12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Zeno
Lead Singer
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 24 sep 2007, 11:48
Locatie: Ex-quizzer (Vindikooks)

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Zeno »

Dit jaar was het superpijnlijk, maar ik durf wedden dat de meeste ploegen dit reeds lang een minder fijn kantje van de Veteranenquiz vinden. Ik pleit er steeds voor dat elke quiz recht heeft op zijn eigen(wijs)heid.
De rode draad van de quiz wordt ontrafeld en krijgt de allures van een slappe koord.

Als Luc touwgetrek wil vermijden, dan legt hij nu een knoop in zijn zakdoek en serveert hij ons bij een volgende editie een kluwen van jewelste, maar wel één met een duidelijke ontknoping.

Een fan van Den Draad
http://www.youtube.com/watch?v=6AQFuQG6bJk
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Rushian »

Gerookt'espe schreef:Om hier ook nog maar eens ‘de knuppel in het hoenderhok te gooien’: ik begrijp nog steeds de meerwaarde van een videoronde niet, als het geluid er ook bij afgespeeld wordt
Tja, ik kan niet anders dan beamen, hoewel er hier toch een aantal clips waren die ik zonder geluid niet had geraden. Had jij Ten Years After, Red Zebra herkend?
Laatst gewijzigd door Rushian op ma 23 nov 2009, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Rushian »

Gerookt'espe schreef: Ook nog respect voor het vasthouden aan het stipte aanvangsuur van 8u ondanks het feit dat het aantal ploegen nog niet volledig was (de laatste ploeg kwam -gelukkig voor hen- dan toch nog net op tijd binnen om het eerste fragment mee te pikken).
We waren inderdaad verrast dat Luc al mijn zijn uitleg begonnen was. Normaal zijn we ruimschoots op tijd, maar door omstandigheden deze keer niet. Gelukkig was Hello, Hurray van Alice Cooper geen probleem en stond dat nogal vlug op ons antwoordblad.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door DVNO »

Rushian schreef: Tja, ik kan niet anders dan beamen, hoewel er hier toch een aantal clips waren die ik zonder geluid niet had geraden. Had jij Ten Years After, Red Zebra herkend?
Ten Years after hadden mijn collega's herkend, maar ik denk dat beide fragmenten die je hier aanhaalt in de 2e videoronde zaten waarbij de opgaves toch al iets moeilijker waren. In dat opzicht kan ik er dus nog inkomen dat ze hier geluid laten horen.
Rushian schreef: We waren inderdaad verrast dat Luc al mijn zijn uitleg begonnen was. Normaal zijn we ruimschoots op tijd, maar door omstandigheden deze keer niet. Gelukkig was Hello, Hurray van Alice Cooper geen probleem en stond dat nogal vlug op ons antwoordblad.
Voor alle duidelijkheid, het was hier niet mijn bedoeling om jullie te bekritiseren omdat jullie te laat waren (daarom had ik jullie naam er ook niet bijgezet). Het was veeleer een uiting van mijn respect naar de stipheid van de organisator. Er zijn namelijk veel mensen die 'aanvang om xx uur stipt' op hun aankondiging zetten en toch nog wachten op de laatkomers.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Devils answer »

Rushian schreef:
Gerookt'espe schreef:Om hier ook nog maar eens ‘de knuppel in het hoenderhok te gooien’: ik begrijp nog steeds de meerwaarde van een videoronde niet, als het geluid er ook bij afgespeeld wordt
Tja, ik kan niet anders dan beamen, hoewel er hier toch een aantal clips waren die ik zonder geluid niet had geraden. Had jij Ten Years After, Red Zebra herkend?
De meerwaarde zal 'm vooral in het amusement zitten, meen ik.
Ook bij ons waren we blij dat er klank bij zat, hoor, ondanks de versterking van videokenner Rik/Ricardo aan onze tafel.

De titel voor de clip van Sugababes stond zelfs dan nog lang verkeerd op ons blad (tot wanneer ze het refrein zongen zelfs)... :oops:

De meerwaarde qua competitie kan dus ook zijn :
de "stressbestendigheid" van de ploegen testen qua testosteronafleiding ONDANKS klank? :twisted:
Voila, alweer een argument om videoclips alleen nog met geluid te serveren! :wink:
LUC DE PUYDT
Backing Vocal
Berichten: 66
Lid geworden op: di 13 nov 2007, 21:21

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door LUC DE PUYDT »

Voorwaar onze dank voor de deelnemers : jullie waren/zijn een gewaardeerd publiek !
Met jullie constructieve commentaar kunnen wij weeral iets aanvangen, toch wat uitleg hierbij.
De rode draad ligt traditioneel onder vuur, maar toch : voor deze ronde is duidelijk gesteld dat het “volledig” moest zijn, met de link uit fragment 2 en 4 ( “I want you back” en “ABC” ) verwijst wel degelijk naar “The Jackson 5”, pas vanaf 1976 ( door een wissel van platenfirma ) noemen zij zich “The Jacksons” , en 23 van de 31 ploegen hadden het correcte, volledige antwoord … Martha Wainwrong helaas niet. Wij evalueren dit onderdeel af te voeren.
Testedoene kan zich misschien nog meer voor het hoofd slaan : bij de instrumental van “Walter Murphy & Big Apple Band” gaven zij als titel “ The Fifth”, da’s niet voldoende : “A fifth of Beethoven” is de volledige titel. Ook bij andere ploegen werd een zelfde antwoord niet goedgerekend. ( “The fifth” is dan wel een titel van Ekseption ) Dit kostte hun zowaar een punt en zij hadden net 1 punt tekort voor de 1ste plaats.
De beeldfragmenten zijn inderdaad niet de moeilijkste, dan ook bedoeld om ietwat minder “stressy” te zijn en wat nostalgie te tonen. Minder “stressy” als je moet zoeken naar Ostrogoth, Anneke Soetaert en Placebo ( Marc Moulin ), waarbij wij solo’s verwachten maar een pak ploegen leken dit toch te kennen, uitstekend dus.
Verder een pluim voor “4 schlln espe” : waren absoluut de laatsten om te pintelieren en zij hebben zelfs bijna een veegborstel ter hand genomen …
Hierna de volledige rangschikking ( totaal 306 pt ) :
1. THE HOLLY'S WITH THE DOGS 279
2. TESTEDOENE 278
3. XENOS 275
4. MARTHA WAINWRONG AIN'T RIGHT 275
5. ROCK MONSIEUR 275
6. VLASSENBROEK 2000 274
7. VINDIKOOKS 266
8. B-4s 257
9. SPEK EN BONEN 251
10. NUTCASE 249
11. 2 OF A KIND 246
12. VOLGEND JAAR EEN BETERE NAAM 237
13. CAREFUL WITH THAT SEX EUGENE 228
14. THE POPINGERS 219
15. ALLES KAN BETER 216
16 4 SCHELLN ESPE 212
17. DE LANGE WAFFERS 207
18. THE BLACKOUTS 205
19. KOEVOET IS BETER DAN BOUILLIE 204
20. LIVE IS MUSIC 197
21. ZOPKETEL 195
22. PRISENCOLINENSINANCIUSOL 168
23. IEKUNUL 164
24. DE MUYNCKIES 153
25. KIOSKE 138
26. GISTEREN UUFDPIJNE 130
27. DE CONDUCTEURS 129
28 VIVA MOUNIR 129
29. MORGEN UUFDPIJNE 99
30. VANAVOND UUFDPIJNE 92
31 THE FOUR TOPS 82
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door gekookte espe »

Gerookt'espe schreef: 1) ...
2) ...

Mijn collega bijstaan in muggezifterij:

Wat is dat toch laatste tijd met de featurings die niet meer vernoemd hoeven te worden?

bvb David Guetta feat Akon. Akon zingt het ganse liedje in, maar enkel David Guetta vermelden was al voldoende? :?

Beetje gebrek aan respect voor diverse gastzangers zoals daar zijn Akon, Busta Rhymes, T-Pain, Rob Thomas, ... :(


Nuja, voor het overige vond ik het wel goeie quiz. Leuke dance-fragmentjes die erin zaten en de kwaliteitvolste ronde ooit gevraagd in de geschiedenis van het muziekquizzen: De QUEEN-ronde!!

Oh ja, vele groeten aan Sabine, Luc. Chance voor onze concentratie tijdens de quiz dat ze niet aan onze tafel kwam ophalen.
Gebruikersavatar
Maledictus I
Rock Legend
Berichten: 1661
Lid geworden op: ma 03 sep 2007, 15:40

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Maledictus I »

LUC DE PUYDT schreef:voor deze ronde is duidelijk gesteld dat het “volledig” moest zijn, met de link uit fragment 2 en 4 ( “I want you back” en “ABC” ) verwijst wel degelijk naar “The Jackson 5”, pas vanaf 1976 ( door een wissel van platenfirma ) noemen zij zich “The Jacksons” , en 23 van de 31 ploegen hadden het correcte, volledige antwoord … Martha Wainwrong helaas niet.
Heb je de argumentatie in mijn eerste post eigenlijk gelezen? Daarin wordt reeds alles wat je nu zegt weerlegd. Aan de naam "Jacksons" is er niets minder volledig dan aan "Jackson 5". Akkoord dat ze de liedjes uit 2 en 4 als "Jackson 5" uitgebracht hebben, maar 3 andere links verwijzen enkel naar "The Jacksons"! Waarom verwijs je dan naar een lid van "The Jacksons" die geen lid was van "Jackson 5"???

Het gaat mij niet over die overwinning die we kwijt zijn, ik gun die zeker aan de andere ploegen, die even goed gespeeld hebben als wij!

Maar in de meeste muziekquizzen, als de organisatie zo flagrant verkeerd zit, durven ze het toegeven. Maar hier wordt na alle logische argumentatie nog maar eens valselijk beweerd dat de fout bij ons lag. Dat er 23 ploegen een juist antwoord gaven heeft er niets mee te zien, na evenwaardige afweging van de 10 tips en volgens de normale logica waren er 2 mogelijke correcte antwoorden, en 1 daarvan stond op ons blad.

En als je durft te beweren dat de organisator geen fout gemaakt heeft: alle 31 ploegen hebben je door de micro horen verkondigen dat Destiny en Victory albums van "The Jackson 5" waren. Fouter dan dat kan niet, als je zelfs maar naar de hoes van die platen kijkt.
Beatus vir qui suffert tentationem
Quoniam cum probatus fuerit accipiet coronam vitae
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door peegee »

Devil's answer schreef: het was een fijne avond, maar ik betwijfel dus of dat aan de tafel van Martha Wainwrong ook zo zal beleefd zijn, vanaf die domper (ze stonden immers toen op kop). En ik vraag me af welke reactie organisator Luc zelf zou hebben indien hij met zijn team eens soortgelijk slachtoffer zou zijn op een andere quiz...
Ik heb alles van op afstand moeten volgen, wegens een fuif in zaal "Au Bain" (zonder zwemkledij weliswaar) wegens 20 jaar afgestudeerd (hele toffe avond), maar ik heb Marc zojuist gesproken en hij heeft zich er al volledig bij neergelegd... It's part of the game, niet..
Het doet natuurlijk pijn als zo één letter/cijfer het verschil maakt tussen 1e of een gedeelde 3e/4e/5e plaats... Als ik zo'n antwoord moet geven, dan schrijf ik meestal jackson5 en mijn 5 zodanig, dat het zowél als een 5 als een s kan geinterpreteerd worden..... :wink:
De jury heeft altijd gelijk, ook al heeft ze ongelijk; maar denk er eens aan om het ongelijk te kunnen toegeven, of nog altijd overtuigd van het gelijk?
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Rushian »

Gerookt'espe schreef:
Voor alle duidelijkheid, het was hier niet mijn bedoeling om jullie te bekritiseren omdat jullie te laat waren (daarom had ik jullie naam er ook niet bijgezet). Het was veeleer een uiting van mijn respect naar de stipheid van de organisator. Er zijn namelijk veel mensen die 'aanvang om xx uur stipt' op hun aankondiging zetten en toch nog wachten op de laatkomers.
Ik heb dit ook helemaal niet als kritiek beschouwd hoor. :dance: Ik heb het immers in voorgaande edities wel anders geweten. Het "academisch kwartierke" werd nogal eens met de voeten getreden. De bedoeling van mijn reactie was veeleer een onhandige verontschuldiging tegenover Luc omdat we te laat waren.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Re: 12° Muziekquiz Veteranen KFC Evergem - 21-11-2009

Bericht door Buddy59 »

PEKEBO schreef:Maar voor alle duidelijkheid...Proficiat aan de winnaars "The hollies with the dogs"
Reglement is Reglement dus zijn zij de terechte winnaars!
Thxx Pekebo :wink:
Plaats reactie