Theorie / andere

Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

Is dat "You know my name, look up the number", waarvan wel kortere versies uitgebracht werden? :?:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Ik ben een grote Beatles-fan, maar kan niet volgen; graag wat meer uitleg
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

Lars schreef:Is dat "You know my name, look up the number", waarvan wel kortere versies uitgebracht werden? :?:

:nono:

Meer uitleg? Paul McCartney probeerde deze track op Anthology 2 te krijgen, maar George Martin en George Harrison protesteerden. Martin vond het te veel avant garde. De track is dus nog steeds niet officieel uitgebracht, al valt het spul wel op allerhande bootlegs te beluisteren.

Volgens Wikipedia:

Beatles expert Mark Lewisohn, who listened to the song in 1987 while compiling his book The Complete Beatles Recording Sessions, says the song included "distorted, hypnotic drum and organ sounds, a distorted lead guitar, the sound of a church organ, various effects (water gargling was one) and, perhaps most intimidating of all, John Lennon and McCartney screaming dementedly and bawling aloud random phrases like 'Are you alright?' and 'Barcelona!
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

marc schreef:
Lars schreef:Is dat "You know my name, look up the number", waarvan wel kortere versies uitgebracht werden? :?:

:nono:

Meer uitleg? Paul McCartney probeerde deze track op Anthology 2 te krijgen, maar George Martin en George Harrison protesteerden. Martin vond het te veel avant garde. De track is dus nog steeds niet officieel uitgebracht, al valt het spul wel op allerhande bootlegs te beluisteren.

Volgens Wikipedia:

Beatles expert Mark Lewisohn, who listened to the song in 1987 while compiling his book The Complete Beatles Recording Sessions, says the song included "distorted, hypnotic drum and organ sounds, a distorted lead guitar, the sound of a church organ, various effects (water gargling was one) and, perhaps most intimidating of all, John Lennon and McCartney screaming dementedly and bawling aloud random phrases like 'Are you alright?' and 'Barcelona!
Tip: C******* ** L****
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Bericht door Marc VA »

Tip: C******* ** L****

Carnival Of Light[/quote]
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

marc schreef:Voor Beatles-kenners... Hoe heet de geluidscollega die The Beatles ten tijde van Penny Lane opnamen? Het spul duurde vijftien minuten, werd gemaakt voor The Million Volt Light and Sound Rave, en is nooit officieel uitgebracht.
Ik ben nog altijd niet mee; het gaat toch om een PERSOON? o, ik denk dat mijn frank (eurocent) aan t vallen is; tikfout, Marc? Gaat het om een geluidscollage en niet om een geluidscollega?
Lars
Rock Legend
Berichten: 1577
Lid geworden op: do 23 aug 2007, 17:31
Locatie: Mechelen

Bericht door Lars »

peegee schreef:
marc schreef:Voor Beatles-kenners... Hoe heet de geluidscollega die The Beatles ten tijde van Penny Lane opnamen? Het spul duurde vijftien minuten, werd gemaakt voor The Million Volt Light and Sound Rave, en is nooit officieel uitgebracht.
Ik ben nog altijd niet mee; het gaat toch om een PERSOON? o, ik denk dat mijn frank (eurocent) aan t vallen is; tikfout, Marc? Gaat het om een geluidscollage en niet om een geluidscollega?
Gezien het gezochte
- opgenomen werd
- 15 minuten duurde
- voor een bepaalde gelegenheid (die Rave) gemaakt werd
- nooit uitgebracht werd (maar dus wel had kunnen worden)
lijkt het me nogal wiedes dat het inderdaad om een collage en niet om een collega gaat. :lol:
marc
Superstar
Berichten: 677
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 14:14
Locatie: KGBV en/of Clement

Bericht door marc »

peegee schreef:
marc schreef:Voor Beatles-kenners... Hoe heet de geluidscollega die The Beatles ten tijde van Penny Lane opnamen? Het spul duurde vijftien minuten, werd gemaakt voor The Million Volt Light and Sound Rave, en is nooit officieel uitgebracht.
Ik ben nog altijd niet mee; het gaat toch om een PERSOON? o, ik denk dat mijn frank (eurocent) aan t vallen is; tikfout, Marc? Gaat het om een geluidscollage en niet om een geluidscollega?
:oops: nu begrijp ik jouw verwarring.... collega, collage :doh: mijn excuses voor deze tikfout

het is inderdaad carnival of light, de meest besproken mysterieuze Beatles-track
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Bericht door Marc VA »

De overgebleven Morphine leden, gingen na het overlijden van Mark Sandman verder als ... ?
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

trickykid schreef:De overgebleven Morphine leden, gingen na het overlijden van Mark Sandman verder als ... ?
Twinemen (maar vraag mij niet om daar één nummer van op te noemen)
Gebruikersavatar
Marc VA
Rock Legend
Berichten: 1154
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 19:46
Locatie: beveren

Bericht door Marc VA »

:thumb2:
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Welke Britse band bracht in de jaren '80 twee singles na elkaar uit - weliswaar met een tussenpauze van bijna twee jaar en op twee verschillende LP's - waarvan de titels het tegenovergestelde willen zeggen ?

zoals bvb. Snow Patrol met 'Open your eyes' en 'Shut your eyes'
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

I hate rock and roll / I love rock and roll

Jesus and Mary Chain.
Tonyvdb
Rock Legend
Berichten: 3030
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 10:54
Locatie: Kortrijk / Jan, Piet, Joris & Sam Gooris / Stardust

Bericht door Tonyvdb »

Keiem schreef:I hate rock and roll / I love rock and roll

Jesus and Mary Chain.
ik had een ander duo in gedachten, maar als dat klopt, doe dan maar gerust verder ...
Keiem
Rock Legend
Berichten: 5052
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 10:04
Locatie: Keiem - Diksmuide / Paris Hilton Lookalikes

Bericht door Keiem »

Tonyvdb schreef:
Keiem schreef:I hate rock and roll / I love rock and roll

Jesus and Mary Chain.
ik had een ander duo in gedachten, maar als dat klopt, doe dan maar gerust verder ...
Ze staan alletwee op hun best of:
http://www.youtube.com/watch?v=cA1uRmCW7CY
en
http://www.youtube.com/watch?v=1Hknx_mvSJ0

welke had jij in gedachten? Ik was ervan overtuigd dat het deze was... :?

ik ga nu slapen en brainstormen over een nieuwe.
Plaats reactie