1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door One good reason »

Onderweg naar deze locatie, weerklonk "I'll go where the music takes me" van Jimmy James & The Vagabonds in mijn wagen. Ik dacht: tiens, die vent heeft het precies over mij :wink:
En inderdaad, waar muziek is, ben ik vaak terug te vinden. Met de showbizzsite quiz toch nog vrij vers in het achterhoofd, ging ik toch een beetje bevreesd het depôt in Mechelen binnen. Er was nog niks veranderd aan dit gigantisch magazijn. Enkel de organisatoren.
Het begon al met de langste intro-speech dat ik in mijn "carrière" als quizzer heb moeten aanhoren. Tja, babbelgrage presentatoren die er een one-man show van willen/trachten te maken worden bij mij nooit gesmaakt, zeker niet tijdens quizzen.
Maar ik heb wel ergens respect voor een man die zo'n 74 ploegen te woord staat ... dus :thumb2:
De muziekrondes werden daarna vrij vlug afgespeeld. En zeker tijdens de eerste 3 à 4 rondes, stond "Joe Roxy" onverwacht nog in de top 3. We waren zelf echt verbaasd en verrast. Maar naarmate de avond vorderde, begon de lol aan tafel ook toe te nemen. Hierdoor zijn we een paar keer flink de mist ingegaan en hebben iets te vlug (foutieve) zaken genoteerd, vooral bij de titels. Maar we hebben dit allemaal vlug gerelativeerd en weggelachen. Aan onze tafel primeerde dus de "fun" en "ambiance" ipv het punten sprokkelen. Wat de muziek betreft, voldeed dit ruimschoots aan mijn verwachtingen. Het is Ultratop, dus grote klassiekers moet je niet verwachten. Al bij al enkele zeer leuke ééndagsvliegen gehoord en als conclusie kun je dan toch wel stellen dat de laatste 15 jaar eigenlijk dikke "***" (om dat ander vulgair woord niet te gebruiken)-muziek was. Ik heb me echt zeer goed geamuseerd deze keer. Enkel het geluid in zo'n betonnen tent is ontzettend slecht. Ik denk niet dat er hier iets aan te doen is, tenzij je wat duizenden vierkante meters tapijt begint te nieten aan de wanden en vloeren. Dan de grote pluspunten nog: de "touch" van enkele bekende quiz-organisatoren die ervoor gezorgd hebben dat de geschiedenis (zie showbizzsite quiz) zich niet herhaalde. Leuke thema-gerelateerde muziekrondes, geweldige en fraaie videoclipronde: wel een tikkeltje overdonderend erotisch materiaal (maar Peter heeft beloofd al de clips aan mij te bezorgen :lol: ). De prijzen, tja ... als je zo'n organisatie achter je hebt staan, kan je iets of veel meer aanbieden. Niet mijn "piece of cake", maar ons schoonmoeder zal wel blij zijn met de nieuwe "Christoff" :lol:
Dan wil ik enkel nog alle ploegen die in de top 20 zijn beland (ons incluis :dance: ) een enorme proficiat wensen. Maar de grote vedetten van vanavond waren zeker de "Silent Dolphins".
Volgend jaar een iets beter geluid, minder getetter (maar mag zeker dezelfde presentator zijn :wink: ) en ik zie dan absoluut geen reden om hier niet terug aanwezig te zijn.
Volgend jaar dus graag een 2de editie hiervan :app:
Laatst gewijzigd door One good reason op ma 09 nov 2009, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door gekookte espe »

WOW ! WOW ! WOW ! (om het op zijn copy-paste te zeggen :wink: )


Wa ne quiz! Deze lag echt VOLLEDIG in de trend van ons espen. Echt het ene hitje na het andere die de revue passeerden. Geweldige muziek toch ook? Al denkt niet iedereen daar zo over blijkbaar :P Maar das persoonlijke smaak, en daar valt niet over te discussiëren...

Stiekem had ik gehoopt van top-5, graag top-3 zelfs als het kon. Toen we na de 1e ronde op de 5e plaats stonden, hadden we ons dan ook vastgepind op het verdedigen van die 5e plaats. En dat lukte vrij aardig. Meer dan dat zelfs. Aan de pauze stonden we plots mee op het podium. En eens ge daarop staat, smaakt dat naar meer hé :lol:
Onze verrassing was wel redelijk groot dat dit nog lukte ook. Maar het vuur aan de schenen van de oppermachtige Silent Dolphins hebben we niet kunnen leggen. Maar 2e plaats is ook mooi hé :lol: Persoonlijk had ik gehoopt op top-5, en van daaruit zien we wel. I love it when a plan comes together :dance:

MAAAAAAAAAAAAAR veel belangrijker dan de goede uitslag was dat we ons gewoon fan-tas-tisch geamuseerd hebben aan tafel. Echt prachtige fragmentjes die we voorgeschoteld kregen. Ik noem ff op: Captain Jack, Nunca, ATC, 2 Fabiola, Kim Lukas, PPK, Alter Ego, bij Virtual Zone ging het dak er zelfs even af !!!! Kortom: deze quiz was alles en meer zelfs dan ik gehoopt had dat hij ging zijn. Imo echte TOPQUIZ. Wel zelden zo nerveus geweest bij het afroepen van een einduitslag :)

(ook big respect om Yohanna - Is it true? erin te steken. Heel schoon liedje van afgelopen ES)


Kortom: Danny, Godfried, Peter, Bert, en andere mensen die ik vergeet: dikke proficiat met deze quiz. IJ was goe!!
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door gekookte espe »

Ow ja, en ook nog dit: proficiat aan de Dolphins. Ge hebt da nie slecht gedaan mannen.
Gebruikersavatar
gekookte espe
Superstar
Berichten: 552
Lid geworden op: di 18 dec 2007, 18:05
Locatie: Geraardsbergen /Los Locos / 4 schelln espe

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door gekookte espe »

En dan nog omtrent de omkadering van de quiz:


De presentator babbelde wel graag, maar das eigen aan gastpresentatoren zeker dat die al graag eens een woordje meer uitleg geven? Maar de presentatie was vlot en goed, dus geen opmerkingen daaromtrent.
De afstelling van de microfoon kon mss wel iets beter: de presentator was aan onze tafel wel niet altijd even duidelijk verstaanbaar.
En zoals mijn collega hierboven al aangaf: tracht maar eens zo'n betonnen bunker vlot van geluid te voorzien. Echt niet gemakkelijk :shock: Maar de fragmenten zelf waren duidelijk hoorbaar, en daar draait het nog altijd om é. Mijn dikke complimenten dus.
Maar waar ik vooral van onder de indruk was, was de vlotte en correcte (streng maar rechtvaardig) verbetering. Tussenstand (of toch deze van de top-10) werd erg regelmatig meegedeeld, en de mensen die buiten de top-10 vielen konden hun stand ook opvolgen adhv de tussenstand die telkens aan de pauzes afgeprint werd en uitgedeeld. Knap!
Klachten werden vlot behandeld ook.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door peegee »

One good reason schreef:Het begon al met de langste intro-speech dat ik in mijn "carrière" als quizzer heb moeten aanhoren.
Sorry Roberto, maar Bert en ik hebben het 'roadblad' van Dave Peters opgesteld en ik heb hem overladen met zaken, waarvan ik overtuigd was, dat hij die moest melden, gezien er nogal wat (zeg gerust 65) gelegenheidsploegen waren.... :oops:

voor de rest al bedankt voor alle positieve commentaren Roberto en Sven :thumb1:
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door One good reason »

peegee schreef: Sorry Roberto, maar Bert en ik hebben het 'roadblad' van Dave Peters opgesteld en ik heb hem overladen met zaken, waarvan ik overtuigd was, dat hij die moest melden, gezien er nogal wat (zeg gerust 65) gelegenheidsploegen waren.... :oops:

voor de rest al bedankt voor alle positieve commentaren Roberto en Sven :thumb1:
Don't worry Peter. Ik snap dat wel van die lange intro. Wat die Dave Peters betreft ... hij is wel een bekwaam RADIO-presentator en dat hoort uiteraard allemaal in dit ULTRATOP-concept.
Ik heb me er met plezier bij neergelegd dat het deel moet uitmaken tijdens zulk soort quizzen.
Vergeet de videoclips niet hé, bij onze volgende ontmoeting :wink:
Wees maar gerust dat ik me, net zoals velen hier, kostelijk heb geamuseerd.
En nogmaals :thumb1: :thumb2: voor de mooie themarondes. Qua ambiance zeer geslaagd!
En aan de 4 Schelln :amazed: :app:
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door Magic »

Ondanks een zwaar pak rammel van heel wat gelegenheidsploegen, hebben wij met een vertimmerd Pretty Paracetamol toch ook een mooie avond mogen beleven.
Dit is duidelijk niet ons kopje thee, maar een muziekquizploeg MOET op zo'n organisatie aanwezig zijn. Dit is reclame voor ons circuit en misschien zijn er gelegenheidsploegen die op die manier de smaak te pakken krijgen.
Knap werk en dus een dikke pluim voor de mensen die dit georganiseerd hebben :app: :thumb2: :thumb2: :thumb2:

Nog even dit: de zaal is een betonnen bunker, maar ik heb er al heel wat fuiven en optredens meegemaakt waar het geluid best te pruimen viel. Een professionele organisatie als gisteren heeft dan ook nood aan een professionele firma om daar een degelijke geluidsinstallatie neer te zetten. Misschien een tip voor volgend jaar.

Tot slot: Als gisteren het jurypodium ingestort zou zijn, was vrijwel de volledige top van het Vlaamse muziekquizmilieu verdwenen :think:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door PaulMcCartney »

Het was een boeiend avondje - niks dan ultratop hits van de laatste 15 jaar - het is eens iets anders na een avondje popcornen.

Ik had ook negatieve vibes voor de quiz - in gedachte de samensteller van deze quiz (Peegee - beter bekend als 'den hollander') - maar het viel best mee.

Mijn bijdrage (misschien zoals gewoonlijk) was vrij beperkt - de rest van de ploeg (Silent Dolphins) was echt outstanding - fragmenten die ik nog nooit gehoord had stonden na 2 seconden reeds op papier.

Het geluid was echt nog slechter dan in Bellem (misschien daarom dat die jonge gasten van de 'schelln espe' zo goed scoorden). Daar moet bij een volgende editie serieus aan gewerkt worden.

De presentator was misschien iets te uitbundig - maar presenteren kan hij wel :mrgreen:

Schitterende prijzen mee gekregen en zeer vriendelijke bediening geven deze kwis nog een extra pluspunt.

Tot slot: Als gisteren het jurypodium ingestort zou zijn, was vrijwel de volledige top van het Vlaamse muziekquizmilieu verdwenen :think:
Ik dacht dat de top in de zaal zat, maar ik kan mij vergissen natuurlijk .....
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2201
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door One good reason »

PaulMcCartney schreef:


Ik dacht dat de top in de zaal zat, maar ik kan mij vergissen natuurlijk .....
Euhm :think: ... nee Paul, je vergist je niet :lol:
Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door Magic »

Ok, op een paar enkelingen na dan :wink:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door Rubby »

PaulMcCartney schreef:Het geluid was echt nog slechter dan in Bellem (misschien daarom dat die jonge gasten van de 'schelln espe' zo goed scoorden). Daar moet bij een volgende editie serieus aan gewerkt worden.
Lap, nog slechter :shock: , als je natuurlijk een ganse avond ultratop moet aanhoren :think: :mrgreen:
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door parma espe »

Rubby schreef:
PaulMcCartney schreef:Het geluid was echt nog slechter dan in Bellem (misschien daarom dat die jonge gasten van de 'schelln espe' zo goed scoorden). Daar moet bij een volgende editie serieus aan gewerkt worden.
Lap, nog slechter :shock: , als je natuurlijk een ganse avond ultratop moet aanhoren :think: :mrgreen:
Gelukkig dat er Ultratop was, stel je voor dat ze met de Afrekening begonnen :\
Afbeelding
Quasimodo
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 19:12

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door Quasimodo »

Zal wel niet toevallig zijn dat een "popcorn" en Utratopquiz rond Allerheiligen wordt gehouden zekers ?? :rofl2: :rofl2:
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door DVNO »

Quasimodo schreef:Zal wel niet toevallig zijn dat een "popcorn" en Utratopquiz rond Allerheiligen wordt gehouden zekers ?? :rofl2: :rofl2:

Nee daar heb je gelijk in. In die periode eren we enkel heilige lijsten! :banana:


Bij deze nogmaals dank aan de Ultratopquiz-organisatoren voor de prachtige avond. Tot volgend jaar!
Joe Roxy
Popstar
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32

Re: 1STE ULTRATOP-HITQUIZ Mechelen 7 november 2009

Bericht door Joe Roxy »

Zeer correcte analyse van OneGoodReason, maar zat dan ook aan onze tafel.
Deze "vulva" was/is eigenlijk niet helemaal onze dada. Al was "vulva " die avond een zeer belangrijk gespreksonderwerp. Daarom zijn we ook zeer tevreden met ons resultaat.

Punten tellen lukte niet omdat niet altijd verstaan is , maar dan wordt het enkel leuker op, wegens geen aandacht erop. Wegens slechte concentratie, regelmatig het nummer ipv album ingevuld. En nog van deze voorbeelden...

Ik zal de uitslag posten, wegens nog niet gepost.

1. Silent Dolphins 331/360
2. 4 schelln espe 323
3. De winnaars 320
4. Lords Of The Ring 312
5. Martha wainwrong ain't right 309
6. Spits 300
7. Generation 71 293
8. Xylofoonquartet 287
9. Joe Roxy & De Hete Hangijzers 286
10. Hitpower 284
11. Universal Bastardas 283
12. Natural Born Entertainer 283
13. Steuncomité Regi van Acker 283
14. Musicology madness279
15. Gebird 277
16. Daft 65 272
17. Ekratop 271
18. Tony Servi Bigband 262
19. Moesj 259
20. Technasia 253
21. Swakkes SPE 250
22. The Blackouts 245
23. The MacKenzie's ft. Tessy 244
24. Ultraflop 243
25. The Polka-Dot-Flamingo's 243
26. Rosalie 242
27. Dazed & Confused 240
28. PORTIE TABOR 240
29. De Flossseklosser 236
30. Royal Flush 235
31. Die Van Leest 233
32. VDB Light 233
33. FC de eeuwige beloften 232
34. QuoNon Ascendum 230
35. De Strandjeanetten 230
36. De Kwissetiers 227
37. Witte Gei't 227
38. Kick Nave & the sad beats 226
39. Flying Hirsch 224
40. The babylons 223
41. Pretty Paracetamol 222
42. The four Ultratop 220
43. wa was da na wer? 219
44. Hustlers 218
45. Britney's Pears 216
46. Never gonna give Rick Astley up 215
47. The Outsounders 214
48. Lady FlosFlos 214
49. Music was our first love 212
50. The Pink lady's 210
51. De Poepies 206
52. Afolca 205
53. De Ninovieters 201
54. De Bruyne Haspies 201
55. DoReMi "FamilieSOL" 195
56. Wuk ist 186
57. De Zatte Praters 181
58. Kings of Malines 177
59. Liefde voor muziek 172
60. De kapelseweggers 170
61. De Kliek 167
62. the blackout's 163
63. The Wembleys 163
64. Frikadel 163
65. Redbullmania 163
66. Preview on 24 154
67. De Kempense Klank 145
68. Red Skies over paradise 138
69. The Hazels 137
70. The Mastercups 133
71. Nvidia's 121
72. Mix 103
73. Den draad 92
74. Second Hand Songs 80
Plaats reactie