TEST JE METAL GEHEUGEN: DE MINDVIEW METALQUIZ 2009

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SpeedKing
Rock Legend
Berichten: 3339
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 13:26
Locatie: Merelbeke [Los Locos]

TEST JE METAL GEHEUGEN: DE MINDVIEW METALQUIZ 2009

Bericht door SpeedKing »

Deze quiz wordt elk jaar extremer qua geschreeuw. En theoretischer. En irrelevanter (wie houdt zich nu bezig met de namen van de zonen / dochters van al die metalheads?). Er valt dus, letterlijk (rondes zonder fragmenten) en figuurlijk (black en death metal vallen voor mij buiten de noemer muziek), steeds minder muziek te horen ;). En er zijn ook steeds minder ploegen die zich aan deze verdoemenis wagen... een teken aan de wand.

Twee jaar geleden eindigden we nog op de 2e plaats, verleden jaar 3de, en dit jaar nog een plaats gezakt naar de 4de plaats (op steeds minder ploegen (van 30 naar 15 ploegen in drie jaar tijd..., qua afgang kan dat tellen).

Mijn goede voornemen is dus: een classic hardrock & metalquiz uit de grond stampen in 2010, die toch toont dat het genre stevig in het heden staat, zonder geschreeuw en gegrunt.
De enige Afrekening die er toe doet: de Riffraffrekening!
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: TEST JE METAL GEHEUGEN: DE MINDVIEW METALQUIZ 2009

Bericht door parma espe »

Het was inderdaad niet van de poes. Bleek achteraf dat 2 van de organisatoren - verantwoordelijk voor het zachtere werk - wegens omstandigheden wat naar de achtergrond verdwenen waren bij het opstellen van de kwis en dit was te merken. Ik had 2 andere schelln espe en een heavy/power/hair/glam-metal liefhebber mee om mij aan te vullen op de voor mij onbekende domeinen, maar die 2 espen zien ze daar al niet meer terug :twisted: Gelukkig hadden ze trouwens een stel straffe ogen, zo konden we in combinatie met noties van bandnamen toch nog enkele logos plaatsen. Persoonlijk kon ik het wel apprecieren, mij eens een avond niet ergeren (ligt volledig aan mezelf I know :wink: ) en eens kunnen uitpakken met Behemoth, Opeth, Hollenthon en Epica: tdoet deugd, hoewel ik zwaar de mist inging bij de Slayer ronde :D Ben zowiezo al slecht in titels, maar als het dan nog wat onbekendere covers zijn wordt het nog moeilijker.

En Speedking: "black en death metal vallen voor mij buiten de noemer muziek". Dat dacht ik in mijn metal-beginjaren ook, maar je moet er de pareltjes proberen uitzoeken (Estatic Fear, Storm, Melechesh, Absu, Hollenthon, Kroda, ... zijn zo enkele namen die mij te binnen schieten). Mij ga je ook geen ganse dagen naar Obituary, Deicide, Immolation, Suffocation, enz zien luisteren. Die pareltjes zijn natuurlijk voor eenieder anders dat snap ik ook wel 8)
Afbeelding
Plaats reactie