2DE STICKY FINGERS QUIZ

Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door straight banana »

Tonyvdb schreef:
Gisteren toch een pakje rammel gekregen : op 'papier' een heel sterk ploegje (Roob, SepPuKu, Vince en ik) en stiekem hoopten we in de voorste gelederen te eindigen, maar niets was minder waar : probleem was dat we gewoon te jong zijn (allevier ts. 35 en 38) voor de quiz van gisteren...

...

Uiteindelijk toch nog 7e geeïndigd ...

Als je hier met een ploeg dertigers 7de wordt is dat toch een uitstekende prestatie?

Nu, onze dertiger (Kuifje is er ondertussen ook 40 geworden) Bart (onze "eerste reserve", zeg maar) speelde ook meer dan uitstekend. :thumb1:
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Lars »

vinceluka schreef:Ik bedoel niet muziek waar je op kunt dansen maar wel electronische muziek
let's say vanaf Kraftwerk (70ies) tot nu
Ja, er was niks in de stijl van Vangelis of Ron Boots of zo... :P

http://www.youtube.com/watch?v=R7g42OASaTI
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef: Dus ik blijf doorleuteren, net zoals een handvol andere 'dapperen' en dat zal HIER gebeuren : niet (alleen) in het rokershol aan de pauze, bij het monsteren van de prijzentafel of in de auto in het terugkeren ...
Het is inderdaad zo dat de reacties op dit forum een vertekend beeld geven van wat mogelijk in een opwelling (?) in de plas/rookpauzes of na de quiz naar boven komt bij quizzers waarvan je de neerslag hier zelden of nooit leest. Gelukkig maar, voor sommige organisatoren, denk ik soms…

Volgens mij hebben “nichequizzen” als deze (sorry, "face the music" :twisted: , guys!) wel degelijk een bestaansrecht voor een trouwe schare van “diepgravers en alternatievelingen” die zich bewust afzetten van (bijna) alles wat commercieel en populair is.
Dat er dan ook coalities worden gevormd door de verweesd blijvende fanaten zonder hun afgehaakte ploeg, zullen de weinige ploegen met een vaste samenstelling met lede ogen moeten verdragen…

Twee weken geleden was er nog de poll-rondvraag op dit forum van Progres rond zijn eerlijk zelfverklaarde Eigenzinnige Muziekquiz…

Het is tekenend dat Trickykid zich nu zorgen maakt over de kwantiteit van de reacties op hun quiz.
Een nieuwe poll hangt in de lucht…?
Geen wonder: het is april en de allergie voor pollen is actueel…

Theorievraagje in de stijl van de quiz (not!) dient zich hier dan ook aan: bij welk combo speelde Polle Pap ooit een geslaagde cover van een "klassieker" van Paul Severs?

Oeps, weer niet goed zekers, voor een Sticky-Fingers-niveau?

Tip: het juiste antwoord heeft 8 Sticky Fingers…
:twisted:
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door vinceluka »

Devil's answer schreef: Het is inderdaad zo dat de reacties op dit forum een vertekend beeld geven van wat mogelijk in een opwelling (?) in de plas/rookpauzes of na de quiz naar boven komt bij quizzers waarvan je de neerslag hier zelden of nooit leest. Gelukkig maar, voor sommige organisatoren, denk ik soms…
Tja, jij bent inderdaad één van de enige die zich niet inhoudt bij de quizbesprekingen op het forum. Maar het valt toch op dat het vooral de moeilijkere alternatieve quizzen zijn die het zwaar moeten ontgelden in je besprekingen. :doh:
En inderdaad best dat niet alles wat in de wandelgangen verteld wordt op dit forum terecht komt anders zouden al menige organisatoren er de brui aan gegeven hebben vermoed ik. :nono:
Devil's answer schreef: Volgens mij hebben “nichequizzen” als deze (sorry, "face the music" :twisted: , guys!) wel degelijk een bestaansrecht voor een trouwe schare van “diepgravers en alternatievelingen” die zich bewust afzetten van (bijna) alles wat commercieel en populair is.
Het is een feit dat de vijver met deelnemers voor dit type quizzen beperkter is.
Zolang de organisatoren van de “niche” of beperkte doelgroep-quizzen dit een voldoende aantal vinden blijven ze bestaan. :headbang:

Menige quizzers zaterdag aanwezig zie ik toch regelmatig opduiken op hitgevoelige quizzen.
Op de Foute quiz in Temse (qua contrast kan dat tellen) komende zaterdag zullen er alvast een aantal opduiken. :wink:
Devil's answer schreef: Dat er dan ook coalities worden gevormd door de verweesd blijvende fanaten zonder hun afgehaakte ploeg, zullen de weinige ploegen met een vaste samenstelling met lede ogen moeten verdragen…
Ik veronderstel dat je hier niet uw eigen ploeg bedoelt Luk,
aangezien je zelf ook regelmatig aantreedt met een supersub.
In die gevallen zijn je quizbesprekingen trouwens opmerkelijk positiever. :twisted:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Marc VA »

Ik bedoel niet muziek waar je op kunt dansen maar wel electronische muziek
let's say vanaf Kraftwerk (70ies) tot nu
Vincent, dance en elektronika is idd redelijk onbekend terrein. Het zou wel leuk zijn, mocht je me per email een lijste of link bezorgen van te ontdekken artiesten. Al deze nuttige info wordt meegenomen naar de volgende editie(s).
Zelfs Lars’ opmerking mbt tot commerciële hits blijft ergens in het achterhoofd ronddwarrelen.
Helaas kunnen wij niets aanvangen met haatmail, verwijten, vernietigende kritieken en zattemanspraat van iemand die volgend jaar niet meer wenst deel te nemen.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door PaulMcCartney »

Devil's answer schreef:
Theorievraagje in de stijl van de quiz (not!) dient zich hier dan ook aan: bij welk combo speelde Polle Pap ooit een geslaagde cover van een "klassieker" van Paul Severs?

Oeps, weer niet goed zekers, voor een Sticky-Fingers-niveau?

Tip: het juiste antwoord heeft 8 Sticky Fingers…
:twisted:
Discussie over samenstelling en appreciatie van een quiz is eindeloos - ik zou hier ook honderden reacties kunnen plaatsen

Er is toch een publiek voor deze quiz - er was genoeg concurrentie van andere quizzen en toch waren er nog redelijk wat ploegen (sommigen in coalitie vorm - de politiek kan hier nog wat van leren :mrgreen: )

Het antwoord op je zeer moeilijke vraag : Octopus :lol:
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door kasenco »

trickykid schreef:
Ik bedoel niet muziek waar je op kunt dansen maar wel electronische muziek
let's say vanaf Kraftwerk (70ies) tot nu
Vincent, dance en elektronika is idd redelijk onbekend terrein. Het zou wel leuk zijn, mocht je me per email een lijste of link bezorgen van te ontdekken artiesten. Al deze nuttige info wordt meegenomen naar de volgende editie(s).
Zelfs Lars’ opmerking mbt tot commerciële hits blijft ergens in het achterhoofd ronddwarrelen.
Helaas kunnen wij niets aanvangen met haatmail, verwijten, vernietigende kritieken en zattemanspraat van iemand die volgend jaar niet meer wenst deel te nemen.

:thumb1:

Ik hoop alleszins om er volgend jaar bij te zijn!
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door rino »

kasenco schreef: Ik hoop alleszins om er volgend jaar bij te zijn!
I second that.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Devils answer »

vinceluka schreef:[
Devil's answer schreef: Dat er dan ook coalities worden gevormd door de verweesd blijvende fanaten zonder hun afgehaakte ploeg, zullen de weinige ploegen met een vaste samenstelling met lede ogen moeten verdragen…
Ik veronderstel dat je hier niet uw eigen ploeg bedoelt Luk,
aangezien je zelf ook regelmatig aantreedt met een supersub.
In die gevallen zijn je quizbesprekingen trouwens opmerkelijk positiever. :twisted:
Deze subtiele maar sublieme sollicitatie om bij ons in te vallen op de 3° Scary Monkey-quiz wordt voorgelegd op onze volgende Algemene Vergadering, Vincent !
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Devils answer »

trickykid schreef:Helaas kunnen wij niets aanvangen met haatmail, verwijten, vernietigende kritieken en zattemanspraat van iemand die volgend jaar niet meer wenst deel te nemen.
Ik voel me niet echt aangesproken door deze omschrijving(en) (ik heb letterlijk geschreven “Geen idee hoe ik er volgend jaar over denk voor de derde editie van de Sticky Fingers-quiz, maar momenteel pas ik daarvoor. “), maar vermoed dat het wel een sneer in mijn richting is. Tenzij er werkelijk haatmail is toegekomen bij de organisator, want mijn bedenkingen heb ik enkel openbaar op dit forum geuit en niet per mail…

Eigenlijk wou ik niet reageren op deze quiz, met in het achterhoofd: “ah ja, er zijn er vast wel enkelen weer laaiend enthousiast over, en zo’n quiz lokt ook in het vervolg wel zijn fans”.

Toen de eerste voorzichtige negatieve kritiek van Seppuku nogal koudweg werd gecounterd (wat ook anderen niet was ontgaan, zie reactie Kasenco) had ik er al helemaal geen zin meer in.

Maar toen kwam de oproep van Trickykid om meer reacties (negatieve en positieve) om uit te leren naar de toekomst.

Dus heb ik mijn ontgoocheling geuit, ja, met argumenten, waaronder een aantal die ik zaterdag tijdens en na de quiz horen vallen heb, en niet enkel bij onze ploeg.

Mijn schrijfstijl bevalt niet iedereen, dat besef ik.

Maar als ik alles eens herlees vind ik het toch wel meevallen qua verwijten en vernietigende kritieken. Misschien dat de vergelijking met die rare wielwedstrijd Bordeaux-Parijs (te?) bijtend en hard overkwam misschien…?

De rest is een getuigenis van hoe de quiz ervaren werd, met inderdaad een nadruk op negatieve kanten. En een inpikken op Tony’s opmerking over wat soms in de rook/plaspauzes over een quiz gezegd wordt (en verzwegen op het forum), met als uitsmijter die flauwe woordspeling over verschillende soorten pollen (met applaus :app: voor “Pol” (sorry) McCartney trouwens, die het antwoord correct had).

Het staat de organisator uiteraard vrij om daarvan te onthouden wat die zelf wil, maar het allemaal afdoen als niet ter zake of nuttig omdat de brenger van de boodschap volgend jaar toch niet meer terugkomt (hetgeen niet zo geschreven is!), komt toch wat merkwaardig over.
Zeker wanneer eerst gevraagd wordt om meer reacties (“negatieve en positieve”)… :roll:

Van die positieve gesproken... In alle windstilte en later commotie heeft zelfs nog niemand lovend geschreven dat de organisatie vlekkeloos was, met naleving van alle regeltjes die ik bij andere quizzen soms overtreden zie. :thumb1: Of gaan we dat evident vinden? Neen toch !
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Zal ook maar een klein reactietje posten:

We spelen ook met een ploegje dertigers, en ik kan u verzekeren, het viel zwaar zaterdag.
Muziek, amusement en ontspanning zijn de belangrijkste dingen voor ons als we gaan quizzen.
Zaterdag hebben we heel wat goeie muziek gehoord, spijtig genoeg velen voor het eerst.
En van ontspanning of amusement was er weinig (of al helemaal geen) sprake.

Het werd eerder een 'examen' fragmentjes luisteren en hopen dat je er een titel kon uithalen.
Dit kan niet de bedoeling zijn van quizzen. We eindigden uiteindelijk 12e op een massa punten van de top,
maar zonder het titels gokken, zal het scherp geweest zijn om de helft te halen.

Maar elke quizsamensteller doet uiteraard zijn eigen zin (ik doe dat ook trouwens), want anders zou onze hobby maar saai zijn.
Of wij volgend jaar nog aanwezig zullen zijn...
Waarschijnlijk wel, en dan is het maar hopen dat ze een beetje rekening houden met de kritieken die hier gepost zijn.
En het is ook maar 20 minuutjes van onze deur natuurlijk 8)
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Lars »

Devil's answer schreef: Van die positieve gesproken... In alle windstilte en later commotie heeft zelfs nog niemand lovend geschreven dat de organisatie vlekkeloos was, met naleving van alle regeltjes die ik bij andere quizzen soms overtreden zie. :thumb1: Of gaan we dat evident vinden? Neen toch !
Niemand ? :o Kijk eens terug naar de allereerste pagina:
Lars schreef:Kortom: gemengde gevoelens bij mij persoonlijk, maar een dikke proficiat aan mijn ploegmaats en ook complimenten aan de organisatoren voor de prima organisatie (al mocht het geluid wat zachter voor wie er vlakbij zat...) en voor de overduidelijke liefde voor muziek en liefde voor het quizzen waarmee dit was opgesteld. :thumb1:
Ik herhaal: prima organisatie, overduidelijke liefde voor het quizzen, ...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Devils answer »

Prima gedaan, Lars. :thumb2:
Dat had ik inderdaad over het hoofd gezien. Sorry!

Ik mag dus inderdaad met een gerust hart op pensioen gaan.

Toch nog dit: wellicht hebben het ook (alweer) anderen eerder beschreven, maar de klank was op deze quiz zéér goed! :P
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2DE STICKY FINGERS QUIZ

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:Prima gedaan, Lars. :thumb2:
Dat had ik inderdaad over het hoofd gezien. Sorry!

Ik mag dus inderdaad met een gerust hart op pensioen gaan.

Toch nog dit: wellicht hebben het ook (alweer) anderen eerder beschreven, maar de klank was op deze quiz zéér goed! :P
even spelbreker spelen : wij zaten achteraan in de hoek en het was wat 'te stil' voor ons, en konden wij zo een handvol titels niet oppikken, maar ik kan mij inbeelden dat het voor de ploegen die vooraan in de hoek (dus naast de boxen) zaten te luid was (zoals Lars al opperde) ...

Vier boxen volgende keer, als dat logistiek mogelijk is ... anders de vroege inschrijvers op de beste plaatsen zetten, lijkt mij fair.
Plaats reactie