Muziekquiz Lovendegem 28/11/2008

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Muziekquiz Lovendegem 28/11/2008

Bericht door peegee »

Het bleek dan uiteindelijk een muziekquiz te zijn die georganiseerd werd door de voetbalploeg Excelsior Mariakerke, waar mijn eigen zoontje bij de miniemen 2 speelt, en ik wist daar niets van; moest het dus van Hugo vernemen.

Een heel duidelijke instapkwis, met vooral meestampers om de koppen van het publiek op hol te krijgen (wat redelijk lukte, er stond op het einde een man zelfs op de toog te dansen), met Guru Josh Project, Rihanna, etc etc...

De quiz werd volledig samengesteld en gepresenteerd door de trainer van de 1e ploeg, Marnix, alias DJ Sharky.

De quiz was opgebouwd als een algemene quiz, iedere vraag werd geprojecteerd op een scherm.

Ronde 1 was puur klassieke muziek en werd gevolgd door een Nederlandstalige ronde, een Film,tv& radio-ronde, een ronde disco-dance, 80-90-2000 (met een foto van oa France Gall die wij misten), een ronde kinderliedjes (wij hadden de naam van de persoon, die de nieuwe stem van Samson doet, niet), in de laatste ronde mankeerde we 2 zaken: de nieuwe albumtitel van Laurent Wolf én de nieuwe stem van Lasgo...

De quiz stond op 110 punten en wij haalden 100,5 (ook dankzij een discutabele rode draad, waar we dan toch 6 punten op scoorden), Testedoene waren 2es met 93,5 en ploeg 3 had 90,5...

De rode draad bestond uit 4 tips:
TIP 1 : groep van "I'm into folk"
TIP 2 : voornaam van de zangeres van "I feel love"
TIP 3 : foto van Peter Van De Veire
TIP 4 : een foto van snoepjes, M&M's

Antwoord op de rode draad was dus : MNM (de nieuwe zender die Donna vervangt, met als "baas" Peter Van De Veire)

Als er mensen geinteresseerd zijn, zal ik nog wat antwoorden posten (of liever vragen, zodat ge hem zelf eens kunt doen?)

Er was ons beloofd dat de kwis rond 23u15 zou gedaan zijn, maar dat was dus niet waar; rond 00u15 dus en tegen dat de prijsuitreiking was, was het 00u45..
:evil:
Plaats reactie