Theorie / andere

peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

rino schreef:
Tonyvdb schreef:David Byrne
Klopt, Tony :thumb1:

Zanger bij resp. Talking Heads, zichzelf, X-Press 2, Thievery Corporation en The BPA
Ik neem aan dat intussen iedereen al weet wie er achter BPA schuilgaat?
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

peegee schreef:
rino schreef:
Tonyvdb schreef:David Byrne
Klopt, Tony :thumb1:

Zanger bij resp. Talking Heads, zichzelf, X-Press 2, Thievery Corporation en The BPA
Ik neem aan dat intussen iedereen al weet wie er achter BPA schuilgaat?
Nu wel. De man met 1001 identiteiten. Alweer een vraag die Tony kan schrappen :D
Pas gisteren gemerkt trouwens dat diens quiz de 10e november is en niet vanavond. :banghead: stom van me.
Halsoverkop de rest van het team ingelicht; nu spelen we een algemene quiz vanavond in Halle. We waren immers niet voorbereid om thuis voor tv te gaan zitten en voor een 50-60-70-80-quiz voelen we ons niet rijp genoeg. En als het niet geneert ga ik nu afronden want de meester vraagt me iets.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Halle? Gevaarlijke parochie dat? Kijk maar tijdig eens over jullie schouder ! :P

Peegee: wist het niet maar door je vraagstelling dacht ik meteen aan Norman Cook en na even checken, blijkt dat ook zo te zijn ...


Is aan mij zeker :

nog eentje dat ik net schrapte : geen theorievraag maar het luisterfragment zelf :

makkietje, denk ik, vier tips :
* uit 1989
* Oostenrijkse groep/project
* naam van uitvoerder komt terug in titel
* jodela-iti !
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

Edelweiss - bring me edelweiss?

deze mag je niet schrappen want die weet ik!
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:Edelweiss - bring me edelweiss?

deze mag je niet schrappen want die weet ik!
te laat, maar geen paniek, de plaatsvervanger komt min of meer uit het zelfde straatje ...
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

berwt schreef:Pas gisteren gemerkt trouwens dat diens quiz de 10e november is en niet vanavond. :banghead: stom van me.
Halsoverkop de rest van het team ingelicht; nu spelen we een algemene quiz vanavond in Halle. We waren immers niet voorbereid om thuis voor tv te gaan zitten en voor een 50-60-70-80-quiz voelen we ons niet rijp genoeg. En als het niet geneert ga ik nu afronden want de meester vraagt me iets.
Niet rijp genoeg :cry: , als de 4 schelln espe al durven meedoen :wink:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

Hoeveel liedjes uit "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" werden ook uitgebracht als single?

En jongens, vergeet niet:
|
|
v
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

geen één, dacht ik
Gebruikersavatar
berwt
Superstar
Berichten: 782
Lid geworden op: ma 01 okt 2007, 12:42
Locatie: Gent/ De Flosseklosser

Bericht door berwt »

Rubby schreef:
berwt schreef:Pas gisteren gemerkt trouwens dat diens quiz de 10e november is en niet vanavond. :banghead: stom van me.
Halsoverkop de rest van het team ingelicht; nu spelen we een algemene quiz vanavond in Halle. We waren immers niet voorbereid om thuis voor tv te gaan zitten en voor een 50-60-70-80-quiz voelen we ons niet rijp genoeg. En als het niet geneert ga ik nu afronden want de meester vraagt me iets.
Niet rijp genoeg :cry: , als de 4 schelln espe al durven meedoen :wink:
Ik had wel een reactie van je verwacht, Rubby. Tonnen respect voor de schelln espe, maar in tegenstelling tot hen, genieten wij minder van op onze bek te gaan (lees: 3/4 van de fragmenten collectief niet kennen). Binnen een jaar of 3 zitten wij wellicht ook niet meer in hun vaarwater, áls De Flosseklosser dan wel nog zal bestaan als muziekquizteam, want als het van de teammates afhing deden we nog hooguit 3 muziekquizzen per jaar denk ik. By the way, de stiksjes vlees spelen een thuismatch. Dat scheelt een slok op de borrel. :lol:

Tony, wat bedoel je met Halle als gevaarlijke parochie? Ik ken het ginds ondertussen al wat gezien mijn verloofde daarvandaan komt.

En tenslotte een bericht naar de moderator van dit forum (Group4? Securitas?): ben ik té off-topic en dus verstorend bezig?
yossarian
Popstar
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 09:12

Bericht door yossarian »

Tonyvdb schreef:geen één, dacht ik
Voor discussie vatbaar: in 1976 werd "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band / With A Little Help From My Friends" officieel op single uitgebracht, ter ondersteuning van de "blauwe dubbele verzamelaar" die dat jaar verscheen. Het bereikte toen her en der de hitlijsten.

Maar in 1967 zelf is er inderdaad geen enkele single van die lp uitgebracht.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

berwt schreef:
Tony, wat bedoel je met Halle als gevaarlijke parochie? Ik ken het ginds ondertussen al wat gezien mijn verloofde daarvandaan komt.
nog nooit naar TV1 gekeken op zondagavond misschien ???

Er gebeuren daar meer moorden dan in Johannesburg of Medellin !!
Laatst gewijzigd door Tonyvdb op vr 31 okt 2008, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

yossarian schreef:
Tonyvdb schreef:geen één, dacht ik
Voor discussie vatbaar: in 1976 werd "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band / With A Little Help From My Friends" officieel op single uitgebracht, ter ondersteuning van de "blauwe dubbele verzamelaar" die dat jaar verscheen. Het bereikte toen her en der de hitlijsten.
wist ik niet, leuk weetje
Rubby
Rock Legend
Berichten: 4559
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 11:45
Locatie: BELLEM (Testedoene/Bellem Brug)

Bericht door Rubby »

berwt schreef:
Rubby schreef: Ik had wel een reactie van je verwacht, Rubby. Tonnen respect voor de schelln espe, maar in tegenstelling tot hen, genieten wij minder van op onze bek te gaan (lees: 3/4 van de fragmenten collectief niet kennen). Binnen een jaar of 3 zitten wij wellicht ook niet meer in hun vaarwater, áls De Flosseklosser dan wel nog zal bestaan als muziekquizteam, want als het van de teammates afhing deden we nog hooguit 3 muziekquizzen per jaar denk ik. By the way, de stiksjes vlees spelen een thuismatch. Dat scheelt een slok op de borrel. :lol:
no problem, probeer alvast naar de schoolquiz te komen begin volgend jaar , moet jullie zekers meer liggen :wink:
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef:geen één, dacht ik
ik reken dit als een juist antwoord. Toen ik de vraag intypte besefte ik dat er misschien wel ergens een addertje onder het gras zou zitten. Hoedanook, Tony mag.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:
Tonyvdb schreef:geen één, dacht ik
ik reken dit als een juist antwoord. Toen ik de vraag intypte besefte ik dat er misschien wel ergens een addertje onder het gras zou zitten. Hoedanook, Tony mag.
doe jij maar nog eentje Keiem ...
Plaats reactie