de muziekquizranking

Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 335
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Re: de muziekquizranking

Bericht door John Winston Lennon »

Watte???? De Fab4 een 100% ontnemen???


:nono:



Moet ik mij eens komen moeien of zo? :twisted: :twisted: :twisted:


:violent: :burn:
Dakota via Liverpool
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: de muziekquizranking

Bericht door kasenco »

Het probleem situeert zich niet alleen in het aantal quizzen, maar ik citeer het reglement:

Hoelang blijven de punten geldig?
Na één jaar verdwijnen de punten men behaald heeft op een quiz. Het komt er dus op aan de punten te verdedigen


Hier wringt dus het schoentje: ploeg X scoort 81.2% op een quiz in 2007 en blijft doodleuk weg op de editie 2008.... Dit mag natuurlijk, maar hier zou iets moeten op gevonden worden. Zij verdedigen hun score niet en worden hiervoor beloond....
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Re: de muziekquizranking

Bericht door bart depauw »

kasenco schreef:Het probleem situeert zich niet alleen in het aantal quizzen, maar ik citeer het reglement:

Hoelang blijven de punten geldig?
Na één jaar verdwijnen de punten men behaald heeft op een quiz. Het komt er dus op aan de punten te verdedigen


Hier wringt dus het schoentje: ploeg X scoort 81.2% op een quiz in 2007 en blijft doodleuk weg op de editie 2008.... Dit mag natuurlijk, maar hier zou iets moeten op gevonden worden. Zij verdedigen hun score niet en worden hiervoor beloond....
Zo werkt het niet, het is de volledige uitslag van een quiz die 'verdwijnt' na een jaar.
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: de muziekquizranking

Bericht door Rubby »

ondanks alle discussies rond de ranking toch proficiat aan clement en de popkenners voor hun eerste plaats :app:

Aan alle andere quizploegen de beste wensen voor 2009 en veel quizplezier :dance:

Afbeelding
kasenco
Rock Legend
Berichten: 2657
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 18:39
Locatie: Willebroek (Meerhof) / Kas & Co

Re: de muziekquizranking

Bericht door kasenco »

bart depauw schreef:
kasenco schreef:Het probleem situeert zich niet alleen in het aantal quizzen, maar ik citeer het reglement:

Hoelang blijven de punten geldig?
Na één jaar verdwijnen de punten men behaald heeft op een quiz. Het komt er dus op aan de punten te verdedigen


Hier wringt dus het schoentje: ploeg X scoort 81.2% op een quiz in 2007 en blijft doodleuk weg op de editie 2008.... Dit mag natuurlijk, maar hier zou iets moeten op gevonden worden. Zij verdedigen hun score niet en worden hiervoor beloond....
Zo werkt het niet, het is de volledige uitslag van een quiz die 'verdwijnt' na een jaar.
Zo ver ben ik ook mee....

Als we op 13/06 niet naar de Sopranos-quiz (waar we fel gehavend aan de start kwamen) gaan, staan we terug eerst, kan je dat sportief noemen? Maar Geert en co moeten niet vrezen. Zonder ongelukken zullen we er zijn.

Voor de rest een prachtig muziekquizjaar aan iedereen! En hopelijk kunnen we onze Francis zo snel mogelijk recupereren, na een inactivititeit van meer dan een half jaar....
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: de muziekquizranking

Bericht door Devils answer »

Rubby schreef:
dendaffe schreef:
bart depauw schreef:Bij deze, aangepast reglement vind je hier (scroll naar 'reglement')

Enkel nog het minimum aantal deelgenomen quizzen per jaar staat nog open voor discussie, momenteel staat dit op vijf.
Er volgt een poll om dit aantal te bepalen.
Ik was blijkbaar net mijn tekst aan het intypen toen Bart deze suggestie deed. Mijn mening: 10.
10 lijkt me ook een goed aantal (ow mss beter 12 = 1 per maand :roll: )
Die 5 lijkt me prima om beginnende of occasionele ploegen niet te ontmoedigen (mochten die er interesse voor hebben).

Wel heb ik de suggestie om bij de ranking gewoon nog informatief mee te geven (tussen haakjes, laatste extra kolom mogelijk?) op hoeveel quizzen de score voor elke ploeg is berekend. Dat geeft aan hoe actief de ploeg is geweest, en hoeveel keer zij de uitdaging heeft aangegaan. Dat lijkt een waardering voor de veelquizzers, zonder dat dat weerspiegelt in een devaluatie van de veelwinners. Elke lezer trekt daar dan wel zijn conclusies uit, voor zover dat belangrijk is. :wink:
eLMO
Administrator
Berichten: 371
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:33
Contacteer:

Re: de muziekquizranking

Bericht door eLMO »

Devil's answer schreef: Wel heb ik de suggestie om bij de ranking gewoon nog informatief mee te geven (tussen haakjes, laatste extra kolom mogelijk?) op hoeveel quizzen de score voor elke ploeg is berekend. Dat geeft aan hoe actief de ploeg is geweest, en hoeveel keer zij de uitdaging heeft aangegaan. Dat lijkt een waardering voor de veelquizzers, zonder dat dat weerspiegelt in een devaluatie van de veelwinners. Elke lezer trekt daar dan wel zijn conclusies uit, voor zover dat belangrijk is. :wink:
Das een goeie suggestie die ik dan ook onmiddellijk heb toegevoegd. :wink:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: de muziekquizranking

Bericht door Devils answer »

Wow, dat is snel zeg !!! :thumb2:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: de muziekquizranking

Bericht door Devils answer »

Efkes gekeken naar deze extra info, en nog véél meer respect gekregen voor de die-hards die (onder andere) buiten de top 10 vallen, maar méér dan gemiddeld meequizzen en regelmatig tegen een mogelijke buis aanlopen tegenover de lijstaanvoerders!
Sommigen verslaan zelfs onze "Sympathie vur den Duvel" in frequentie, en wij gingen er gemiddeld tweewekelijks tegenaan!

Ook nooit gedacht dat de meeste quizzen in 2008 werden gespeeld door...
Neen, niet Fab4, niet Polkaheer en co, niet Koerier... maar... (kijk zelf maar !!!).
:banana:
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Re: de muziekquizranking

Bericht door Devils answer »

En de vierdelaatste in het jaarklassement heeft liefst (letterlijk veronderstel ik :D )aan 30 muziekquizzen deelgenomen in 2008 ! :thumb2: :thumb2: :thumb2:

Yesss!!! :headbang:
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Re: de muziekquizranking

Bericht door Rubby »

eLMO schreef:
Devil's answer schreef: Wel heb ik de suggestie om bij de ranking gewoon nog informatief mee te geven (tussen haakjes, laatste extra kolom mogelijk?) op hoeveel quizzen de score voor elke ploeg is berekend. Dat geeft aan hoe actief de ploeg is geweest, en hoeveel keer zij de uitdaging heeft aangegaan. Dat lijkt een waardering voor de veelquizzers, zonder dat dat weerspiegelt in een devaluatie van de veelwinners. Elke lezer trekt daar dan wel zijn conclusies uit, voor zover dat belangrijk is. :wink:
Das een goeie suggestie die ik dan ook onmiddellijk heb toegevoegd. :wink:
goe voorstel en inderdaad supersnel aangepast :shock: :banana:
the 4 schellen espe, op naar de top (qua deelnames toch :lol: ) , respect jongens :app:
(waarvan 3 keer met rubbymuziekquizbus :dance: )
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1081
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: de muziekquizranking

Bericht door Big Banana »

Devil's answer schreef:Efkes gekeken naar deze extra info, en nog véél meer respect gekregen voor de die-hards die (onder andere) buiten de top 10 vallen, maar méér dan gemiddeld meequizzen en regelmatig tegen een mogelijke buis aanlopen tegenover de lijstaanvoerders!
Sommigen verslaan zelfs onze "Sympathie vur den Duvel" in frequentie, en wij gingen er gemiddeld tweewekelijks tegenaan!

Ook nooit gedacht dat de meeste quizzen in 2008 werden gespeeld door...
Neen, niet Fab4, niet Polkaheer en co, niet Koerier... maar... (kijk zelf maar !!!).
:banana:
Slik... we zijn dus echt NERDS !!! :rofl2:

BTW : Minimum aantal quizzen mogen voor mij wel naar 10... dit kan beginnende ploegen aanmoedigen om wat meer deel te nemen... niet ?
Laatst gewijzigd door Big Banana op ma 05 jan 2009, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ricardofab4
Rock Legend
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 07:15
Locatie: arendonk of anders melomania
Contacteer:

Re: de muziekquizranking

Bericht door ricardofab4 »

Big Banana schreef:
Slik... we zijn dus echt NERDS !!! :rofl2:

BTW : Minimum aantal quizzen mogen voor mij wel naar 10... dit kan beginnen de ploegen aanmoedigen om wat meer deel te nemen... niet ?

hoe noemde gij ons !!!!!!!!! :violent:

maak van 10 maar 12
1 per maand

:banana: :headbang: :rofl2: :thumb2: :twisted: :wink:
Gebruikersavatar
Rock Monsieur
Superstar
Berichten: 982
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 20:01
Locatie: Kruisem
Contacteer:

Re: de muziekquizranking

Bericht door Rock Monsieur »

ricardofab4 schreef:maak van 10 maar 12
1 per maand
In de maanden juli en augustus zijn er relatief gezien weinig quizzen en dan zijn er ook veel mensen op verlof. Dus die maanden zou ik niet echt meetellen.
Gebruikersavatar
Big Banana
Rock Legend
Berichten: 1081
Lid geworden op: za 22 sep 2007, 07:14
Locatie: Aalst

Re: de muziekquizranking

Bericht door Big Banana »

ricardofab4 schreef:
Big Banana schreef:
Slik... we zijn dus echt NERDS !!! :rofl2:

BTW : Minimum aantal quizzen mogen voor mij wel naar 10... dit kan beginnende ploegen aanmoedigen om wat meer deel te nemen... niet ?
hoe noemde gij ons !!!!!!!!! :violent:

maak van 10 maar 12
1 per maand

:banana: :headbang: :rofl2: :thumb2: :twisted: :wink:
Daar wij gewonnen hebben zijn wij :banana: :banana: :banana: :banana: dus de grootste nerds ! Die titel pakt ge ons nie af, nei !
Plaats reactie