Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door peegee »

Enkel dit wil ik erover kwijt:

Weinig muziek, véél muzak. Weinig aktie, heel veel geleuter en veel pauzes (ik denk zelfs dat de pauzes langer waren dan de muziekfragmenten die de revue zijn gepasseerd...)
Gebruikersavatar
WimW
Superstar
Berichten: 814
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:07
Locatie: Herenthout, Knelpuntklup

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door WimW »

Peter De Smedt had zich beter de moeite getroost om eerst eens rond te kijken hoe een (reguliere)muziekquiz hoort te zijn. Dit was een specialeke, achteraf bekeken toch niks voor ons.

Fragmenten die in de luisterreeksen én nadien nog in de theorie tevoorschijn komen...

Maar aan de andere kant: Duvel aan 1,5 € kan je nergens meer vinden denk ik

volgend jaar 87 ploegen...hopelijk

Och, waar maken we ons druk om, een hoop mensen zullen zich wel geamuseerd hebben.
Laatst gewijzigd door WimW op za 22 nov 2008, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gkoppen
Lead Singer
Berichten: 239
Lid geworden op: za 20 okt 2007, 17:26

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door gkoppen »

Op dit late uur (of vroege) herinner ik me niet meer zoveel van de quiz, dat geheugen zal later vandaag wel weer bovenkomen :)
De ietwat verrassende eerste 5 ploegen waren:

1. Spelers en Drinkers / Lord Of The Ring
3. Fab 4
4. Holly's / Vlassenbroek2000
6. ....

De volledige top tien kreeg een extra prijzenpakket
Wat wel jammer was voor de rest van de ploegen erbij zat voor spek en bonen want zij wisten op geen enkel moment waar ze stonden.
De tussenstand werd enkel afgeroepen voor de eerste 10 ploegen. Gelegenheidsploegen met enkel jongeren bleven op hun honger zitten...

Als je rond je heen keek kon je echter wel veel volk zien dat duidelijk genoot van de quiz...
Voor de doorgewinterde muziekquizploegen was het idd wel iets totaal anders dan gewoonlijk

Om te beginnen een heel groot deelnemersveld... 88 ploegen
Het aanvangsuur was stipt 20u00 gepland maar dat werd ruim overschreden
Er waren heel uiteenlopende rondes... een klein samenvatting van de meest opvallende:

Het begon allemaal met een gewone mixronde terwijl voor de eerste tafelronde er bij groepen en artisten hun hitsingels moesten geraden worden aan de hand van enkele letters (elke volgende titel begon met het woord waarmee de titel van vorige titel eindigde) ... (gemakkelijk in vergelijking met lettergoogeling in tafelronde 2)
De 2e ronde was een theorieronde waarin gevraagd werd naar de artistenaam van binnen en buitenlandse zangers/zangeressen
Er volgede nog een 3e mixronde waarna er eigenlijk geen pauze was maar ronde 4 begon pas tiental minuten later
Na ronde 4 was er een eerste pauze die nogal erg lang uitliep (en na ronde 9 ook nog een lange pauze voor de finale ronde 10)
Tafelronde 2 bestond uit 8 gewone foto's en 2 foto's waaruit je de albumhoes moest halen (beetje verwarrend want voor bv het album van The White Stripes was een fotootje uit een clip van hen te zien maar NIET van de album hoes, toch was het album ELEPHANT de oplossing? Een foto waarop eigenlijk enkel Mick Jagger op stond moest worden beantwoord als The Rolling Stones terwijl er in de achtergrond amper één en een half groupsleden te zien waren). De rest waren letters in willekeurige volgorde waaruit je een hit uit een bepaald jaar moest halen.
Er was een gewone intro-ronde van 20 nummers waarbij eerste intro 20 seconden was en laatste slechts 1 seconde (op het lijf geschreven van elke muziekquizploeg want vele scoorden hier hun (eerste) maximum)
Minder maximums werden er gehaald op een ronde die 'sms' ronde noemde naar aanleiding van programma's waarin de artiesten deelnamen (Idool, X Faxtor, ...) De meeste waren vrij onbekend en je moest al elk jaar al die TV muziekwedstrijden gevold hebben om de zangers/zangeressen te herkennen. Veel ploegen onder de helft deze keer. In de Couleur Local ronde had elke groep/artist of nummer iets te maken met kleuren.
We sloten af met een ronde waarbij een BV artist/artiste/acteur/actrice een songtekst insprak die amper herkenbaar was, laat staan te raden wie het ingesproken had...

Al bij al een toch afsluiten met de vermelden dat de quiz wel professioneel in elkaar zat (blijkbaar was de dag ervoor een gewone Showbizzquiz geweest voor BV artisten/acteurs... en wist de organisatie deze quiz in goede bannen te leiden. De bediening was zeer vlot (en zeer mooi :))

Dus toch een proficiat aan de organisatie... :thumb2:
En natuurlijk aan de winnaars... Spelers en drinkers & Lord of the ring :app:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door Jorgen VG »

Van mij mogen de organisatoren een tweede editie achterwege laten.
Ondanks de sponsormotor achter het gebeuren zelden dergelijk bedroevende kwis meegemaakt.

Ik ben niet snel zo hard voor een kwis, maar dit was er echt zwaar over.

Het lijkt me sterk moest er ook maar 10% van de aanwezige ploegen echt een toffe avond gehad hebben. Te moeilijke audioronde's werden afgewisseld met de meest onmogelijke flauwekul... Liedjesteksten voorgedragen door hele en halve bv's waar je dan moet achterhalen welke bv je hoort (waar halen ze het ???)

En ocharme heel de zaal moest geweten hebben dat Bart De Pauw meespeelde met de Studio 100 ploeg (ik denk dat 'Ron Bransteder' van dienst dit wel tien keer heeft herhaald - soms leek het wel of Studio 100 de enige deelnemende ploeg was)

Op de top tien na hadden de andere ploegen er de hele avond het raden naar wat hun score was, dus ook een onderlinge competitie met bevriende gelegenheidsploegen was niet mogelijk... Ik zou trouwens nog steeds niet weten waar de ploegen onder de top tien eindigden, want een eindstand hebben we ook nooit gekregen.

Tip voor de organisatie: Organiseer volgend jaar een barbeque voor de vrienden en speel daar dan een kwisje.

Enfin, volgend jaar een beker die ik met veel plezier aan me voorbij laat gaan.
Gebruikersavatar
WimW
Superstar
Berichten: 814
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:07
Locatie: Herenthout, Knelpuntklup

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door WimW »

Mijn commentaar was er misschien ook wat over, een beetje frustratie toen ik vannacht thuiskwam en dat dan dadelijk op het forum gezwierd. Ik had er beter een nachtje over geslapen.
Het was een showbizz quiz en dat hadden we eigenlijk moeten weten...
Dus duidelijk ons ding niet.
Ook proficiat aan de winnaars, want zij wisten het meest ! Hadden ze daar een speciaal iemand voor ingezet, want die ronde met Idool en X-factor fragmenten hoe kan je dat nu allemaal weten :think: :study: :?:
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door Schalckske »

Ik snap de kritiek wel die al werd gegeven, maar feit blijft wel dat het een quiz was die ingericht werd door de Showbizzsite. Een quiz met heel wat gelegenheidsploegen die wss voor het eerst speelden. Een quiz waar de Schelln Espe zelfs niet in de top 10 van jongste ploegen zaten (ook zonder nonkel Hugo :wink: ). Dan denk ik persoonlijk wel dat sommige doorwinterde quizploegen met verkeerde verwachtingen vertrokken zijn.

Wij bv. scoorden ook slecht op de idoolronde en matig op de lyricsronde, maar dat lijkt me geen reden om deze echt volledig af te knallen. Uiteindelijk leunt het perfect aan bij het wereldje van de organisatie. Hier en daar was idd wel wat verwarring (Mick Jagger, naar het schijnt een jaartal verkeerd bij die puzzelronde, etc.) wat zeker vermeden had kunnen en moeten worden. Maar al bij al denk ik toch dat zeker meer dan 10% zich goed geamuseerd heeft. Ofwel zat die 10% allemaal in onze hoek achteraan natuurlijk :D

Los hiervan heb ik me ook mateloos geërgerd aan de enorm lange pauzes. Als je een quiz voor 88 ploegen organiseert, moet je maar zorgen van een voldoende ruime jury te hebben, ipv iedereen continu te laten wachten. Een pauze van 20 minuten die wss om en bij de drie kwartier duurde :shock:
En naar mijn bescheiden mening hoorde de presentator zichzelf ook iets te graag babbelen om goed te zijn.

Maar los van dit alles vond ik de quiz zeker niet vervelend of saai. (Al zal onze gedeelde 8ste plaats en de spannende strijd tot op het einde tegen Vlassenbroek daar ook voor iets tussen gezeten hebben)
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door One good reason »

Met de meesten ben ik het hier meer dan eens. Al stel ik me vragen bij het aantal gescoorde punten van de niet "reguliere" ploegen. Ik heb zo'n flink vermoeden dat er hier meer quizmaster solo's werden behaald dan bij eender welke andere quiz. Er werd veel te veel gepuzzeld tijdens de audiorondes, veel te veel rumoer en ga zo maar door. Ook veel twijfelgevallen en onduidelijkheden (zie Mick Jagger/Rolling Stones als vb). Een VTM/2Be/VT4 en vaste Rode Loper kijker zou zeker goed gescoord hebben tijdens de sms-ronde. Nochtans begon het allemaal zeer positief, maar na 3 of 4 rondes, zakte het "niveau" behoorlijk. Voor een eerste quiz valt dit allemaal nog goed mee en worden de "onvolmaaktheden" met de mantel der liefde bedekt ... maar aan de "formule" dient nog flink gesleuteld te worden. Positieve punten dan maar:

- Toffe bediening (Studio 100 personeel? :wink: )
- Veel vrouwen en veel jong volk (er is nog toekomst :thumb2: )
- Zeer democratische consumptieprijzen (Wie héél snel was kon nog Ice Tea en/of broodjes krijgen)
- 88 ploegen :thumb2: (een grote quiz dus, helaas letterlijk op te vatten)

Heb nog een jaartje tijd om te beslissen of ik hier bij editie 2 nog aanwezig zal zijn ...
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Euh Dimitri,

je moet niet te positief zijn op een gewoonweg slechte quiz.
Uiteindelijk hebben we nog heel hard gelachen gisteren (duvel en trappist aan 1,50 zat daar zeker voor iets tussen) en ons goed geamuseerd (daar zat dan weer de spannende strijd met de Schelln Espe voor iets tussen), maar dit had zeker NIETS met (de inhoud van) de quiz te maken.

MIN:

- Een presentator die het nodig vond om bij elk fragment uit zijn nek te beginnen lullen, zelfs nog na klachten in de zaal van sommige ploegen deed hij (soms op een heel kinderachtige manier) gewoon verder. Irriterend !!
- Veel te kleine jury. Als je weet dat je 88 ploegen gaat hebben, bereid je er dan ook deftig op voor en zet daar 10 mensen om te verbeteren (ipv 4 of 5 zoals nu het geval was)
- Pauzes: een ploeg met 3 rokers heeft wel eens graag dat er een extra pauzeke van 5 minuten is, maar hier was het een beetje teveel van het goede. Ik denk dat we gisteren 4 (of zelfs 5) pauzes kregen waarvan er zelfs 2 langer dan een half uur duurden. Dit allemaal in functie van de jury die niet kon volgen met verbeteren. Zelfs voor ons rokers, was het teveel van het goede.
- Idool en aanverwanten ronde: dit moet zowat de onaangenaamste ronde zijn geweest die ik ooit op een quiz heb zien passeren. Allemaal mensen die ooit eens hadden meegedaan aan een talentenjacht, aan de quizzers om de "artiest" te geven en het programma waaruit het fragment kwam. :bow: aan de ploegen die hier meer dan helft van de punten op haalden (wij haalden 9/20 en daarbij zaten maar liefst 6 juiste gokken), maar zo'n ronde heeft volgens mij helemaal niks met muziek te maken.
- De muziek zelf dan (althans de 4 of 5 rondes waarin we echt fragmenten kregen). Ging van aartsmoeilijk tot spotmakkelijk. Fragmenten duurden gemiddeld zo'n 15 tal seconden, wat natuurlijk veel te kort is. Ik had het gevoel (net zoals iedereen aan de tafel van Vlassenbroek) dat de opsteller de moeilijkheidsgraad helemaal niet kon inschatten van de gekozen opgaves.
- Start aangekondigd om 20u. Dit werd ook al ruim half 9 en einde van de quiz was na half 1. En dat terwijl we eigenlijk maar 10 rondes voorgeschoteld kregen (2 tafelrondes, artiestennamen, lyricsronde, tv tunes, idoolronde en dan nog 4 échte muziekrondes van slechts 10 fragmenten)

PLUS:

- Vlotte bediening
- Drankprijzen ( vooral dan van Duvel en Grimbergen)
- Een paar verrassende artiesten horen passeren, waarvan ik niet zou gedacht hebben ze in deze quiz tegen te komen. Ik denk spontaan aan Slayer, Belgian Asociality, DAAU, Morphine ...

Maar deze pluspunten wegen helaas niet genoeg op tegen de irriterende avond gisteren (met dank aan de presentator :x ). Dit was m.a.w. goed voor één keer en volgend jaar laten we deze "quiz" met plezier links liggen.
Laatst gewijzigd door Vlassenbroek2000 op za 22 nov 2008, 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Schalckske
Popstar
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 11:41
Locatie: Aalter / 4 Schelln Espe

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door Schalckske »

Vlassenbroek2000 schreef:Euh Dimitri,

je moet niet te positief zijn op een gewoonweg slechte quiz.
Uiteindelijk hebben we nog heel hard gelachen gisteren (duvel en trappist aan 1,50 zat daar zeker voor iets tussen) en ons goed geamuseerd (daar zat dan weer de spannende strijd met de Schelln Espe voor iets tussen), maar dit had zeker NIETS met (de inhoud van) de quiz te maken.
Hmm. Volgens mij hebben velen van de gelegenheidsploegen zich wel degelijk goed geamuseerd met de quiz, als ik zo geregeld eens de zaal in keek.

Uiteraard is dit niet echt een quiz voor circuitploegen (waar we onszelf zo stilaan toch bij rekenen) die op alle details letten en kunnen vergelijken met tientallen andere quizzen. De (meeste) minpunten die je aanhaalde, had ik trouwens ook vermeld, zij het mss wat voorzichtig geformuleerd. Puur qua quizinhoud twijfelden wij gisteren in de wagen trouwens ook serieus om terug te keren volgend jaar.
Maar dat belette niet dat we ons toch weer goed geamuseerd hebben, en zowaar eens mee speelden voor de prijzen. En dat kwam nochtans niet dankzij de idool-ronde. Onze kenner ging daar trouwens zwaar de mist in, hé Sven :twisted:
Quasimodo
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 19:12

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door Quasimodo »

Daar gaan we weer...
Sommigen hebben het wel hoog in hun bolleke !
Deze quiz werd op voorhand aangeduid als "showbizzquiz"... denk dat je dan al op voorhand weet welk niveau van vragen en organisatie je gaat krijgen.
Blijkbaar vinden sommigen zich hier koning of keizer om zo'n "kwiskes" af te breken tot op de grond omdat ze zelf niet goed thuis zijn in dit genre. Deze discussie is ook al eens aangehaald ergens anders op dit forum over het would-be niveau van een quiz en de deelname door eventuele gelegenheidsploegen.
Vergeet niet dat elke ploeg ooit eens ergens is moeten starten en op zo'n, geef grif toe, onnozele quiskes krijgen soms mensen zin om meer zoiets te gaan doen...
Meestal wordt zoiets spontaan ingericht om wat geld in het bakje te krijgen en is het deelnemersveld (de zuip met andere woorden) belangrijker dan het spel zelf.
Dus als zoiets te min is voor jullie blijf er dan weg !!!!!!!!!
Misschien wordt het wel eens tijd om te overwegen van een circuit op te richten waar enkel "bevoorrechte" ploegen gaan spelen .
Gebruikersavatar
parma espe
Popstar
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 18:45
Locatie: Bellem / 4 schelln espe

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door parma espe »

Ik snap die verwarring met Mick Jagger / The Rolling Stones toch niet zo goed zenne... Er werd op voorhand duidelijk gezegd: "Staat er meer dan 1 persoon op de foto, dan geef je de groepsnaam". Maar misschien waren veel mensen afgeleid door al 't schoon vrouwvolk dat er aanwezig was :think:
Afbeelding
Gebruikersavatar
One good reason
Rock Legend
Berichten: 2208
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:08

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door One good reason »

een schelle espe schreef:Ik snap die verwarring met Mick Jagger / The Rolling Stones toch niet zo goed zenne... Er werd op voorhand duidelijk gezegd: "Staat er meer dan 1 persoon op de foto, dan geef je de groepsnaam". Maar misschien waren veel mensen afgeleid door al 't schoon vrouwvolk dat er aanwezig was :think:
Die verwarring ontstond toen er enkel het gezicht van "de Mick" duidelijk te zien was op de voorgrond. De rest van de leden stonden er wazig en haast onherkenbaar bij op de achtergrond. Die twijfel hadden de meesten dan weer niet bij de foto van Isabelle A bijvoorbeeld, want die stond wel met 2 andere meisjes duidelijk afgebeeld. Maar laten we hier vooral niet verder over "zeuren". :wink:
Het was immers een "algemene" klacht en niet persoonlijk van mij.
Ik lig over zulke pietlulligheden al lang niet meer wakker. :lol:
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door Jorgen VG »

Quasimodo schreef:Daar gaan we weer...
Sommigen hebben het wel hoog in hun bolleke !
Deze quiz werd op voorhand aangeduid als "showbizzquiz"... denk dat je dan al op voorhand weet welk niveau van vragen en organisatie je gaat krijgen.
Blijkbaar vinden sommigen zich hier koning of keizer om zo'n "kwiskes" af te breken tot op de grond omdat ze zelf niet goed thuis zijn in dit genre. Deze discussie is ook al eens aangehaald ergens anders op dit forum over het would-be niveau van een quiz en de deelname door eventuele gelegenheidsploegen.
Vergeet niet dat elke ploeg ooit eens ergens is moeten starten en op zo'n, geef grif toe, onnozele quiskes krijgen soms mensen zin om meer zoiets te gaan doen...
Meestal wordt zoiets spontaan ingericht om wat geld in het bakje te krijgen en is het deelnemersveld (de zuip met andere woorden) belangrijker dan het spel zelf.
Dus als zoiets te min is voor jullie blijf er dan weg !!!!!!!!!
Misschien wordt het wel eens tijd om te overwegen van een circuit op te richten waar enkel "bevoorrechte" ploegen gaan spelen .

1) Je kon dit moeilijk een instapkwis voor jonge ploegen noemen; de winnaar haalt net 80%... ik wil wel eens weten hoeveel van de 87 ploegen "gebuisd" waren. Ik gok op 50. Misschien wel bewust dat dit nergens of nooit vermeld werd. Lijkt me niet meteen de motivator om terug te gaan kwissen.

2) Niet thuis in de materie ? We waren derde, dus dat valt wel mee lijkt me.

3) Elitaire kwisser ? au contraire... ik ben fervent voorvechter van 'hitgevoelige' kwissen

Maar sorry, gisteren was gewoon (voor mij) the worst one ever.
Gebruikersavatar
John Winston Lennon
Popstar
Berichten: 331
Lid geworden op: zo 12 okt 2008, 15:24

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door John Winston Lennon »

Dit is de eindstand:
Plaats Ploegnr Naam Totaal
1 14 Lord of The Ring 166
82 Spelers en Drinkers 166
3 71 Fab4 162
4 48 The Holly's 153
81 Vlassenbroek2000 153
6 16 De Chouffkes 152
60 Team Universal 152
8 54 t Ministerie 150
75 4 Schelln Espe 150
10 63 De Hijsberen 147
11 40 Koerier 145
12 72 Een Polkaheer, een Kiekenfretter, een Strop en een Kaaskop 144
13 77 Willy Jr & De Knelpuntklup' 143
14 35 2 of a kind ft. Spider Murphy Gang 141
15 61 (wo)men in black 138
16 86 Baert & Co 137
17 6 Studio100 136
18 87 Pretty Paracetamol 132
19 46 Corsica 130
20 29 Daytrippers 129
36 de NIX-factors 129
22 62 ThalsFM 124
69 Jongerenplaneet.be 124
24 49 The jokes on tour 123
25 58 The Hitkillers 122
66 The Lucky Strikes 122
83 Captain Sensible 122
28 4 Cat Cat 121
34 Alles Kan Beter 121
30 59 De Wolf en de 3 Biggen 120
64 De SOA’s 120
32 8 Silly Wommers 118
28 Fonske en Fronske 118
34 65 John Lennon Strikes Again 117
35 12 Quizt'et 115
36 11 Zazawie 112
37 20 Pigs in Space 110
27 Amedee 110
33 De Hekkensluiters 110
40 56 Zonnekemaan 109
41 80 PINO & Co 108
42 1 Simpele Geesten 106
13 Alzheimer 106
44 57 No Name 105
45 70 The Shower Singers 104
46 74 Latindansers 102
47 47 Team Zero 100
48 78 The Chipmunks 99
85 De Van Heeskes 99
50 10 Pink! Lady's + one 96
51 2 Nicole & De Hugo's 95
21 JustPureMusic-members 95
50 De O'tjes 95
52 Joe & Margo Roxy 95
68 Bloemsugababes 95
56 43 Barry Gibb- kaartclub 94
57 7 ZoeyZo's 91
58 9 JustPureMusic-sisters 90
24 Gebakken scampi's. 90
60 42 Bracques Jel & the millimeters 89
61 32 De Kroketjes 87
62 17 Die Welle 86
55 De zatte Rita's 86
64 3 De pelpatekes 84
65 30 De Lunatics 81
66 23 Mooi & Meedogenloos 78
67 25 4-ever 76
68 18 ikstopmetbertalsikwil 75
69 39 De OldSkool_Dogs uit Ajoinenland 74
70 37 HET 6de VERDIEP 73
51 Ploeg van Diana Tierens * 73
72 73 De Swingende LotusZusjes 70
73 53 PMI-Lady's 69
74 19 De Kliek 67
22 Petrificus Totalus 67
76 5 Quiztedni 66
15 Zerofactor 66
38 Les Misérables 66
45 kwistetniesisters 66
80 84 Red chiks 61
81 26 The Aliens 59
82 44 De Bumba's 57
83 31 Bubbels 51
84 41 The Mixed Gang 44
85 67 De Lolifantjes 33



Dakota via Liverpool
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Re: Showbizzsite muziekquiz 21/11/2008

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Quasimodo schreef:Daar gaan we weer...
Sommigen hebben het wel hoog in hun bolleke !
Deze quiz werd op voorhand aangeduid als "showbizzquiz"... denk dat je dan al op voorhand weet welk niveau van vragen en organisatie je gaat krijgen.
Blijkbaar vinden sommigen zich hier koning of keizer om zo'n "kwiskes" af te breken tot op de grond omdat ze zelf niet goed thuis zijn in dit genre. Deze discussie is ook al eens aangehaald ergens anders op dit forum over het would-be niveau van een quiz en de deelname door eventuele gelegenheidsploegen.
Vergeet niet dat elke ploeg ooit eens ergens is moeten starten en op zo'n, geef grif toe, onnozele quiskes krijgen soms mensen zin om meer zoiets te gaan doen...
Meestal wordt zoiets spontaan ingericht om wat geld in het bakje te krijgen en is het deelnemersveld (de zuip met andere woorden) belangrijker dan het spel zelf.
Dus als zoiets te min is voor jullie blijf er dan weg !!!!!!!!!
Misschien wordt het wel eens tijd om te overwegen van een circuit op te richten waar enkel "bevoorrechte" ploegen gaan spelen .

Allez vooruit, omdat de quiz aangekondigd was als de Shwobizzsite-muziekquiz moet je het allemaal maar goed vinden dat sommige dingen misgaan of slecht functioneerden, en dan heb ik het niet over de inhoud van de quiz. (te late start, te kleine jury, massa's pauzes, te veel nutteloos gebabbel tussendoor ...). Ik denk het niet.
Plaats reactie