NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door peegee »

Ik probeer mijn best te doen om er iedere week eentje te "sporen", en deze week is het iets, dat zeer sterk gelijkt op Antony (ja, die van the Johnsons...), geschreven door een zekere Jamie McDermott (die naam zegt mij iets), en het nummer blijkt dus al ruim 1 jaar oud te zijn, komt ook voor in de film "The forgotten circus" van Shelly Love....

THE IRREPRESSIBLES - "In this shirt"


Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door Maledictus I »

Beste nieuwe metalband die ik in 2010 al gehoord heb: Mutiny Within.

Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door One good reason »

peegee schreef:Deze is cool !!!!

DIE ANTWOORD - "Enter the ninja"
Uitvoerder en titel zouden ook goed te doen zijn om in onze Rebus-ronde te steken :lol:
En euhm ... jaja, deze blijft in je hoofd hangen. Die vent heeft wel iets weg van Eminem in karikatuur.
En "Enter the ninja" is ook al zo'n lekkere "foute" film uit de jaren '80, maar wel met Sho Kosugi - zowat de voorganger van Jet Li :thumb2: .
Gebruikersavatar
aLEEce in chains
Rock Legend
Berichten: 1701
Lid geworden op: zo 21 feb 2010, 20:53
Locatie: The 4 sLEEpless horsemen of the apocalypse / Riekt, m'n ass, Lee?

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door aLEEce in chains »

Maledictus I schreef:Beste nieuwe metalband die ik in 2010 al gehoord heb: Mutiny Within.

Heb deze momenteel ook goedgekeurd. Is in mijn ogen nog eens een goede release van Roadrunner
7de Beernem is burning-muziekquiz 15/03/2024 te Beernem
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door peegee »



deze week keuze uit 3 artiesten, 1 had ik ergens op een papiertje geschreven, maar zoals wel vaker gebeurd -> papiertje kwijt :violent: Dit is één van de andere twee; hopelijk kan ik de ander volgende week plaatsen, ook iets tofs !
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door Maledictus I »

Mijn "nieuw talent" van de week is eigenlijk een dj. Merdan Taplak is een Antwerpenaar van Turkse afkomst die Balkan- en Oosterse muziek met electro mixt. Festivalgangers zullen hem waarschijnlijk al kennen. Onderstaande video is wel een eigen nummer, als ik het goed begrepen heb.

Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door peegee »

SUPERGOED, MALEDICTUS !!!
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door Maledictus I »

Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door peegee »

Ikzelf had mijn hoop gevestigd op ROX met "My baby left me (sad)", maar heb uit alle veiligheid zojuist de hotlist beluisterd (ik kon de lijst niet opvragen) en wat hoort mijn oor: ze komt nieuw binnen op 14 in die hotlist !!!!
Dan maar over naar keuze 2 (FANFARLO "Ghosts"); maar dat lukt ook niet; met deze thread nog eens goed door te nemen, blijkt dat Gerookt' espe FANFARLO al gepsot heeft met het nummer "Harold T. Wilkins"

Even zoeken en waar valt mijn oog op, SKA LEEFT NOG ALTIJD, en dit onder de naam MARK FOGGO ; hij treedt nog altijd op en heeft een (nieuwe) song; ik heb begin jaren '80 al eens een concertje van die man "meegepikt" (toen nog met zijn groep "the secret meeting", later met "the skasters"); altijd super gevonden, maar helaas nooit doorgebroken..... Misschien met zijn nieuwe song "THE DAY I MET MUHAMMAD ALI", wie weet..... van zijn album "Mad", en, zoals de titel zegt, nog altijd even gestoord als begin jaren '80... Van "The day I met Muhammad Ali" vond ik geen filmpje, maar wél van zijn vorige, "Haircut", toffe ska met een typisch hollands filmpje....



Verder nog even melden, dat er best al wel goed gepost is op deze thread, denk maar aan:
KEIEM in JANUARI met: lindstrom & christabelle solale - "lovesick", die kwam vorige week zomaar van niets op 1 binnen in de Hotlist
MALEDICTUS I met Locnville (op 8 maart "6 second poison"), die nu, weliswaar met een ander nummer, nl. "Sun in my pocket" ook goed boert op Studio Brussel....
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door Maledictus I »

Black Taxi - 'Up here for thinking, down there for dancing'

Laatst gewijzigd door Maledictus I op ma 19 apr 2010, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door peegee »

Maledictus I schreef:
Schitterende song en dito clip trouwens; is het je al opgevallen, dat de personen, die de verf in hun gezicht krijgen, brildragend zijn?

Dit is mijn tip, helaas het nummer zelf niet gevonden op youtube...

INTERGALACTIC LOVERS - "Fade away" 100% BELGISCH opnieuw...

hier in een filmpje in de tuinen van de St Pietersabdij te GENT in de buitenlucht, met het nummer "Pretty Baby"
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door peegee »

Ik zat vorige week al te denken, om Band of skulls met "I know what I am" te posten, komt dat toffe nummer toch al voorbij op de quiz van de 4 Schelln Espe, zeker !!!! Perfekt mannen :thumb1: ; ander alternatief, belgisch, gents denk ik zelfs, AMatorski met "come home"; ja, laps, staat toch al in de Afrekening, zeker :evil:
Iets waar ik al enkele weken mee loop, dat is de Belg Nils Verresen, aka THE BEAR THAT WASN'T ; hij heeft nu een toffe song, getiteld "Sour apple", maar hier een filmpje met een cover van "Chim chim cheree" uit Mary Poppins:

Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door Maledictus I »

Ik kies deze week voor een Franse rocker. De kans dat die intussen in de Afrekening staat is miniem. Damien Saez is wel al een tijdje actief, maar hij heeft zelfs in zijn thuisland nog geen echte hit gehad. Dit is zijn recentste single 'J'accuse' uit het gelijknamig album. Kritische teksten en een harde videoclip. De affiches met de cd-hoes werden door de Franse censuurcommissie verboden in de metro's en krantenkiosken.

Afbeelding
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door peegee »

Na Bear that wasn't van vorige week blijf ik graag even in hetzelfde diersoort:

BEAR IN HEAVEN - "You do you"

Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1658
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: NIEUW TALENT ONTDEKT? - post het hier !!!!!!

Bericht door Maledictus I »

Ik blijf ook bij dezelfde diersoort, nog een Fransman dus. Charlie Sahona is de gitarist van Venturia die zopas een eerste soloalbum uitgebracht heeft. Daarvan krijg je 'Relieved'. Een mix van Muse en Dream Theater.

Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
Plaats reactie