2° muziekquiz ZVC Verloren Zoon - Grembergen 29-08-2008

Gebruikersavatar
rino
Rock Legend
Berichten: 4076
Lid geworden op: za 11 aug 2007, 13:38
Locatie: roeselare / starbuk & apollo

Bericht door rino »

straight banana schreef:
SepPuKu schreef:
...


Dit jaar waren er goeie argumenten om niet te komen (de NY-reis paste enkel in die week voor iedereen) maar ik maak me sterk dat ik volgend jaar weer op post ben... :yummy:


Dju.

Een tweede overwinning kunnen we dus op onze buik schrijven. :mrgreen: :wink:
En dan waren wij er uitzonderlijk nog niet bij dit jaar :wink: . Volgend jaar hoop ik deze quiz niet opnieuw te moeten missen.
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Bericht door DVNO »

Voor de mensen die mijn eerste post niet grondig gelezen hebben: deze quiz was weldegelijk een topquiz.

Alleen miste ik toch een maagstillertje. En als je goeie broodjes verkoopt tegen een deftige prijs zullen ze wel dezelfde dag op zijn. Wij als espen komen in se ook niet om te drinken naar een quiz maar we doen het toch :!: :lol:
peegee
Rock Legend
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 09 sep 2007, 12:31
Locatie: wondelgem
Contacteer:

Bericht door peegee »

Gerookt'espe schreef:Voor de mensen die mijn eerste post niet grondig gelezen hebben: deze quiz was weldegelijk een topquiz.

Alleen miste ik toch een maagstillertje. En als je goeie broodjes verkoopt tegen een deftige prijs zullen ze wel dezelfde dag op zijn. Wij als espen komen in se ook niet om te drinken naar een quiz maar we doen het toch :!: :lol:
Dat is reeds vermeld geweest.

Ik kan ook melden dat ik ook op mijn honger ben blijven zitten, niet wat betreft muziek, maar wel wat betreft mijn lijf; veel chips gegeten, maar dat stilt de honger niet op een "gezonde" manier...

No problem, ik heb het overleefd..
Gebruikersavatar
DVNO
Superstar
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 02 jun 2008, 14:41
Locatie: Aalter - 4 Shota

Bericht door DVNO »

peegee schreef:
Gerookt'espe schreef:Voor de mensen die mijn eerste post niet grondig gelezen hebben: deze quiz was weldegelijk een topquiz.

Alleen miste ik toch een maagstillertje. En als je goeie broodjes verkoopt tegen een deftige prijs zullen ze wel dezelfde dag op zijn. Wij als espen komen in se ook niet om te drinken naar een quiz maar we doen het toch :!: :lol:
Dat is reeds vermeld geweest.

Ik kan ook melden dat ik ook op mijn honger ben blijven zitten, niet wat betreft muziek, maar wel wat betreft mijn lijf; veel chips gegeten, maar dat stilt de honger niet op een "gezonde" manier...

No problem, ik heb het overleefd..
En zeggen dat we juist jullie quiz gemist hebben, net die quiz waarop we broodjes met ESPE beloofd waren. Schaam op ons! :)
We zullen dat wsl volgend jaar wel goed maken.
Jorgen VG
Rock Legend
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 23:34
Locatie: Grobbendonk

Bericht door Jorgen VG »

Een week na de feiten ook even tijd maken om mee te delen hoe ik de kwis ervaren heb.

Onze negende plaats verraad al dat de kwis zich deels afspeelde in een voor ons minder bekend muzikaal gebied; toch wil dit zeker niet zeggen dat het daarom niet aangenaam was om mee te strijden. Zoals al eerder aangegeven was het een zeer brede (en best pittige) kwis. Wel viel me op dat de collega's van Vlassenbroek een uitgebreide punk/rock collectie in huis hebben (voor de jaren zeventig werd hier gretig uit geput). Uiteraard in de kwisdemocratie geen enkel bezwaar om dergelijke eigen accenten te leggen. En 'k weet zeker dat de vrienden bananen dit toejuichen (knappe prestatie van hen trouwens... in een sterk veld net in de laatste meters er nog een supersprint uitgehaald).

Verder, net zoals bij vele van de anderen, veel domme punten laten liggen. En ook mogen ervaren dat de jury bijzonder streng was :?
Bij "Alter Ego" hadden we als titel "Why" ipv "Why (Not)" - wat blijkt: zo staat het ook op de 12" die ik heb van het nummer; op latere cd versie zijn de haakjes blijkbaar niet meer doorgekomen... - (moet hier wel eerlijk toegeven dat ik dit pas na de kwis gezien heb, de avond zelf was ik (helaas pas na het horen van de juiste antwoorden) ook overtuigd dat "Why Not" het enige juiste antwoord was.) Enfin, daarnaast ook echte blunders gemaakt, waar ik uit eerlijke schaamtegevoel zelfs niet over ga uitwijden :)

Eindconclusie: ik zie geen reden om deze kwis volgend jaar links te laten liggen.
Plaats reactie