2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door vinceluka »

Devil's answer schreef:
Joe Roxy schreef:Neen, dat is geen optie die ik in overweging zou nemen. We zijn altijd met 2 en onder eigen naam is ze er ook altijd bij. Ik wil ze zelf ni alleen thuis achterlaten. Iedereen moet groeien en men kan niet verlangen van dat ze het even hard of hader volgt dan me. Niet vergeten dat men vriendin juist 20 is en me zeer regelmatig verrast met goede antwoorden of aangevers.
Jij weet wat écht belangrijk is in het leven, Joe Roxy! :thumb2:
Muziekquizzen is en blijft maar een spelletje...
Ik begrijp tenvolle dat Joe Roxy zijn heet hangijzer (dit is een graptjen Joëlle :wink: ) meeneemt
Een vrouw met interesse voor muziek moet je koesteren.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Gebruikersavatar
straight banana
Superstar
Berichten: 635
Lid geworden op: za 08 sep 2007, 13:56

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door straight banana »

Devil's answer schreef:
trickykid schreef:sex met vriendinnen ... quizzen met kerels !
Dat verklaart waarom die ploegmaats-kerels jou geen hand willen geven, "Sticky Finger" !
:twisted:

:mrgreen:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:
Joe Roxy schreef:...Daarom dat ik het jammer vind dat men vb. weinig tot geen titels lieten horen ...
Tony, als je deze hint in acht neemt, zou dat de appreciatie voor jouw initiatief en inspanningen mogelijk wel wat groter maken bij de meeste ploegen. Vermoedelijk zou het geen grote verschuivingen in de top 10 veroorzaken, maar zelfs bij de kopploegen zou er minder een soms gefrustreerd "dzju" zijn gelanceerd wanneer het fragment niet werd afgebroken net voor de titel er aan kwam. Akkoord, soms werkt het averechts: de ploegen die vanaf noot één alles aan het opschrijven waren, vloeken soms wanneer er teveel wordt weggegeven... Dat hoeven niet noodzakelijk de zogenaamde topcoalities te zijn (cfr. vermeldingen van straffe solo of bijna-solo antwoorden van lager geklasseerde ploegen), maar als je alle reacties in een zaal bijeen zou nemen (= gemiddelde "dzju-s" of "aha-s" of "ja, of maar ik weet het toch niet-s"), kan je er procentueel beter wel wat meer titels in laten doorklinken dan dinsdag om de "feeling good"-vibe wat op te krikken. Je kan dan nog steeds de duidelijk herkenbare uitvoerders (Oasis, Michael Jackson...) zonder titels laten om toch niet alles weg te geven, want ik begrijp heel goed dat de fun voor de opsteller er anders ook wel af is, qua uitdagend concept. Enfin, voor wat het waard is, hé...
mmm, ik denk dat ik dit kan 'weerleggen', voor zover nodig natuurlijk ...
Ik breek de titels af net voor hij hoorbaar is (of zelfs al deels hoorbaar is), enkel waar de uitvoerder heel erg voor de hand ligt, zoals je dus zegt dus :
Ik overloop even waar ik de 'afkaptruc' doe
R1 : intro's : niet van toepassing
R2 : Belpop : enkel bij The Scabs - I need you : een heel bekende uitvoerder dus
(titels bij alle andere nummers WEL hoorbaar, ook makkelijke(re) als Kowlier, Blanchart en Sylver : enkel niet te horen bij 'Envoi' maar daar komt ie niet in geloof ik)
R3 : Links : hier doe ik het bij Bowie, Zornik en Kylie Minogue (waar zelfs de 'I i i i' nog te horen zijn voor ze 'believe in you' zingt) : opnieuw 3 bekende songs en/of heel herkenbare uitvoerders
(titels bij makkelijke(re) als Neneh Cherry, Royksopp, Ian Van Dahl (op Phinyx was de titel niet te horen 2 weken geleden), Lasgo, Tracy Chapman, Jamie Lidell)
R4 : Alfabet : niet van toepassing
R5 : vraagjes internationaal : gebeurt niet hier
(titels te horen bij makkelijke(re) nummers of stemmen als Pet Shop Boys, Blur en AKA The Junkies)
R6 : duo met titels : twee kansen hier om titel te raden : als ik de kans krijg, laat ik 'm dan ook niet horen : bvb. Stop (Spice G / Jane's Ad), Ugly (Sugababes / Bubba Sparxx), Insomnia (Craig David, Faithless), Cannonball (D Rice, Breeders))
(Wel te horen : One more chance, I try, Saltwater (kon ik makkelijk gekapt hebben), Over My shoulder, In the name of the father ...)
R7 : duo met titel/uitv : idem : twee kansen om de titel van de eerste rij te raden / de tweede rij, had je maar één kans: hier kap ik de titel bij 'All rise' van Blue, 'Ooh I like it' van The Creeps, 'All around the world' van Oasis en 'Who is it?' van Michael Jackson : vier keer niet moeilijk dacht ik toch, behalve die Oasis, maar de uitv was hier dan ook niet te missen ... de essentie van de ronde lag in het koppelen van de titel van reeks 1 met de uitvoerder van reeks 2 hier.
R8 : laatste ronde : afkappen bij Charlatans (herkenbare stem, maar wel LP-track, dus had 'm kunnen laten horen), Free your mind (grote hit van En Vogue), Better day (hier had ik 'm kunnen laten horen, maar het was de bedoelingvan dat niet te doen omdat dit nummer goed trok op 'The day we caught the train', wat een paar mensen dan ook invulden), on eBay (Chumbawamba)

Dat was het : achteraf bekeken had ik de titel enkel kunnen laten horen bij The Charlatans en Chumbawamba in de laatste ronde, zoals al gezegd niet de beste ronde, omdat ik ze niet genoeg 'afgewerkt' heb. :P
kuifje
Popstar
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 17:58

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door kuifje »

Tonyvdb schreef: En het nummer van De Embryo's heet 'Respect', als hetzelfde nummer op een CD van Pieter Embrechts staat, dan is dat - alweer - een misser : zoals gezegd, heb ik de single van De Embryo's in mijn bezit.
De Embryo's hebben met dit nummer heel wat airplay gekregen op Radio 1, en niet ten onrechte trouwens ! Knap nummer ! Dus zeker geen misser, Tony !
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door PaulMcCartney »

Die discussie over titels laten horen is een 'oud zeer'.

Ik erger mij daar vrij regelmatig over. Je herkent 3 fragmenten onmiddellijk en dan laten ze de titel horen. Bij het 4de fragment (dat dan meestal nog herkend wordt door de 'omliggende' ploegen) ken je de titel niet en daar gaan je punten.

Ik heb die opmerking meermaals op onze quiz gekregen - vandaar het besluit om (indien mogelijk) steeds de titel te laten horen. Het is niet omdat ik een favoriet van a tot z kan meebrullen (zingen kan ik niet :mrgreen: ) dat iedereen het nummer van zelfsprekend vindt.
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Joe Roxy »

Devil's answer schreef:
Joe Roxy schreef:Neen, dat is geen optie die ik in overweging zou nemen. We zijn altijd met 2 en onder eigen naam is ze er ook altijd bij. Ik wil ze zelf ni alleen thuis achterlaten. Iedereen moet groeien en men kan niet verlangen van dat ze het even hard of hader volgt dan me. Niet vergeten dat men vriendin juist 20 is en me zeer regelmatig verrast met goede antwoorden of aangevers.
Jij weet wat écht belangrijk is in het leven, Joe Roxy! :thumb2:
Muziekquizzen is en blijft maar een spelletje...
:thumb1:

Ter bevestiging 'Respect' staat op de cd Maanzin van Pieter Embrechts. Zoals je had vermeld staan er bij de credits ook 2 andere familieleden. Ik wist niet dat het een single was, allezins wel het nr. In Balans dat op die cd staat

Paul McC: betreffende de titels zag ik jullie quiz dan ook als voorbeeld, ik had het al eerder vermeld, maar toen was er niet op gereageerd. Betreft de titels kondigen jullie het ook zo aan de deelnemers zoals je het net had geschreven.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door PaulMcCartney »

Joe Roxy schreef: Paul McC: betreffende de titels zag ik jullie quiz dan ook als voorbeeld, ik had het al eerder vermeld, maar toen was er niet op gereageerd. Betreft de titels kondigen jullie het ook zo aan de deelnemers zoals je het net had geschreven.
Geen probleem - zou jammer zijn geen 'heet hangijzer' meer te zien op de volgende Fab4 quiz
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door peegee »

Joe Roxy schreef:Ik wil ze zelf ni alleen thuis achterlaten.
Hebt ge schrik dat ze iets achter uw rug om gaat doen (of omgekeerd) ??? :wink: :wink:
Gebruikersavatar
francis
Roadie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:38
Locatie: Maarkedal

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door francis »

De hele avond vol bewondering naar de prestaties van je teamgenoten kijken maar zelf nauwelijks enige inbreng hebben... Het was voor mij geen superavond. Aan tafel zei ik tegen mijn ploegmakkers op een bepaald ogenblik zelfs dat ze voor volgend jaar iemand anders mochten zoeken. Maar, wat heb ik wel genoten van de muziek, van de samenstelling van de fragmenten, eigenlijk van het gehele concept van deze quiz. Het aantal keren dat ik het werkelijk hoorde donderen in Keulen viel nog mee, maar de snelheid waarmee Stif, Johan en Filip sommige fragmenten herkenden... dat kon ik niet volgen.

Respect voor Tony, die er dus jaarlijks meerdere malen in slaagt een fantastische muziekquiz in elkaar te steken. :app: Aantrekkelijk voor de fanatieke muziekquizzer, maar evenzeer voor de mindere goden, zoals ikzelf.

En ondertussen heb ik mij dus bedacht: ik wil deze quiz ook volgend jaar niet missen, zodat ik op zijn minst met een blaadje vol nummers naar huis ga die ik 's anderendaags (legaal :) ) kan downloaden. :thumb1:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door Tonyvdb »

bijna top tien, misschien volgend jaar prijs? :thumb1:
Gebruikersavatar
dagtripper
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: di 17 nov 2009, 22:48
Locatie: Bij de popingers

Re: 2° Stardust 90s+ Popquiz, Kortrijk – 10 november 2009

Bericht door dagtripper »

Vond het ook een leuke quiz (nog maar mijn tweede quiz bij het team, maar het smaakt naar meer). Vorige editie werd door mijn teamspelers als moeilijk beschouwd, maar dit jaar hebben we ons goed geamuseerd. Hatebreed en Porcupine tree in jullie quiz :thumb1:

Soit, volgend jaar opnieuw zeker
Plaats reactie