Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Steve McQueen
Roadie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 17:23

Tour of Music muziekquiz Steve McQueen – Zomergem – 5-12-200

Bericht door Steve McQueen »

Het is heel erg als na een avond zoals vanavond in Zomergem het gevoel van treurnis overheerst, omdat, en dat was een fractie van een moment, de teleurgestelde tweede Jan, Sam, ... naar voren komt en heel ongemanierd en bijna agressief de enveloppe ( met cash geld ) uit de handen van mijn broer rukt met de mededeling dat zij hadden moeten winnen.... Met welk lef doet iemand zoiets? Als je weet hoeveel inspanning er in zo'n kwisje kruipt..? Ik weet best hoeveel Ivan doet om zo'n kwis te doen slagen, met alle extraatjes erbij... Hij meer dan ik, dat is zeker... en er worden wel fouten gemaakt, maar er moet op een beschaafde manier over gecommuniceerd worden... Nogmaals, dit soort reacties ontnemen recreatieploegen, of ploegen tout court, de moed om eraan te beginnen... Ik neem hierbij misschien een wat radicaal standpunt in, maar als er al een volgende Steve McQueen - avond komt dan zijn de ex- winnaars en vandaag tweedes (dat kan toch tellen als affectieve band ...) helemaal niet meer welkom en krijgen de rode kaart... Tenzij Ivan dat anders ziet, ....Enne, ik zie de scene helemaal voor me, het is nu ongeveer half twee, nog heel vers, ook bij gastploegen haal ik de onbeschoferik er zo uit!!! Aan alle anderen, nog een fijne nacht en ik hoop dat Zomergem vanvond voor een aantal onder jullie alsnog een fijne stop was...

Steve McQueen, met een Westmalleke on the side..
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Tonyvdb »

Mooi, nu zijn wij nog de bad guys.
Ik vind het ook heel erg dat jullie een quiz organiseren waar de punten helemaal niet van tel zijn, zeg dat dan op voorhand de volgende keer misschien, dan hadden we ons de 2x 60km kunnen besparen.

Quizzers quizzen om te winnen, om 4e of 5e worden, om 11e of 12e te worden en vinden dat heel belangrijk, anders zouden ze/we thuis of op café wel naar muziek luisteren.
Als je heel de avond meequizt om te winnen, van de laatste drie rondes (totaal op 70 punten) geen punten meer worden gegeven en blijkt dat je dan vier punten te kort kreeg (maar geen kans kreeg om de jury daar over te interpelleren), dan zijn wij heel ontgoocheld, vooral omdat ik Ivan, tijdens de tombola, nog had (vriendelijk, voor de volledigheid) gevraagd om de punten van de laatste rondes bekend te maken, zoals dat de gewoonte is.
Het geduld van veel quizzers was trouwens al heel de avond op de proef gesteld door allerlei fouten en foutjes.

Mijn reactie tov Ivan was (te) impulsief - want ik mag hem graag en wil mij, via dit forum, persoonlijk excuseren voor de aard van mijn enveloppe-inontvangstneming/meegrissing - maar jullie hebben deze discussie wel helemaal zelf veroorzaakt.

En tenslotte : de (mooie) (geld-)prijs op een quiz is voor ons totaal onbelangrijk : ik wil ze, desgewenst, integraal terugstorten.
Wij quizzen om zo hoog mogelijk te eindigen en de strijd voor een overwinning of voor een andere zo hoog mogelijke eindrangschikking : of we daar nu een fles Tahiti-douche of 120 EURO in cash mee winnen, is ons in principe onbelangrijk.

Voor alle duidelijkheid : wij zijn geen slechte verliezers en staan ook zo niet bekend, integendeel : heel de avond strijden voor de oppergaai en dan stranden op een half puntje, hoort erbij, maakt deel uit van de charme van het quizzen ... wij hebben wel nog meer nipt verloren, maar ik kan je verzekeren dat ik/wij nog nooit zo heb(ben) gereageerd als vanavond. Verre van zelfs.
Kijk eerst maar eens in eigen boezem dus.
Een goede avond nog.
Steve McQueen
Roadie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 17:23

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Steve McQueen »

Het is nog vroeg, maar ondertussen al een paar uur aan het werk...Maar het gevoel is er niet echt op verbeterd... Teleurstelling van de geklopte op de meet is begrijpelijk, maar praat helemaal niet de reactie goed... Ik ken weinig kwissen waar de deelnemers zo in de watten worden gelegd en fouten ook grootmoedig worden toegegeven.. ( er zat er welgeteld een in..Taco ipv Falco..., en die fout werd direct rechtgezet..Wat de discussie over de foto van Moby betreft, stel ik voor dat de twijfelaars eens surfen naar de website van Alex Vanhee, de man die de foto zelf nam...)...
Veel misverstanden kunnen voorkomen worden indien er beter geluisterd zou worden..( ikzelf bezondig me er ook aan..)...Nu, mijn bijdrage aan de kwis was bij deze een testament, want na gisteren vroeg ik me af waarom ik er al die uren aan gespendeerd had...
Wat het prijzengeld betreft, ik veronderstel dat het bedrag ruimschoots de verbruikte brandstof dekt van de heren van Jan,Sam...Veel ploegen kunnen er alleen maar van dromen om ooit eens topdrie te spelen...Ook voor hen is de betwiste reactie heel denigrerend, idem voor het twintigtal mensen dat die avond in de weer was...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Tonyvdb »

Je herhaalt nu nog eens wat in je eerste post al gezegd hebt, dus dat doe ik dan ook : lees : Mijn reactie tov Ivan was (te) impulsief - want ik mag hem graag en wil mij, via dit forum, persoonlijk excuseren voor de aard van mijn enveloppe-inontvangstneming/meegrissing - maar jullie hebben deze discussie wel helemaal zelf veroorzaakt.

Je hebt blijkbaar mijn post niet goed gelezen en je antwoordt naast de kwestie : teleurstelling van op de meet geklopt te worden : dat was het dus niet hé; zoals hierboven in de post al uitgelegd, gebeurt dat af en toe en dan hebben daar nooit een probleem mee, wel integendeel : wij feliciteren de collega's en de jury, slaan nog een praatje en weg zijn wij ... lees er hier mijn posts maar eens op na, dan kun je je een idee vormen van hoe wij omgaan met winst en verlies.

Je stelt het hier nu voor alsof ik een halve moord begaan heb, terwijl ik enkel ontgoocheld - in de jury en de organisatie, niet in de uitslag op zich of onze fijne collega's van Vlassenbroek 2000 - onze tweede prijs ben gaan afhalen vooraan (ik werd aangeduid als vrijwilliger) : ik heb Ivan een hand gegeven en - niet al te vriendelijk, akkoord - gezegd, letterlijk : 'geen 325 punten maar 329, tel maar eens na' en dan onmiddellijk terug naar mijn tafel gegaan.
Om hier nu van direct conclusies en termen à la 'ik stop ermee', 'agressief' en 'denigrerend' boven te halen, vind ik er ver over.
Heb ook goesting om helemaal te stoppen als ik dat hier allemaal lees.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Eerste keer dat we meededen bij Steve McQueen, nadat we hier en daar van de vorige edities heel wat positieve en leuke dingen en commentaren hoorden. Ik moet eerlijk zeggen, voor de pauze, dat we die mening niet echt deelden.
Ik denk aan een paar dingetjes (Falco ipv Taco, het ronde per ronde uitdelen van de antwoordbladen, de discutabele eerste rode draad, de klachten die aanvankelijk niet werden behandeld...) die voor een gevoel van "hoe moet het niet" zorgden. Maar het dient gezegd. Taco werd rechtgezet, klachten werden na lang aandringen wel behandeld, en de rode draad, ja, als ze specifiek zeggen WAT ze zoeken, gaan ook wij op zoek naar een ding, eerder dan naar een geografische plaats. Gelukkig wachten we wat af om binnen te geven 8)

Na de pauze ging het een stuk beter, en was het een stuk aangenamer spelen. Het enige minpunt was misschien de "computerproblemen" op het eind die zorgden dat de quiz wat uitliepen, en zeker en vast het niet meedelen van de punten van de laatste 2 (of 3) reeksen. Wij werden, ons inziens, ook voor 2 punten in't zak gezet. Doch dit terzijde...

Volgend jaar (editie) keren we alvast (tevreden) terug :headbang:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door PaulMcCartney »

En wie heeft er nu feitelijk gewonnen?
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Rushian »

Oeps,
Ik had inderdaad wat aanmerkingen verwacht, maar wat ik hierboven lees, vind ik toch wel jammer.
Ik ga helemaal niet oordelen over wat er vooraan gebeurd is, want ik heb het niet gezien.

B-4s heeft in ieder geval een leuke avond gehad. Onze 60-70 man is wel een beetje op zijn honger blijven zitten, maar ik heb me des te meer geamuseerd.
De "foutjes" nemen we erbij. Taco ipv Falco, Gloria Estefan ipv Vicky Sue Robinson, 2x Gossip met "Heavy Cross" (beschouw ik ook wel als een fout hoor) enne ik ben naar de site van Alex geweest. Daar staat bij de foto inderdaad Moby, maar ik herken hem er nog niet in (ondanks het feit dat de foto groter en duidelijker is). Maar Alex zal wel weten wie hij fotografeert, niet? Aja, ook Nazareth was trouwens verkeerd. Dat nummer heet helemaal niet Son of a Bitch. Lees hieronder. :nono: :nono:

Ivan, Johan, ik vind het alleen jammer dat er elk jaar foutjes in jullie quiz sluipen. Echt, jullie zijn 2 verdomd sympathieke gasten en ik kom elk jaar graag naar jullie quiz, maar die "dingetjes", zorgen bij héél wat mensen voor wrevel. Ook de puntentelling liep niet echt op roosjes. Na ronde 3 hadden we 10 punten te kort en hebben we onmiddellijk gemeld. Het was pas aan de pauze, toen ik bij jou gekomen ben, dat het is rechtgezet. Op die manier heb je toch het gevoel dat er gewoon met de opmerkingen geen rekening gehouden wordt.

En nu niets anders meer dan opbouwende kritiek. De quiz zat goed ik mekaar gasten. Gene zever!! :headbang: :headbang: .
- De 1ste ronde met de aanvulling van de songteksten :thumb1:
- King of Pop :think: (beetje teveel van het goede, maar wel een leuke opfrissing van zijn oeuvre.
- Actueel: :dance: helemaal in mijn straatje (dus 30/30)
- Klopterop: :thumb2: heel veel herkenbaars natuurlijk, maar dat maakt het leuk voor alle deelnemers
- Rode Draad: :thumb2: :thumb2: Er was GEEN discussie mogelijk. Je hebt duidelijk "1 woord" gevraagd en als je na 3 fragmenten tot het woord "MUUR" komt, dan is dat een risico dat je neemt. Wij hebben tot na "Teddybears" gewacht en sleepten zo de 5 punten binnen. Alleen jammer dat je meteen naar 5 punten zakte. Dat verschil was wel wat groot. :nono: De fragmenten daarentegen waren wel uitstekend gekozen. :thumb1: :thumb1:
- Avond: we haalden 18/20, maar ik weet eigenlijk niet meer waarover die ging :doh:
- Foto's en CD Hoezen. Vrij duidelijke foto's en hoezen + projectie op groot scherm :thumb1: :thumb1: Ook bij de CD-hoezen haalden we een mooi resultaat, so no complaints there.
- Ultrahits: Daar heb ik echt het schijt aan (gewoon niet mijn soort muziek), maar gelukkig was daar Luc die ons naar 28/30 leidde. :yummy: :yummy:
- Blues: de combinatie van nummers met "blue" in de titel of uitvoerder en echte blues nummers was zeer geslaagd. Helaas Howling Wolf, noch Buddy Guy er kunnen uithalen (leemte in onze kennis) maar :thumb2: :thumb2:
- Sleur: Dat was echt heel goed gevonden :app: :app: Sjapoo. Nummers die verwijzen haar het ontwaken tot we terug gaan slapen, je moet er maar op komen. Ondanks onze zwakke prestatie (12/20) vond ik dit eigenlijk de beste (lees: meest originele) ronde.
- Rode Draad 2: 4 zeer representatieve nummers om de 10 punten te halen. Sophia hadden we niet herkend, maar een mens moet ook al eens een gokje wagen: Hollywood, the end van The Doors en de gouden tip "3", deden Luc tot Francis Ford Coppola besluiten. En dat was nog correct ook! :thumb2: Geen discussie mogelijk.
- Sorry dames! :rofl: De "bitch" ronde was ook wel geslaagd. Toch een opmerkingske hier. Het nummer van Nazareth heet helemaal niet "son of a bitch". Dat is een misvatting. Ze zingen wel regelmatig "son of a bitch" maar dat is de titeltrack op "Hair of the Dog" uit 1975. http://www.youtube.com/watch?v=TVtJKErRBpI luister hier maar eventjes.
- Film: tja, ik ga in ieder geval de discussie niet weer aanzwengelen. Het feit dat we slechts 15/20 haalden, bewijst dat de nummers toch niet zo evident waren (Hoewel ricardo mij hier wel zal tegenspreken).

Ivan, Johan, ik weet echt maar al te goed hoe jullie zich voelen. Maar laat dat geenszins een reden zijn om af te haken. Een quiz samenstellen getuigt meer en meer van héél veel moed en zelfopoffering (tijd om de thema's te zoeken, fragmenten af te wegen, de quiz uiteindelijk samen te stellen, akkefietjes op de avond zelf...), maar je moet weten dat er misschien maar 5% van de ploegen "mistevreden" zijn. Moeten die andere 95% daar dan voor boeten en nooit meer een Tour of Music kunnen meemaken? Ik dacht het niet hé gasten :headbang: :headbang:

Laat alles rustig bezinken en organiseer volgend jaar gewoon opnieuw "de quiz met de spectaculairste achtervolgingsscene uit de filmgeschiedenis". Elk jaar kijk er nog steeds gefascineerd naar. :app: :app:

Patrick.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Rushian »

PaulMcCartney schreef:En wie heeft er nu feitelijk gewonnen?
1. Vlassenbroek 2000 328/365
2. Jan, Piet, Joris en Sam Gooris 325
3. Sympathie vur den duvel 322
3. Fab 4 322
5. Testedoene 314
6. Martha Wainwrong ain't right 313
7. Vindikooks 312
8. Arthritic Monkeys 307
9. B-4s 304
10. Rock Monsieur 292
11. 4 Schelln Espe 286
12. Zopketel 285
13. Spek en Bonen 268
14. Saturday night zever 259
15. Blackouts 245
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
International
Lead Singer
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 06:59
Locatie: Örnsköldsvik (Zweden)

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door International »

Het is niet mijn gewoonte tussen te komen bij de soms nogal verhitte discussies die na een quiz gevoerd worden.
Soms wordt er gezegd dat het beter is je tong tweemaal rond te draaien (in je eigen mond!) voor je iets zegt. Dat is een mooi gezegde en voor mij geldt het nog steeds.
Gisteren speelde ik enkel als gastspeler bij de winnaars (en dus champagnedrinkers) van vorig jaar, Sympathy vur den Duvel. Ik spreek hier dus volledig uit eigen naam. Ook wij konden gisteren gewonnen hebben, maar we waren derde. Als mijn tante..., inderdaad!
Eerst en vooral kan ik zeggen dat ik volledig begrijp hoeveel werk er in een quizorganisatie gestoken wordt. Momenteel ben ik volop de fragmenten voor de komende Guess Who quiz aan het rippen en bewerken. Ik schat dat dit een drietal dagen werk is. En dit is nog maar een klein deeltje van al het werk!
Ten tweede maakt iedere organisator nog steeds de quiz die hij ZELF wil, en dit is te nemen of te laten.
Ten derde maakt iedereen fouten en het is mooi als je die kan toegeven. Maar daarvoor moet je natuurlijk overtuigd worden dat je fout zat, en dit kan niet altijd op de avond zelf.
En nu de quiz:
Chapeau voor al het werk (en geld!) dat Johan en Ivan weer in hun quiz gestoken hebben. Ik ben ervan overtuigd dat AL het inschrijvingsgeld naar de kosten gegaan is: chips, salamihapjes, een zakje snoep van de Sint, champagne voor de ex-winnaars, geldprijzen voor de eerste drie ploegen... Dit in tegenstelling tot sommige quizzen waar je je kan afvragen wat er met het inschrijvingsgeld eigenlijk gebeurt (en hiermee gooi ik misschien weer een knuppel in een ander hoenderhok).
Natuurlijk zouden wij een aantal dingen zelf anders gedaan hebben, maar dan denk ik aan mijn punt twee.
En fouten toegeven, dat hebben de organisatoren gedaan. En ze zullen er de volgende dagen nog toegeven, daar ben ik zeker van. Wie zonder zonde is...
Trek het jullie niet te veel aan, Johan en Ivan, laat alles maar even bezinken en vlieg er volgend jaar maar weer in, tot plezier van de overgrote (zwijgende) meerderheid.
En misschien kunnen Tony en cie deemoedig hun prijzengeld terugstorten, zoals ze zo grootmoedig voorstelden. Dan krijgen wij allemaal volgend jaar misschien ook een kaasplankje op tafel en een nog grotere zak snoep van de goedheilige man...
Laatst gewijzigd door International op zo 06 dec 2009, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Rock Monsieur »

Over de feiten die gebeurd zijn tussen JPJ&SG en de organisatoren wil ik me niet uitspreken. Wij zaten bijna helemaal achteraan in de zaal en hebben er alvast niks van gemerkt. Volgens mij hebben weinig ploegen daar trouwens iets van gemerkt.

Dat dergelijke opmerkingen bij de organisatoren niet in goede aarde vallen kan ik begrijpen, na alle tijd en moeite die ze in een quiz steken. Dat Tony ontgoocheld is kan ik evengoed begrijpen. Dat gevoel heeft iedere (circuit)ploeg als hij meent ten onrechte een paar punten niet te hebben gekregen. ALS daarbij mogelijks ook de eerste plaats op het spel staat, dan is de reactie des te meer te begrijpen.

Maar zoals ik zei ... ALS ... want uit de reactie van Stefan valt op te maken dat ook zij meenden een paar puntjes meer te verdienen.

Gouden tip om deze problemen in de toekomst te vermijden (en waar Luc 'Sympathie' al jaren op hamert) ... overloop ook de punten van de laatste reeks(en) en geef de ploegen nog wat extra tijd om eventuele opmerkingen te formuleren.

Maar om deze reden nu meteen de handdoek in de ring te gooien of zelfs een ploeg uit te sluiten van deelname (is volgens mij nog nooit gebeurd) ... dat gaat wel heel ver vind ik.

De quiz zelf dan maar ... ik ben er in Zomergem altijd heel erg graag bij en Ivan weet dat ik daar zelfs veel voor over heb (3 jaar geleden stond mijn vrouw zelfs op bevallen en kwam ik toch quizzen ... een dag later werd mijn dochter geboren).
Van alle edities die ik al heb meegemaakt vond ik deze wel de 'slordigste'. En dat had met verschillende zaken te maken.

- Eerst en vooral vond ik de (ouderwetse) zaal nogal in schril contrast met de leuke en modernere zaal waar we vroeger verwelkomd werden.
- Voor de geluidskwaliteit (en akoestiek) bestaat er maar 1 woord: SLECHT. Na de problemen die wij eerder dit jaar zelf meemaakten was ik van plan om daar voortaan geen commentaar meer op te geven. Maar onze problemen waren te wijten aan technische mankementen. 1of 2 extra boxen achteraan in de zaal hadden (mede door het vele rumoer in de zaal) wonderen kunnen doen. Wij lieten bij verschillende fragmenten punten liggen omdat de teksten onverstaanbaar worden. Een nummer van Green Day & U2 had ik (als U2-fan) zelfs niet eens herkend.
- Een aantal foutjes te veel die perfect te vermijden zijn (Falco ipv Taco).
- Maar ook bij de uitleg van de presentatoren werden we soms op het verkeerde been gezet. En daarbij wil ik het absoluut niet hebben over de 1e RD. Uitleg was voldoende, maar mits de nodige info op het antwoordblad konden problemen hier ook vermeden worden. Ik wil het wel hebben over de uitleg bij de fotoronde waar de presentator mondeling meedeelde bij welke foto's we op zoek moesten naar een groepsnaam. Er zijn volgens mij minstens 2 foto's gevraagd waar slechts 1 persoon op stond, maar waarbij het antwoord toch een groep bleek te zijn. (16: Sigur Ros & 13: Stereophonics). Dit was volgens mij door de presentator niet meegedeeld. Hierdoor werden wij ook op het verkeerde been gezet.
- Na de pauze was de quiz minder voor discussie vatbaar.
- Van alle edities was deze quiz volgens mij de meest hitgevoelige. Geen probleem, maar het ware leuker moesten ook de oldies iets meer aan bod komen.

Ik hoop dat de broertjes De Steur (die toch ook al enige jaren meedraaien in het circuit) de moed niet opgeven en, rekening houdend met de opmerkingen hier op het forum, zich tocn nog eens herpakken. Hun allereerste 'Tour Of Music' is wat mij betreft nog altijd één van leukste quizzen (zowel inhoudelijk als qua concept) die ik ooit gespeeld heb.

Veel succes voor volgend jaar???
Laatst gewijzigd door Rock Monsieur op zo 06 dec 2009, 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door vinceluka »

Kan eigenlijk moeilijk geloven dat deze quiz door hetzelfde team is samengesteld als die van 2 jaar geleden.
Toen een uitstekende quiz vandaar dat we er gisteren ook terug waren.

Maar dat is lelijk tegengevallen.
Ik vind het altijd jammer dat quizorganisatoren hun eigen quiz naar de knoppen helpen door een niet waterdichte rode draad.
'Berlijn' en 'muur' waren de 2 opties die we tegen elkaar afwogen na 3 fragmenten.
nu als er naar "wat?" gevraagd wordt dan is de logische keuze 'muur' temeer de muur het symbool is van de koude oorlog (fragment 2 Cold war Kids) meer dan de stad Berlijn op zich.
Jullie moesten maar langer gewacht hebben met antwoorden was de laconieke reactie van de jury. :roll:

Ook het feit dat dit een makkelijke quiz was en elk punt belangrijk is in de strijd,
wekte het op deze manier missen van een rode draad
(in de 3 rondes ervoor haalden + fragmenten rode draad ronde haalden we 99/100)
ontegensprekelijk een gevoel van frustratie en onmacht op.

De impulsieve reactie van Tony is erg ongelukkig en niet echt goed te praten vandaar het aanbieden van zijn oprechte excuses. Maar wel één die te begrijpen valt.
als je geen punten krijgt voor correcte antwoorden kan een mens al eens uit de bocht gaan.

Ik mis zelfkritiek in de reactie van SteveMcQueen
er zat echt wel meer dan 1 foutje in de quiz
niet Gloria estefan maat Vicky sue Robinson
niet A son of a bitch maar Hair of the dog
niet 'weet niet meer welk antwoord jullie verwachten' maar het was niet het correcte Let the bass kick in miami bitch
niet Lmfao maar Chuckie vs LMFAO
bij de later toegegeven fout van Falco ipv Taco werd aanvankelijk ook gezegd dat het meerdere keren gecheckt werd en dus zeker juist is.

verder
- bij tussenstand na ronde 2 hadden ploegen 68/65 ... 67/65 ....
- als je een groep vraagt bij foto's, toon dat een groepsfoto of vermeld het er tenminste bij dat een groep gezocht wordt ipv de frontman. Nu werd dat omgeroepen en moest je zoals Steve dat omschrijft beter luisteren om fouten te vermijden.
werd er bij Stereophonics bvb gezegd dat een groep gezocht werd, weet het echt niet meer.
- Foto's en hoezen van Elbow en Arcade Fire in dezelfde ronde zorgden ook voor verwarring
- 2 maal hetzelfde nummer in 1 quiz (Gossip - Heavy cross) ook zelden gezien/gehoord

Vanzelfsprekend is er erg veel werk en tijd gestoken in deze quiz en dat respecteren we.
de basisideeën van alle rondes waren prima maar een onzorgvuldige voorbereiding heeft jullie m.i. genekt.
En we werden inderdaad verwend met allerhande versnaperingen :thumb1:
maar persoonlijk word ik liever verwend met een eerlijke quiz.

de vraag is of dit een eenmalig accident de parcours is
of vieren jullie verder de teugels en wordt dit de pak de poen muziekquiz

Vlassenbroek kan het ook niet helpen dat het zo gelopen is
feit is dat zij het best dit mijnenveld hebben doorspartelt
en dat verdient een dik :app:
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Steve McQueen
Roadie
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 17:23

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door Steve McQueen »

Het vorige antwoord is eigenlijk typerend voor de mentaliteit die sommige teams huldigen... Zelfs waterdichte rode draad -rondes deugen niet als er fout gegokt wordt, ze zijn daarentegen heel plezant als ze juist geraden worden...Er hoeft niet geluisterd te worden naar uitleg bij de rondes, waar tweemaal herhaald wordt dat de groep van de frontman wordt gezocht, a neen, dat is niet onze fout, wel die van de samenstellers....Heel raar vind ik dat...
Een makkelijke kwis, juis, die als doelstelling heeft om ook de niet - wekelijkse kwissers de kans te geven om veel te kunnen antwoorden...En waar de echte kwissers het verschil kunnen maken bij het zoeken van verbanden, heel aandachtig te zijn...etc....Het is ook soms, heel soms, eigen schuld, dikke bult...
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door boo-lee »

vinceluka schreef:de vraag is of dit een eenmalig accident de parcours is
of vieren jullie verder de teugels en wordt dit de pak de poen muziekquiz
Ik wil mij niet in deze discussie mengen - ik kan zowel de frustratie van Tony en de zijnen als die van de organisatie ergens begrijpen - maar dit is toch wel een straffe uitspraak!

Ik heb gisteren op geen enkel moment in de verste verte kunnen vaststellen dat deze quiz elementen had van een "pak de poen muziekquiz", wel integendeel.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door vinceluka »

boo-lee schreef:
vinceluka schreef:de vraag is of dit een eenmalig accident de parcours is
of vieren jullie verder de teugels en wordt dit de pak de poen muziekquiz
Ik wil mij niet in deze discussie mengen - ik kan zowel de frustratie van Tony en de zijnen als die van de organisatie ergens begrijpen - maar dit is toch wel een straffe uitspraak!

Ik heb gisteren op geen enkel moment in de verste verte kunnen vaststellen dat deze quiz elementen had van een "pak de poen muziekquiz", wel integendeel.
bij wijze van spreken hé :wink:
zo cru bedoel ik het niet
gebruikte enkel die vergelijking om er op te wijzen dat er toch een paar foutjes teveel in geslopen zijn. Pak de poen show remember (RIP Manu)
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
boo-lee
Superstar
Berichten: 712
Lid geworden op: ma 12 nov 2007, 10:39
Locatie: Oudenaarde [VZW Respons]
Contacteer:

Re: Het is heel heel erg....

Bericht door boo-lee »

vinceluka schreef:Pak de poen show remember (RIP Manu)
Ha, in die zin. :wink: Ik dacht dat je met "pak de poen" naar "geld scheppen" refereerde.
19de Respons Popquiz - 07.12.2024 - De Qubus, Oudenaarde
Plaats reactie