Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Gebruikersavatar
Magic
Superstar
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 12 sep 2008, 19:15
Locatie: Mechelen

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door Magic »

Nooit kritiek op een organisator die ervoor zorgt dat we een avondje kunnen quizzen, maar als je 87 ploegen op je quiz krijgt draag je wel een verantwoordelijkheid. Als er na twee rondes een ploeg is met 0 (nul) punten, dan ben je volgens mij niet goed bezig. Van de 87 ploegen waren er slechts een kleine 20 regelmatige quizploegen. Ik vrees dat die andere ploegen nooit nog aan een muziekquiz willen deelnemen.
Wat het feit betreft dat er heel wat ploegen zich aan het amuseren waren, moet je er rekening mee houden dat die zich na enkele rondes helemaal niet meer met de quiz bezig waren.
Jammer, want dit was een unieke kans om een leuke instap quiz te maken en zo een aantal ploegen te winnen voor regelmatige deelname. Wat volgend jaar betreft vrees ik dat de regelmatige quizploegen gaan afhaken wegens te rommelig en de gelegenheidsploegen wegens te moeilijk.
Spijtig, heel spijtig ...
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door Tonyvdb »

Sorry dat ik dit nog even oprakel, maar ik denk dat 'ploegen die misschien de microbe van het muziekquizzen te pakken zouden kunnen krijgen' hier 100x meer door afgeschrikt zullen zijn, dan een quiz die, naar sommigen hun normen, iets te moeilijk is 8)

(ik was er niet bij, maar ik geloof Dolphin en Stefan Vlassenbroek op hun woord)
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door vinceluka »

Ik was er ook niet
maar alle reacties :shock: laten zich als volgt samenvatten

"There's no musicquiz like Showbizzquiz" :lol:
vrij naar Irving Berlin
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door peegee »

Quasimodo schreef:Daar gaan we weer...
Sommigen hebben het wel hoog in hun bolleke !
Deze quiz werd op voorhand aangeduid als "showbizzquiz"... denk dat je dan al op voorhand weet welk niveau van vragen en organisatie je gaat krijgen.
Blijkbaar vinden sommigen zich hier koning of keizer om zo'n "kwiskes" af te breken tot op de grond omdat ze zelf niet goed thuis zijn in dit genre. Deze discussie is ook al eens aangehaald ergens anders op dit forum over het would-be niveau van een quiz en de deelname door eventuele gelegenheidsploegen.
Vergeet niet dat elke ploeg ooit eens ergens is moeten starten en op zo'n, geef grif toe, onnozele quiskes krijgen soms mensen zin om meer zoiets te gaan doen...
Meestal wordt zoiets spontaan ingericht om wat geld in het bakje te krijgen en is het deelnemersveld (de zuip met andere woorden) belangrijker dan het spel zelf.
Dus als zoiets te min is voor jullie blijf er dan weg !!!!!!!!!
Misschien wordt het wel eens tijd om te overwegen van een circuit op te richten waar enkel "bevoorrechte" ploegen gaan spelen .
Als iemand van een showbizzsite een kwis ineensteekt, dan verwacht ik daar dus eigenlijk best wel veel van. Ik heb mij die namiddag speciaal door een collega laten vervangen, wat mij best wel veel geld gekost heeft.
Als zo'n presentator er dan een fragment instopt zoals hij afkondigt: "Thursday" van de groep "Thursday" en daarbij direkt de sneer geeft: "er heeft waarschijnlijk niemand dit juist" en dan moet terechtgewezen worden op het feit, dat het om de groep Morphine gaat, en daarna alles tracht recht te zetten met de opmerking "er is een type-foutje gebeurd, het ging om de groep 'more-fine' "(fonetisch klonk het dus niet zoals het hoorde), dan weten we natuurlijk direkt, dat de presentator zelfs nog nooit van de groep Morphine gehoord heeft, en dan vraag je je af of hij zoiets er dan beter niet insteekt.... Het fragment was nochtans één van de weinige hoogtepunten van die avond...
Zoals iemand hier voor mij al vermeldde, hij had beter eens de kneepjes van het vak (qua organiseren) kunnen opsnuiven op andere quizzen, en ik spreek mij niet uit over welke...
Hebt ge er zelf al georganiseerd, Quasimodo?
Ik ben het ook eens met Magic, dat een quiz als deze de mensen, die voor het eerst meedoen, afschrikt om ooit nog aan een ander muziekquiz mee te doen. Effectief een aantal ploegen, die bijna niets gescoord hebben, dat is toch geen plezier hebben. :nono: En die werden dan nog constant uitgelachen :rofl2: door een team achterin de zaal (the red chicks?), die daar blijkbaar sarcastisch genoeg heel veel plezier aan beleefden, ondanks het feit dat ze zelf ook weinig of niets scoorden....
Verder nog even dit: tussen al het gebabbel van de presentator liet hij ook weten, dat hij deze quiz maar 1 x per 5 jaar gaat organiseren en dus niet jaarlijks. Dat geeft hem nog even tijd om 89 andere teams op te trommelen tegen die tijd om in dezelfde val te trappen als ons. Ok, een showbizzsite quiz had hij het mogen noemen, maar NIET showbizzsite muziekquiz :evil:

Even nog dit: proficiat aan Lords of the ring :app: , die dit jaar (voor zover ik weet) al hun quizzen, waar ze aan meededen wonnen... en ook natuurlijk aan Spelers en Drinkers :app: met de gedeelde eerste plaats.

Verder hoop ik van ganser harte dat de nieuwkomers (in plaats van de dames naast ons, die het al in stukken hadden gescheurd) ook eens een quizje vanop het gele kalendertje meedoen, om van een ander soort quiz (ik spreek niet van elite-quizzen, hoor, want die zijn er niet !) te kunnen genieten.

Iedere kwis heeft zijn eigen karakter, maar ik hoop wel dat de organisator, de heer Peter De Smedt, veel backup krijgt om het binnen 5 jaar beter te doen (kan niet anders); ik vrees echter dat hij er een pak van afgelopen vrijdag niet meer zal bijhebben, en dat was denk ik zeker niet zijn bedoeling...
Plaats reactie