1e Stardust Laatste 20 Jaar POPQUIZ - Bissegem

Swat
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 17:34
Locatie: Scary Monsters/Super Creeps

Bericht door Swat »

Tonyvdb schreef: een nieuwe formule (meer alternatief getinte quiz, zonder 'platte' hits zou dan een optie kunnen zijn)
:headbang: Dan moogt ge zeker op zoek naar een andere juryvoorzitter: ik quiz mee!
If there's anything bigger than my ego around, I want it caught and shot on the spot!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Tonyvdb schreef:
Daarom dat het blijkbaar heel moeilijk blijkt om beide werelden te verenigen op één quiz ... ofwel doe ik koppig verder op de ingeslagen weg, ofwel zoek ik een nieuwe formule (meer alternatief getinte quiz, zonder 'platte' hits zou dan een optie kunnen zijn)
Geef dit dan wel duidelijk door bij aankondiging aub, zodat ploegen of personen (zoals ik) niet met een fout verwachtingspatroon toch terugkomen. You will win some, maar you will also lose some.
Gebruikersavatar
vinceluka
Rock Legend
Berichten: 1895
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 21:03
Locatie: Heule / Scary Monsters - Would-be Monkees - Wag Team

Bericht door vinceluka »

Waar zijn we mee bezig als ieder nummer afzonderlijk onder de loep genomen wordt en men afweegt of het wel of niet gevraagd mag worden?

Te crappy, album-track, niet geschikt voor gelegenheidsploegen, zeldzame single, song met of zonder street credibility, titel mag wel of niet weggeven worden, afkomstig van soundtrack of reguliere CD, enz…….
Dit doet me denken aan Tipper Gore, lieve mensen.

Iedereen maakt zijn quiz zoals hij zelf wil en het is evident dat niet elk nummer door alle 188! quizzers op een staande ovatie kan/moet getrakteerd worden.
Ik vond het in ieder geval een heel goede quiz, en dat is geen mening die gekoppeld is aan het behaalde eindresultaat.

Ik wil het ook nog even hebben over de 2 onzorgvuldigheden die in de quiz geslopen zijn.

Pearl Jam
Wij hadden onmiddellijk de stem van Eddie Vedder herkend en Pearl Jam stond niet veel later op ons antwoordblad. De foute TW-info deed ons natuurlijk ook twijfelen maar we lieten het antwoord staan omdat we echt niets beters konden verzinnen.
Als één iemand van ons had gezegd, hela die van groep X zingt just gelijk den Eddie dan was het gegarandeerd geschrapt geweest.
Maar dan was de kans reëel geweest dat we daarover een klacht ingediend zouden hebben. Tijdens de quiz hé, niet erna! En ik ben er zeker van dat die klacht dan fair behandeld zou geweest zijn.

Pump it up
Als ik me niet vergis is het nummer van Danzel gebaseerd op 2 nummers
De tekst (ahum) komt ontegensprekelijk van de Zwitserse formatie Black & White Brothers
De groove eronder is een sample van ‘The Mixmasters – In the mix’ een song waar er niks wordt opgepompt en enkel volgende tekstregels in voorkomen : ‘in the mix’, ‘gonna get up’ en ‘to the A ….’
Bovendien is dat een nummer uit 1991
Als er dan gevraagd wordt naar de originele Zwisterse uitvoerder uit 1998?
Dan is Black & White brothers het enige juiste antwoord.
Maar het is natuurlijk niet gemakkelijk om daar een beslissing in te nemen op het moment zelf. Als dat geen invloed heeft op de eindstand zoals nu het geval was kan dat in feite nadien opgezocht worden met eventuele regularisatie van de punten.
Laatst gewijzigd door vinceluka op wo 12 nov 2008, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Music should strike fire from the heart of man, and bring tears from the eyes of woman. - Ludwig Van Beethoven
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Silent Dolphin schreef:
Tonyvdb schreef:
Daarom dat het blijkbaar heel moeilijk blijkt om beide werelden te verenigen op één quiz ... ofwel doe ik koppig verder op de ingeslagen weg, ofwel zoek ik een nieuwe formule (meer alternatief getinte quiz, zonder 'platte' hits zou dan een optie kunnen zijn)
Geef dit dan wel duidelijk door bij aankondiging aub, zodat ploegen of personen (zoals ik) niet met een fout verwachtingspatroon toch terugkomen. You will win some, maar you will also lose some.
Je zal kunnen terugkomen horen, Jorgen, want ik denk dat ik verder doe op de ingeslagen weg.
Ik zal dan de moeilijkheidsgraad tussen hits/alternatief wat meer balanceren, je opmerking hieromtrent is deels terecht hoor, maar voor de rest zal er niet veel veranderen : dwz : er kunnen LP-tracks inzitten, ook terug relatief moeilijke nummers van bekende(re) artiesten en 'platte hits' van allerlei allooi en ook de vele andere soorten muziek die er eergisteren ook inzaten (kleinkunst, soul, discopop, etc ...)
Ook de bijvraagjes blijven, en ga ze ook afdrukken (zoals nu ook dus)zonder info weg te geven.
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

groot gelijk. volgend jaar kom ik weer.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Wat ik nogmaals heel graag wil benadrukken is dat in Bissegem heel veel gelegenheidsploegen komen quizzen, elk jaar (halfjaar nu) opnieuw, is blijkbaar enkel in West-Vlaanderen en streek van Deinze-Aalter zo (zie ook Wasoeties Tielt bvb.), want in het Waasland, Antwerpse en de Kempen zitten er zelden meer dan 25-30 ploegen (uitzonderingen zullen er wel zijn, zoals de Koerierquiz bvb.).
Zij halen dan de helft al dan niet, vinden het moeilijk maar amuseren zich toch altijd, zeggen ze zelf ...
Dus Luk's betoog hieromtrent is vrij nutteloos : deze gelegenheidsploegen komen altijd terug en zijn dus blijkbaar al gewonnen voor het muziekquizzen.

Dit zijn de 20 gebuisde ploegen van maandagavond :
* die in 'vet' kwamen minstens voor de derde keer naar Bissegem en scoorden doorgaans beter dan op andere Stardustquizzen.
* die in 'cursief' kwamen voor de eerste keer en komen misschien terug :

27 4 Schelln Espe 186 (volgende keer staan ze niet meer in dit lijstje)
28 Shirley Bassey & Adriaan 183
29 Disorder 181
30 Bakerstreet 175
31 Oorsmeer 174
32 De Jeukdoos 173 (met zijn tweeën)
33 De Boeboeks 169

34 Popperije 164 (vrienden van Stefaan 'Swat')
35 Emmerkoningen 158
35 Liquizo 158
(familie van Phon)
37 De Popingers 157
37 Just An Illusion 157
(waar is 38, Stefaan?)
39 Shooting Stars 148
40 Vimme & The Ladies 143
(onder andere naam of bij andere ploegen)
41 Si en La 142
42 Mutse 141

43 Kwistet 132
44 Honkbalteam Desselgem 130

45 Rock Fort 120
46 The Incredibles 94
(koppeltje die hun ouders meebrachten deze keer)

Voor deze ploegen is het meestal bijkomstig hoeveelste ze zijn : als ze bvb. een nummer horen waar heel duidelijk 'I love you' wordt gezongen en dat ook de titel is, maar ze kennen dat nummer niet, schrijven ze toch niets op...
En om maar een idee te vormen : er waren meerdere ploegen die dEUS niet hadden, Muse, Moby, Texas of Nirvana...
Dus maak een makkiequiz en misschien gaan ze weer 'gebuisd' zijn, maar zij malen er niet om hoor ... ze zijn zeer welkom, ook zeker voor mijn prijzenbudget voor de volgende quiz op te vijzelen, want meestal drinken ze ook wel een glas of twee :wink:

Ik heb trouwens ook geen reclame gemaakt om nieuwe ploegen te ronselen, omdat ik weet dat de quiz geen 'walk in the park' zou zijn : niet in het Kortrijks Handelsblad (zoals de eerste twee keren), geen affiches of flyers in cafés, nauwelijks op andere quizzen : enkel op het forum en een mailing die ik 3-4 keer doe.
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op wo 12 nov 2008, 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Swat schreef:A propos, Tony, ik ga mij toch eens ernstig beraden of ik volgende keer niet ga meespelen ipv te jureren, hoor! Met Calla, "It dawned on me" en "Flavor" zou ik hier verdorie drie zaalsolo's gescoord hebben! :doh:
Anderzijds zou ik ongetwijfeld ook heel veel zaken als ongeveer enige in de zaal fout gehad hebben, maar dat is nu eenmaal de aard van het beestje...
Met "It Dawned On Me" van Calla scoorde ik ooit een zaalsolo op een individuele quiz, ik dacht in Dendermonde (het leverde me toen zelfs een doos pralines op :) )
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

Tonyvdb schreef:
Silent Dolphin schreef:[maar waarom de lijn dan niet doortrekken naar de gevraagde commerciele artiesten ? Waarom wel superhits van deze ?
.
Ik heb toch ook massa's makkelijk alternatieve dinges gevraagd toch : Suede, dEUS, Buffalo Tom, ...

En ik heb toch heel veel hits gezien die slecht beantwoord geweest zijn hoor, check maar de lijstjes met <10 antwoorden daar staan er al een paar, daarnaast verslikten velen, ook ploegen uit de hogere regionen van het klassement, zich, in de 'makkelijke' hits van pakweg Leann Rimes, Céline Dion, George Michael en Cliff Richards.

Daarom dat het blijkbaar heel moeilijk blijkt om beide werelden te verenigen op één quiz ... ofwel doe ik koppig verder op de ingeslagen weg, ofwel zoek ik een nieuwe formule (meer alternatief getinte quiz, zonder 'platte' hits zou dan een optie kunnen zijn)
Ook ik ben geen fan van de hits uit jaren '90 en '00, maar hey, het is toch ook popmuziek, dus waarom zouden die niet mogen gevraagd worden op een popquiz?
En wat mij betreft zou een makkelijke of een obscure hit van pakweg Céline Dion helemaal geen verschil uitmaken, ik zou geen van beide nummers herkennen...
Swat
Backing Vocal
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 17:34
Locatie: Scary Monsters/Super Creeps

Bericht door Swat »

Tonyvdb schreef: 37 De Popingers 157
37 Just An Illusion 157
(waar is 38, Stefaan?)

Twee ploegen op plaats 37, dus volgende ploeg krijgt plaats 39
If there's anything bigger than my ego around, I want it caught and shot on the spot!
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Tonyvdb schreef:
Silent Dolphin schreef:
Tonyvdb schreef:
Daarom dat het blijkbaar heel moeilijk blijkt om beide werelden te verenigen op één quiz ... ofwel doe ik koppig verder op de ingeslagen weg, ofwel zoek ik een nieuwe formule (meer alternatief getinte quiz, zonder 'platte' hits zou dan een optie kunnen zijn)
Geef dit dan wel duidelijk door bij aankondiging aub, zodat ploegen of personen (zoals ik) niet met een fout verwachtingspatroon toch terugkomen. You will win some, maar you will also lose some.
Je zal kunnen terugkomen horen, Jorgen, want ik denk dat ik verder doe op de ingeslagen weg.
Ik zal dan de moeilijkheidsgraad tussen hits/alternatief wat meer balanceren, je opmerking hieromtrent is deels terecht hoor, maar voor de rest zal er niet veel veranderen : dwz : er kunnen LP-tracks inzitten, ook terug relatief moeilijke nummers van bekende(re) artiesten en 'platte hits' van allerlei allooi en ook de vele andere soorten muziek die er eergisteren ook inzaten (kleinkunst, soul, discopop, etc ...)
Ook de bijvraagjes blijven, en ga ze ook afdrukken (zoals nu ook dus)zonder info weg te geven.
Awel, dan kom ik terug ook... zoals in m'n allereerste post al gezegd: ik heb me maandag zeer goed geamuseerd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Ivm die Duvelglazen nog : ik heb dat net eens gevraagd aan Aurore, mijn zus, en zij zei dat er te weinig glazen zijn voor speciale bieren, zie ook Leffe en dat ze achter de toog heel creatief hebben moeten zijn bij het inschenken van Leffes en Duvels, omdat heel veel ploegen heel de tijd speciale bieren dronken, ook al omdat veel mensen geen fan zijn van de Harelbeekse pils 'Bavik'...
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Tonyvdb schreef:een hard verdict, Devil's Answer en zeer fel overdreven, bijna onrechtvaardig, naar mijn mening ... mijn quizzen zijn duidelijk jouw ding niet, is ook al gebleken na vorige edities, maar blijkbaar denk je dat jouw mening ook die is van de meeste anderen.
...
Zucht!
:roll:
Ik word te oud voor dit soort discussies als er meteen zo'n foute conclusies aan vastgeknoopt worden. :?

Verderop nog wat sneren van anderen in de richting van "gemeen" en "Tipper Gore"... :shock: Pfff... Bestaat er geen smiley voor lange tenen of andere extremiteiten waarop getrapt lijkt te zijn?

Onrechtstreeks hielden mijn bedenkingen echter wel verband met wat ik in een kort gesprek tijdens een pauze van organisator Tony zélf hoorde: een duidelijke teleurstelling omdat het precies weer te moeilijk bleek, ondanks de voorgenomen bedoeling om bij te sturen. En dan moesten de meest gepeperde reeksen nog komen... Waren mijn mogelijke verklaringen als hints om hem een volgende ontgoocheling te besparen dan zo grof geformuleerd?

Voortaan dan maar enkel besprekingen die enkel lof zwaaien dus. :x
Of die PC-tijd eindelijk eens nuttiger besteden...
Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

rino schreef: Met "It Dawned On Me" van Calla scoorde ik ooit een zaalsolo op een individuele quiz, ik dacht in Dendermonde (het leverde me toen zelfs een doos pralines op :) )
Dat moet zijn algemene quiz en niet individuele quiz... :D
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Bericht door DVNO »

Deze quiz was voor mij persoonlijk één van de betere waaraan ik al heb deelgenomen. Ook al haalden we misschien niet het percentage waar ik op hoopte, ik vond de moeilijkheidsgraad van deze quiz zeer oké.
En zonder mij te willen mengen in de discussie over wat er nu moet gevraagd worden op een dergelijke quiz, wilde ik gewoon even meedelen dat ik zeer blij was dat je de – door velen als fout bestemde – jaren 90 hits niet hebt overgeslagen. Een plaat als pulverturm van Niels van Gogh was destijds een topschijf. Er wordt precies soms vergeten dat de top 30 lijstjes van de jaren 90 vooral bevolkt waren met de betere dance-hits ipv de ietwat obscuurder klinkende rock uit deze periode. En vooraleer ik ook bakken reacties over me heen krijg, ik heb niets tegen die muziekgenres, elk zijn meug. Om zelfs meer te zeggen, ik was van een aantal liedjes best wel aangenaam verrast. (Lemonheads, Tom Waits…)
En dat is ook wel een aspect dat ik apprecieer aan een quiz: het ontdekken van nieuwe muziek. Daarvoor pleit ik ook voor een ‘persoonlijke’ toets van de opsteller van de quiz.
Als eindconclusie van dit betoog wilde ik graag nog het volgende toevoegen: het is perfect mogelijk dat iemand van verschillende genres houdt met als levende bewijs ondergetekende. En om volledig politiek correct te zijn: weg met het hokjesdenken!!!
O ja, en EURODANCE rules!!!

Kortom, één zaak is duidelijk. Naar Bissegem komen we met graagte terug, want naast het inhoudelijke was gans de organisatie er rond dik in orde.
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Keiem schreef:groot gelijk. volgend jaar kom ik weer.
Ik ook. Ik hou niet zo van Pavement, Celine Dion en Jon Dahlback, maar dat deert me niet.
Plaats reactie