Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Devils answer »

Leuke (tweejaarlijkse) muziekquiz die er steeds wat uitsteekt omwille van de multimediale inkleding in een droomzaal voor zo’n evenement (modern cultureel centrum).
Dat er wat technische mankementen waren, zal vooral een nachtmerrie zijn geweest voor de organisatoren, die deze quiz minutieus hadden voorbereid, want tenzij omwille het iets latere finishuur na (00u15 in plaats van 00u05 voor het laatste fragment), zat niemand van de talrijk opgekomen ploegen daarom te balen, denk ik.

Persoonlijk vond ik het, zoals steeds bij Rock Monsieur, een prima quiz. :thumb2:
Akkoord, je moest wel wat van gokken houden als je geen automerken (op foto) kent (volgende keer parfumflesjes?, hoorde ik een vrouwelijke quizzer een beetje terecht vragen), maar ach, het blijft een spelletje, nietwaar?

De fotoronde met symbolisch uitgebeelde groepsnamen vond ik zéér geslaagd en schitterend uitgewerkt, al kon er hier en daar discussie over ontstaan. We hebben er wellicht de overwinning laten liggen… Of bij de al even sublieme hoezenronden-met-een-tick (leuke photoshopped CD-hoezen). Respect voor het werk dat hier moet ingekropen zijn :app: !

Polkaheer en zijn maats wonnen met 1 punt voorsprong, voor wijlen Sympathie vur den Duvel. De Fab4 haalden brons met 5 punten achterstand. Dat "wijlen" moet je nog niet zien als een overlijdensbericht, alhoewel...

De traditionele discussie kan hierna weer losbarsten wat wel of niet mocht gevraagd worden, of wat de inhoud was van de Duvelglazen… (mijn enige kritiek: er was geen Duvel, en dat verklaart onze berekende protestweggave van 8 punten voorsprong ergens halverwege… :twisted: )

Conclusie… Dit was een knap gemaakte quiz! Nog van dat !
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Rushian »

Jammer, doodjammer!
Wat een prachtige editie kon worden van een 10de rock monsieur quiz is door de technische storingen voor de organisatoren waarschijnlijk toch wel voor een deel in het water gevallen. Alles wat technisch kon verkeerd lopen, liep dan ook verkeerd: uitvallende microfoons, luidsprekers met meer dan een beetje storing (hoewel dat er toch wel heel professionele dingen uitzagen), een ronde die bij fragment 7 of 8 begon, de 2de videoronde die maar niet wou starten.
Filip, indien ik dat zou voorhebben, den vreet ik mijn notebook op man. Ik geef toe dat we aan onze tafel (4Schelln Ese) in het begin toch wel een beetje geërgerd waren, maar bij het zoveelste euvel dachten we toch ook: "Dit is voor Filip en zijn team doodzonde." De hele familie Murphy was waarschijnlijk in de zaal aanwezig.

Maar over de quiz zelf kunnen we niets dan goeds vertellen (of toch bijna). Zoals we van Rock Monsieur konden verwachten, was dit weer een uitgebalanceerde quiz met de nodige multimediale elementen en goed uitgedokterde ronden. De foto's waar naar een groepsnaam diende gezocht te worden waren HILARISCH. Je moet ze maar verzinnen. Hier en daar kon er misschien wel een discussie optreden, maar de 4Schelln Espe haalden 23/25 (eerst kregen we zelfs 28/25, maar dat werd gecorrigeerd :cry: ), dus waren we tevreden :thumb1: . Het meest verwarrende vond ikzelf The Counting Crows: het waren overduidelijk spreeuwen en geen kraaien (die zitten trouwens nooit mooi met z'n vieren of vijven op een rijtje, dat doen vooral zwaluwen en spreeuwen), waardoor we de Yardbirds noteerden. :evil:

Dat we ook onderlegd moesten zijn in het herkennen van automerken, was er eigenlijk een beetje over. Ik kan me inbeelden dat niet iedereen daar zeer bedreven in is en al je de punten laat afhangen van het feit als het fragment al dan niet bij de juiste auto werd geplaatst, zal toch bij een paar ploegen frustratie teweeg gebracht hebben. Gelukkig ben ik daar nogal bedreven in, maar dan moet je natuurlijk de fragmenten nog herkennen ook. Ik wist trouwens niet dat er ooit een nummer gemaakt geweest is dat "NSU" heette. Dat merk ken ik omdat mijn vader in de jaren 60 met zo'n wagentje gereden heeft. Helaas heb ik de Datsun en de Toyota in extremis van plaats gewisseld, wat ons maar eventjes 4 punten kostte. Vind ik er echt over.
Ik vind trouwens dat Devil hier verbazend mild commentaar op geeft. Ik heb hem in het verleden voor minder schokkende dingen door het lint weten gaan.

Dan waren er natuurlijk de CDHoezen. Helaas waren ook mijn teamgenoten hier niet in onderlegd, dus werd dat opnieuw een ramp. Filip, 20 hoezen is gewoon teveel man. :protest:
Aan de andere kant waren er dan wel (slechts) 10 videofragmenten (MET GELUID). Rock Monsieur heeft nogmaals bewezen dat dit een compleet overbodige ronde is, want de topploegen haalden makkelijk 19 of 18 op 20. Wij van 4Schelln Espe (met mijzelf en Gerookt'espe erbij) zouden dit ook gehaald hebben ZONDER geluid. Op die manier hadden wij het débacle van de CD hoezen hoogstwaarschijnlijk een beetje kunnen rechttrekken. Gemiste kans Filip! tss

Voor de rest was de muziekkeuze zeer sterk. Zeer goed gespreid in de tijd en in genres. Ik was verheugd om nog eens Klaatu met "A routine day" terug te horen. Ik vraag mij af hoeveel ploegen dit nog wisten (waarschijnlijk weer een pak meer dan ik vermoed), maar niettemin toch geen evident nr. Ikzelf ben 2 keer zwaar de boot ingegaan: Sonic Youth :banghead:en Stone Temple Pilots :banghead: :banghead: heb ik niet kunnen noteren.

Een 16de plaats was dan ook waarschijnlijk de best haalbare plaats voor 4Schelln Espe, waarmee we onze top 20 ambities konden waarmaken.

Als ik dan toch een puntje van kritiek mag uiten (ik moet hiermee voorzichtig zijn, want Devil leest me telkens weer de levieten :twisted: :twisted: : Filip, ik mis de presentator van een paar edities geleden toch wel. Je weet wel, die kerel die ooit op een Harley (of look-a-like) de zaal werd binnengereden. De persoon die je nu hebt gebruikt weet waarschijnlijk geen bal af van muziek :roll: , kan met moeite Engels praten :nono: en had de de op één na meest vervelende stem van België :puke: (nr 1 being Annemie Struyf). Maar we hebben er bij 4Schelln Espe smakelijk kunnen om lachen: want inderdaad de 2 originele schellekes blijven de hele quiz door grappen maken.

Voor de rest? Een puik werkstuk en ikzelf ben volgende editie weer op post al dan niet met B-4s.

p.s. ik hoop dat ik deze keer wel de juiste emoticons heb gebruikt :thefinger:
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
FrancisGTH
Groupie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 20:23

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door FrancisGTH »

Hallo,
Feds Gadget vond het een leuke kwis, maar soms een beetje vergezocht (de automerken-ronde, de 'sounds like'-ronde,...).
En ach, de technische mankementen en de povere presentatie nemen we er - node - bij (Jim "Croché" was de beste uitschuiver van de avond, vonden we).
Opmerkingetje : wij antwoordden "The Umpire Strikes Back" van The Brat in de ronde Gruppo Sportivo.
Werd afgekeurd omwille van het feit dat het een ondertitel zou zijn.
Welnu, ziehier hoes en label : de titel is "Chalk Dust - The Umpire Strikes Back" : http://www.discogs.com/viewimages?release=945385
Is dus geen ondertitel, hé (zou anders tussen haakjes staan).
Wij vinden dat "The Umpire Strikes Back" dus wel zou mogen worden goedgekeurd.
Anders moet het antwoord "Chalk Dust" worden afgekeurd omwille van 'onvolledige titel'?.. :wink:
Dank bij voorbaat voor ons extra puntje, o dierbare jury!

FrancisGTH
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Zoals reeds hierboven vermeld, inderdaad alweer een prima quiz van Rock Monsieur.
Leuke themarondes wisselden elkaar af, en 2 theorierondes die er mochten zijn :thumb1: :thumb1:
Of er al dan niet te veel hoezen werden gevraagd laat ik volledig in het midden, maar voor ons kwam het vrij goed uit deze keer.

Wat betreft de autoronde, dit is inderdaad niet echt leuk als je niks van auto's afweet. Maar bij mijn weten was dat de vorige editie ook met legerrangen en een computertoetsenbord. (als je daar niks van afweet had je hetzelfde gevoel als nu) Dus in die trand verwachtten we eigenlijk wel iets gisteren. Wij wisselden in extremis, net als Rushian, de Toyota en en Datsun van plaats :banghead: :banghead:

Enkele (rand)bemerkingen:

* Stukjes gebak voor de 10e verjaardag vd quiz :app:
* Presentator :roll: (het werd op den duur nog grappig, maar enige muziek- en talenkennis lijkt me toch een vereiste om een quiz te presenteren)
* Technische mankementen (alles wat technisch kon misgaan gebeurde ook spijtig genoeg ook) Daardoor dat de quiz een beetje over tijd ging
* Prijzentafel :shock: :thumb1:
* Bediening, jury :thumb2:

Kortom, niks aan te merken op deze perfecte organisatie (met supervisor Filip 8) )
Tot binnen 2 jaar !! (tenzij er volgend jaar een editie komt natuurlijk)
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Rushian schreef:Het meest verwarrende vond ikzelf The Counting Crows: het waren overduidelijk spreeuwen en geen kraaien (die zitten trouwens nooit mooi met z'n vieren of vijven op een rijtje, dat doen vooral zwaluwen en spreeuwen), waardoor we de Yardbirds noteerden. :evil:

Ook wij hadden gezien dat het geen kraaien waren, en gokten (mede daardoor) op de The Byrds.
En Panic At The Disco! had ook perfect een Crowded House kunnen zijn.

:?
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door peegee »

Vlassenbroek2000 schreef:
Rushian schreef:Het meest verwarrende vond ikzelf The Counting Crows: het waren overduidelijk spreeuwen en geen kraaien (die zitten trouwens nooit mooi met z'n vieren of vijven op een rijtje, dat doen vooral zwaluwen en spreeuwen), waardoor we de Yardbirds noteerden. :evil:

Ook wij hadden gezien dat het geen kraaien waren, en gokten (mede daardoor) op de The Byrds.
En Panic At The Disco! had ook perfect een Crowded House kunnen zijn.

:?
De extra tips gaven bij ons de doorslag om wél het juiste neer te pennen.
Bij die vogels had men "vier" doorgestreept en "vijf" laten staan, waardoor wij al aan "tellen" dachten; bij het laatste fotootje werd "help" geroepen, vandaar "paniek", maar toch hebben we daar het langst over gedaan om toch maar een alternatief te vinden; de eerste 24 foto's stonden op alfabetische volgorde (vandaar dat the Byrds of the Yardbirds geen optie waren voor Counting Crows), enkel Panic at the Disco stond op 25 niet op zijn plaats.......
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Jorgen VG »

Ik ga het kort houden:

Op basis van de twee voorgaande edities die ik meespeelde vertrok ik met bepaalde verwachtingen naar Kruishouten (waaronder hier en daar meer vereiste kennis dan enkel muziek). Deze werden alweer voor de volle 100% ingelost.

Bedankt Rock Monsieur voor een fijne kwisavond :thumb2:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Rushian »

FrancisGTH schreef:Opmerkingetje : wij antwoordden "The Umpire Strikes Back" van The Brat in de ronde Gruppo Sportivo.
Werd afgekeurd omwille van het feit dat het een ondertitel zou zijn.
Welnu, ziehier hoes en label : de titel is "Chalk Dust - The Umpire Strikes Back" : http://www.discogs.com/viewimages?release=945385
Is dus geen ondertitel, hé (zou anders tussen haakjes staan). FrancisGTH

Francis, great minds think alike. Ik had dus ook the umpire strikes back genoteerd en dito afgekeurd. 'k Was het er ook helemaal niet mee eens. Maar de jury heeft altijd gelijk, niet?
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Rushian »

Vlassenbroek2000 schreef:
* Bediening, jury :thumb2:
Inderdaad. De "bunny devillette" die bij ons kwam ophalen, mocht er best zijn. Wat ik je brom!!
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Rushian »

Vlassenbroek2000 schreef:Ook wij hadden gezien dat het geen kraaien waren, en gokten (mede daardoor) op de The Byrds.
Gezien de 4 doorstreept was en enkel de 5 werd weerhouden, hadden we de Byrds geschrapt omdat we dachten dat de Byrds met 4 en the Yardbirds met 5 waren. Na enig opzoekingswerk blijken ze allebei met 5 te zijn. Dus beiden hadden inderdaad gekund Vlas.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Keiem »

Wat een kwis. Er zijn inderdaad heel wat opmerkingen terecht zoals de technische problemen, dyslectische presentator (That's when I search for my revolver?) en de theorie. Maar vooral bij deze laatste had ik reacties verwacht maar ik vond dit net dé grote meerwaarde van deze kwis. De cryptische foto's, de filmvragen (whoehoe!), de soundalikes (die had ik echt niet door) en uiteraard de auto's. Voor deze laatste had ik meer punten verwacht maar we hadden teveel foute antwoorden die ons in verwarring brachten. Daar dachten we de kwis verloren te hebben omdat we daarna plots op grote achterstand stonden op den :twisted: . Gelukkig stond deze kwis op veel punten en konden we in de tweede helft enkele goeie rondes afleveren. Dit is een kwis die ik aanstip als 'not to be missed'. Ik zit er met plezier een uurtje voor in de wagen. Sterke prijzentafel ook.

Na Testedoene (uitstekende smaak), Stardust (feilloze organisatie en lekker pittig) is Rock Monsieur (variatie, originaliteit) een mooie kers op de taart. Er staan nu eventjes geen kwissen meer gepland voor mij.
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door DVNO »

Het begon allemaal zo mooi met een prachtig ingestudeerd intronummertje waar Michel Sardou, ondersteund door menig servettengezwaai en de nodige special effects onder de vorm van “sterrenschijters”, de toon zette voor de quiz. Helaas brak toen de hel los voor de organisatoren en liep (zoals hier reeds gezegd) alles wat kon verkeerd lopen ook verkeerd. In het begin leverde dat wat ergernis op bij ons maar al vlug hadden wij ook door dat al deze storingen de quiz teveel onrecht aandeden. Want inhoudelijk was de quiz wel een echte aanrader.

Er zaten een paar originele en toffe rondes in met als hoogtepunt (althans voor mij) de ‘cryptofoto’-ronde. Ook de Filmronde (met allemaal fragmenten uit biografische films van bekende artiesten) was eens iets anders en werd goed onthaald bij ons aan tafel.

De enige ronde die ik minder kon smaken, maar dat is dan wel puur persoonlijk, was de ‘dubbele cover’ –ronde. Het geeft de quiz wel een leuke wending omdat je dan niet voor de zoveelste keer bv Simon & Garfunkel moet vragen, maar ze ook eens via een omweg kan vragen (zoals gisteren via covers van hun liedjes gebracht door andere artiesten). Toch heb ik daar persoonlijk weinig boodschap aan om te weten wie die cover gemaakt heeft.
Maar laten we ons hier niet teveel op focussen want dat zou teveel negativiteit zijn voor deze toch wel prachtig in mekaar gestoken quiz.

Nog eens bedankt aan nonkel Hugo en Rushian om ons te vervoegen want zonder hen zou het heel wat minder geweest zijn, maar daar leggen we ons nederig bij neer.
De slotconclusie is dan ook dat we een heel toffe quizavond achter de rug hebben waar we ons goed op geamuseerd hebben en waar geen enkele technische panne tegenop kan.

Alvast tot de volgende editie, maar dan wel met een videoronde zonder geluid? :oops: :thumb1:
Gebruikersavatar
Rushian
Popstar
Berichten: 388
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 06:57
Locatie: Aalter, B-4s
Contacteer:

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Rushian »

Gerookt'espe schreef:Nog eens bedankt aan nonkel Hugo en Rushian om ons te vervoegen want zonder hen zou het heel wat minder geweest zijn, maar daar leggen we ons nederig bij neer.
Dank je voor de lovende woorden. Het was me een waar genoegen.
Begin the day with a friendly voice, a compagnion unobtrusive
progres
Popstar
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 02 sep 2007, 15:35

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door progres »

ik heb me goed geamuseerd bij de Fab 4 gisteren
een paar dingetjes laten liggen maar onvoldoende om de overwinning te claimen

2 minpuntjes; de overbodigheid van de videoreeks. aangezien het best wel spannend was tussen veel teams onderling bood deze makkelijke laatste reeks geen kans om nog in te halen.
een favorietenreeks van de samenstellers was beter op zijn plaats geweest

en reeds aangehaald: een derderangspipo die niet kon presenteren en niks van muziek bleek af te weten. jammer voor een quiz met zeer professionele aanpak.

maar beschouw dit vooral als randkritiek, de rock monsieurquiz is een blijver!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Rock Monsieur Muziekquiz - Kruishoutem - 6.06.2009

Bericht door Tonyvdb »

Devil's answer schreef:
Polkaheer en zijn maats wonnen met 1 punt voorsprong, voor wijlen Sympathie vur den Duvel. De Fab4 haalden brons met 5 punten achterstand. Dat "wijlen" moet je nog niet zien als een overlijdensbericht, alhoewel...
hoe? wat is er gaande?
Plaats reactie