4e Muziekquiz "The Holly's" - 18/10/2008 - Hamme

overdrive
Roadie
Berichten: 29
Lid geworden op: do 15 mei 2008, 19:45

4e Muziekquiz "The Holly's" - 18/10/2008 - Hamme

Bericht door overdrive »

Vorig jaar scoorden 16 op de 35 ploegen beneden de 50%, dit jaar slechts 6 op de 25!
Dus op papier zou deze quiz alvast makkelijker moeten geweest zijn dan vorig jaar :) Of iedereen dat zo ervaren heeft is natuurlijk een andere vraag... Jammer bij het eindtotaal de punten van de laatste ronde niet onmiddellijk werden bijgerekend dus moest manueel worden aangepast, onze excuses daarvoor... dat had toch 20 min minder lang wachten geweest tot definitieve einduitslag...

Met de veel goede quizploegen in de zaal was het vechten voor een plaats in de top 10!
Een heel dikke proficiat aan Fab4 :bow::bow: (bewijzen alweer van alle markten thuis te zijn) maar evenveel respect voor Rechte Bananen :bow::bow: die knap 2e waren en Polkaheer & gevolg :bow::bow: die de 3e plaats in namen.
Sterke prestatie van Kas & Co :bow: en Gang of four :bow: die top 5 vervolledigen. Zéér knap resultaat van Vindikooks :app::app: die iets achter Sympathie :app::app: eindigden.
Guess Who vs Testedoene :app: was ook een geslaagde combinatie! Koerier :app: en vlak daarna Starbuk & Apollo :app: vervolledigen de top 10. Maar ook net buiten top 10 sterke ploegen...

Hieronder een compleet overzicht op 325

Fab 4 272 82,42%
Rechte Bananen 262 79,39%
Een Polkaheer, ….261 79,09%
Kas & Co 258 78,18%
Gang Of Four 257 77,88%
Sympathie vur den Duvel 253 76,67%
De Vindikooks 245 74,24%
Guess Who vs Testedoene 244 73,94%
Koerier 240 72,73%
Starbuk & Apollo 237 71,82%
Fanfare Heilige Familie 230 69,70%
B-4s 229 69,39%
Marina Wally Appreciation Society 224 67,88%
Willy Jr & De Knelpuntklup 223 67,58%
Arthritic Monkees 217 65,76%
Tequila Overdrive 209 63,33%
Diamond Dogs 204 61,82%
Careful With That Sex, Eugene 200 60,61%
Gerrit & The Pacemakers 183 55,45%
Disorder 160 48,48%
Cityclub 156 47,27%
The Lucky Stars 138 41,82%
Fun Loving Criminals 116 35,15%
Veurdeleut 112 33,94%
4 Schelln Espe 111 33,64%

Een analyse volgt zeker nog en er zitten hier en daar op het eerste gezicht alvast mooie solo's bij...

In ieder geval hebben we geprobeerd voor iedereen de avond zo aangenaam mogelijk te maken met zoveel mogelijk afwisseling...
Met een hoop recente cd's en een speciaal ontworpen display voor een 100tal cd's deden we ook een poging om een mooie prijzentafel aan te bieden...
Op het einde kreeg iedereen ook nog de oplossingen mee en een foto van z'n ploeg als aandenken...
Laatst gewijzigd door overdrive op zo 19 okt 2008, 10:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

wederom geslaagde editie van de mannen van Hamme !!!
leuk varierende kwis met mooie prijzentafel , zoals beloofd was...
met de meeste grootheden in het cirquit , mogen we blij zijn met onze 9é plaats .
en wat een chance dat ze maar 2x deze avond gevraagd hebben dat de uitvoerder JUIST moest zijn :D :D
neen , zonder zever .. één van de leukere kwissen op de kalender .
we'll be back !!!
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
flor
Fan
Berichten: 6
Lid geworden op: za 13 sep 2008, 16:32
Locatie: deurne

Bericht door flor »

Aanvangsuur gepland om 19u30, begonnen na 20u; 2 "korte" rookpauzes waar geen eind aan leek te komen, een veel te lange grote pauze, tijdverspilling à volonté, gevolg: veel te laat gedaan en verveling troef.
Geen afroeping van de punten of tussenstand, wel projectie op een scherm dat meer dan de helft van de deelnemers niet kan zien.
Sfeerloze presentatie die absoluut niks bijbracht aan het verloop van de avond.
Heeft er iemand iets positief te zeggen over deze organisatie?
De muziek: gaande van spotgemakkelijk tot "uit welk hol hebben ze dit opgegraven?". Geen visie of structuur, de verdomde discodrums alomtegenwoordig, steeds uit hetzelfde vaatje tappend; wie deze kwis heeft samengesteld, en ik heb sterk de indruk dat het grotendeels het werk van één persoon was, is hier wel ferm door de mand gevallen.
Positief: leuke prijzentafel, goed geluid.
Balans: nooit meer!
phon
Rock Legend
Berichten: 1168
Lid geworden op: ma 13 aug 2007, 17:18
Locatie: Kortrijk

Bericht door phon »

Nogal een onsympathieke en pretentieuze reactie he Flor.. :?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

flor schreef: De muziek: gaande van spotgemakkelijk tot "uit welk hol hebben ze dit opgegraven?".
Lijkt mij nu net de beschrijving van een goed uitgebalanceerde quiz ... de rest is voor uw rekening, beste ...

En dit nog : 'Alle rijkswachters hebben een snor, behalve Koninckx Flor'
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

Dat is er inderdaad wat over. Ik vind wel dat zaal Rio niet echt geschikt is voor een quiz. Wij zaten in het gedeelte vooraan, maar ik kan mij voorstellen dat je als je in een hoekje in het cafégedeelte zit, je de quiz op een heel andere manier beleeft.
De wat ongeïnspireerde presentatie doet daar ook al geen goed aan.
En ik ergerde mij ook aan de twee rookpauzes, en één extra lange pauze.
Ik weet wel dat er (nog :twisted:) relatief veel rokers zijn onder het (muziek)quizpubliek, maar het gros van het publiek hiervoor 'gijzelen' is volgens mij niet nodig.
En ja; de muziek was een beetje éénzijdig en de quiz wat eentonig qua opbouw. Maar het is hier al meerdere malen gezegd; elkeen maakt zijn quiz zoals hij dat wil.

Maar sorry Danny, ik heb het u gisteren ook gezegd; aanvang aankondigen voor 19u30 en pas om 20u effectief beginnen is not done.
Je hebt dan sowieso mensen die zorgen dat ze er op dat aangekondigde uur zijn, en dan een halfuur mogen zitten wachten.

Langs deze weg wil ook nog eens het geslacht Claessens bedanken voor hun bijdrage en aangenaam gezelschap.
Het heeft helaas niet kunnen voorkomen dat we slechts 15e eindigden, en 3 plaatjes in de ranking zijn gezakt ... boehoehoe.

Maar revenge volgt dinsdag ... 8)
Laatst gewijzigd door bart depauw op zo 19 okt 2008, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bart depauw
Administrator
Berichten: 1626
Lid geworden op: zo 17 jun 2007, 18:46
Locatie: Gavere / Arthritic Monkees

Bericht door bart depauw »

En nog iets, volgens mij pakken de Vindikooks.
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

bart depauw schreef: (1) Dat is er inderdaad wat over.

(2)Ik vind wel dat zaal Rio niet echt geschikt is voor een quiz. Wij zaten in het gedeelte vooraan, maar ik kan mij voorstellen dat je als je in een hoekje in het cafégedeelte zit, je de quiz op een heel andere manier beleeft.

(3) relatief veel rokers zijn onder het (muziek)quizpubliek.

(4) En ja; de muziek was een beetje éénzijdig.

(5)Maar revenge volgt dinsdag ... 8)
@(1) ik heb Flor nog géén positieve reacties zien posten op deze site.... Ben heel benieuwd wanneer hij zelf een kwis samenstelt. Zal hij ook eens voelen hoe het is om er een in goede banen te leiden (lijden?) .. :roll:

@(2) heeltegaar mee eens: wij zaten effectief in het cafégedeelte (met 4 aan een half tafeltje) en door al het rumoer van de cafégangers (en voor de pauze nogal wat bas in de installatie) hebben we heel wat titels laten liggen en zelfs stemmen niet herkend.... :evil:

@(3) en onder de organisatie ook??? :wink:

@(4) éénzijdig, :?: néé, zeker niet :!: ; rock, soul, pop, stu bru, er zat van alles en nog wat in; ik vrees dat iemand met een eenzijdige smaak een veelzijdige kwis als eenzijdig bestempelt....

@(5) wij zullen er ook zijn, Bart :wink: en op een volgende Holly's-kwis ook; goed werk, mannen !!! :thumb1: :app:
Laatst gewijzigd door peegee op zo 19 okt 2008, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

flor schreef:Aanvangsuur gepland om 19u30, begonnen na 20u; 2 "korte" rookpauzes waar geen eind aan leek te komen, een veel te lange grote pauze, tijdverspilling à volonté, gevolg: veel te laat gedaan en verveling troef.
Post nummer 4 en alweer een prachtige bijdrage. Ik ben ook een niet-roker, maar ik kan best begrip opbrengen voor het feit dat er hier wat tijd voor uitgetrokken word. Ik heb zo de indruk dat jij persoonlijk al veel kwissen georganiseerd hebt....

flor schreef: Geen afroeping van de punten of tussenstand, wel projectie op een scherm dat meer dan de helft van de deelnemers niet kan zien.
Ik zat helemaal in de hoek, maar was toch perfect op de hoogte van onze tussenstand!
flor schreef: Sfeerloze presentatie die absoluut niks bijbracht aan het verloop van de avond.
Heeft er iemand iets positief te zeggen over deze organisatie?
Presentatie was best ok - verwacht je dat er bij ieder fragment een boek wordt voorgelezen of zo? Organizatie was vlekkeloos - ik heb niet veel klachten gehoord in de hoek waar ik zat!
flor schreef: De muziek: gaande van spotgemakkelijk tot "uit welk hol hebben ze dit opgegraven?". Geen visie of structuur, de verdomde discodrums alomtegenwoordig, steeds uit hetzelfde vaatje tappend; wie deze kwis heeft samengesteld, en ik heb sterk de indruk dat het grotendeels het werk van één persoon was, is hier wel ferm door de mand gevallen.
Positief: leuke prijzentafel, goed geluid.
Ik heb hier ook weer de indruk dat je radio vastgeroest staat op Studio Brussel, misschien af en toe Radio 1 en dan behoor je dus tot 10% van het actief luisterpubliek.

Er is wel wat meer dan alleen Afrekening-gezeik of een Singer-Songwriter die pas bekend geworden is na wat pillen geslikt te hebben.

Je moet je oren maar eens laten nakijken, want we hebben hier meer variatie gehoord dan op een doorsnee kwis en neen, de kwis was niet samengesteld door 1 persoon.
flor schreef:Balans: nooit meer!
Laat ons hopen dat je inderdaad hier nooit meer komt.

Ik ben ervan overtuigd dat de meeste ploegen volgend jaar terug zullen komen na een prima quiz.

Mijn verontschuldigen aan de rest op dit forum, maar ik ben deze debiele commentaren op een commerciele quiz kotsbeu :!:
Laatst gewijzigd door PaulMcCartney op zo 19 okt 2008, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Buddy59
Rock Legend
Berichten: 1900
Lid geworden op: wo 15 aug 2007, 09:18
Locatie: Danny & The Juniors/Holly's/Buddy's

Bericht door Buddy59 »

flor schreef:Aanvangsuur gepland om 19u30, begonnen na 20u; 2 "korte" rookpauzes waar geen eind aan leek te komen, een veel te lange grote pauze, tijdverspilling à volonté, gevolg: veel te laat gedaan en verveling troef.
Geen afroeping van de punten of tussenstand, wel projectie op een scherm dat meer dan de helft van de deelnemers niet kan zien.
Sfeerloze presentatie die absoluut niks bijbracht aan het verloop van de avond.
Heeft er iemand iets positief te zeggen over deze organisatie?
De muziek: gaande van spotgemakkelijk tot "uit welk hol hebben ze dit opgegraven?". Geen visie of structuur, de verdomde discodrums alomtegenwoordig, steeds uit hetzelfde vaatje tappend; wie deze kwis heeft samengesteld, en ik heb sterk de indruk dat het grotendeels het werk van één persoon was, is hier wel ferm door de mand gevallen.
Positief: leuke prijzentafel, goed geluid.
Balans: nooit meer!
Dankuwel :bow:
PaulMcCartney
Superstar
Berichten: 943
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:30
Locatie: Canada (?)

Bericht door PaulMcCartney »

5e Muziekquiz The Holly's - 17 oktober 2009 - zaal Rio Hamme
Je mag de Fab4 al inschrijven. Zitten we weer in ons hoekje en dat is ons niet slecht bekomen :D
Laatst gewijzigd door PaulMcCartney op zo 19 okt 2008, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

De negatieve kritieken kan ik enkel delen op het vlak van het aangekondigde aanvangsuur. Zet gewoon op je flyer “het eerste fragment wordt gelanceerd om 20u00 stipt, hé. :x

Voor de rest herkenden we echter weer de typische (ex-Jartazi – nu --> ) The Hollys-stijl met nadruk op kleine (al dan niet radio)hitjes uit een breed spectrum van decennia en genres met een extra touch “wave” en “disco/soul”.
Zoals blijkt uit onze jaarlijkse prestaties daar in Hamme is deze formule ons niet echt op het lijf/gehoor/geheugen geschreven, maar hey, we komen er nog steeds graag naartoe! :)

Van de presentatie van de tussenscores had ik geen klachten, maar ik zat dan ook net nog in het zicht van het projectiescherm in de tweede helft van de zaal en kon mijn teamgenoten regelmatig op de hoogte houden van onze “trendy” beursnotering (na reeks 3 op kop, even later echter over kop, zonder steun van enige overheid… :wink: ).
Naarmate de avond vorderde en toogklanten binnenvielen, was er soms wel storing van gebabbel van niet-quizzers :? , een euvel waar we bij een vorige quiz in zaal Rio nog meer last hadden wegens nog een rijtje méér naar achter gepositioneerd. De combinatie van een quizorganisatie met een open cafe-avond lijkt me niet ideaal.

Wat Flor bedoelt met zijn geweeklaag over de presentatie is niet erg duidelijk: je gaat toch niet naar een quiz voor een flitsende one-manshow van de presentator en zijn hostessen in sexy lingerie… (Alhoewel, nu ik dit neerschrijf, wie begint hiermee? :mrgreen: (grapje, peegee, grapje!)).
Enfin, voor mij was dit precies wat een quiz nodig heeft: de nodige zakelijkheid zonder veel gezever tussenin. Ik raad Flor voor het tegendeel een bezoekje aan Evergem aan, binnenkort… Wat jurering betreft geen klachten moeten opschrijven, dus over feedbackgebrek op dat vlak geen negatief nieuws.

De revelatie van de avond was uiteraard een supersterk Fab4-team :app: dat de rest van de bekende ploegen overklaste, alhoewel de strijd tot halfweg nog vrij open bleef, met bijna de hele latere top-10 op een paar punten van mekaar.
Toch ook verrassend doorheen de quiz: de tussenstanden waarin de Vindikooks na een paar reeksen op een derde plaats stonden. In de laatste reeksen was het trouwens nog spannend tussen vier ploegen voor de vierde plaats: wijzelf, de Vindikooks, Kas&co en de in deze quiz ook vorig jaar sterke Gang of Four. In de editie 2007 strandden ze op amper één puntje van ons, maar dit jaar moesten we de vijfde plaats toch aan hen afstaan.

Persoonlijk kijk ik elk jaar steeds naar deze quiz uit omdat er steeds langvergeten pareltjes in opgediept worden (= positieve kijk in plaats van de “uit welk hol hebben ze dit nu weer opgegraven?" van Flor), maar dit jaar kwam mijn smaak daarin iets minder aan zijn trekken. Volgende keer beter, wellicht.

En ja, de punten van de laatste reeks werden in deze quiz wél op het scherm getoond ter controle. Het zou zo normaal moeten zijn dat ik het onvermeld zou mogen laten, maar helaas elders… Dus een overbodig compliment mag ook eens: dat was prima hier! :thumb1: Dat er daardoor iets misliep met de nodige tijd voor de samenstelling van de einduitslag zullen ze volgend jaar wel niet meer voor hebben.

Leuke extra’s nog (reeds vermeld door Overdrive vanuit organisatie): elke ploeg kreeg de juiste antwoorden afgedrukt mee (helaas na de quiz… :twisted: ), en er was nog een presentje in de vorm van een mooi afgedrukte foto van jouw ploeg in volle actie als souvenir voor de trofeeënkast (hm… :wink: ).

Het mag echter wel duidelijk zijn: hoezeer de geroutineerde ploegen hiervan kunnen hebben genoten, voor beginnende ploegen en jongerenploegen zonder versterking met een doorwinterde oldieskenner was dit wellicht een ware beproeving…
Gebruikersavatar
Devils answer
Superstar
Berichten: 956
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 11:22
Locatie: Aalst / Sympathie vur den Duvel / Greatest Tits / Testedoene

Bericht door Devils answer »

Reeds vermeld door anderen maar inderdaad: zeer mooie prijzentafel!

Letterlijk zelfs! De uitstalling via een groot houten vertikaal opgesteld "display" was volgens mij ook een primeur en liet toe om vanop afstand, zonder veel drummen, de mogelijke "buit" al eens te bekijken.

Je zag zo ook al meteen of jouw "eerste keuze" door hoger geklasseerde ploegen werd weggekaapt... Allez, toch als je niet achter een muurtje zat in deze half-tweedelige zaal.
Gebruikersavatar
Vlassenbroek2000
Rock Legend
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 19:10
Locatie: Grembergen / Vlassenbroek2000, De Verloren Zoon

Bericht door Vlassenbroek2000 »

Ook van mijn kant geen geklaag en gezaag. (Flor heeft er precies wél een handje van weg :shock: )
Iedere quiz heeft zijn voor_ en tegenstanders, juist doordat iedere quiz is samengesteld aan de hand van de smaak van de samensteller(s). Al een geluk dat alle quizzen een beetje divers zijn, anders was er ook helemaal niks aan ...

Ikzelf, alsook mijn vader, waren invallers bij Arthritic Monkees (Bart en Pieter) gisteren. En net zoals Bart aanhaalde werd het een leuke en ontspannende avond. Een licht aangepaste quiz ten opzichte van de vorige editie met deze keer wel meer muziek van de jaren 90 en 2000, toch de deccenia waar ik het het meest van moet hebben. En ook verrassende keuzes (jaren 00) vond ik zelf ook, maar wel veel goeie dingen gehoord (The National, Simian Mobile Disco, The Shins, Vampire Weekend, Ting Tings, MIA, Blood Red Shoes, Boy Kill Boy ...) Ik denk dat dit de persoonlijke toets van Godfrey was :D De laatste 2 waren volgens mij dan weer iets te vergezocht, maar dat is dan weer persoonlijk ...

Voor de rest, als je Danny en Lieven een beetje kent, weet je op voorhand dat je wat extra wave en soul/disco kan verwachten, maar het was minder opvallend dan de vorige edities...

Kortom, leuke avond gehad... en volgend jaar (nog) eens met eigen ploeg proberen aantreden ...

Als enige negatieve punt ook opgemerkt dat de quiz stond aangekondigd om 19.30u en dan pas begon om 20.15u ongeveer. Ikzelf vernam pas om kwart na 6 dat de quiz om half 8 zou beginnen, en heb me dan ook ferm moeten haasten om nadien nog meer dan een half uur te moeten zitten wachten op de start.

En wat de rookpauzes betreft, ikzelf als roker heb graag dat er een extra pauzetje is voorzien, maar 5 minuten is daarvoor genoeg. Het hoeft inderdaad geen half uur te zijn zoals gisteren in de helft van de quiz.
Gebruikersavatar
celtic601
Superstar
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 22:02

Bericht door celtic601 »

Buddy59 schreef:
flor schreef:Aanvangsuur gepland om 19u30, begonnen na 20u; 2 "korte" rookpauzes waar geen eind aan leek te komen, een veel te lange grote pauze, tijdverspilling à volonté, gevolg: veel te laat gedaan en verveling troef.
Geen afroeping van de punten of tussenstand, wel projectie op een scherm dat meer dan de helft van de deelnemers niet kan zien.
Sfeerloze presentatie die absoluut niks bijbracht aan het verloop van de avond.
Heeft er iemand iets positief te zeggen over deze organisatie?
De muziek: gaande van spotgemakkelijk tot "uit welk hol hebben ze dit opgegraven?". Geen visie of structuur, de verdomde discodrums alomtegenwoordig, steeds uit hetzelfde vaatje tappend; wie deze kwis heeft samengesteld, en ik heb sterk de indruk dat het grotendeels het werk van één persoon was, is hier wel ferm door de mand gevallen.
Positief: leuke prijzentafel, goed geluid.
Balans: nooit meer!
Dankuwel :bow:
danny , godfrey & lieven ... niet van wakker liggen AUB !!!
we hebben allemaal zo wel stilaan door dat Flor het "MALLOOTJE" van dit forum hier is ...
slechte jeugd ? thuis niks te vertellen ? enkel zijn mening telt ?
wie zal het zeggen ???
ik hoop wel dat hij steeds dezelfde balans over elke kwis zal geven (NOOIT MEER )
wel jammer dat deze persoon nog niet verteld heeft bij welke ploeg hij speelt.... niet ?
kan hem enkel een andere hobby aanbieden :

flirtjeppen , bloemschikken , oud germaanse volksdans ....

wat een wuzz !
bOOmbastic editie 18 gaat door op ZATERDAG 8 APRIL 2017 !!!
Plaats reactie