Muziekquiz tvv Dijkrock / Sint-Lenaerts 15.05.2010

Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Muziekquiz tvv Dijkrock / Sint-Lenaerts 15.05.2010

Bericht door One good reason »

St. Lenaerts: een klein rustig dorpje in de Noorderkempen.
Hier zat ik gisteren te quizzen, buiten de lijntjes van mijn mooi uitgestippelde quizkalender :oops:
De quiz werd aangekondigd met start om 20u00. Effectieve start 20u25.
Was dit binnen het quizseizoen geweest had ik hier wel een punt van gemaakt, maar was gisteren zo relax dat het me geen moer kon schelen.
Waarschijnlijk te danken aan de toffe ploeg die ik kwam aanvullen. Stuk voor stuk nuchtere, jeugdige en sociale mensen :thumb2:
De presentator, uitgedost in jeans en t-shirt, meldde al onmiddellijk dat het z'n eerste optreden was.
Hij deed dit echter zo spontaan en sympathiek dat hij al direct in m'n smaak viel :thumb2:
Hij bleef dit ook tot het eind van de quiz, dus een mooie toekomst ligt voor hem klaar :app:
Dan kwam de 1ste verrassing: Elke ploeg mocht één ronde kiezen uit een waaier van thema's. Die thema's werden geprojecteerd op het doek.
Thema's waren o.a.; Steden, Janetten, Supergroepen, Tv Series, Tien Om Te Zien etc ...
Uiteindelijk kozen de 10 aanwezige ploegen hun thema en kon de quiz beginnen.
Al vlug drong het tot me door dat dit een avond ging worden vol met theorie. Op het scherm werden de vragen geprojecteerd met begeleiding van foto's of beeldfragmenten.
Gaande van simpele "weggevertjes" tot de flinke doordenkers.
Spreiding van muziekgenres was goed, maar te weinig Pop- en of hitmuziek (persoonlijk gemis uiteraard :wink: )
En dan kwam de ronde "Cryptische Omschrijvingen".
Een vreemd déjà-vu gevoel kwam naar boven :lol: Blijkbaar heb ik bij deze organisator de mosterd "gepikt" voor onze Dia-Re-busronde.
Het was leuk om zelf eens mee te doen aan zo'n ronde en het ging vlotjes, op enkele alternatievere uitvoerders na.
Zo'n 25 stukjes passeerden de revue, met een copie van "Seal" en "Kiss from a rose". Haast dezelfde die ik had gebracht een jaar of twee geleden :lol:
Nog een leuke en dubbelzinnige ronde was "Zangeressen langs achter". Herken de zangeres dus aan de kont :thumb2:
Al bij al een leuke en rustige avond meegemaakt in het lokaaltje. Rond middernacht weerklonk de laatste vraag.
Leuk om daarna te horen dat we 2de zijn geëindigd met onze ploeg: "Neil met z'n Yoeng".
Het was hier duidelijk een lokale manifestatie en gericht op een iets alternatiever publiek.
Het is ook niet de bedoeling om hier grote ploegen te lokken.
Heb wel bewondering voor deze (vrij jonge) organisator, want ook hij maakt alles zelf :app:
Naar mijn persoonlijke smaak een brok met teveel theorie, maar zo één keer per jaar moet dit kunnen :wink:
Plaats reactie