Muziekquiz Basket Vriendenhof Walem 26/3

Plaats reactie
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Muziekquiz Basket Vriendenhof Walem 26/3

Bericht door Joe Roxy »

Vorige vrijdag was het eveneens muziekquizavond.
Dit in de grote Sint-Libertus parochiezaal in Mechelen.
Een 16tal ploegen waren er aanwezig.

De aankondiging stond om 19u30, maar er was nog niet veel te zien. Na een klein ommetje tegen 19u50 gaan terugkijken. Nu waren er wel ploegen en zijn we met ons tweetjes aan een tafeltjes van voor gaan settelen. Om 20u begon de quiz.

Er was een blad met alle uitleg met het verloop van de quiz. Kwam een beetje moeilijk over, maar wanneer de quiz bezig was, zeer simpel.
Er waren 10 gewone ronden gebaseerd op de jaartallen zodoende een zeer goede spreiding van 1970 tot nu was + 1 niet UK/USA uitvoerder hit + 1BE/Ne hit.
Daarnaast waren er 5 specifieke thema-rondes.

De opgaven waren niet te moeilijk, zodoende we zelf bij de <70 en zeventigere jaren tamelijk vlot konden antwoorden. Dat gaf ons wel een goed gevoel. Het was voor ons een plezier om zo te quizzen, het geen waar ik meestal op hoop van samenstelling.

Het geluid was OK, en de bediening was eveneens in orde. Ook de presentatie was goed, de prenstator wist af en toe toch een kleine informatie mee te geven die geloofwaardig was.

Wel staken er 2 fouten in betreffende uitvoerder Niet Vengaboys maar T-Spoon is uitvoeder van love sex and magic en Geen Justin timberlake maar Ciara voor love sex and magic. Al stak er volgens mij nog een derde in emt Destiny's Child ze liete volgens ons Bug a boo horen maar werd aangekondigd als Independent woman.

De fouten werden verbeterd en men ging klachten na Deze kwamen ze meedelen aan tafel. Zoals bij ons extra puntje bij Ciara.

Er was oook een rode draad in de quiz, namelijk de 10 be ne hits. Die moest je na de 10 ronden pas invullen, dit voor 10 punten. De draad was eenduidig: nl. maanrock want daar stonden al deze groepen.

Allezins kreeg iedereen ploeg de voldoende aandacht. Na de eerste 3 plaatsen, mocht de voorlaatste naar de prijzentafel (motivatie: de voorlaatste van de tour de france krijgt meer aandacht en geld dan de voorlaatste) en de ploeg van de grootste drinkers kregen nog een drankkaart voor de basket thuiswedstrijden. Zo ook wij want de organisatoren was onder de indruk van onze prestatie met 2. Ik werd verlegen van het applaus.

De prijzentafel was mischien niet het van het maar, door de manier van werken en opbouw van quiz interreseerden ze ons niet echt. Het was ofwel een rode wijn / witte wijn van het zelfde merk, ofwel een plantje of nog een van de 4 andere dingetjes die er lagen. Allezins iedereen mocht met iets naar huis. Tevens het is ook de bedoeling van zoiets dat de vereniging nog iets geld aan overhoud voor de kas ;-)

Het was een quiz vooral voor gelegenheidsploegen, betreffende de opgaves, maar die voor een eerste maal, mits kleine foutjes, zeer goed was georganiseerd.
We hadden een fijne quizavond beleefd.

Dit was ongeveer de top 4.

1.Pretty paracetamol
2. De hijsberen
3. Kwoudakhetwist (ofzoiets - ik wou dak het zelf wist ;-) )
4. Joe & Margot Roxy
...

Ik heb de uitslag opgevraagd, ze gingen hem normaal binnenkort doormailen.
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Muziekquiz Basket Vriendenhof Walem 26/3

Bericht door One good reason »

:app: :thumb2: dit voor jullie mooie 4e plaats als duo :amazed:
philippoussis
Backing Vocal
Berichten: 52
Lid geworden op: za 08 dec 2007, 17:52
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Muziekquiz Basket Vriendenhof Walem 26/3

Bericht door philippoussis »

Ook wij (Hijsberen) hebben ons goed geamuseerd op deze eersteling. 2 vrienden van ons wilden ook eens een muziekquiz meemaken en hebben zich dat zeker niet beklaagd. Hiermee is duidelijk dat het niveau voor gelegenheidsploegen goed zat.

Bij de 'oldies' zaten er toch wel enkele pikante opgaves bij maar al bij al een goede spreiding qua niveau en jaartallen.

Wij komen graag terug naar editie 2!
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: Muziekquiz Basket Vriendenhof Walem 26/3

Bericht door Joe Roxy »

Ik heb zonet de uitslag ontvangen van deze quiz.

bij deze:

1. pretty paracetamol 331 op 350
2. de hijsberen 308
3. kwoudaketwist298
4. joe&margot roxy 272
5. arme arme hoofd mijn 270
6. raving rabits 252
7. de ploeg van tstad 247
8. daiquiri 242
9. jay ceedee dee 241
10. guco 231
11. tisvoor de joeri 230
12. wachtefkens 222
13. de kleinste groep 213
14. 2 duvels en 2 colas 187
15. drie musketiers 180
16. mikelalca 158
Plaats reactie