7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door rino »

progres schreef:
rino schreef:
progres schreef:reeks 6 alfabet op 25p ! (een foutje was gepermitteerd)

hier vreesde ik voor pinten naar mijne kop, wat blijkt don't underestimate the quizzers
we vroegen enkel de uitvoerder in alfabetische volgorde
Kan je misschien ook de titels eens posten van de alfabetronde?
met wat geluk heb ik dit blad nog kunnen opdiepen
ik hou het enkel bij de titel
Merci, :thumb1:
Gebruikersavatar
SepPuKu
Rock Legend
Berichten: 1275
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 08:11
Locatie: Dendermonde / Scary Monsters - Would-Be Monkees - Wag Team

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door SepPuKu »

Devil's answer schreef: Als je eigenzinnig bent, doe je je ding, en blijf je je ding doen zolang het voor jezelf nog de moeite waard blijft.
Persoonlijk zou ik daar zelfs geen aantal deelnemers op plakken: als er "genoeg kritieken" goed zijn, en er is financieel geen gescheurde broek:doe je ding... bijna een jaar op voorhand engagementen opvragen in ruil voor een nieuw engagement lijkt me niet realistisch.

De bevraging via een andere thread lijkt me dan ook zinloos. En stilaan mag iedereen op dit forum wel weten wat ie van quizzen denkt, zeker, dus ik voel me niet geroepen om persoonlijk te reageren.
Een poll organiseren i.f.v. je volgende quiz lijkt me nochtans tamelijk eigenzinnig :twisted: Is bij mijn weten nog niet eerder gebeurd, toch niet bij muziekquizzen.

En je bent niet verplicht om te reageren hee, als Progres enkele 'zekerheden' heeft (t.t.z. zeker behoudens onvoorziene zaken) en hij telt er nog een aantal maybe's bij die in de aanloop van de quiz beslissen ...
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1079
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door Big Banana »

Bijna zeker zal de harde kern die er dit jaar was, er het volgende jaar ook bij zal zijn. Zelfs al spreken we dan over slechts 12 ploegen, als je uit de kosten komt is dat toch OK?

Zolang je niet eindigt als "De Rechte Bananen" hoef je echt niet te klagen. In 2008 bedrogen door de zaal-uitbater en met verlies geëindigd. En in 2009 bestolen door een toog-medewerker die er met de kas vandoor was. (Een deel ervan is gelukkig, bijna 10 maand na de quiz, gerecupereerd). Moet ik er nog aan toe te voegen dat ons enthousiasme voor een 5de editie nogal minuscuul is... :?
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door kasenco »

SepPuKu schreef:
Devil's answer schreef: Als je eigenzinnig bent, doe je je ding, en blijf je je ding doen zolang het voor jezelf nog de moeite waard blijft.
Persoonlijk zou ik daar zelfs geen aantal deelnemers op plakken: als er "genoeg kritieken" goed zijn, en er is financieel geen gescheurde broek:doe je ding... bijna een jaar op voorhand engagementen opvragen in ruil voor een nieuw engagement lijkt me niet realistisch.

De bevraging via een andere thread lijkt me dan ook zinloos. En stilaan mag iedereen op dit forum wel weten wat ie van quizzen denkt, zeker, dus ik voel me niet geroepen om persoonlijk te reageren.
Een poll organiseren i.f.v. je volgende quiz lijkt me nochtans tamelijk eigenzinnig :twisted: Is bij mijn weten nog niet eerder gebeurd, toch niet bij muziekquizzen.

En je bent niet verplicht om te reageren hee, als Progres enkele 'zekerheden' heeft (t.t.z. zeker behoudens onvoorziene zaken) en hij telt er nog een aantal maybe's bij die in de aanloop van de quiz beslissen ...

als je echt 'eigenzinnig' bent, organiseer je geen poll, maar veeg je je voeten aan alle kritieken en ga je op dezelfde weg verder.....
maar ik kan Filip begrijpen: een quiz organiseren voor 2 man en een paardekop is ni plezant

bij mijn eerste organisatie van Kas & Co heb ik de lat gelegd op 15 ploegen en zo lang ik daar boven blijf, ga ik door
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door progres »

dat van die poll, ik weet het, ik stel me daar kwetsbaar op.
maar als ik niet meer aan 15 ploegen kom, heb ik praktisch geen budget voor een mooie prijzentafel en dit is bijna primair voor mij op een quiz
omdat die meestal moeilijk is en concentratie vereist tot de laatste minuut, is de quizzer meer dan koning en wil ik sowieso dat pakweg de top 5 zeker met nieuw materiaal (als ze dat zelf kiezen uiteraard) naar huis gaat.
ik heb trouwens - dat konden jullie lezen - een aantal die-hard fans (heel leuk) maar het blijft moeilijk om daarboven telkens extra teams te vinden
geloof me, ik ga ze vaak buiten het circuit zoeken en voor elke ja stem heb ik minstens 7 nee stemmen. hou dan maar eens de moed erin
winst hoef ik niet te maken, maar ook dit jaar met het late afzeggen van de selders heb ik toch weer licht verlies.
en komt er toch een volgende editie (bij het uitdelen van de kalender op de fab 4 quiz zal ik wellicht al de knoop doorgehakt hebben) zal die terug iets toegankelijker worden.
die moeilijke editie van vorige week was trouwens een statement tegen de oprukkende verkleutering van het circuit. ik quiz al van in de jaren negentig en ik heb de indruk dat de lat (in het algemeen) steeds lager wordt gelegd. om meer zieltjes te winnen?
niets tegen hit-en familiequizzen maar als (sub)toppers nu ook die evolutie beginnen te volgen, zijn we slecht bezig. gelukkig zijn er nog uitzonderingen.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door Tonyvdb »

niet dat het waarschijnlijk je ambitie is, maar echt populair maak je je niet met dit soort posts, Filip ... en misschien heeft de toon van deze (en enkele voorgaande) mails ook onrechtstreeks te maken met het feit dat er wat minder ploegen afzakken ... ik weet niet hoor, ik zeg maar iets ...

En de 'verkleutering van de muziekquizscene', dat snap ik toch niet goed, hoor : er zijn de laatste jaren zelfs een paar steengoede nieuwe quizzen bij gekomen en niet van de makkelijkste : Kuifje en Vince wedijverden zelfs om de titel 'moeilijkste quiz ooit' met hun eersteling, en leverden van de weeromstuit elk een fantastische tweede quiz af. Ook de maidenquiz van Sticky Fingers was een schot in de roos en ik kijk nu al likkebaardend uit naar hun quiz volgende week zaterdag ...
Daarnaast heb je een paar relatief nieuwe quizzen (Vlassenbroek bvb.) en een paar gevestigde waarden (Kas, Guess Who, de mei-editie van Testedoene bvb.) die regelrechte kwaliteit leveren en niet makkelijk zijn.

Er moet toch van elk soort muziekquiz zijn : hits, alternatief, moeilijk, makkelijk in alle gradaties en onderverdelingen ... ik vind het muziekquizcircuit alvast breed en interessant genoeg ...
Niet alle (meer niet dan wel zelfs) quizzers zijn lyrisch over Explosions in the sky, And You Will Know Us By The Trail Of Dead of Green hé ...

Mijn 'filosofie' is : interesseert het mij niet, ga ik niet ... interesseert het mij matig, ga ik als het past (niet te ver, geen voetbal, etc...) ... interesseert het mij veel, moet alles wijken.
Ik denk trouwens dat dat van veel quizzers zo is en elk heeft zijn voorkeuren.
Goed toch?
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door Joe Roxy »

Ik heb het allemaal een beetje zitten volgen, toch maak ik me enkele bedenkingen. Allezins door Progres zijn laatste zin die door Tony 'verkleutering ' is vertaalt. Maar ook bij andere dingen.

Ik denk zoals Tony het aangeeft dat er zoveel quizzen zijn dat deze zich in verscheidenheid zich wat proberen te definïëren. Net zoals ik de dag ervoor met men (jongeren muziek)quiz heb gedaan. Dus ik heb mee gedaan aan de verkleutering. :p Ik post zo meteen men analyse en wat men visie was/is betreffende men quiz. Trouwens een Fab4 quiz spreekt een ander publiek aan dan een quiz van vriendhof Basketclub Walem. Dat wil niet zegen dat dit geen goede quizzen zijn.

Progres, Je stelt een moeilike quiz op,eigenlijk zeer eigenzinnig , wat je zelf weet. Dan zou je toch moeten kunnen inschatten dat je doelpubliek dan ook kleinder ga zijn. Ik vind je quiz een goed iniatief, er komen zelf gewelsige nummers in die in mijn lijn liggen zoals The Frames. Maar ik ga geen hele avond werken, zwoegen, puffen, afzien om dan uiteindelijk geen aangename quizavond te bleven. Ook al heb ik een aantal van men favorieten gehoord. Dat is uiteindelijk waar het om moet draaien, denk ik toch.

Ik denk dat daar spijtig genoeg het probleem zit dat je daardoor naar eigen zin te weinig ploegen hebt. Ofwel geen toegevingen, en minder ploegen ofwel op andere dingen wat schrappen , zoals prijzentafel als het gaat om rond te komen.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door PaulMcCartney »

Joe Roxy schreef: Trouwens een Fab4 quiz spreekt een ander publiek aan dan een quiz van vriendhof Basketclub Walem. Dat wil niet zegen dat dit geen goede quizzen zijn.
Prachtige vergelijking :mrgreen:

Waarom toch steeds die laagdunkende commentaren over quizzen die zich richten op het commerciele werk? (Het woord kermisquiz durft men niet meer gebruiken zekers). Ieder zijn ding - lijkt mij een logische redenering en inderdaad, wij leven nog steeds in een vrije wereld (hoe lang nog?) ....
Progress schreef:die moeilijke editie van vorige week was trouwens een statement tegen de oprukkende verkleutering van het circuit. ik quiz al van in de jaren negentig en ik heb de indruk dat de lat (in het algemeen) steeds lager wordt gelegd. om meer zieltjes te winnen?
Je kan natuurlijk ieder jaar de lat steeds hoger leggen, tot je tot de vaststelling komt dat er 3 à 4 ploegen in de zaal zitten.
Quizzen is voor sommigen nog steeds ontspanning, ook voor diegene die niet strijden voor de oppergaai.
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door progres »

dit is een gewoon een vaststelling van mij, ik viseer niemand. laat dit duidelijk zijn.
trouwens ik weet goed genoeg als je een moeilijke quiz samenstelt, de opkomst navenant is.
en met 15 à 20 ploegen ben in tevreden (einde discussie hopelijk!).
Gebruikersavatar
tony servi
Roadie
Berichten: 41
Lid geworden op: do 11 okt 2007, 18:08
Locatie: Gent / Tony Servi Big Band

Re: 7e Eigenzinnige Muziekquiz : 10-04-2010 Sint-Niklaas

Bericht door tony servi »

gang gang dance op een muziekquiz!! we-hey! Meer van dat!
Plaats reactie