d moeilijkste fragmenten v/d quiz gingen horen - bij Factory dan maar met succes The Durruti Column in).
Voor de pauze kregen we nogal wat hedendaagse hits te horen en was er ook de voor ons desastreuze videoronde-zonder-geluid. Daardoor stonden we halfweg tweede met 5 punten achterstand op '4 Schelln Espe ft. Peegee'.
Na de pauze bleven die hits achterwege, kregen we bij Mute en Factory nogal wat new-wave te horen (Fad Gadget :banana: ), bleken de hoezen en platenfirma-logo's 'gefundenes fressen' voor Dirk Sjampetter en Bram Moony en liepen we steeds verder uit op de concurrentie.
We wonnen de quiz, maar door de afwezigheid van vrijwel alle gekende ploegen is het evenwel een pyrrhusoverwinning.
Hopelijk volgend jaar geen overlapping met de Sticky Fingers quiz en krijgt Disorder het deelnemersveld dat ze ruimschoots verdienen.
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Re: Quiz DISORDER 24/4/2010

Bericht door Killerr »

Ook de eindstand van de 4de Disorder Pop- en Rockquiz is nu gepubliceerd op onze website :

http://users.telenet.be/disorderquiz
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Quiz DISORDER 24/4/2010

Bericht door progres »

ik heb nu pas de oplossingen bekeken
I like trains - terra nova: WOW, schitterend nummer (shoegaze)
benieuwd wie dat juist had!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4077
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: Quiz DISORDER 24/4/2010

Bericht door rino »

progres schreef: I like trains - terra nova: WOW, schitterend nummer (shoegaze)
benieuwd wie dat juist had!
Wij in alle geval niet...
lORD oF tHE bOARD
Groupie
Berichten: 23
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:31

Re: Quiz DISORDER 24/4/2010

Bericht door lORD oF tHE bOARD »

Was inderdaad weer een zéér mooie quiz met een lichte nadruk op new wave. Voor één van mijn medegroepsleden zou er wel iets meer punk mogen! :P

Ook wij hopen dat er volgend jaar weer meer (top)ploegen meedoen. Het kan de quiz en de hele sfeer errond alleen maar beter maken.
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Re: Quiz DISORDER 24/4/2010

Bericht door Killerr »

Voor één van mijn medegroepsleden zou er wel iets meer punk mogen! :P

Is genoteerd !
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Quiz DISORDER 24/4/2010

Bericht door Tonyvdb »

wow, ik zie dat jullie er weer ferm jullie werk van gemaakt hebben : sterk !

volgende keer hopelijk een 'betere' datum (= niet samenvallend met een andere quiz) !!!!
Killerr
Lead Singer
Berichten: 152
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 02:01
Locatie: oostende / disorder
Contacteer:

Re: Quiz DISORDER 24/4/2010

Bericht door Killerr »

Een beetje laat, maar beter laat dan nooit, ook de solo's van de 4de Disorder Pop- en Rockquiz zijn nu gepubliceerd op onze website :

http://users.telenet.be/disorderquiz
Plaats reactie